Sæsonen 13/14
Ikertheman skrev: Er det kun mig, som synes, at Carvajal lige har været en tand bedre? Juanfran har været sikkert rent defensivt, javist, men jeg synes ikke, at han kan det samme rent offensivt + han har en tendes til at smide den sikre bold ud over sidelinjen, hvis der er fare på færde..
Han kom måske lidt for sent igang. Han har for alvor været god i 2014, men det har de fleste fra Real. Men det handler nok også meget om at Real endte nr 3.
Savner Di Maria blandt de bedste. Top assisterende. Og selvfølgelig Modric, der har været magisk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sådan kommer det til, at se ud på Bernabéu på lørdag :)
¡Hala Madrid!
- JJ-86
- Gæst
-
Modric vil være mit bud medmindre vi får en ny stjerne angriber hentet, f.eks. Suarez.
Isco var der lidt tale om i starten af sæsonen, men tror det næppe.
- sorengandersen
- Senior bruger
-
Jeg vil starte med at se på det generelle for sæsonen. Da Mourinho forlod os var det i et stort kaos og en trup der virkede i disharmoni. En trup og en klub der ikke virkede i balance og derfor var mine forventninger til sæsonen, at man selvfølgelig skulle kæmpe med om trofæer, men at jeg også havde en realistisk tilgang til, at man sagtens kunne ende ud uden nogle pokaler. Sæsonen startede nogenlunde resultatmæssigt, men spillet fungerede i mine øjne ikke. Der blev hevet knebne sejre over Betis, Grenada og Elche og da vis så mødte de to rivaler gik det galt. Vi var ikke der hvor vi skulle være i de store kampe, men efter de to nedture fik vi gang i spillet og det tilskriver jeg flere ting. Den ene ting er Ancelottis skifte til 4-3-3 med omskolingen af Di Maria, som jeg ser som Ancelottis to største genistreger. Den anden ting var tilbagekomsten af Xabi Alonso. Der kom med disse to ændringer en meget større ro på banen og vi kunne nu dominere kampene.
Dette gjorde at vi nu igen kom med i kampen om mesterskabet efter jul og faktisk lå lunt i svinget til, at tage titlen indtil en skæbnesvanger uge med et uheldigt nederlag til Barcelona og et dumt nederlag til Sevilla. Det var herefter, at det begyndte at svinge i præstationerne og afslutningen på ligasæsonen var bare ikke god nok. At der kan være så lidt koncentration på et hold, der kan vinde et mesterskab er ikke godt nok. Og Ancelottis udtalelse med at de har været fysisk og psykisk trætte efter CL er heller ikke holdbar. Selvfølgelig kan man også sige, at skader har haft en indflydelse, men Reals reserver skal stadig kunne slå Rayo og Celta.
Jeg kan acceptere, at vi ikke vinder mesterskabet, når vi var med i opløbet, men ikke den måde vi taber det på.
I Copa Del Rey er der ikke så meget andet og sige end, at vi fejede al modstand af banen og var bare bedst. Det samme kan næsten siges i CL, dog med undtagelse af en alt for spændende kamp i Dortmund. Jeg tror tilgengæld, at denne kamp gav et wake-up-call til spillerne, som så spillede to pragtkampe mod Bayern.
At vi vinder CL i år, havde jeg ikke turdet håbe på før sæsonen og jeg er derfor helt euforisk og har endnu ikke fået armene ned. Alt i alt er jeg meget tilfreds med sæsonen, selvom en treble var så tæt på.
Hvis jeg skal kigge lidt på de individuelle spillere, så har jeg forsøgt, at give dem nogle karaktere, selvom det ikke er nemt.
| Iker Casillas | **** | Har, på trods af manglende spilletid i ligaen, altid været klar i kampene og har som altid leveret kampvindende redninger. I min verden er der ingen tvivl om, at han burde være førstemålmand. | |
| Diego López | *** | Har været utrolig stabil i ligaen og laver ikke mange fejl, men der er trods alt blevet flere af dem og når han samtidig ikke levere mange kampevindende redninger, så kan han ikke få en højere karakter | |
| Jesús Fernández | UB | ||
| Sergio Ramos | ***** | Han har simpelthen haft en fremragende sæson. Har stået utrolig stærkt i forsvaret i mange kampe og har en kæmpe udstråling. Trods de mange vigtige mål i de sidste kampe er det med 5 med pil ned, da han stadig mangler koldblodighed i nogle kampe, især overfor Diego Costa | |
| Pepe | ***** | Man har været et monster i det forsvar og har ikke sat mange fødder forkert i sæsonen. Han har luet ud i mange af sine dumheder og er bare blevet bedre og bedre | |
| Raphaël Varane | *** | Det er ikke nemt, at bedømme Varane ud fra så få kampe, men når han har spillet, så har det været med hans altid dejlige ro, som jeg ser som en gave til vores hold. Han har haft det svært med et stærkt spillende par i Ramos/pepe og med hans lange skade, men han er en mand for fremtiden | |
| Alvaro Arbeloa | *** | Altid stabil i det defensive og altid god for en fight, men den manglende fart begynder og kunne ses og han må derfor se sig som værende backup, men det er han så også god til | |
| Daniel Carvajal | **** | Er blomstret utrolig meget op efter Arbeloas skade og hvis han havde spillet sådan før, så havde det været i femtal. Utrolig stærk offensivt og meget aggressiv(til tider for aggressiv) i sit forsvarsspil | |
| Fabio Coentrão | *** | Er på samme måde som Carvajal blomstret op grundet en skade til konkurrenten og kan han fortsætte det spil, så han gerne blive, men vender han tilbage til sit gamle jeg, så er det ud af vagten | |
| Marcelo | *** | Har været ustabil og viser kun i glimt, hvorfor han var en af de bedste i verdenen. Det skal han finde frem igen og så er han tilbage som starter. | |
| Nacho | *** | En utrolig dejlig mand og have i sin trup. Han kan spille mange pladser og når han spiller så levere han på et rimeligt niveau. Han bliver nok aldrig fast mand, men er en kanon backup. | |
| Xabi Alonso | *** | En god styrmand på midten. Han lignede en mand der var færdig i de store kampe grundet hans manglende fart, men det modbeviste han straks i kampene mod Bayern. | |
| Sami Khedira | *** | Han får en middelkarakter fordi han var god da han spillede, men en lang skade gør, at han ikke kan få mere. | |
| Asier Illarramendi | * | 30 mio? Really? Han er utrolig langsom i tanke og handling. Alt går faktisk langsomt med ham. Han har ikke fundet sin plads på banen endnu og spørgsmålet er om han gør det. | |
| Isco | *** | Har ikke fundet sin plads i 4-3-3 systemet. Han er for dårlig defensivt på midten og for langsom på kanten. Bliver spændende om Ancelotti kan få noget mere ud af ham i næste sæson | |
| Gareth Bale | **** | Når man ser på hans statistik med 21 mål og 16 assists i 35 kampe, uden at have været i form i længere tid af gangen, så er det imponerende i hans første sæson. Han skal nok blive endnu bedre. | |
| Casemiro | ** | To pil ned er det maksimale han kan få. Ikke meget spilletid og virker tung og langsom, men kommer med noget fysik vi ellers ikke har meget af på midten | |
| Luka Modric | ***** | Ekseptionel | |
| Ángel Di María | ***** | Sikke en sæson af en der er blevet omskolet. Mange assists og mange løb i presspillet. | |
| Cristiano Ronaldo | **** | Bliver ved med at score mange mål, men det har været tydelig i sidst i sæsonen, at han var overbelastet | |
| Karim Benzema | **** | Man kan altid klantre en angriber for ikke, at score nok og han har også haft chancer han skulle have puttet i rusen, men når man har Bale og CR på hver side, så behøver man det ikke. Man skal til gengæld indgå i spillet og her han været god. En kanon spilstation, der suger de lange bolde til sig. | |
| Álvaro Morata | * | Ikke god nok. Tager en masse dumme løb og en masse dumme beslutninger og hans førsteberøring tror jeg Birthe Rønn Hornbech kan matche. | |
| Jesé | *** | Kan ikke få pga. hans skade, men hold fast hvor var han god. Et kæmpe talent, der nok skal slå til på et tidspunkt. Glæder mig til han bliver klar igen og måske kan udfordre BBC som starter? | |
| Ancelotti | ***** | Omskoling af Di Maria og et skift til 4-3-3 var genialt, men det bedste han har skabt er ro internt i klubben. Han udtaler sig altid saglig og klogt og behøver ikke komme med stikpiller hele tiden. Dette har jeg savnet længe. Han bliver forhåbentligt længe. |
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg har ikke så meget at indvende mod dine karakterer. Jeg er ikke helt enig med Benzema, som jeg ikke synes har været en særlig god spilstation med så mange simple boldtab og med alle de afbrændte chancer, men vi kan heller ikke alle sammen blive enige hver gang. Benzema er også en spiller, der deler vandene.
Tillykke til alle Madridistas verden over.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Raúl 7
- Gæst
-
Vi spiller ikke verdens bedste finale mod Atletico, men finaler er sjældent særlig gode spillemæssigt. Ronaldo var træt, Bale var ikke helt på toppen heller. Pepe ude. Alonso ude. Khedira på 60-70%. Benzema lige kommet tilbage fra skade. Alligevel sidder vi på hele kampen. Atletico har vel ikke en åben chance udover et hovedstød, som jeg husker det. Carlo valgte formentlig at vi skulle slå en masse indlæg, for at undgå at Atletico kom i for mange kontraløb, der kunne være blevet rigtig farlige, hvis vi smed bolden væk i midten af banen.
Der er plads til forbedring, det er klart. Men jeg synes at Ancelotti har gjort det glimrende. Copa del Rey og Champions League i sin 1. sæson. Og det er endda efter at have ændret spillestil. Han har skabt et hold, hvor der er ro på og samtidig er vi ikke bare et godt kontrahold, vi er også stille og roligt ved at blive et hold der kan kontrollere kampene ved at være i boldbesiddelse. Hvor mange hold kan man sige det om? De fleste har én måde at spille på, jeg synes vi er utroligt fleksible.
Det lyder selvfølgelig sindssygt, men jeg tror jeg er enig i alt hvad du skriver. Et par enkelte karakterer ligger på vippen, men hvis jeg selv skulle have lavet den, tror jeg, at jeg var endt samme sted på alle spillere.
Er desuden også helt enig i det overordnede - fantastisk at vi vinder de to trofæer, jeg havde også taget mig til takke med et system der ville give pote fra næste sæson, men alligevel skuffende at vi smider mesterskabet på så åndssvag en måde.
Tak for det.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Når man allerede er i humør til det. Real Madrid mod Mallorca 2007. Remontadas år. Hvor Espanyol scorer i samme minut som den gode gamle Van gol. Hvor jeg elsker spændingen til sidste kamp, sidste 45 min af sæson og det sidste minut af hver evig eneste remontada :D
Verdensklasse indlæg! Overordnet set så rammer du min holdning hele vejen rundt, og derfor får du et stort TAK fra min side af :) Jeg er dog langtfra enig med Illarra's karakter, da han stort set ikke har spillet på sin vante plads, og dermed er brugt forkert af mangel på alternativer, og ikke af fremtidig plads, som gør sig gældende med Isco. Det er en smagssag, men ellers er jeg rigtig enig.
Jesé ville nok også snige sig op på flotte 4 stjerner, da han reelt set viste han har potentialitet og niveauet til Real Madrid. Han blev desværre skadet, men i hans første sæson på førsteholdet, så gjorde han det over al forventning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Artiklen er fin, men Florentinos sidste kommentar fik mig til at trække på smilebåndet:
Real har tradition for at købe en superstjerne - en såkaldt Galatico - årligt, men om det sker i år er endnu ikke sikkert.
- Der er ikke så mange muligheder, de er her jo allesammen, siger Perez.
BBB skrev: www.bold.dk/nyt/Real-praesident-tilfreds-med-Bale
Artiklen er fin, men Florentinos sidste kommentar fik mig til at trække på smilebåndet:
Real har tradition for at købe en superstjerne - en såkaldt Galatico - årligt, men om det sker i år er endnu ikke sikkert.
- Der er ikke så mange muligheder, de er her jo allesammen, siger Perez.
Fed udtalelse og fedt han kan sige det uden at nedgøre andre.. det har visse præsidenter svært ved...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
www.theguardian.com/football/blog/2014/m...eview-la-liga-season
Vi kan jo diskutere højdepunkter fra artiklen efterfølgende, for slap af der er mange! :0)
Jeg foretrækker personligt:
Best signing
Atlético Madrid picked up Martín Demichelis for free, sold him for €5m without him ever having played a match for the club and still won the league. But the winner has to be Neymar’s dad: a bargain at just €40m.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...