Sæsonen 13/14

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1045 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 13/14
www.marca.com/2013/11/01/en/football/rea...drid/1383295540.html

Lidt læsning om, at Ancelotti helst ser spillernes praktisere:
1-2 berøringer:
Altså hurtigt spil, her var jeg særligt tilfreds med Benz mod Sevilla, hvor han var rigtig god til at iscenesætte andre.. Isco er god til at føre bolden fremad og det er godt med variation, men ser helst, at Isco bliver bedre til lige at ligge den sidste aflevering..

Backs som er med i opspillet/overlap.
Jeg ville mene, at Carvajal er lige så god som Arbeloa i det opbyggende spil og har mere at gøre med offensivt qua hans hurtighed ved overlaps og spil med fødderne.. Vi så uheldigvis, at Arbeloa blev overløbet ved Sevillas 2. mål, hvor han altid har kompenseret for hans manglende hurtighed med positionering.. Man kunne håbe på, at Carvajal forbedrer sig defensivt, da vi i et stykke tid har set svage ud på HB.. Så dog god ud i 2. halvleg mod Barcelona, sejlede lidt i 1., men det gjorde hele holdet..
Lige så god Marcelo er fremad banen, lige så dårlig er han til tider defensivt. Han er dog en ekstra tangent i angrebet og kan hans samarbejde med CR7 blive bare nogenlunde igen, så er det en af de bedste venstresider i verden..

Hellere diagonal bolde end at spille til siden:
Her ser jeg Alonso som essentiel, i det hans diagonalbolde er superb, på sigt kan Illara forhåbentligt tage over, man så, at han fik mere blod på tanden til at spille bolde fremad mod Sevilla, vi blev dog alt for hurtigt overspillet på midtbanen.. Vi mangler lidt den defensive midt, som skærmer forsvaret, hvilket tit har været Alonsos opgave, glæder mig til at se ham i aktion og se, hvorvidt hans spil lever op til tidligere..

Hvad mener I om de forskellige fokuspunkter? Hvilke spillere ser I essentielle for at praktisere de forskellige punkter?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #1046 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14

Ikertheman skrev: www.marca.com/2013/11/01/en/football/rea...drid/1383295540.html

1-2 berøringer:
Altså hurtigt spil, her var jeg særligt tilfreds med Benz mod Sevilla, hvor han var rigtig god til at iscenesætte andre.. Isco er god til at føre bolden fremad og det er godt med variation, men ser helst, at Isco bliver bedre til lige at ligge den sidste aflevering..

Jeg ville mene, at Carvajal er lige så god som Arbeloa i det opbyggende spil og har mere at gøre med offensivt qua hans hurtighed ved overlaps og spil med fødderne.. Vi så uheldigvis, at Arbeloa blev overløbet ved Sevillas 2. mål, hvor han altid har kompenseret for hans manglende hurtighed med positionering.. Man kunne håbe på, at Carvajal forbedrer sig defensivt, da vi i et stykke tid har set svage ud på HB.. Så dog god ud i 2. halvleg mod Barcelona, sejlede lidt i 1., men det gjorde hele holdet..
Lige så god Marcelo er fremad banen, lige så dårlig er han til tider defensivt. Han er dog en ekstra tangent i angrebet og kan hans samarbejde med CR7 blive bare nogenlunde igen, så er det en af de bedste venstresider i verden..

Her ser jeg Alonso som essentiel, i det hans diagonalbolde er superb, på sigt kan Illara forhåbentligt tage over, man så, at han fik mere blod på tanden til at spille bolde fremad mod Sevilla, vi blev dog alt for hurtigt overspillet på midtbanen.. Vi mangler lidt den defensive midt, som skærmer forsvaret, hvilket tit har været Alonsos opgave, glæder mig til at se ham i aktion og se, hvorvidt hans spil lever op til tidligere..

Hvad mener I om de forskellige fokuspunkter? Hvilke spillere ser I essentielle for at praktisere de forskellige punkter?

Isco bør afslutte mere, han er ved at lave stunt som Di maria med lige den sidste berøring. Marcelo skal også lige igang men andre hold ved jo godt de skal holde øje med ham og Ronaldo, derfor jeg synes det skift af side som Ronaldo og Bale gjorde vil skabe noget rod for diverse forsvar vi møder.

Arbeloa er god defensivt normalt, men skaber intet offensivt og jeg tåler ikke at se hvor langsom han er. Nu når vi allerede er i opbygningsfasen, så giv dog Carvajal chancen mod de små hold. Så må vi stole på Arbeloa kan tage sig sammen med sin rutine mod de store hold.

Alonso bliver spændende at få i spil igen, men gad godt se en kamp med:

Alonso
Isco/llarra Modric (vil self skifte mellem isco og llarra ved offensiv eller defensiv tilgang til modstanderen)

Det eneste jeg mangler er at Ramos kommer igang. Han virker ekstremt usikker og i dårlig form og uden selvtillid.

12 år 10 måneder siden #1047 af baggins
Besvaret af baggins på emne Sæsonen 13/14

asp3200 skrev:

Ikertheman skrev: www.marca.com/2013/11/01/en/football/rea...drid/1383295540.html

1-2 berøringer:

Isco bør afslutte mere, han er ved at lave stunt som Di maria med lige den sidste berøring. Marcelo skal også lige igang men andre hold ved jo godt de skal holde øje med ham og Ronaldo, derfor jeg synes det skift af side som Ronaldo og Bale gjorde vil skabe noget rod for diverse forsvar vi møder.

Arbeloa er god defensivt normalt, men skaber intet offensivt og jeg tåler ikke at se hvor langsom han er. Nu når vi allerede er i opbygningsfasen, så giv dog Carvajal chancen mod de små hold. Så må vi stole på Arbeloa kan tage sig sammen med sin rutine mod de store hold.

Alonso bliver spændende at få i spil igen, men gad godt se en kamp med:

Alonso
Isco/llarra Modric (vil self skifte mellem isco og llarra ved offensiv eller defensiv tilgang til modstanderen)

Det eneste jeg mangler er at Ramos kommer igang. Han virker ekstremt usikker og i dårlig form og uden selvtillid.

Jeg mener faktisk ikke, at Carvajal mangler ikke meget for at være første valg i alle kampe. Så for ikke så længe siden på Marca, at han var en af de Madrid spillere med flest bolderobringer. Jeg vil dog samtidig ikke afsætte Arbeloa inu, da han bringer noget rutine, kærlighed til klubben og vilje.
Midtbaneformationen afhænger meget af hvilke offensive spillere, der spiller. Hvis vi spiller med den offensiv som vi gjorde mod Sevilla (altså Bale-Isco-Ronaldo og Benzema), så mener jeg at holdet kommer ud af balance, hvis vi spiller med Modric eller Khedira, da de begge søger med frem. Dette medføre at der realt er tre spillere foran målmanden, idet Ancelotti gerne vil spille med offensive backs. Og det vil simpelthen være for nemt for modstanderen at score på kontraangreb (noget vi så meget tydeligt mod Sevilla). Derfor mener jeg faktisk at vi skal spille med både Alonso og Illarra, da det vil skabe en bedre balance samt give den samme afleveringskvalitet, som med Modric på holdet.
Isco skal spille frem for Di Maria, da han bringer en større kvalitet i afslutningerne og i de små afleveringerne. Derudover minder Di Maria for meget om Bale og Ronaldo, i hans direkte spillestil og derfor vil det være godt at have en anden type på banen, altså Isco.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #1048 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Sæsonen 13/14
Carvajal går hen og bliver fast i mange år, nok en af de bedste højre backs vi går hen og får siden Michel Salgado.

12 år 10 måneder siden #1049 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14

GutiHAZ14 skrev: Carvajal går hen og bliver fast i mange år, nok en af de bedste højre backs vi går hen og får siden Michel Salgado.

Nok DEN bedste. Jeg synes ikke at Ramos var særlig god som HB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 10 måneder siden #1050 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

Real-Laudrup skrev:

GutiHAZ14 skrev: Carvajal går hen og bliver fast i mange år, nok en af de bedste højre backs vi går hen og får siden Michel Salgado.

Nok DEN bedste. Jeg synes ikke at Ramos var særlig god som HB.

Diogo vil altid stå højt på min liste :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #1051 af Real-Laudrup

Dios skrev: Diogo vil altid stå højt på min liste :D

Diogo? Mener du ham her?
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real-Laudrup.

12 år 10 måneder siden #1052 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
"Gareth Bale Will Drive Real Madrid Past Barcelona and to the Liga Title" af Guillem Balague: bleacherreport.com/articles/1834127-gare...nd-to-the-liga-title

12 år 10 måneder siden #1053 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 13/14
Er der nogen chance for, at Casillias starter inde imorgen? Diego har ikke været særlig god på det seneste og jeg vil gerne se Casillias i mål. Jeg mener sagtens han kan gøre det bedre end middelmodig Lopez.

12 år 10 måneder siden #1054 af Real-Laudrup

madrid2000 skrev: Er der nogen chance for, at Casillias starter inde imorgen? Diego har ikke været særlig god på det seneste og jeg vil gerne se Casillias i mål. Jeg mener sagtens han kan gøre det bedre end middelmodig Lopez.

1: Nej, Diego står imorgen, beslutningen er taget.
2: Lopez lavede en fejl i lørdags, men han havde jo også nogle redninger mod Sevilla. Bl.a da det stod 3-2, den redning førte til 4-2 målet. At kalde Lopez eller Lopez' form for middelmådig, er ikke fair
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

12 år 10 måneder siden #1055 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev: "Gareth Bale Will Drive Real Madrid Past Barcelona and to the Liga Title" af Guillem Balague: bleacherreport.com/articles/1834127-gare...nd-to-the-liga-title

Det er interessante ord, men også et enormt pres at pådutte Bale, om end waliseren formentlig ikke selv har læst og- eller læser Balagues ord og dermed render rundt i det uvisse ;-)

Han har nogle gode pointer og selv om jeg er ganske enig, tør jeg ikke at hoppe med på konklusionen - der er pt. lang vej til mesterskabet! Det mest interessante er:

"My sources at Madrid tell me Bale is very aware of his body, and if he doesn't feel right he will mention it. For now he's saying he's fine, so expect them to keep pushing him until he says otherwise."

Jeg tror, for at blive en bragende succes, at det er vigtigt som fodboldspiller at kende sig selv og sin fysiske kunnen og dennes begrænsninger ditto - det er også derfor Ronaldo er den han er i dag! Bale er af samme støbning og det glædeligt, at han eftersigende er intelligent og ikke naiv i sin tilgang til sig selv.

"Bale is a hard worker and will willingly put the yards in."

Ja, denne udtalelse studsede jeg lidt over, ikke fordi jeg er uenig, men fordi Balague forinden påpegede, at Real Madrid med vilje havde bedt ham ikke at arbejde defensivt og Bale lavede alligevel en masse defensive løb, som var vigtige for holdet - det bliver simpelthen uhyggeligt, når han kommer i sin vante kampform. Bale var dyr, men han bliver en MEGAsucces :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

12 år 10 måneder siden #1056 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Daniel skrev:

Jeg tror, for at blive en bragende succes, at det er vigtigt som fodboldspiller at kende sig selv og sin fysiske kunnen og dennes begrænsninger ditto - det er også derfor Ronaldo er den han er i dag! Bale er af samme støbning og det glædeligt, at han eftersigende er intelligent og ikke naiv i sin tilgang til sig selv.

Nu har jeg hørt det et par gange efterhånden, men hvad menes der med Bale er af samme støbning som Ronaldo? Menes der selve kropstrukturen, eller hvordan?
Bale har eftersigende en del problemer med kroppen, hvis det ikke er anklen, så er det ryggen. Jeg tror aldrig nogensinde Bale kommer i nærheden af Ronaldo's fysik.

Og havde han ikke haft en mindre naiv tilgang til tingene, så havde han aldrig spillet kampen imod Villarreal. Det siger lidt sig selv, men forhåbentlig har han og Real Madrid lært af det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum