Sæsonen 13/14
Dios skrev: Daniel skrev:
Jeg tror, for at blive en bragende succes, at det er vigtigt som fodboldspiller at kende sig selv og sin fysiske kunnen og dennes begrænsninger ditto - det er også derfor Ronaldo er den han er i dag! Bale er af samme støbning og det glædeligt, at han eftersigende er intelligent og ikke naiv i sin tilgang til sig selv.
Nu har jeg hørt det et par gange efterhånden, men hvad menes der med Bale er af samme støbning som Ronaldo? Menes der selve kropstrukturen, eller hvordan?
Bale har eftersigende en del problemer med kroppen, hvis det ikke er anklen, så er det ryggen. Jeg tror aldrig nogensinde Bale kommer i nærheden af Ronaldo's fysik.
Og havde han ikke haft en mindre naiv tilgang til tingene, så havde han aldrig spillet kampen imod Villarreal. Det siger lidt sig selv, men forhåbentlig har han og Real Madrid lært af det.
Nej, Dios. Det handler ikke om Bales fysiologiske opbygning, om end denne også er lig Ronaldos, i hvert fald mere lig end nogen anden topspiller. Det handler snarere om de to spilleres mentalitet - den seriøse tilgang. Nuvel, alle professionelle fodboldspillere er da seriøse, men der er lige dem, som udvikler sig det mere via konstant hårdt arbejde!
Når jeg siger "han er af samme støbning", så er det mere en talemåde i forbindelse med begge spilleres tilgang til at arbejde stenhårdt på træningsbanen osv.
Jeg føler mig overbevist om, at det var et valg truffet fra en højere instans, hvilket Bale nok ikke havde kunnet modsætte sig, men uanset, så tror jeg ikke Balagues kilder er dårligere end vores gisninger ;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det eneste positive man kan tage med, er sejren og de tre points. Første halvleg var egentlig fin, selv om Rayo havde bolden 70 procent af tiden, men trods det, så kontrollerede Real Madrid det nogenlunde. De kunne sagtens tillade Rayo at have bolden og spille på omstillinger. I anden halvleg faldt det hele til gengæld helt til jorden. Ingen balance og ingen kontrol over kampen. Sjovt nok efter Xabi Alonso blev skiftet ud...
Tilbage på træningsbanen og videre til næste kamp. Der er blot tre døgn til og der er masser at rette op og tage fat på inden.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Carvajal kunne sagtens ha været udvist, men Rayos spillere undgik også flere gule kort og frispark, som dommeren valgte at overse.
Banen var elendig som den plejer at være i Vallecas, derfor kan vi være fuldt ud tilfredse med alle 3 point, uanset hvordan de kom i hus.
Hvad siger vores fysio til det? Er det ligeså alvorligt som jeg i mit hoved umiddelbart får det til at lyde?
DC19
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Ikertheman
- Gæst
-
This type of arthritis may not develop or become symptomatic until years after the injury. It typically develops over a long period of time and includes symptoms similar to knee osteoarthritis."
Hvad jeg kan læse, så er det enten et beskadiget ligament, fraktur fra knogle eller at menisken er revet i stykker.. Det er højst sandsynligt menisken og kan læse, at han I HVERT FALD kommer til at være med gips i 6 uger (kommer dog an på, hvor slemt det er), det har jeg her fra: drrobertlaprademd.com/osteoarthritis-of-...vail-denver-colorado .... Derefter genoptræning, hvad jeg kan læse mig frem til, så kan det være en rigtig slem skade og nogle steder står der, at folk ikke kan dyrke motion igen, men igen afhænger det nok af, hvor slemt traumet var, da jeg forventer, at han blev skadet til dagens træning..
Venter "spændt" på vores fysio, lad os nu ikke male fanden på væggen.... endnu..
- Ikertheman
- Gæst
-
Der er dog stadig udfordringer. Selv om Ancelotti så vidt muligt vil rotere, så tror jeg han har lagt sig fast på en midtbane med Xabi, Khedira og Modric, samt en fronttrio bestående af Bale, Benzema og Ronaldo. De største udfordringer som jeg ser det, er med Isco og Di María. Udfordringerne omkring Isco har jeg tidligere kommenteret på. Med Di María er der to muligheder. Han er naturligvis i betragtning blandt de forreste tre, hvor hans naturlige position vil være, men ligeledes på tremandsmidtbanen, som et alternativ til Khedira, selv om jeg ikke er meget for det. Med Illarra er der ligeledes nogle udfordringer. Jeg har svært ved at se ham ved siden af Xabi, men det bliver en god læretid for ham under netop Xabi. Han skal nok få spilletid hist og her. Og jeg tror på, at han kan fortsætte sin udvikling.
Yderligere en udfordring er der i forhold til de forreste tre. Som jeg tidligere har nævnt det, så skal de presse højt og forsvare når det er nødvendigt. Det har de kun gjort alt for sjældent. Mod Rayo gjorde de det nærmest slet ikke og det gør det svært i forhold til balancen på holdet. Man kommer i undertal på midtbanen og begynder at stå dybt på egen banehalvdel, akkurat som det skete mod Rayo og i første halvleg mod Juventus. Nuvel, Bale er stadig ikke oppe i fulde omdrejninger. Når han kommer det, så forventer jeg ligeledes, at han vil arbejde hårdere over hele banen. At Ronaldo kun forsvarer når det passer ham, er efterhånden hverdagskost. Det samme med Benzema. Han kunne stadig godt lære af Morata på den front, men omvendt kan Morata ligeledes lære af ham, for Morata skal forbedre og være mere intelligent i sine løb, både med og uden bold. I forhold til denne udfordring, er det i øvrigt nemmere med Di María blandt de forreste tre, eftersom han altid er garant for en god arbejdsindsats.
Diego López, Casillas, Jesús Fdez
Arbeloa, Carvajal
Varane, Pepe
Sergio Ramos, Nacho
Marcelo, Coentrão (alternativt Arbeloa eller Nacho)
Xabi Alonso, Illarramendi
Khedira, Casemiro (alternativt Di María)
Modric, Isco
Bale, Di María
Benzema, Morata, Jesé
Ronaldo
Edit: as.com/diarioas/2013/11/09/english/1384004237_499366.html
El_Juan skrev:
Diego López, Casillas, Jesús Fdez
Arbeloa, Carvajal
Varane, Pepe
Sergio Ramos, Nacho
Marcelo, Coentrão (alternativt Arbeloa eller Nacho)
Xabi Alonso, Illarramendi
Khedira, Casemiro (alternativt Di María)
Modric, Isco
Bale, Di María
Benzema, Morata, Jesé
Ronaldo
Jeg er stort set enig, men (der skal altid komme et men:)) som jeg har oplevet alle de gange Di maria har spillet på em tremandsmidtbane, så har han ligger på Modric/Iscos plads.
Hvis jeg skal illustrere det:
Khedira-Illara-Di maria
Han har ligget som en slags centraloffensiv midtbane, men med defensive opgaver.
Jeg øjner desværre ikke de store mulighed for Isco i denne sæson, medmindre der sker en lille mirakel, så kommer endda Jesé/Morata til at blive brugt mere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Real Madrid (4-3-3): Diego López; Carvajal, Pepe, Varane, Arbeloa; Xabi Alonso, Khedira, Modric; Bale, Benzema, Ronaldo
Bænken: Casillas, Nacho, Illarramendi, Isco, Jesé og Morata. Jesús og Casemiro er sorteret fra op til kampen.
Real Sociedad (4-2-3-1): Bravo; Carlos Martínez, González, Íñigo Martínez, José Ángel; Bergara, Elustondo; Vela, Prieto, Griezmann; Seferovic
Bænk: Zubikarai, Ansotegi, De la Bella, Zurutuza, Javi Ros, Chori Castro, Agirretxe.
ZizouMo skrev: Jeg er stort set enig, men (der skal altid komme et men:)) som jeg har oplevet alle de gange Di maria har spillet på em tremandsmidtbane, så har han ligger på Modric/Iscos plads
I den position, som ofte - om han spiller længere tilbage eller længere fremme - har Di María lagt ud mod højre side af banen, hvor Khedira ligeledes plejer at spille, mens Modric og Isco i højere grad placerer sig længere mod venstre side.
Efter pausen trak de lidt i højbremsen, de var knap så aggressive og intensiteten faldt. En logisk konsekvens af første halvlegs forløb. Stadig var de dog i fuld kontrol - sådan overordnet set. Målet imod kunne godt have været undgået. Og det havde været rart, hvis de for engangs skyld havde holdt buret rent.
Alt i alt en tilfredsstillende indsats at gå til landskampspause på. Cristiano er verdens bedste. Og Morata skylder en!
Cristiano Ronald'Or!
Der mangler stadig meget endnu, men jeg sidder med en følelse af, at vi allerede nu kan spille med imod de bedste.
Jeg var enorm skeptisk over et Bale køb, og jeg er stadig ikke overbevist, men med Ancelotti's stil, så fungere det bedre end jeg havde turde håbe på. Han gør det udmærket, men kendetegnet ved en så god spiller er, at han selv i svære tider scorer eller assistere.
Grunden til det er nok også Benzema's spil, som igen idag var fremragende. Det kan blive bedre, men han er bare en fornøjelse og følge.
Dejligt og have Alonso tilbage, men jeg har godt nok ikke savnet hans mange elendige dødbolde. Det er mig en gåde, at en så god boldflytter kan sparke så dårlige hjørnespark og frispark. Nu er det sjældent han sparker hjørne, men specielt hans frispark er mange gange 8 meter for høje, og svæver altid udover mållinjen.
Men dejligt og have ham tilbage, og jeg håber for guds skyld ikke, at Alonso og Illarra bliver spillet på samme tid. Det tyder det dog heller ikke på, men vores midtbane vil simpelthen være for nem og læse, da begge altid er bag bolden, og bedst i boldomgangen, men det vil skabe et kæmpe rum til enten Modric eller Isco på den offensive.
Netop Modric var man of the match idag, hvis i spørger mig. Han er nok en af de fodboldspillere som jeg elsker mest som type. Han er så vanvittig undervurderet, og er en af de eneste midtbanespillere som stort set mestre alt. I alle pressede situationer, så lægger han den ene lækre yderside aflevering efter den anden. Det er så fascinerende og se ham modtage bolden og bare trylle. Der er ingen midtbanespillere i verden som jeg ville bytte ham for, for i min verden er han den bedste på sin position.
Khedira spillede også fremragende, og han har virkelig sat sig igennem på den midtbane. Jeg er simpelthen så splittet angående den midtbane, for det piner mig Isco sidder ude på bænken, men jeg kan ikke se hvorfor vi skal ændre på vores 3-mandsmidtbane, som den er nu, da det tydeligvis fungere.
Jeg har dog stadig et ønske om og se Illarra, Modric og Isco sammen på den midtbane, men Khedira og Modric gør det bare fantastisk i de roller de har nu.
Jeg var rigtig underholdt idag, og selvom vi igen går ned i niveau, så er det egentlig fuld forståeligt. Det kræver en masse energi og hjerne derud af, men under mere kontrolleret vilkår ville være rart. Jeg kan se klare fremskridt, og det er en fornøjelse igen og følge Real Madrid uge efter uge. Jeg har ikke været så begejstret over holdet de sidste 10 år, og faktisk skal vi jo præcis 10 år tilbage, for og se spil som underholdte mig.
Jeg tror mere end nogensinde på holdet, og Ancelotti som træner.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.