Sæsonen 13/14

12 år 5 måneder siden #1621 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
Er jeg den eneste, der er rigtig glad for at vi tabte i dag? Jeg håber på en sejr, uanset hvor dårlige vi er, men det er fandme pinligt det vi leverer. Mange herinde er glade for Ancelotti, men det er jeg ikke. Jeg er glad for vores fremskridt, men i sidste ende er holdet bare ikke bedre. Nu forventer jeg, at vi ikke vinde noget som helst i år, og det er også fortjent, men Ancelotti skal stadig have en sæson mere.
Jeg vil dog med glæde fyre ham efter næste sæson, hvis holdet stadig er så dårligt. Vi har fortjent at tabe så mange point i denne sæson, men enten har vi været heldige eller også fået dommerhjælp, her tænker jeg især i starten af sæsonen. Vores midtbane er så ringe, at det ikke er til at forstå. Alle led arbejder individuelt, og ikke kollektivt. Det var derfor jeg håbede at vi fik Heynckes som træner, da han netop var god til at få holdet til at arbejde kollektivt. Vores midtbane er ikke en top klub værdigt, hvis vi overhovedet kan kalde os det. Modric bliver rost tit, og det fortjener han også nogle gange, men han fylder intet tit. Det er som om, at han bare selv vælger om han vil ned og hjælpe eller ej. Xabi Alonso er katastrofalt dårlig for tiden, og jeg tror, at han koster kampen i dag. Jeg håbede, at man ikke ville forlænge med ham, men det valgte man så. Han skal ikke spille fast i næste sæson, det håber jeg at træneren har indset. Egentligt ville jeg så gerne hente 2 midtbanespillere, Pogba og Gündogan, men man skal også huske på Illarra, som gjorde det godt i dag. Gündogan ville jeg bruge akkurat som vi bruger Xabi Alonso, hvor han dirigere vores spil, og så Pogba ved siden af Modric. Jeg er stadig ikke overbevist om Illarra, og jeg synes også at der er plads til at hente to nye spillere til midtbanen, men jeg kan dog på samme tid godt se, at det kan blive for mange. Det kommer an på hvordan man ser på situationen der. Men som sagt så gjorde Illarramendi det rigtig godt i dag, selvom jeg stadig var skuffet over hans manglende overblik til tider, hvor han fokusere for meget på at få bolden væk, og ikke på at få den det bedste sted hen. Her tænker jeg på, han tit spiller den tilbage i stedet for at kigge op og se en medspiller. Jeg synes heller ikke at han tilbød sig nok til Bale og hjalp ham og Carvajal med at skabe overtals situationer, men alt i alt var det en rigtig god kamp fra hans side af. Marcelo var den dårligste, og jeg synes at han har været sæsonens flop. Jeg håber at vi henter en ny LB, som vi nok også gør, for så kan Marcelo sidde på bænken hele sæsonen. Det er slet ikke godt nok, det han præstere. Jeg håber også at vi henter en ny HB. Carvajal er bare en kegle, og han har overrasket mig negativt. Jeg forventede meget mere af en spiller, som af flere eksperter blev kaldt for den bedste højreback i den tyske liga. Det kræver en del, at overgå Lahm. Men han sejler alt for tid, især defensivt. Han tænker sig slet ikke om, og handler alt for impulsivt. Tilbage til midtbanen, som jeg absolut hader. Vores midtbane kan ALDRIG kontrollere en kamp, det er ikke sket en eneste gang i denne sæson. Det sker mod de hold der ligger sig ned, men aldrig mod de bedre hold der faktisk gerne vil spille bold. Så kan vi have BBC, men hvad nytter det når de i sidste ende selv skal skabe chancerne? Vores spillere løber og arbejder for sig selv, og skal Ancelotti have skylden for. Jeg ser flere gange under kampene, at midten af banen er HELT tom, og spillerne bare placere sig tilfældigt på banen. Så havner Bale, Ronaldo eller Benzema i situationer hvor de bruger tid på at finde en medspiller, men ikke kan finde en, og i stedet ser at de er omringet af en masse modstandere. Man kan ikke vinde en kamp, hvis man ikke har en midtbane. Se på Bayern eller Barcelona. Ja, de spiller også dårlige kampe, men alt deres spil køre gennem deres midtbane. Jeg vil med glæde dræbe modstanderen med en masse afleveringer, for det er sådan man skaber hullerne. Vi vil pt. bare angribe, uden at man tager en slapper, og ikke fokusere på at søge ned i zoner hvor man kan hjælpe medspillerne, men i stedet fokusere på at løbe længere fremme for at vi kan angribe med det samme.

Man møder et formstærkt Sevilla mandskab på udebane, og så forventer man, at man med 15 gode minutter kan vinde en kamp. Hvad fanden tænker Ancelotti og spillerne på? Jeg har længe skrevet at vi bliver gjort bedre end vi er, og det kan man se i dag, og også mod Barcelona (og også mod Atletico Madrid, for den sags skyld). Vi kunne sagtens være foran stort efter 20 minutter af en kamp, men sådan fungere fodbold ikke. Du vinder ikke bare kampe ved at starte godt og hårdt ud, du skal være god hele kampen igennem. Vi prøver at spille på 70%, men det kan man ikke sgu ikke mod så stærkt et hold. Jeg ved ikke hvad træneren tænker på. Dog ved jeg, at jeg elsker at se os blive straffet på denne måde. Det er virkelig dejligt at se et hold der tror på sig selv, og ved at de kan komme tilbage i kampen selvom '' verdens bedste hold, Real Madrid'', hurtigt kommer foran.
Vi smider mesterskabet i dag, og det er fortjent nok. Barcelona har ikke været særlig gode, og Atletico de.. Ja, jeg ved ikke med dem. Jeg tror stadig ikke på dem, men de følger trods alt med. Men, vi kunne sagtens have vundet mesterskabet i år, men vi er bare ikke gode nok, og det må man bare indse.

Jeg forstår ikke taktikken, jeg ser spillere der presser, og så spillere der få minutter efter bare lunter hen imod modspillerne, og bliver totalt udspillet efter blot 3 afleveringer. Hvordan fungerer vores presspil?
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #1622 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Er jeg den eneste, der er rigtig glad for at vi tabte i dag? Jeg håber på en sejr, uanset hvor dårlige vi er, men det er fandme pinligt det vi leverer. Mange herinde er glade for Ancelotti, men det er jeg ikke. Jeg er glad for vores fremskridt, men i sidste ende er holdet bare ikke bedre. Nu forventer jeg, at vi ikke vinde noget som helst i år, og det er også fortjent, men Ancelotti skal stadig have en sæson mere.
Jeg vil dog med glæde fyre ham efter næste sæson, hvis holdet stadig er så dårligt. Vi har fortjent at tabe så mange point i denne sæson, men enten har vi været heldige eller også fået dommerhjælp, her tænker jeg især i starten af sæsonen. Vores midtbane er så ringe, at det ikke er til at forstå. Alle led arbejder individuelt, og ikke kollektivt. Det var derfor jeg håbede at vi fik Heynckes som træner, da han netop var god til at få holdet til at arbejde kollektivt. Vores midtbane er ikke en top klub værdigt, hvis vi overhovedet kan kalde os det. Modric bliver rost tit, og det fortjener han også nogle gange, men han fylder intet tit. Det er som om, at han bare selv vælger om han vil ned og hjælpe eller ej. Xabi Alonso er katastrofalt dårlig for tiden, og jeg tror, at han koster kampen i dag. Jeg håbede, at man ikke ville forlænge med ham, men det valgte man så. Han skal ikke spille fast i næste sæson, det håber jeg at træneren har indset. Egentligt ville jeg så gerne hente 2 midtbanespillere, Pogba og Gündogan, men man skal også huske på Illarra, som gjorde det godt i dag. Gündogan ville jeg bruge akkurat som vi bruger Xabi Alonso, hvor han dirigere vores spil, og så Pogba ved siden af Modric. Jeg er stadig ikke overbevist om Illarra, og jeg synes også at der er plads til at hente to nye spillere til midtbanen, men jeg kan dog på samme tid godt se, at det kan blive for mange. Det kommer an på hvordan man ser på situationen der. Men som sagt så gjorde Illarramendi det rigtig godt i dag, selvom jeg stadig var skuffet over hans manglende overblik til tider, hvor han fokusere for meget på at få bolden væk, og ikke på at få den det bedste sted hen. Her tænker jeg på, han tid spiller den tilbage i stedet for at kigge op og se en medspiller. Jeg synes heller ikke at han tilbød sig nok til Bale og hjalp ham og Carvajal med at skabe overtals situationer, men alt i alt var det en rigtig god kamp fra hans side af. Marcelo var den dårligste, og jeg synes at han har været sæsonens flop. Jeg håber at vi henter en ny LB, som vi nok også gør, for så kan Marcelo sidde på bænken hele sæsonen. Det er slet ikke godt nok, det han præstere. Jeg håber også at vi henter en ny HB. Carvajal er bare en kegle, og han har overrasket mig negativt. Jeg forventede meget mere af en spiller, som af flere eksperter blev kaldt for den bedste højreback i den tyske liga. Det kræver en del, at overgå Lahm. Men han sejler alt for tid, især defensivt. Han tænker sig slet ikke om, og handler alt for impulsivt. Tilbage til midtbanen, som jeg absolut hader. Vores midtbane kan ALDRIG kontrollere en kamp, det er ikke sket en eneste gang i denne sæson. Det sker mod de hold der ligger sig ned, men aldrig mod de bedre hold der faktisk gerne vil spille bold. Så kan vi have BBC, men hvad nytter det når de i sidste ende selv skal skabe chancerne? Vores spillere løber og arbejder for sig selv, og skal Ancelotti have skylden for. Jeg ser flere gange under kampene, at midten af banen er HELT tom, og spillerne bare placere sig tilfældigt på banen. Så havner Bale, Ronaldo eller Benzema i situationer hvor de bruger tid på at finde en medspiller, men ikke kan finde en, og i stedet ser at de er omringet af en masse modstandere. Man kan ikke vinde en kamp, hvis man ikke har en midtbane. Se på Bayern eller Barcelona. Ja, de spiller også dårlige kampe, men alt deres spil køre gennem deres midtbane. Jeg vil med glæde dræbe modstanderen med en masse afleveringer, for det er sådan man skaber hullerne. Vi vil pt. bare angribe, uden at man tager en slapper, og ikke fokusere på at søge ned i zoner hvor man kan hjælpe medspillerne, men i stedet fokusere på at løbe længere fremme for at vi kan angribe med det samme.

Man møder et formstærkt Sevilla mandskab på udebane, og så forventer man, at man med 15 gode minutter kan vinde en kamp. Hvad fanden tænker Ancelotti og spillerne på? Jeg har længe skrevet at vi bliver gjort bedre end vi er, og det kan man se i dag, og også mod Barcelona (og også mod Atletico Madrid, for den sags skyld). Vi kunne sagtens være foran stort efter 20 minutter af en kamp, men sådan fungere fodbold ikke. Du vinder ikke bare kampe ved at starte godt og hårdt ud, du skal være god hele kampen igennem. Vi prøver at spille på 70%, men det kan man ikke sgu ikke mod så stærkt et hold. Jeg ved ikke hvad træneren tænker på. Dog ved jeg, at jeg elsker at se os blive straffet på denne måde. Det er virkelig dejligt at se et hold der tror på sig selv, og ved at de kan komme tilbage i kampen selvom '' verdens bedste hold, Real Madrid'', hurtigt kommer foran.
Vi smider mesterskabet i dag, og det er fortjent nok. Barcelona har ikke været særlig gode, og Atletico de.. Ja, jeg ved ikke med dem. Jeg tror stadig ikke på dem, men de følger trods alt med. Men, vi kunne sagtens have vundet mesterskabet i år, men vi er bare ikke gode nok, og det må man bare indse.

Jeg forstår ikke taktikken, jeg ser spillere der presser, og så spillere der få minutter efter bare lunter hen imod modspillerne, og bliver totalt udspillet efter blot 3 afleveringer. Hvordan fungerer vores presspil?

Den værste gang galde, jeg længe har læst. Hvor skal man overhovedet begynde...?
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Real Madrid, Dios, andreashn

12 år 5 måneder siden #1623 af Steen
Bismo skrev:

Den værste gang galde, jeg længe har læst. Hvor skal man overhovedet begynde...?

Det ved jeg ikke, det må du vel om siden du er eksperten. Hvis du gerne vil komme med dine holdninger, fint, hvis ikke, så behøver du ikke at kommentere på det.

12 år 5 måneder siden #1624 af Steen
Jeg ved ikke helt, om Diego Lopez kunne stoppe Sevilla's andet mål, men det så dog sådan ud. Jeg er dog ikke sikker. Men jeg håber at Iker skal spille fremover. Udover at jeg har været skuffet over Diego Lopez i et stykke tid nu, så er det også nu at CL kampene begynder, og også CdR finalen. Det er vigtigt at han er i form, derfor håber jeg at han starter inde på lørdag.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

12 år 5 måneder siden #1625 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14
Selvom vi skabte rigeligt med chancer - både i søndags og i går - til at vinde kampene, synes jeg stadig at holdet har et andet problem: Flere af profilerne virker ikke til, at toppe lige nu. Hverken fysisk, men især mentalt.

-Alonso ser godt nok træt ud. I går havde han tre dumme boldtab, som lignede noget jeg kunne lave i de sidste 5 minutter af en fodboldtræning, hvor benene er tunge og trætte. Lad Illarra, di Maria og Modric spille på lørdag - og skift gerne Modric ud, hvis kampen lukkes hurtigt.

-Pepe har været storspillende hele sæsonen, med en ellers uvant kølighed. Men den har ikke været der, i de sidste to kampe, hvor han igen var for ivrig. Giv manden en pause, og lad Varane bygge videre på sin stigende kampform.

-Marcelo er ikke i gear. Han ser tung ud i røven, og sammenspillet med Ronaldo mangler det sidste. Desuden var der to situationer i går, hvor jeg tænkte, at en Marcelo med selvtillid havde sparket lortet i mål. Jeg tror ikke, at løsningen er at spare ham, men derimod at lade ham få en succesoplevelse på lørdag.

-Ronaldo og Benzema: Det er selvfølgelig alt for tidligt at ringe med kriseklokkerne. Men i går lignede de nogen, som stadig var irriterede og skuffede over kampen i søndags. Jeg kunne så godt frygte lidt, at kampen i går bygger til på disse frustrationer. Så jeg håber i den grad, at de skynder sig at ryste nederlagene af sig, for der er ganske enkelt ikke tid til, at hænge med hovederne. Der er i sandhed dybt at falde, når man først har fløjet højt:)

-Bale har haft sine gode kampe, men har stadig ikke fundet sin rolle på holdet. Jeg håber godt nok, at man arbejder aktivt med dette, og ikke tror på myten om "at store spillere kan spille alle steder, under alle forudsætninger". Selvtilliden er heller ikke hvor den skal være, og det kan man jo sagtens forstå. For Bale må selv kunne mærke, i de svære kampe, at det i høj grad bør være ham som skal løfte holdet... Men for at være helt ærlige: Har Jesé så ikke bevist langt mere på den front, til trods for den klasseforskel som der burde være?
Jeg ber' til guderne om, at Bale scorer på lørdag! For med Jesé ude og di Maria som fast midtbanespiller, tror jeg ikke at vi kan vinde noget, hvis ikke Bale spiller som en spiller til 91 mio. euro.

-Lopez: Det er allerede blevet skrevet så meget om denne post, at jeg ikke vil gøre det langt. Jeg er blot glad for, at det bliver mere og mere tydeligt, at Lopez ikke er den, som mange har bildt dem selv ind. Lad os få vores kaptajn på banen - der er hårdt brug for ham!

Opstillingen mod Rayo:

........................................Iker.............................................
...........................................................................................
Carvajal...........Varane...........Ramos.............Marcelo
...........................................................................................
......................................Illarra..........................................
.....................Modric....................di Maria.......................
..........................................................................................
Bale..................................................................................
.................................Benzema......................Ronaldo..
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ZizouMo, baggins, Macon, Jaken, andreashn, MMM, Siempre fiel, Kiwes

12 år 5 måneder siden #1626 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14
www.marca.com/2014/03/28/en/football/rea...drid/1395997095.html

Vi må have nogle fagfolk på her:)

Jeg kan ikke helt gennemskue denne skade, som Ronaldo åbenbart har haft i længere tid. Skal den trænes/løbes væk, eller er hvile opskriften?

12 år 5 måneder siden #1627 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 13/14

M_linding skrev: www.marca.com/2014/03/28/en/football/rea...drid/1395997095.html

Vi må have nogle fagfolk på her:)

Jeg kan ikke helt gennemskue denne skade, som Ronaldo åbenbart har haft i længere tid. Skal den trænes/løbes væk, eller er hvile opskriften?

Han har virket lidt rådvild siden han vendte tilbage fra sin seneste skade og før kåringen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 5 måneder siden #1628 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 13/14
Så har Ancelotti besvaret alle dine spørgsmål M_linding.

Lopez starter inde imorgen

bleacherreport.com/tb/dcKZG

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 5 måneder siden #1629 af Steen
Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Hvad er Arbeloa ude på? Støtte Diego, eller stikke til Iker?

12 år 5 måneder siden #1630 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Storsvine Casemiro er mit bud ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

12 år 5 måneder siden #1631 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 13/14
En af verdens bedste målmænd, verdensmester og europamester, samt holdets naturlige anfører på bænken næsten en hel sæson..Kunne der stikke noget mere under end at Lopez gør det bedre end ham til træning..? I CL og CdR kampene virker han ihvertfald klart bedre.

12 år 5 måneder siden #1632 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Støtte Real Madrid?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum