Sæsonen 13/14
Det startede ellers fint, som jeg tidligere har sagt. Der var fin balance i første halvleg og de kontrollerede kampen nogenlunde. Taktisk var det tydeligt, at de forsvarede i en 4-4-2 og angreb i en 4-3-3. I de første ti minutter af anden halvleg slipper de kontrollen og det koster. Resten af kampen var ren tju-bang-fodbold, uden egentlig kontrol. Gudskelov gik det, selv om den kunne være gået begge veje, men det er tre utrolig vigtige points, ikke mindst for moralen og selvtilliden. Et nederlag havde været endnu et gevaldigt hak i selvtilliden. Og man skal ikke underkende betydningen af dette. Det er så også noget nært det eneste lyspunkt.
Nok en gang må man konstatere, at de ikke formår at finde løsningerne mod en kompakt modstander. De spiller ikke hurtigt nok når det endelig er og de bevæger sig ikke nok for hinanden, især ikke uden bold.
Iscos præstation var ikke god. Hans bevægelse - eller manglen på samme - var ikke videre intelligent. Det passede Levante fint, at han spillede et stykke væk fra deres felt. Og så snart han var på bolden og nærmede sig, så lukkede de ham ned uden problemer. Jeg savner spillere i rummet mellem modstanderens forsvar og midtbane (læs: Özil). Isco skal derind - ind hvor han kan gøre ondt på modstanderen. Der var heller ikke plads til, at han kunne sætte medspillerne op i omstillingsspillet.
Desværre må man konstatere, at hele offensiven - ikke kun Isco - var tandløs. Der kom alt for lidt fra Di María, Benzema og Ronaldo. Marcelo kom ind og skabte noget liv. Og han er immervæk savnet, når han ikke er med. Ligeledes gjorde Morata og Jesé det fint. De skabte også lidt liv oppe foran. Om end, så kom de i hvert fald ind og kæmpede for sagen. Og logoet!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Illarra/Alonso
Modric Isco
Busquet
Xavi Iniesta
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Jeg har altid været utrolig glad for en tre mands midtbane, og har altid på det punkt misundet Barcelona. For tiden frustrerer det mig rigtig meget, at man ikke helt ved hvilke system man vil spille, men type mæssigt, ligger den da klokkeklar til en decideret 4-3-3?
Illarra/Alonso
Modric Isco
Busquet
Xavi Iniesta
Pas på at Juan ikke kommer og siger der ikke er balance på holdet med sådan en midtbane ;-) Jeg er enig i at det klart er det mest interessante at prøve i øjeblikket.
Real Madrid skrev: Jeg har altid været utrolig glad for en tre mands midtbane, og har altid på det punkt misundet Barcelona. For tiden frustrerer det mig rigtig meget, at man ikke helt ved hvilke system man vil spille, men type mæssigt, ligger den da klokkeklar til en decideret 4-3-3?
Illarra/Alonso
Modric Isco
Busquet
Xavi Iniesta
Hvis man skulle køre den helt ud, kunne man samtidig prøve med Isco som den falske 9'er:
................Alonso...............
........Modric....Illarra..........
Bale......................Ronaldo
.................Isco....................
Cuatro with a few CR7 facts: 11.3 seconds for the 100m. 135 km/hr shot. 78 cm jump. Ronaldo facts. His leg hits 5g when he's turning. About what an F1 car does...
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
www.marca.com/2013/10/07/en/football/rea...drid/1381167792.html
Fortæller vidst alt om Khedira.
- falle
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Hvordan skal han bruges? Manden er jo ikke god til noget! Folk kalder ham en "Defensiv midtbanespiller" men alligevel har Modric og Illarra erobret flere bolde end ham. Han forstår jo overhoved ikke hvordan man skal placere sig på banen, han læser ikke spillet som fx Busquets. Tænk at United bød 40M for ham!falle skrev: Jeg er af den overbevisning om at Khedira bliver brugt forkert.
- falle
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Under Mou blev han brugt som box-til-box hvilket jeg ikke forstår. Sammenlign ham med den bedste box-til-box spiller i verden Yaya Toure: Khedira er tung, langsom, dårlig teknik og en dårlig afslutter. Yaya er hurtig, stærk, dynamisk, atletisk, fantastik teknik og en meget god afslutter. Defensivt er han heller ikke god, bare det at Modric erobrer flere bolde taler jo sit tydelige sprogfalle skrev: Jeg synes nu at han gjorde det fremragende med Mourinho på trænerposten. Der var han meget mere med i det offensive hvor Alonso var bag ham. Han har fået påduttet Alonsos rolle i øjeblikket, men Khedira er ikke Alonso.
- Los Campeones
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Måske men det er spot on! Modric og Illarra erobrer flere bolde end ham. Og han er netop elendig med bolden og det vidste Atleti da de slog os, så de havde intet problem i at lade ham bygge spillet opLos Campeones skrev: De to artikler fortæller mere om Marca og dets agenda, end det gør om Khedira.