Sæsonen 13/14

12 år 10 måneder siden #1033 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Sæsonen 13/14
ILLA ILLA ILLA RONALDO MARRAVILLA!? Fantastisk initiativ af Madrid fans i aften

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1034 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Sæsonen 13/14

Du glemmer bare lige den detalje, at en formands udtalelser altid vil have påvirkning. Det kan ikke være anderledes.

Nej det glemmer jeg ikke, jeg tillæger den bare ikke nogen betydning.

Hvis man synes at Ronaldo fortjener prisen, ændrer man det ikke på baggrund af en gammel dement drukkenbolt, der koger rundt på en scene og gør sig selv til grin. Der er jo ingen der tager den mand seriøst. At han "foretrækker" Messi, gør sku ingen forskel.

12 år 10 måneder siden #1035 af Raul7777
Besvaret af Raul7777 på emne Sæsonen 13/14
Tag jer lige sammen. Det er et debat forum. Jo vi blev snydt for straffe, og jo Fabregas skulle have haft straffe. Selv Marca og AS er enige om det. Men sket er sket, vi tager dem hjemme.

Og Pepe, lad være med at true brugere på siden. lad være med at diskutere, hvis du ikke kan gøre det i en ordentlig tone.

Skal vi så ikke bare lukke den her? Vi tager dem jo på hjemmebane, det er ikke til at diskutere.

12 år 10 måneder siden #1036 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14

Humanisten skrev: @zizou1981

citat:
"Vinderen bliver fundet via en fair demokratisk afstemning"

Som det har været anført af flere andre de seneste par år er denne pris ikke ligefrem et godt eksempel på demokrati. For det første blev der sidste år rejst noget tvivl om stemmefusk (Mourinho var blandt andet ude med noget kritik). For det andet blev der for et par sæsoner siden, da Sneijder blev forbigået, også rejst en del kritik af, at journalister fra mere eller mindre eksotiske lande havde stemmeret. Kritikken lød på, at ikke alle personerne med stemmeret var lige kvalificeret. Den tyske liga er for eksempel ikke særlig populær i Asien (hvilket også var en af grundene til, at Kagawa i sin tid skiftede fra Dortmund til ManUTD), men der er en stor mængde asiatiske journalister der stemmer, (Nogle af disse er helt sikker kvalificeret, men jeg er temmelig sikker på at de ikke alle er). Jeg tror man kan sammenligne det med, hvis man lavede en afstemning om den bedste eyeliner og en tredjedel af stemmerne var Madridista.dk brugere. Det ville ikke være særlig demokratisk. (Jeg undskylder på forhånd over for mulige eyeline-entusiaster blandt brugerne)

Vedr. argumentet om de stakkels uvidende mennesker med stemmeret, fra Sid Lowe tilbage 2011:

What did Didier Drogba do last year apart from throw a coin at fans and get himself banned for shouting "this is a f-cking disgrace" at television cameras following the Champions League semifinal? He scored 5 in 24 league games, 14 in all competitions, and was part of a side that only won the FA Cup, that's what.

Yet nine people voted for Drogba as their no. 1.

Only one voted for Samuel Eto'o. Who scored the opening goal in the Champions league final, won the treble and scored 30 in the Spanish league.

How can that be?

Perhaps defenders voted having had a torrid time with Drogba? Premier League defenders or Africans who faced him in World Cup qualifying, maybe Europeans who struggled in the Champions League; coaches whose teams couldn't handle him

Perhaps not.

His votes came from Argentina (Maradona), Mauritius (Johna Marmitte), Brazil (Lucio), Myanmar (Colin Benjamin and Mamic Drago), Norway (Egil Olsen) and France (Domenech). Plus Peter Mgangira from Malawi, who did play against Drogba. Plus one other, who didn't play against Drogba either. And, in fact, never has.

Maybe there are other reasons, reasons that pretty much make a mockery of the vote; that make you wonder if there is any point at all, if asking footballers is really such a good idea.

Because the other person who voted for Drogba in first pace also chose Michael Ballack in second.

Yes, Michael bloody Ballack. And not Messi. Or Ronaldo. Or Torres. Or Xavi. No. He went for the man who scored one (count them, erm, it. One. Uno. Un.) goal in 29 league games, missed eleven Premier League matches and didn't score a single strike in the Champions League; the man whose impact on the season was utterly negligible.

The reason, you might surmise, is obvious: like the Saudi Arabian captain Yasser Al-Qhatami, who's presumably a bit of a Chelsea fan and gave all three votes to players from Stamford Bridge, this voter will be from some backwater that knows nothing about football and hasn't seen any decent games all year.

He'll be some rubbish coach from some rubbish country. After all, you look at that list above and see Mauritius and Namibia.

This other voter will be another one like them, easily dismissed and laughed at.

After all, one of the most important criticisms that has been made of the FIFA World Player award is that lots of coaches and players from small countries simply vote for the one guy they have heard of when in fact they haven't got a clue.

It is an uncomfortable argument, both patronizing and frankly insulting.

It is also rubbish.

Look at that list again.

Lucio and Maradona, Domenech and Olsen.

And the other man who, somehow, chose Drogba as number one and Ballack as number two ... who is the man who perpetrated such a crime?

Some fool from a far away land? Some tin pot player from a tin pot nation who shouldn't be allowed anywhere near these awards? Some guy who never sees any decent football, no doubt.

Or England's John Terry.

Mere om stemmemønstrene her .

12 år 10 måneder siden #1037 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
God underholdning i de første 45 minutter. Om end måske lidt for god underholdning til min smag! Højdepunkterne: Fremragende selvmål af Alberto Moreno! Endda med hånden! Hvilken volleyball-serv! Og så kan jeg godt lide, at kommandanten og generalen, Cristiano, fejrede sin første scoring med at gøre honnør!

Første halvleg må nok betegnes som en blandet pose bolcher. De første 30-35 minutter er de egentlig i nogenlunde fin kontrol med kampen, med god intensitet i spillet og et velfungerende genpres. Men de to sidstnævte faktorer var ligeledes nødvendige, for de var til tider noget sløsede i forhold til den defensive balance, hvilket momentvis gav Sevilla for let spil og ligeledes førte til scoringerne. Det er lidt den tilbagevendende udfordring med Isco på holdet - og uden Xabi Alonso. Der kniber det stadig med balancen og de bliver for let overspillet.

Når det er sagt, så har der været fremskridt at spore i Iscos spil, i hvert fald i det fremadrettede spil. Det gør sig ligeledes gældende for Benzema. Illarra fortsætter med at bygge på, om end han har det sværere og stadig lige skal vende sig til det, når Isco er med og de i højere grad kun er to på den centrale midtbane (Illarra og Khedira).

Men hvorfor i alverden pifter tilskuerne efter Arbeloa? Bak nu spillerne op i stedet... Det må de gerne gøre i anden halvleg, hvor kampen skal lukkes!
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.

12 år 10 måneder siden #1038 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev: God underholdning i de første 45 minutter. Om end måske lidt for god underholdning til min smag! Højdepunkterne: Fremragende selvmål af Alberto Moreno! Endda med hånden! Hvilken volleyball-serv! Og så kan jeg godt lide, at kommandanten og generalen, Cristiano, fejrede sin første scoring med at gøre honnør!

Første halvleg må nok betegnes som en blandet pose bolcher. De første 30-35 minutter er de egentlig i nogenlunde fin kontrol med kampen, med god intensitet i spillet og et velfungerende genpres. Men de to sidstnævte faktorer var ligeledes nødvendige, for de var til tider noget sløsede i forhold til den defensive balance, hvilket momentvis gav Sevilla for let spil og ligeledes førte til scoringerne. Det er lidt den tilbagevendende udfordring med Isco på holdet - og uden Xabi Alonso. Der kniber det stadig med balancen og de bliver for let overspillet.

Når det er sagt, så har der været fremskridt at spore i Iscos spil, i hvert fald i det fremadrettede spil. Det gør sig ligeledes gældende for Benzema. Illarra fortsætter med at bygge på, om end han har det sværere og stadig lige skal vende sig til det, når Isco er med og de i højere grad kun er to på den centrale midtbane (Illarra og Khedira).

Men hvorfor i alverden pifter tilskuerne efter Arbeloa? Bak nu spillerne op i stedet... Det må de gerne gøre i anden halvleg, hvor kampen skal lukkes!

Hvilken kamp - om end lidt mærkelig! Er godt tilfreds med sejren og de tre points. Alt i alt en underholdende kamp med masser af mål, men lidt for meget tju-bang-fodbold, især i den sidste times tid af kampen, som en direkte konsekvens af den til tider manglende balance hos Real Madrid.

Spillet var, som pointeret, lidt en blandet pose bolcher. Skidt balance på holdet, især den defensive balance, men fine takter i det offensive med god intensitet og godt genpres. Anden halvleg fortsatte hvor første halvleg slap. Det kneb fortsat med balancen på holdet. Sevilla var fortsat fint med og havde deres muligheder. Det blev lidt bedre stabiliseret i de sidste 15-20 minutter, efter Xabi og Modric begge var kommet på banen.

Der er stadig en udfordring i forhold til, hvor og hvordan Isco passer bedst ind på holdet, ikke mindst i forhold til den defensive balance på holdet. Også selv om der som nævnt var fremgang at spore i Iscos præstation. I øvrigt skønt at se Xabi tilbage på holdet. Ligeledes dejligt at se Benzema i hopla igen, både som målscorer, oplægger og i det hele taget med en rigtig god indsats. I øvrigt fint, at Bale fik 90 minutter i benene - og samtidig leverede en god præstation - trods sit ynkelige dive.

Lidt tweets efter kampen:

Butragueño: "Great for the public, probably less so for the coaches"
Butragueño: "Bale's scored 2 and set-up 2, and he's been a threat all night"

AS: Fun for the fans, great for Benzema, Bale and Ronaldo, but Ancelotti will be worried at how easily Sevilla broke through.

"Diego Costa - you are not Spanish" chant Madrid's Ultras Sur.

Ancelotti asked if this is the Real Madrid he wants. "We need more balance, but we were formidable when attacking".

Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1039 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14
14 mål i 11 kampe.. Jeg savner Adan.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1040 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 13/14
Hej alle sammen :) jeg er ikke så kendt herinde da jeg er lidt ny og knap så aktiv.
Men jeg har et spørgsmål, som min ven og jeg diskuterer endeløst.

Hvis vi nu antager at Cristiano Ronaldo scorer på 10 ud af 100 frispark. Og så har man en Gareth Bale der scorer på 10 ud af 100 frispark.
Der sker så det at Bale kommer til Real Madrid og de sparker nu 50 frispark hver.
Jeg mener at Bales ankomst øger sandsynligheden for mål på frispark i Real Madrid fordi man har fået en spiller der sparker (antagelsesmæssigt) ligeså godt som Ronaldo.
Min ven mener dog at Bales ankomst medfører at Ronaldo nu scorer 5 ud af 50 og Bale scorer 5 ud af 50 og der derfor ikke bliver nogen form for forbedring i frisparkene hos Real Madrid.
Jeg kan se den matematiske logik i det han siger. Men det er jo fodbold og måske skal det ikke tænkes så firkantet.

Jeg prøvede at overbevise ved at sige at Higuain i en sæson som angriber scorede 22 mål. Da benzema så kom og overtog så spilletiden blev halveret scorede Higuain stadig 22 mål på en sæson. Mens Benzema scorede 17 mål som enlig angriber i Lyon og 21 mål i sæsonen hvor ham og Higuain delte spilletiden. Det er et lidt upræcist eksempel mht. Til spilletiden. Men princippet er vel det samme, da Benzema og Higuain bogstavelig talt deltes og meget meget sjældent var på banen på samme tid.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Moohh.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1041 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Sæsonen 13/14

Moohh skrev: Hej alle sammen :) jeg er ikke så kendt herinde da jeg er lidt ny og knap så aktiv.
Men jeg har et spørgsmål, som min ven og jeg diskuterer endeløst.

Hvis vi nu antager at Cristiano Ronaldo scorer på 10 ud af 100 frispark. Og så har man en Gareth Bale der scorer på 10 ud af 100 frispark.
Der sker så det at Bale kommer til Real Madrid og de sparker nu 50 frispark hver.
Jeg mener at Bales ankomst øger sandsynligheden for mål på frispark i Real Madrid fordi man har fået en spiller der sparker (antagelsesmæssigt) ligeså godt som Ronaldo.
Min ven mener dog at Bales ankomst medfører at Ronaldo nu scorer 5 ud af 50 og Bale scorer 5 ud af 50 og der derfor ikke bliver nogen form for forbedring i frisparkene hos Real Madrid.
Jeg kan se den matematiske logik i det han siger. Men det er jo fodbold og måske skal det ikke tænkes så firkantet.

Jeg prøvede at overbevise ved at sige at Higuain i en sæson som angriber scorede 22 mål. Da benzema så kom og overtog så spilletiden blev halveret scorede Higuain stadig 22 mål på en sæson. Mens Benzema scorede 17 mål som enlig angriber i Lyon og 21 mål i sæsonen hvor ham og Higuain delte spilletiden. Det er et lidt upræcist eksempel mht. Til spilletiden. Men princippet er vel det samme, da Benzema og Higuain bogstavelig talt deltes og meget meget sjældent var på banen på samme tid.

Jeg tror at det bliver endnu mere farligere for modstander at lave frispark udenfor feltet.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1042 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Sæsonen 13/14
Er der nogen der ved hvornår Copa del rey starter?

12 år 10 måneder siden #1043 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14
Diverse fra Mister Chip om forsvarskvalerne:

(Placering, målmand, klub, skud på mål, redninger, effektivitet)

Det er utroligt hvor få skud på mål Atleti tillader. Og hvor effektiv Valdes har været.

Antal modtagne mål i de første 11 kampe i de seneste fem sæsoner:

> 2009-10: 8
> 2010-11: 5
> 2011-12: 7
> 2012-13: 8
> 2013-14: 14

De positive nyheder er så, at det to gange inden for de seneste 30 år er sket, at en klub der har modtaget 14 mål efter 11 kampe har vundet mesterskabet ;-)
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved MMM.

12 år 10 måneder siden #1044 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14

MMM skrev: Det er utroligt hvor få skud på mål Atleti tillader.

Ja, sådan er det når alle spillere arbejder for hinanden & forstår at holdarbejde er nøglen til succes.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pepe

Leveret af Kunena Forum