Sæsonen 13/14

12 år 3 måneder siden #1885 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

Zizou1981 skrev: Jeg mener ikke man skal bedømme sæsonen alene på baggrund af CL finalen. Cup kampe kan gå begge veje og det bedste hold kan nemt tabe på dagen. Et hold bør primært vurderes på baggrund af spil og resultater over en hel sæson i den hjemlige liga. Og her mener jeg ikke Real har været gode nok. Spil og resultater har været fint i perioder, men der har været for mange svipsere. Den første 1/4 af sæsonen var skidt. Herefter fulgte en rigtig god periode, men den sidste 1/4 har desværre vist rig meget skidt med 2 nederlag og 2 uafgjorte. Ligaen har været en skuffelse, men vi har gjort det flot i både copa del rey og CL.

Generelt en godkendt sæson, men på ingen måde fantastisk. Heller ikke selvom vi vinder finalen.

Jeg går ind under kategorien kræsen, hvor Siempre fiel går under pessimisten, men du er simpelthen ikke tilfreds, hvis vi vinder 2 ud af 3 mulige titler denne sæson? Jeg kan slet ikke finde ord for hvilken kategori du hører under :)

Lad os nu vurdere hele sæsonen som helhed, og ikke kun 38 La Liga kampe! Før sæsonen gik igang var det vigtigste for mig et klart koncept, som der skal bygges videre på til sæson 2. Jeg var indforstået med, at stilen ville blive anderledes end under Mourinho, og så længe det var til det positive, og man kunne se et klart spillemæssigt koncept, så havde jeg det fint med en sæson uden trofæer, så man for alvor kunne triumfere i sæson 2.
Spillemæssigt har været meget op og ned, men konceptet er til at se, og der er gode fremtidsmuligheder i spillestilen.
Vi er med i et tæt løb om mesterskabet, og har endnu ikke udspillet vores chance endnu, men vandt tilgengæld Cdr titlen overlegent, og det var lige fra første kamp af.
Cl sæsonen taler sit tydelige sprog, og er man ikke tilfreds med hvem og hvordan den ene modstander efter den anden er blevet ydmyget på kryds og tværs, så frygter jeg godt nok for den fan aldrig bliver en lykkelig Real Madrid fan.
Den kan stadig blive et helvede at tænke tilbage på, men mest fordi man kan blive slået af lillesøstre, og det dermed gør ekstra ondt, men 0-4 på Allianz og 5-0 samlet gør altså underværker. Det er lige før hele sæsonen er til perfektion på blot de 2 resultater!

Vi kan stadig nå at stå tilbage som den helt store taber, hvis Atletí slår os om 14 dage, men overordnet set, så har vi været med til at kæmpe om alle 3 mulige trofæer denne sæson, og endda helt til sidste kamp! Det er en større præstation i sig selv.
Sæsonen må da klart været godkendt om vi taber finalen eller ej. Det vil være utrolig skuffende og sørgeligt, men hvis man ikke havde regnet med vi ville stå som Cdr vinder, i en Cl finale og med i kampen om mesterskabet i sidste spillerunde, så kan sæsonen kun være godkendt. Fremragende vil den være, hvis vi vinder Cl finalen. Alt andet er jo bare tosset :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #1886 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne Sæsonen 13/14
En lille reminder om skader ville også påvirke nogles indlæg herinde, for er man ikke tilfreds med en sæson, hvor 2 ud af 3 titler kommer i hus, så undrer det mig at man er Real Madrid fan. Det er første gang i 25 år, at Real Madrid har vundet 2 titler på en gang (imellem de 3 vi normalt plejer at kæmpe om). Det er flot i en sæson med mange skader, ny taktik og spillestil, ny træner og spillere.

Så skal det også siges, at vi skal spille VM for klubhold og Europæisk super cup, Spansk super cup hvis Champions League kommer i hus. Det kan jeg kun være tilfreds med.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Kaspercristiano.

12 år 3 måneder siden #1887 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14

Austria solo ganó Eurovisión 1 vez. En 1966. Aquel aňo la Liga la ganó el Atlético y la Copa de Europa, el Real Madrid.

Austria won Eurovision Contest only once before: in 1966. Atletico Madrid won the Liga that year, and Real Madrid won the European Cup

Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, JimmyBroe, BBB

12 år 3 måneder siden #1888 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 13/14
Puha, jeg står med en meget mærkelig følelse disse dage, når snakken falder på sæsonen. Havde jeg før sæsonen fået tilbudt en CDR-triumf over rivalerne, en CHL-finale, en decideret udradering af Bayern og en tredjeplads i ligaen, så havde jeg sagt "ja tak" uden at tøve.

Alligevel går jeg med en dyb skuffelse disse dage, og det er på trods af, at jeg var mand bag et indlæg efter Valladolid kampen, hvor jeg mente, at folk burde være tilfredse med sæsonen. Det er jeg også stadig, men jeg synes simpelthen, at indsatsen og indstillingen mod Celta Vigo var under al kritik.

Et er skader, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man ikke engang kan have en chance mod et Celta Vigo hold. Vi snakker jo om, at Celta Vigo vandt helt fortjent i gårsdagens kamp. Jeg ved ikke, hvor mange af de sparede spillere, der reelt set kunne spille, men jeg er i hvert fald skuffet over Ancelottis indstilling til kampen. I min optik bør man altid kæmpe for det, og så var det heller ikke et større puslespil, der skulle gå i orden. Barcelona har konsekvent skuffet på udebane og Atletico manglede Diego Costa.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Dios, Lars1991, JimmyBroe

12 år 3 måneder siden #1889 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14
Jeg kan huske, at Arbeloa sagde, at han ville løse sine problemer med Iker. Det virker i hvert fald ikke til, at Arbeloa gør særligt meget for, at forbedre situationen.

Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 3 måneder siden #1890 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 13/14

Sebberg skrev: Puha, jeg står med en meget mærkelig følelse disse dage, når snakken falder på sæsonen. Havde jeg før sæsonen fået tilbudt en CDR-triumf over rivalerne, en CHL-finale, en decideret udradering af Bayern og en tredjeplads i ligaen, så havde jeg sagt "ja tak" uden at tøve.

Havde jeg fået samme tilbud, havde jeg også taget det, og så havde jeg tænkt for mig selv "Hvem fanden skulle kunne ende over os i tabellen udover Barcelona??!!??"

Spøg til side. Det kan godt være at det lignede at spillerne ikke kæmpede i går, men vi har i en kortere periode været meget hårdt ramt af skader. Det blandet med at der ligger en Champions League finale og venter om ikke så længe, så synes jeg at La Liga er godkendt alligevel. Det er altså svært at vinde fodboldkampe med folk, der aldrig spiller sammen, fordi de alle er reserver eller er stamspillere der skal prøve at få det til at fungere med reserver.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #1891 af Kaspercristiano
Besvaret af Kaspercristiano på emne Sæsonen 13/14

Sebberg skrev: Puha, jeg står med en meget mærkelig følelse disse dage, når snakken falder på sæsonen. Havde jeg før sæsonen fået tilbudt en CDR-triumf over rivalerne, en CHL-finale, en decideret udradering af Bayern og en tredjeplads i ligaen, så havde jeg sagt "ja tak" uden at tøve.

Alligevel går jeg med en dyb skuffelse disse dage, og det er på trods af, at jeg var mand bag et indlæg efter Valladolid kampen, hvor jeg mente, at folk burde være tilfredse med sæsonen. Det er jeg også stadig, men jeg synes simpelthen, at indsatsen og indstillingen mod Celta Vigo var under al kritik.

Et er skader, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man ikke engang kan have en chance mod et Celta Vigo hold. Vi snakker jo om, at Celta Vigo vandt helt fortjent i gårsdagens kamp. Jeg ved ikke, hvor mange af de sparede spillere, der reelt set kunne spille, men jeg er i hvert fald skuffet over Ancelottis indstilling til kampen. I min optik bør man altid kæmpe for det, og så var det heller ikke et større puslespil, der skulle gå i orden. Barcelona har konsekvent skuffet på udebane og Atletico manglede Diego Costa.

Celta Vigos målmand havde et par gode redninger. Jeg husker 2 Morata afslutninger som han måtte tage. Statistikken siger i alt 17 skud på mål og 7 inde for rammen. Ramos og Xabi er jo dem som koster sejeren med de to forsvarsfejl, ikke indsatsen.

Morata har ikke leveret og det var ikke et særlig godt angreb vi havde med mod Celta.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Kaspercristiano.

12 år 3 måneder siden #1892 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Sæsonen 13/14

Real-Laudrup skrev: Jeg kan huske, at Arbeloa sagde, at han ville løse sine problemer med Iker. Det virker i hvert fald ikke til, at Arbeloa gør særligt meget for, at forbedre situationen.

Casillas virker da bestemt heller ikke til at han havde tænkt sig at bevæge sig hvis Arbeloa havde prøvet, der er ingen grund til at Arbeloa altid skal være syndebukken når det gælder det der.

12 år 3 måneder siden #1893 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 13/14

Lykke skrev:

Real-Laudrup skrev: Jeg kan huske, at Arbeloa sagde, at han ville løse sine problemer med Iker. Det virker i hvert fald ikke til, at Arbeloa gør særligt meget for, at forbedre situationen.

Casillas virker da bestemt heller ikke til at han havde tænkt sig at bevæge sig hvis Arbeloa havde prøvet, der er ingen grund til at Arbeloa altid skal være syndebukken når det gælder det der.

Hvad vil du have Casillas skulle have gjort?

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 3 måneder siden #1894 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14
Det samme som Arbeloa: Række hånden frem.

12 år 3 måneder siden #1895 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 13/14

Vigtigere: Gør han noget for at forværre den?

Sandsynligvis ikke. Problemerne med Iker kan jo være løst ved, at de er enedes om at respektere hinanden, fordi de begge er i klubben. I en trup på 22-25 spillere kan man ikke være bedste ven med alle og der vil være en vis risiko for, at der er et par stykker, som man næsten ikke tåler synet af. Det er ikke farligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 3 måneder siden #1896 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Sæsonen 13/14

Små børn mand. Utroligt at voksne mennesker kan være så små. Jeg kommer aldrig til at kunne forstå det.

Leveret af Kunena Forum