Sæsonen 13/14

12 år 4 måneder siden #1837 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14

DarioGomez skrev: Det kan vist nærmest kun blive Illarra, og skulle Khedira blive klar, så er det jo stadig ikke hans plads at ligge så dybt.

Eneste alternativ er Casemiro, men den køber jeg ikke. Trods alt. Omend jeg personligt har en svaghed for vores lille Ninja turtle!

Sandt nok hvad Khedira angår. Jeg mener i øvrigt det samme gør sig gældende for Casemiro. Som jeg ser det egner Illarra sig bedst.

Jespersk skrev: Jeg er enig i, at det vil svække holdet at rykke modric tilbage på banen, men mener samtidig også at illaramendi har været for dårlig i de store kampe. Specielt mod dortmund, koster han os et mål, fordi var for nervøs til at lave en simpel aflevering. Er derfor jeg tænker om Isco ville passe bedre. Men er helt enig i, at Isco måske også bliver for offensiv at have som en decideret defensiv midtbanespiller foran forsvaret..

Det er som man ser på det. Og i øvrigt ganske uinteressant, som jeg ser det. Det vigtigste er ikke, hvordan han om muligt har gjort det, men hvordan han gør det. Jeg kan heller ikke se pointen i, at klandre enkelte spillere. Kollektivt var præstationen mod Dortmund ikke god. Det var ikke kun Illarra, der lavede fejl og ikke gjorde det godt nok i den kamp. Fejl er i øvrigt til for at lære af og det gavner ikke hverken Illarra eller holdet, at have andet end tillid til ham. Det fodboldmæssige må de tage på træningsbanen.

Han skal indgå som en del af enheden. Og han er nu engang det naturlige valg. Du bliver stadig nødt til, at tage højde for den rolle og position, som spilleren skal ind og varetage. Der er Illarra det eneste naturlige valg. Det går ikke med Isco, Modric og Di María. Det burde du nok selv kunne se. Illarramendi, Modric og Di María er en anden sag.

Khedira er heller ikke førstevalg. Slet ikke nu, efter sin lange skadesperiode. Han kan - alternativt - blive en mulighed, men det kræver først og fremmest, at han får lidt spilletid i de resterende ligakampe. Og hvis det kommer så vidt, at han rent faktisk er aktuel - jeg tror det ikke - bliver det nok ikke til mere end en plads, som mulig indskiftningsspiller.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, andreashn, MMM, Jespersk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #1838 af Jespersk
Besvaret af Jespersk på emne Sæsonen 13/14
Det er sandt nok!
Jeg er vil dog være rigtig nervøs over at have illaramendi inde i en chl finale, da jeg ikke syntes han har været overbevisende nok i denne sæson. Men må nok give dig ret i, at han vil være det oplagte valg på den defensive midtbane.

12 år 4 måneder siden #1839 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14
Real Madrid mod top 5 i La Liga: 8 kampe spillet, 2 vundet, 2 uafgjort, 4 tabt. 18 mål scoret, 16 mål modtaget (2,25 mål/kamp; 2 mål/kamp)

(edit. som Juan siger, så giver 2+2+6 ikke 8 ;-))

Real Madrid i store kampe i Cup turneringerne (her vilkårligt defineret som CL KO kampe+Juve, Barca og Atleti): 13 spillet, 11 vundet, 1 uafgjort, 1 tabt. 34 mål scoret, 8 mål modtaget (2,6 mål/kamp; 0,6 mål/kamp).

Selvfølgelig et begrænset datagrundlag, men jeg synes alligevel forskellen er så stor at det er værd at overveje hvorfor. Er det mentalt? Har Carlo eksperimenteret mere i ligaen (Coentrao+Arbeloa mod Atleti, Ramos på midtbanen mod Barca etc.)? Målmanden? Tilfældigheder?
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved MMM.

12 år 4 måneder siden #1840 af El_Juan
Lad os glæde os over det momentum, som holdet har lige nu. Over hvor godt det egentlig har fungeret. De har i den grad præsteret på det seneste, i de kampe - hvor der virkelig har været noget på spil - lige bortset fra svipseren i Dortmund, men jeg tror og håber det var en engangsforestilling.

Og lad os have tiltro til, at Ancelotti nok skal sætte holdet og Illarra op til opgaven. Hvis de spiller som i de seneste kampe, så skal det nok gå, selv med Illarra på banen i stedet for Xabi.

I øvrigt. Illarra er set som Xabis arvtager af mange. Det var en af grundene til, at man hentede ham. Nu har Xabi i den grad muligheden for, at give lidt fra sig - hvilket han allerede gør og har gjort - og agere den spillende træner (hvilket han i forvejen er inde på banen) overfor Illarra. Jeg forventer ikke, at Illarra bliver forvandlet til en Xabi-klon over natten, men nu har de 24 dage til, at arbejde indgående med det og så er det op til Illarra at suge til sig.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at Xabi - med sin erfaring og rutine - vil tage direkte del i forberedelserne til kampen, om han så er på banen eller ej.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

12 år 4 måneder siden #1841 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev: Lad os glæde os over det momentum, som holdet har lige nu. Over hvor godt det egentlig har fungeret. De har i den grad præsteret på det seneste, i de kampe - hvor der virkelig har været noget på spil - lige bortset fra svipseren i Dortmund, men jeg tror og håber det var en engangsforestilling.

Og lad os have tiltro til, at Ancelotti nok skal sætte holdet og Illarra op til opgaven. Hvis de spiller som i de seneste kampe, så skal det nok gå, selv med Illarra på banen i stedet for Xabi.

I øvrigt. Illarra er set som Xabis arvtager af mange. Det var en af grundene til, at man hentede ham. Nu har Xabi i den grad muligheden for, at give lidt fra sig - hvilket han allerede gør og har gjort - og agere den spillende træner (hvilket han i forvejen er inde på banen) overfor Illarra. Jeg forventer ikke, at Illarra bliver forvandlet til en Xabi-klon over natten, men nu har de 24 dage til, at arbejde indgående med det og så er det op til Illarra at suge til sig.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at Xabi - med sin erfaring og rutine - vil tage direkte del i forberedelserne til kampen, om han så er på banen eller ej.

Det ville da være trist hvis Illarra blev forvandlet til en Xabi klon - vi har behov for en langt mere mobil og defensivt stærk spiller end Xabi fremover. Hvis ikke Illarra var blevet hentet fra La Real, hvis ikke han var rødhåret og Basker, ville de to så blive sammenlignet så meget? VdB og de fleste trænere i det nationale set-up ser ham som arvtager til Busquets og ikke Xabi, med god grund synes jeg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB

12 år 4 måneder siden #1842 af El_Juan

MMM skrev: Real Madrid mod top 5 i La Liga: 8 kampe spillet, 2 vundet, 2 uafgjort, 6 tabt. 18 mål scoret, 16 mål modtaget (2,25 mål/kamp; 2 mål/kamp)

Real Madrid i store kampe i Cup turneringerne (her vilkårligt defineret som CL KO kampe+Juve, Barca og Atleti): 13 spillet, 11 vundet, 1 uafgjort, 1 tabt. 34 mål scoret, 8 mål modtaget (2,6 mål/kamp; 0,6 mål/kamp).

Selvfølgelig et begrænset datagrundlag, men jeg synes alligevel forskellen er så stor at det er værd at overveje hvorfor. Er det mentalt? Har Carlo eksperimenteret mere i ligaen (Coentrao+Arbeloa mod Atleti, Ramos på midtbanen mod Barca etc.)? Målmanden? Tilfældigheder?

Der er vi godt nok ude og vandre i tågen. Lad mig lige starte med at rette dig. Det er fire nederlag og ikke seks. To af dem til Barcelona, et til Atlético og et til Sevilla. Nederlagene til Atlético og Barcelona faldt forholdsvis tidligt i sæsonen (slutningen af september og oktober), hvor Ancelotti til dels stadig ledte efter sin spillestil. De uafgjorte kampe mod Athletic og Atlético kom midt i den periode, hvor holdet var inde i en fantastisk stime, som ubesejrede i adskillige kampe. En stime som blev brudt med 3-4-nederlaget til Barcelona.

Jeg kan ikke se de store sammenhænge. Holdet og Ancelotti ledte efter stilen i de første måneder. Nederlaget på Camp Nou var til dels et vendepunkt. Herefter fandt de sig selv og indledte en fantastisk stime som ubsejrede. Mig bekendt bød de i øvrigt Barcelona op til dans i anden halvleg i det opgør. Og i 3-4-kampen var det ren indianerfodbold.

Jeg tror også du er nødt til, at kigge på hver enkelte kamp og dets forløb. To kampe er sjældent ens. Såvel som holdets form og forfatning på daværende tidspunkt. Vi må heller ikke glemme, at de - største dele af tiden - har været med i mesterskabskampen. De var sågar seks points efter Barcelona - efter 2-1-nederlaget på Camp Nou - hvis jeg ikke husker forkert. Alligevel er og har de været med helt fremme. Og chancen for at vinde mesterskabet er stadig tilstede, om end det ligger til Atlético.

Det havde selvfølgelig set anderledes ud, hvis de havde vundet de otte kampe du refererer til, men sådan kan vi altid være så bagkloge. De har vundet Copa del Rey og de er stadig med i kampen om mesterskabet og Champions League. Helt til det sidste.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

12 år 4 måneder siden #1843 af El_Juan

MMM skrev: Det ville da være trist hvis Illarra blev forvandlet til en Xabi klon - vi har behov for en langt mere mobil og defensivt stærk spiller end Xabi fremover. Hvis ikke Illarra var blevet hentet fra La Real, hvis ikke han var rødhåret og Basker, ville de to så blive sammenlignet så meget? VdB og de fleste trænere i det nationale set-up ser ham som arvtager til Busquets og ikke Xabi, med god grund synes jeg.

Jeg er ikke så interesseret i, hvem han ligner mest og hvordan og hvorledes. Det vigtigste er, at han løser de opgaver han bliver sat til at løse, på sin egen måde. Som en del af holdet. Det skal fungere.

Jeg brugte referencen til Xabi, fordi Illarra er hans naturlige arvtager lige nu, i forhold til den rolle og position, som Xabi indtager på holdet. Sammenhængen jeg nævnte Xabi i (og skrev "Xabi-klon"), er det væsentlige. Ligeledes i forhold til, at Illarra kan lære af Xabi. Du snakker om noget helt andet. Jeg tænker i forhold til, hvordan Illarra skal agere på banen. Det var ikke så bogstaveligt ment ;-)

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #1844 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 13/14
Jeg frygter lidt at der bliver borgerkrigslignende tilstande i Madrid efter finalen d. 24. Specielt hvis vi vinder. Alle Real fans vil fejre sejren og alle Atletico fans er sure. Det bliver ikke kønt tror jeg.

12 år 4 måneder siden #1845 af El_Juan

Raúl 7 skrev: Jeg frygter lidt at der bliver borgerkrigslignende tilstande i Madrid efter finalen d. 24. Specielt hvis vi vinder. Alle Real fans vil fejre sejren og alle Atletico fans er sure. Det bliver ikke kønt tror jeg.

Så bliver det hverken første eller sidste gang. Men ligefrem borgerkrigslignende tilstande. Du får det til, at lyde som om det er i Ukraine :-)

Betragt det som El Derbi - med ekstra europæisk krydderi. Det bliver et festfyrværkeri. På den gode måde. Så er det trods alt noget specielt, i en positiv ånd, at det er første gang to hold fra samme by mødes i en Champions League-finale. Det er en festdag. Og som i en hver anden finale, så er der en vinder og en taber. Livet går videre efter det, også i Madrid, hvad enten det er ved Cibeles eller Neptuno ;-)

12 år 4 måneder siden #1846 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14

MMM skrev:

El_Juan skrev: Lad os glæde os over det momentum, som holdet har lige nu. Over hvor godt det egentlig har fungeret. De har i den grad præsteret på det seneste, i de kampe - hvor der virkelig har været noget på spil - lige bortset fra svipseren i Dortmund, men jeg tror og håber det var en engangsforestilling.

Det ville da være trist hvis Illarra blev forvandlet til en Xabi klon - vi har behov for en langt mere mobil og defensivt stærk spiller end Xabi fremover. Hvis ikke Illarra var blevet hentet fra La Real, hvis ikke han var rødhåret og Basker, ville de to så blive sammenlignet så meget? VdB og de fleste trænere i det nationale set-up ser ham som arvtager til Busquets og ikke Xabi, med god grund synes jeg.

Endelig!

Et kort indlæg, men det er måske det bedste indlæg der er blevet skrevet denne sæson, hvis vi ser bort fra mange af mine egne indlæg hehe :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 4 måneder siden #1847 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 13/14

El_Juan skrev: Han skal indgå som en del af enheden. Og han er nu engang det naturlige valg. Du bliver stadig nødt til, at tage højde for den rolle og position, som spilleren skal ind og varetage. Der er Illarra det eneste naturlige valg. Det går ikke med Isco, Modric og Di María. Det burde du nok selv kunne se. Illarramendi, Modric og Di María er en anden sag.

Med forlov så blev der sagt det samme om Dí María på den centrale midtbane, da jeg foreslog det for 1½ år siden (efter at Mou havde brugt ham der i korte perioder). Andrea Pirlo startede også længere fremme - uden yderligere sammenligning i øvrigt.

Jeg har tillid til, at Ancelotti vælger den rigtige mand, men jeg forventer ligeledes, at det bliver Illarramendi. Om Ancelotti vælger Ramos, Illarramendi eller Lopez så stoler jeg i øjeblikket på, at den person han vælger, han vil kunne varetage positionen.

12 år 4 måneder siden #1848 af El_Juan

MMM skrev: Det ville da være trist hvis Illarra blev forvandlet til en Xabi klon - vi har behov for en langt mere mobil og defensivt stærk spiller end Xabi fremover. Hvis ikke Illarra var blevet hentet fra La Real, hvis ikke han var rødhåret og Basker, ville de to så blive sammenlignet så meget? VdB og de fleste trænere i det nationale set-up ser ham som arvtager til Busquets og ikke Xabi, med god grund synes jeg.

Jeg vil i øvrigt lige tilføje, til det, som jeg allerede har skrevet: Fint at han minder om enten Busquets eller Xabi Alonso. De spiller samme position for deres respektive hold, som den defensive midtbanespiller, lige foran forsvaret. Om end det selvfølgelig er på to forskellige hold, med to forskellige stilarter. To forskellige roller. Tre forskellige hold, hvis vi tager det spanske landshold med.

I den forstand er Illarramendi vel hverken fejlplaceret den ene eller den anden vej. I sidste ende skal vel heller ikke være en ny den ene eller den anden, men blot sin egen. Og i bund og grund er han stadig en naturlige afløser, om man vil ;-)

Det var stadig ikke det jeg egentlig var inde på i første omgang. Bare lige en lille sidekommentar.

BBB skrev: Med forlov så blev der sagt det samme om Dí María på den centrale midtbane, da jeg foreslog det for 1½ år siden (efter at Mou havde brugt ham der i korte perioder). Andrea Pirlo startede også længere fremme - uden yderligere sammenligning i øvrigt.

Jeg har tillid til, at Ancelotti vælger den rigtige mand, men jeg forventer ligeledes, at det bliver Illarramendi. Om Ancelotti vælger Ramos, Illarramendi eller Lopez så stoler jeg i øjeblikket på, at den person han vælger, han vil kunne varetage positionen.

Det er ikke helt det samme. Det var mere naturligt med Di María og du var ikke den eneste, der nævnte det. Di María er i forvejen en mere dynamisk spiller, som arbejder hårdt i begge retninger. Ancelotti tøvede heller ikke med, at nævne ham som en mulighed på midtbanen i Khediras fravær.

Og der er stadig en anden lille ting vi skal have med in mente her. De kan sagtens vælge, at erstatte Xabi med Isco, men det bliver ikke direkte. Så vil Modric formentlig - med overvejende sandsynlighed - blive flyttet ned på den defensive midtbane og hvis det sker, så vil Real Madrid komme til at mangle Modric i den rolle, som han hidtil i sæsonen har udført så fantastisk. Det er blot den lille krølle der er.

Så ikke alene, vil man skifte holdets deciderede defensive midtbanespiller ud med en mere offensiv orienteret spiller, men man vil ligeledes spille Modric ud af position. Netop derfor adskiller dette scenarie sig fra Di Marías (som erstatning for Khedira). Kan du følge mig?

Og det vil være hul i hovedet, at bede Isco om på ny, at skulle tilpasse sig en helt ny rolle. Ligefrem som en dybtliggende playmaker. Ikke fordi jeg tror det kommer så vidt. Især når Ancelotti i forvejen gerne vil spille med ham lidt længere tilbage, end han tidligere har været vant til (noget med Seedorf).

Ellers kan jeg for så vidt godt følge dig.

Leveret af Kunena Forum