Sæsonen 13/14

12 år 11 måneder siden #553 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14
Som jeg har skrevet tidligere, så spiller vi en skæv 4-4-2. Real Madrid er faktisk et meget godt billede på, hvorfor disse tal-formationer ikke altid giver nogen mening.

Men Ancelotti hentyder selvfølgelig til, at Ronaldo er angriber, hvorimod Bale / di Maria er midtbanespillere. Derfor kan man ikke kalde vores formation en 4-2-3-1 eller 4-3-3, da vi altid har to angribere og fire midtbanespillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #554 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Nogle interessante udtalelser Ancelotti er kommet med efter Elche-kampen og før Atlético-kampen.

Efter kampen mod Elche:

"I am not happy, we needed to play differently and we have suffered a lot. It's clear that I'm not happy about the game, the best thing is the result, but that's not enough, we have to play better."

"Elche was aggressive, very compact and deserved the draw"

"Playing like this tonight, we are not going to win the derby, that's clear, and I think everyone understands that. We need to play better, with more intensity and more personality."

"I don't like to talk about the opponent, they played a good game, with a good defensive organization. We are going to play many times against opponents like that and we’ll need to find solutions. We are not finding solutions inside the lines, we play very horizontal and that makes things easy for the opposing defense."

Før Atlético-kampen:

"We played badly against Elche, but tomorrow is another match. We will do our best, it is a very important match for us against a team that are doing very well. Atletico Madrid have improved a lot since the Copa del Rey match and are a very confident and very strong team. They are more aggressive and we have more quality, we are different teams. It will be a good match, a difficult one, but we can play well and win it."

"We always play 4-4-2, we’ve never played 4-3-3 or 4-3-2-1. We've never changed our system."

Det er svært ikke, at være enig omkring hans udtalelser efter Elche-kampen. De er ikke aggressive nok, de er ikke over modstanderen fra første fløjt, de formår ikke rigtig at kontrollere kampene og der mangler intensitet. Elche fik alt for mange chancer.

Angående hans kommentar om, at holdet spiller 4-4-2, så er det dog lidt misvisende, for som Sid Lowe ligeledes har udtrykt, så har det ikke altid set ud som om, at de har spillet 4-4-2. Men nok om det. På sin vis kan det vel godt drejes til en halvskæv 4-4-2, eftersom Cristiano ofte spiller på linie med eller endda længere fremme end Benzema, men det er lige hvordan man drejer de skide talkombinationer, som i sidste ende heller ikke så er fandens vigtige.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #555 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev:

Ikertheman skrev:

Specialone skrev: Ser frem til første uge i Januar når Messi fortjent får sin femte GULD bold og Penaldo igen står med tudefjæs og lang næse.

Admin: Behøver vi virkelig at skulle høre på dette?

Jeg kan ikke forstå, hvorfor folk på den måde har behov for at nedgøre, det er træls at bruge energi på og det bunder tit i en eller anden form for mindreværdskompleks...

Næh, det behøver vi sådan set ikke. Er en udelukkelse til 2030 i orden?

Jeg tror ikke kun, at jeg taler på egne vegne, når jeg takker og bukker!

12 år 11 måneder siden #556 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 13/14
Ancelotti fik desværre ret:

"Playing like this tonight (mod Elche), we are not going to win the derby, that's clear, and I think everyone understands that. We need to play better, with more intensity and more personality."

Det var nøjagtig lige så ringe som mod Elche. Der er ingen balance og dynamik på holdet. De er ikke aggressive nok. De er ikke over modstanderen fra første fløjt. De formår ikke, at kontrollere kampene. De finder ikke løsningerne i det fremadrettede spil. De spiller ikke hurtigt nok. Og der mangler intensitet. Alt i alt, så efterlader det rigtig meget tilbage at ønske. Det har set rigtig skidt ud den sidste uge.

Det bliver ikke bedre af, at de få chancer Atlético havde i åbent spil - de to friløbere til Diego Costa - kom efter to store personlige fejl. Ellers skabte Atléti ikke rigtig noget, andet end på dødbolde, hvor de ikke rigtig var nogen reel trussel. Men i det hele taget lavede Real Madrid-spillerne alt for mange uprovokerede fejl. Og der var alt for mange fejlafleveringer.

De skaber heller ikke noget, eller nok. De formår ikke at finde løsningerne mod et kompakt Atlético-hold. Det er skræmmende. Og det er skræmmende at måtte erkende, at der mangler en mand mellem linierne, når Isco kommer ud på kanten. På det punkt savner jeg Özil. Og på det punkt er jeg enig med Guti når han tweeter, at Ronaldo skal ud på kanten og Isco ind på midten mellem linierne. Det gjorde de så godt nok i anden halvleg, uden at det egentlig fungerede. Og der er jeg delvis enig i Ancelottis udtalelse efter kampen, om at det ikke var systemet der var skyld i det, men den manglende fart i spillet. Mere fart i spillet og flere løsninger mod kompakte modstandere!

Og så må jeg blot erkende, at Xabi Alonso og Marcelo er savnet. Ligeledes må jeg erkende, at Benzema, Isco og Cristiano Ronaldo ikke arbejder nok begge veje. Jeg savner i den grad dynamik, balance og aggressivitet. Jeg savner, at de formår at forsvare og angribe som et hold. Og det er ikke mindre irriterende når jeg må konstatere, at det er noget jeg har efterspurgt hos dette hold i jeg ved ikke hvor mange år nu. Mesterskabssæsonen under Mourinho var den eneste sæson, hvor man så bare én lille snært af dette. Bliver det stadig ikke bedre fremover (jeg håber til det sidste), så må de hive Klopp ind! Lige nu skal Ancelotti og spillerne selvfølgelig have ro til at arbejde med tingene, så må man have tålmodighed og tillid. Om end det har været bekymrende at se holdet den sidste uge, så er det en ringe trøst her dagen derpå, at det kun kan gå fremad nu.

PS. Morata stod for dagens detalje, da han tog løbet fra modstanderens til egen banehalvdel, for at jagte og erobre en bold. En situation Benzema (til dels også Isco og Cristiano), bør gense en milliard gange efter kampen. Det kunne han (de) lære noget af. Det er egentlig ufatteligt, at Benzema - efter tre sæsoner i klubben - stadig ikke har indset, at han kun får Bernabeus støtte, når han jagter selv de mest umulige bolde!

Ancelotti efter kampen:

"We have to think about fixing the problem quickly. When the ball arrives up front, we do not have space to find a positive solution. Against well-organised defences, if you play slow, it is harder".

"We have to play faster, more vertically and do more without the ball. Receiving the ball without movement does not create problems for the opposing team. I have confidence in the players and they understand the concepts well. The system is not the problem, it is the speed of the ball and needing to play more compact".

Ancelotti fortsætter i samme dur op til kampen i aften mod FCK:

Now, our possession is not natural, we have lost the balance and are more vulnerable at the back. We need more time to think and create something more effective. We can do more. Our recovery of the ball is not good now and it is hard to find an effective attacking solution like that. I am sure that very soon the team will be playing well".

Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

12 år 11 måneder siden #557 af baggins
Besvaret af baggins på emne Sæsonen 13/14
Ancelotti, Isco, Özil, Higuain, Khedria og meget, meget mere

Ja, der er mange ting galt med kampen mod Alt. Madrid og generelt

1. Ancelotti begik årets dårligste udskiftninger ved at skifte di Maria, Illarra og Isco
For på den måde fjernede han alle kreative kræfter på holdt. Og det er det jeg frygtede med købet af Bale, for mange der vil afslutte og for få der vil aflevere og gøre chancerne større. Man kunne forvente, når man er bagud, at man tager en forsvarsspiller ud, eller en defensiv spiller ud som Khedira. Og ikke vores mest kreative spiller, Isco.

2. Det er ud over en værd tvivl at salget at Özil, var en stor fejl.
DI Maria, er ikke en spiller, der kan holde sit niveau fra kamp til kamp. Og derfor var Ancelottis valg af di Maria en fejl. Derudover tror jeg at fordelingen af Ronaldo og Bale vil være for direkte og for lidt kreativt, så snart modstanderen parker bussen. Ved godt det er tidligt at dømme Bale, men det vil jeg have ret til når han kostede 100 mil. €. Derudover ville et samarbejde mellem Özil og Isco kunne nedbryde et hvert forsvar, da de tænker fodbold ens.

3. At sælge Higuain og beholde Benzema var den forkerte satsning. Higuain er/var en publikums favorit og han gav sig altid 100% for holdet - hvilket man ikke kan sige om Benzema. Higuain var man næsten sikker på at han leverede 20 mål i ligaen. Hvorimod Benzema startede godt, men har nu ikke scoret i over 400 minutter i ligaen, hvilket er uacceptabelt for Madrids førsteholdsangriber - han brander både for mange chancer og kom ikke frem til nok mod Elche og Alt. Madrid. Det er derfor på tide at give Morata/Jese chancen fra start, især nu hvor den næste modstander er FCK.

4. Khedira skal ikke være fast starter. Khedira har en personlighedspaltning. Han er en defensiv midtbanespiller, men tror alligevel at han skal være med til at skabe spillet. Når han spiller, har han for mange boldberøringer, hvilket både stopper spiller i det opbyggene spil og under omstillingerne. Derudover gør hans mange løb frem ad banen forsvaret svagere og mere ustabilt, da Modric skal stå for at beskytte det. Derfor kan jeg ikke vente på at Alonso kommer tilbage og indtil da, skal Illarra starte ved siden af Modric.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 11 måneder siden #558 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
Bale er skadet igen, og er derfor ikke med i morgen mod FCK. sports.yahoo.com/news/bale-copenhagen-sh...-170154320--sow.html

Endnu en brøler af Ancelotti, han har presset ham for meget..
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

12 år 11 måneder siden #559 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Bale er skadet igen, og er derfor ikke med i morgen mod FCK. sports.yahoo.com/news/bale-copenhagen-sh...-170154320--sow.html

Det er simpelthen løgn... den nye Robben vi har købt os?

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 11 måneder siden #560 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14

Real Madrid skrev:

Steen skrev: Bale er skadet igen, og er derfor ikke med i morgen mod FCK. sports.yahoo.com/news/bale-copenhagen-sh...-170154320--sow.html

Det er simpelthen løgn... den nye Robben vi har købt os?

Jeg frygter det lidt.... Det er godt nok ærgerligt, havde regnet med at han ville banke et par kasse ind i morgen! Men ja, der kan jo ikke ske meget andet når man vælger at lade ham få sin debut efter blot 5-6 træninger i løbet af 3 måneder, og så endda 60 minutter, på udebane mod Villarreal.. Wales' landstræner udtalte før den kamp at Bale ikke var klar til at spille så lang tid, og man skulle passe på ham...

12 år 11 måneder siden #561 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14
Slet...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Real Madrid.

• Marcelohoppen12
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #562 af Marcelohoppen12
Besvaret af Marcelohoppen12 på emne Sæsonen 13/14
Håber at DU er klar over, at det er i morgen ;)

12 år 11 måneder siden #563 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Men har Bale ikke også et ansvar? Hold kæft et lorte køb indtil videre!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 11 måneder siden #564 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 13/14
Utroligt så meget brok over Bale. Giv da manden en chance. Op med mulen

Leveret af Kunena Forum