Sæsonen 13/14

12 år 11 måneder siden #517 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 13/14
43 og 37 mål, og vi er kun nået til septemper. Jesus. De er jo (kamp)robotter de to. Forhåbentlig vil begge komme ind på listen over top 10 fodboldspillere gennem tiden, når de engang (laaangt) ude i fremtiden lægger fodbolden på hylden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #518 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 13/14

Real Madrid skrev: 43 og 37 mål, og vi er kun nået til septemper. Jesus. De er jo (kamp)robotter de to. Forhåbentlig vil begge komme ind på listen over top 10 fodboldspillere gennem tiden, når de engang (laaangt) ude i fremtiden lægger fodbolden på hylden.

Messi har scoret 40 mål i år. Jeg tror ikke man har regnet de 3 mål han scorede mod Ajax med. Ret mig hvis det er.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 11 måneder siden #519 af Hierro 2.0
Besvaret af Hierro 2.0 på emne Sæsonen 13/14
Messi og Ronaldo er jo bare to fantastiske fodboldspillere. Jeg tror ikke på, at vi i den nærmeste fremtid kommer til at opleve to så dominerende spillere.

Hvem, der er bedst, er selvfølgelig en subjektiv vurdering og hvilke aspekter af fodboldspillet, man vægter højest..

Den med, at Ronaldo har scoret færre på straffe end Messi her i 2013 er lidt søgt, da Ronaldo igennem nogen forgangne sæsoner har scoret en del flere på straffe en Messi har, og det er selvom Messi har scoret flere mål samlet. Om målet er scoret på straffe eller saksespark er sådan set ligegyldigt, da de tæller ligemeget i det samlede regnskab. Hvad der så er flottest er en anden sag. Og om Ronaldo har mange tap-ins er også fløjtende ligegyldigt, da det kræver mere end held at stå de rigtige steder, som vores portugisiske målmaskine formår at gøre gang på gang. Jeg er meget spændt på at se, hvor god Ronaldo er, når han med alderen mister noget af sin vanvittige fart, da jeg ser det som hans helt store force. Spillet i de små rum og overblikket er ikke altid ligeså frygtindgydende, som den fart han ligger for dagen..

Alt andet lige, er det for vildt det de har gang i.. De er uden sammenligning verdens bedste fodbolspillere og har været det de sidste sæsoner..

De fuldstændig vanvittige statistikker kan ses på nedenstående hjemmeside (mål, assists og antal kampe i diverse turninger) :

messivsronaldo.net/

Det kunne være for vildt, at se Messi ved siden af Ronaldo i den hvide trøje (ej at forglemme Bale på modsat kant).. Det ville blive den mest frygtede offensiv nogensinde!

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!

12 år 11 måneder siden #520 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Sæsonen 13/14
For at tilføje et par ord til denne debat, så er jeg ved at brække mig nogle gange over de danske aviser. I dag var der en artikel i EB, med følgende

"Man kan jo lige se for sig, hvordan Cristiano Ronaldo hamrer næven ned i kakkelbordet, så Medova-teen skvulper ud af den skårede kop, inden manden fra Madeira onsdag aften fnysende smider sutskoen ind i plasmaskærmen.

Nu troede han lige, han kunne sole sig i sit istanbulske hattrick, og så kommer den lille, latterlige gnom fra Barcelona og udligner aftenen efter mod Ajax.

Gid fanden havde dværgen!
Lionel Messi fører jo på alle parametre. Den 26-årige argentiner er de sidste fire sæsoner blevet kåret som verdens bedste foran sin to år ældre konkurrent, der skal helt tilbage til 2008 for huske en tur på podiet."

ekstrabladet.dk/ekstra/sportogspil/article2102837.ece

Mærkelig ting at skrive, når man nu prøver at sammenligne dem. Jeg får tit den opfattelse at de danske journalister, bevidst laver en sammenligning, så de kan "svine" Ronaldo til. Hvis Ronaldo scorer 3 mål og Messi følger efter med samme antal, så er Ronaldo sur fordi Messi slog ham. Hvis Messi scorer 2 mål og Ronaldo ditto dagen efter, så hedder det at Ronaldo forsøger at følge med Messi. Aldrig en anerkendelse ar Ronaldo, men tit en stikning til ham om at han ikke kan følge med Messi.

Her glemmer man at 3 mål mod Ajax på hjemmebane er noget lettere end 3 mål på udbane mod Gala!! Havde det været Messi, så havde vi sikkert fået statistik over flest antal mål scoret på udbane!!

Det tragikomiske i denne artikel er, at de ikke nævner en fis om at Ronaldo faktisk blev topscorer i sidste sæson i CHL, hvor Messi ikke kunne følge med.

Tips bladet har, i forbindelse med CHL, et billede af Messi på forsiden. Jeg kan ikke lad være med at spørge: Burde det ikke i det mindste være topscoreren der er med?
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Macon, Steen, rezamadridista

• Specialone
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #521 af Specialone
Besvaret af Specialone på emne Sæsonen 13/14
@Steen

Hvis du så gerne vil sammenligne dem, så er det vel kun rimeligt at du tager alle fakta med.

I perioden primo April til ultimo August spillede Barcelona 25 kampe hvoraf Messi pga sin skade ikke fuldførte en eneste af disse.
Han var ofte helt ude af holdet, mens han i andre tilfælde blev benyttet som indskifter eller startede og siden hen skiftet ud efter ca 60 min.

På denne baggrund vil jeg faktisk sige det er skræmmende, at han stadig er så tæt på Ronaldo rent scoringsmæssigt.

12 år 11 måneder siden #522 af Jelle
Besvaret af Jelle på emne Sæsonen 13/14

Specialone skrev: @Steen

Hvis du så gerne vil sammenligne dem, så er det vel kun rimeligt at du tager alle fakta med.

I perioden primo April til ultimo August spillede Barcelona 25 kampe hvoraf Messi pga sin skade ikke fuldførte en eneste af disse.
Han var ofte helt ude af holdet, mens han i andre tilfælde blev benyttet som indskifter eller startede og siden hen skiftet ud efter ca 60 min.

På denne baggrund vil jeg faktisk sige det er skræmmende, at han stadig er så tæt på Ronaldo rent scoringsmæssigt.

Når nu du selv bruger ordet "fakta" så synes jeg lige du skal gå hjem og overveje, hvor du har fundet tallet 25 fra. Vi snakker 3 chl kampe og 7 ligakampe - noget der altså sammenlagt giver 10 kampe.

tjek selv:

www.worldfootball.net/teams/fc-barcelona/2013/3/

• Specialone
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #523 af Specialone
@Jelle
Har tjekket din liste og ingen af os har ret:-)
Jeg tæller 10 liga kampe, 3 CL kampe og 1 Supercup kamp.

Tallet 25 stammer fra kommentatoren Niels Christian Frederiksen (i forbindelse med en af Barcas kampe for nylig på Canal 9)

Pointen er dog stadig, at udmeldingen Ronaldo har været Messi overlegen, i 2013, er mere end tvivlsom.

Manden har trods alt være ude i 1/3 del af sæsonen.

12 år 11 måneder siden #524 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14

Specialone skrev: @Steen

Det er ligegyldigt. Fakta er fakta. Har Ronaldo haft en større chance for at score da han har spillet flere kampe? Ja. Er det noget der skal tages højde for? Nej. Når Pichichi prisen bliver uddelt efter sæsonen, tager de så hensyn til hvor mange kampe de hver især har spillet? Eller topscorer-prisen i CL? Nej.

Hvis Barcelona måske ikke havde tvunget ham tilbage i spil (eller nægtet at give ham lov til at spille, hvis det var ham selv der pressede på) selvom han ikke var klar (PSG kampen, da de var ved at ryge ud) så ville han måske ikke have misset så mange kampe. Deres inkompetence skal jeg dog ikke bruge tid på. Synd for Messi og hans fanboys, men sådan er det jo. Der er stadig et par kampe tilbage, mon ikke at han når at overhale ham? Hvis ikke, så kan han prøve igen næste år.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, JimmyBroe

12 år 11 måneder siden #525 af Steen

• Specialone
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #526 af Specialone
Ja det skal der tages højde for hvis du vil sammenligne dem.

Hvis Ronaldo er skadet i en måned og Diego Costa scorer 3 mål i denne periode, så er han jo ikke Ronaldo overlegen.

Ja han har scoret flere mål, men overlegen: NEJ

12 år 11 måneder siden #527 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14

Specialone skrev: Ja det skal der tages højde for hvis du vil sammenligne dem.

Hvis Ronaldo er skadet i en måned og Diego Costa scorer 3 mål i denne periode, så er han jo ikke Ronaldo overlegen.

Ja han har scoret flere mål, men overlegen: NEJ

Statistisk set, jo.

12 år 11 måneder siden #528 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 13/14
Så kan man i hvert fald hurtigt fratage Messi "rekorden" fra 2012 med flest scorede mål, fordi han fik så mange flere kampe til at score de mål i. Den titel skulle han egentlig have mistet mange spillerunder før December 2012 løb ud, da han havde spillet lige så mange kampe som Gerd Müller.

Hvis antallet af mål tæller, så tæller antallet af mål. Ronaldo er lidt foran Messi i 2013, hvis man har nogen som helst form for respekt for Messi's "rekord"

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Leveret af Kunena Forum