Sæsonen 13/14
Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad jeg mener om idéen med en ekstra midtbane spiller, men hvad angår Varane, så tror jeg ikke han er svaret. Det er rigtigt, at han tidligere har løbet op med Messi, men det var før hans skade. I denne sæson virker han stadig lidt angst for at presse og han har ikke vist den samme hurtighed og præcision (se e.g. den andet mål i Sevilla). Hvis han havde haft mere spilletid til at ryste det af sig, så måske, men en kamp mod Almería er ikke nok til at ruste ham til en ny opgave mod Barca i en finale.
Helt ude af form burde han ikke være. Selv hvis han er blevet langsommere, så er han stadig meget hurtigere end Illarra. Han er også fysisk stærkere, har en bedre placeringsevne og så vil han også være en trussel i luftduellerne. Og lige præcis han evner på hovedet får vi brug for. Hvem har Barcelona, der er god på hovedet? Pique misser kampen og jeg ved ikke hvor slemt det står til med Batra. Den eneste de så har der er høj er vel Busquets (Jeg regner med, at Song ikke starter inde). Vi har Bale, Pepe, Ramos, Varane og Benzema. Det vil næsten være en skandale, hvis vi ikke får scoret minimum ét mål fra enten hjørnespark eller frispark.
Illarra kan sagtens bruges i stedet for, men lige i denne kamp ville jeg vælge Varane.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
M_linding skrev: Så vidt jeg forstår Ancelotti, så starter Illarra inde i stedet for Alonso i aften.
I så fald er jeg meget tilfreds!;)
Ja, den karantæne kunne ikke have faldt på et bedre tidspunkt! Alonso har i den grad lignet en mand med behov for hvile, og samtidig bliver det også spændende at se Illarra på sin naturlige position :)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
M_linding skrev: Så vidt jeg forstår Ancelotti, så starter Illarra inde i stedet for Alonso i aften.
I så fald er jeg meget tilfreds!;)
Ja, den karantæne kunne ikke have faldt på et bedre tidspunkt! Alonso har i den grad lignet en mand med behov for hvile, og samtidig bliver det også spændende at se Illarra på sin naturlige position :)
Jeg opdagede også først nu, at Alonso har karantæne... Godt det samme;)
Det væsentlige er, at Illarra får lov til at spille sin favoritposition.
Jeg har en klam klam følelse af, at Bale bliver skadet idag. Han har spillet utrolig mange hele kampe den sidste måned, og hvor ville det være typisk, hvis han får nogle muskelproblemer idag. Jeg håber jeg tager fejl, og det bare var et grimt mareridt jeg havde mig tidligere :S
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg har en følelse af, at Bale brænder en stor kamp af i dag..... uden muskelskader til følge ;-)
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ronaldo - 45 mål
Benzena - 23 mål
Bale - 19 mål
Isco - 11 mål
Di Maria - 10 mål
(Özil i hans tre sæsoner: 10 mål, 7 mål og 10 mål)
Assistlisten:
Di Maria - 20 assist
Bale - 18 assist
Ronaldo - 16 assist
Benzema - 14 assist
Marcelo - 8 assist
(Özil i hans tre sæsoner: 28 assist, 29 assist og 24 assist mål)
Imponerende med fem spillere, der har scoret over 10 mål, det havde været seks, hvis Jesé ikke var blevet skadet. Derudover, så står Isco for 7 assist, så han sniger sig nok også ind i top fem der, inden sæsonen er slut. Kigger man udelukkende på de fem spillere, Ronaldo, Benzema, Bale, di Maria og Isco, så har de hver især været involveret direkte- eller inddirekte i så mange mål:
Ronaldo - 61 mål
Benzema - 37 mål
Bale - 37 mål
di Maria - 30 mål
Isco - 18 mål
(Özil i hans tre sæsoner: 38 mål, 36 mål og 34 mål)
Imponerende af alle fem! Hvad kan det ikke ende med - Isco og Bale især kommer begge til at forbedre niveauet til næste sæson, det kan der næsten ikke være tvivl om. På papiret er Isco også i gang med sin bedste sæson nogensinde, så mangler vi bare et stabilt niveau spillemæssigt fra hans side, men taget hans første sæson og alder i betragtning, så er det en godkendt første sæson, i mine øjne.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Atletico Madrid v Elche
Valencia v Atletico Madrid
Levante v Atletico Madrid
Atletico Madrid v Malaga
Barcelona v Atletico Madrid
Det ser umiddelbart lovende ud for Real Madrid. Atletico Madrid bør få vanskeligheder mod Getafe, Valencia og vi ved at Levante kan drille alle. Jeg har ikke meget fidus til at Barcelona hjælper Real Madrid, så pointene skal smides mod de tre ovenstående.
Jeg tror på Liga-sejren.
Får de fuldt point i laliga i ovenstående kampe, tror jeg mildest talt ikke vi kan indhente dem, ikke mindst da Atletico er teknisk set 4 point foran jævnfør bedre indbyrdes opgør.
Jeg ved ikke hvad jeg efterhånden tror, kun har jeg et brændende ønske om at der er en "juntos-pedemos"-mentalitet hos spillerne igen. - Jeg glemmer aldrig slutspurten under Capello.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂