Sæsonen 13/14

12 år 10 måneder siden #613 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 13/14

Real-Laudrup skrev:

ZizouMo skrev:

Real-Laudrup skrev:

Jaken skrev: Først og fremmest, kan vi ikke i fællesskab forsøge at skære ned på citeringerne? Lige slette alle på nær den seneste inden man indsætter sit indlæg. Det er nemlig noget værre rod at scrolle igennem...

Mht. Balon d'Or, så synes jeg også, at det er relevant, at tage de andre store kampe med i bedømmelsen. Messi var en non-faktor i de forskellige Clasicos over året og når han så samtidigt har misset 1/3-del af året, så har jeg mere end svært ved at tildele ham den pris.

Min stemme ville også gå til Ribery.

3 Clasicos, scorede 1 mål, scorede 2 mod Milan da de virkelig havde brug for noget stort, scorede mod PSG, kom på banen i returen og ændrede fuldstændig kampen selvom, han ikke engang burde have været på bænken, mod Bayern var han så ikke fit, så jeg synes ikke det er fair at bedømme ham ud fra den.

Hvis det handler om mål, så har Ronaldo scoret flere mål end Messi i dette år. Mht afgørende og vigtige scoringer, så har Ronaldo:

Ligaen:
FC Barcelona - Real Madrid 2:2 (2 mål)
Real Madrid - FC Barcelona 2:1 (0 mål)

REAL BEDST SAMLET

Copa del rey:
Real Madrid - FC Barcelona 1:1 (0 mål)
FC Barcelona - Real Madrid 1:3 (2 mål)

REAL BEDST SAMLET

Supercup:
FC Barcelona - Real Madrid 3:2 (1 mål)
Real Madrid - FC Barcelona 2:1 (1 mål)

REAL BEDST SAMLET

I chl:
Real Madrid - Man City 3:2 (Ronaldo scorer i sidste minut til 3-2)
AFC Ajax - Real Madrid 1:4 (scorer 3 mål)
Bor. Dortmund - Real Madrid 2:1 (scorer 1 mål)
Real Madrid - Man Utd 1:1 (scorer 1 mål)
Man Utd - Real Madrid 1:2 (scorer til 2-1)
Real Madrid - Galatasaray 3:0 (scorer 1 mål)
Galatasaray - Real Madrid 3:2 (scorer 2 mål)

Scorer derudover mod Dortmund ved 4-1 nederlaget og mod Ajax ved 4-1 sejren.

12 mål i 12 kampe og scorer i 9 af kampene.

Det er kalenderår

Kalenderåret ser det kun bedre ud for Ronaldo. Han har scoret 2 mod Messis 1 mål (i indbyrdes kampe).

I Chl har Ronaldo scoret 6 mål og Messi har scoret 3 mål.

Så hvis det udelukkende er mål i dette kalenderår du vurdere udfra, så er Ronaldo ballondor vinder. Mht titler, der vinder Ribery.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #614 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14

Jaken skrev:

Real-Laudrup skrev: 3 Clasicos, scorede 1 mål, scorede 2 mod Milan da de virkelig havde brug for noget stort, scorede mod PSG, kom på banen i returen og ændrede fuldstændig kampen selvom, han ikke engang burde have været på bænken, mod Bayern var han så ikke fit, så jeg synes ikke det er fair at bedømme ham ud fra den.

Milan var et decimeret hold i sidste sæson (og er det stadig). Dog er jeg enig med dig mht. hans betydning for returopgøret mod PSG, men ellers synes jeg, at du vurderer udfra mål scoret og ikke nødvendigvis hvor velspillende han har været.

1 mål i de 3 Clasicos (de 3 største kampe i sæsonen udover Bayern-kampene) og 0 sejre. Det synes jeg ikke er godt nok til at vinde Balon d'Or. Både han og Barcelona spillede skidt i de 3 kampe mod Real Madrid, hvor især Cristiano Ronaldo skinnede, så at han scorede 1 mål og ellers, overordnet set, var anonym i de kampe, er jeg ikke imponeret over.

Han har jo spillet bedre end Ronaldo. Ronaldo har tit en ringe kamp og så dukker han op og scorer et mål. Messi gør sine holdkammerater bedre.
Ja han var ikke god i Clasico kampene men det var de andre Barca spillere heller ikke. Ronaldo scorede et mål på straffe og et ikke særlig svært mål på en kontra ellers gjorde han heller ikke meget væsen af sig. Vi skal også huske på at i liga kampen på Bernabeu sulle de have haft et straffe i sidste øjeblik, scorede han der, så var det 2 Clasico mål for Messi og 2 Clasico mål fra Ronaldo. Mht til Milan kampen, så var det jo stadig det Milan hold der var taktisk perfekt på San Siro

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #615 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 13/14
Hvor er det Messi har spillet bedre? Mod Granada, Deportivo, Betis, Getafe og andre små klubber?

Ronaldo har afgjort kampe mod store hold, mens Messi har udbygget føringer mod de små, groft sagt.

12 år 10 måneder siden #616 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Sæsonen 13/14

Brylle skrev: Hvor er det Messi har spillet bedre? Mod Granada, Deportivo, Betis, Getafe og andre små klubber?

Ronaldo har afgjort kampe mod store hold, mens Messi har udbygget føringer mod de små, groft sagt.

Ja han har scoret, men ikke spillet godt. Et straffe og et nemt mål imod Barca, et flot hovedstød imod United, et tap-in imod United, med 10 mand, et heldig mål imod BVB. Men Ronaldo er tit middelmådig i kampene.
Og jeg har ikke sagt at Messi 100% vinder den, jeg sagde at det er mellem ham og Ronaldo hvis man skal stemme på den rigtige måde

12 år 10 måneder siden #617 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 13/14

Real-Laudrup skrev: Han har jo spillet bedre end Ronaldo. Ronaldo har tit en ringe kamp og så dukker han op og scorer et mål. Messi gør sine holdkammerater bedre.
Ja han var ikke god i Clasico kampene men det var de andre Barca spillere heller ikke. Ronaldo scorede et mål på straffe og et ikke særlig svært mål på en kontra ellers gjorde han heller ikke meget væsen af sig. Vi skal også huske på at i liga kampen på Bernabeu sulle de have haft et straffe i sidste øjeblik, scorede han der, så var det 2 Clasico mål for Messi og 2 Clasico mål fra Ronaldo. Mht til Milan kampen, så var det jo stadig det Milan hold der var taktisk perfekt på San Siro

Hvis Messi gjorde/gør sine holdkamerater så meget bedre, burde Barcelona så ikke have præsteret bedre mod Real Madrid, Bayern (ja, han var ude af returopgøret) og Milan? Så det kan simpelthen ikke passe, at du kan bruge undskyldningen "Ja han var ikke god, men det var de andre Barca spillere heller ikke" - Det ændrer jo ikke på, at de tabte kampene og at Messi ikke præsterede.

Desuden: Milan havde (og har) stadig et svagt hold - Balotelli var jo end ikke til rådighed i de kampe og de var immervæk store underdogs imod Barcelona.

Og mht. diverse Clasicos i sidste sæson, så er vi uenige. Da Cristiano blev indskiftet i 2. halvleg i den seneste Clasico, ændrede det kampen og han bidrog straks med en masse i offensiven og voldte Barcelona-forsvaret gevaldige problemer (i særdeleshed Pique!). Han var også fremragende i 3-1 sejren på Camp Nou.

Men igen, det lader til, at du hovedsaligt baserer din bedømmelsen på antal mål scoret, for jeg synes ikke, at Messi præsterede tilstrækkeligt mod os. Jeg ville stadig give den til Ribery.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Jaken.

12 år 10 måneder siden #618 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 13/14
Baseret på sidste års præstationer så mener jeg, helt seriøst, at man burde "lave en Cannavaro" og give FIFA Ballon D'or til Philipp Lahm.

Manden spillede en perfekt sæson og Frankrigs ene elendige præstation efter den anden må, alt andet end lige trække ned for Ribéry.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Deucex

12 år 10 måneder siden #619 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 13/14
Nono - du rammer så meget rigtigt. Ikke lige fordi du siger Lahm - han er dog et godt bud - men fordi jeg er SÅ hamrende træt af, at man gør angribere til vigtigere/bedre spillere end de andre positioner.

Jeg vil sgu gerne se Ribery spille så godt uden en vanvittig spiller Schweini bag ham; det samme med Messi, han ville også være svært hæmmet uden Busquets, Xavi og Iniesta.

Det er uden tvivl min største anke mod den her kåring.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 10 måneder siden #620 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Sæsonen 13/14

nono skrev: Baseret på sidste års præstationer så mener jeg, helt seriøst, at man burde "lave en Cannavaro" og give FIFA Ballon D'or til Philipp Lahm.

Spot on godt bud! De har også for vane at give den til én spiller der har vundet hæder i form af en pokal eller flere i sæsonen eller personligt hæder som topscorer m.fl.

Hvorfor er det altid Messi vs. ronaldo man taler om til verdens bedste spiller? I den henseende, set med vunde titler og hæder, må man jo blot konstatere og konkludere, at Messi de seneste år bare har vundet meget mere end Ronaldo, klubmæssig såvel som på det personlige plan, hvilket nok i den grad spiller ind på valget.

12 år 10 måneder siden #621 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Sæsonen 13/14
Hov! At citere en andens brugers indlæg og skrive til det, er jeg vist ikke så god til!!!

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #622 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 13/14

Real-Laudrup skrev:

Brylle skrev: Hvor er det Messi har spillet bedre? Mod Granada, Deportivo, Betis, Getafe og andre små klubber?

Ja han har scoret, men ikke spillet godt. Et straffe og et nemt mål imod Barca, et flot hovedstød imod United, et tap-in imod United, med 10 mand, et heldig mål imod BVB. Men Ronaldo er tit middelmådig i kampene.
Og jeg har ikke sagt at Messi 100% vinder den, jeg sagde at det er mellem ham og Ronaldo hvis man skal stemme på den rigtige måde

Og det er afgørende aktioner i de kampe, der viser en spillers klasse. Ikke kampene mod de små.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #623 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 13/14
Ribery er uden tvivl en dygtig spiller, der gør sit hold bedre. Jeg vil dog vove den påstand, at Bayern havde vundet The Treble i sidste sæson uden ham. De var simpelthen bedre end alle andre på størstedelen af pladserne. Neuer, Lahm, Dante, Alaba, Javier Martinez, Kroos og Schweinsteiger spillede fantastisk fodbold. Ribery gjorde dem uden tvivl bedre, men han var ikke udslagsgivende. Det var en holdindsats, der gjorde dem suveræne. Og holdindsatsen blev belønnet med en liga-titel, pokal-titel og Champions League.

Ballon d'Or er en individuel titel, der bliver givet til den spiller, der har præsteret på det højeste niveau i det forgangne år. Det bliver ikke givet til det bedste hold eller en spiller fra det hold. Ballon d'Or gives til den bedste spiller.

I slutningen af sidste sæson faldt Barca sammen, da Messi havde skadesproblemer. Et af verdens bedste fodboldhold var fuldstændig fantasiløse, fordi en enkelt spiller ikke var klar. Messi leverede alligevel fantastisk fodbold i store perioder. Det er fuldstændig vanvittigt, at en spiller scorer i 19 liga kampe i træk.

Når Real Madrid ikke evner at skabe en eneste chance i løbet af en kamp har Ronaldo en evne til at redde holdet. Dette er sket op til flere gange i denne sæson og sidste sæson. Han scorer simpelthen hver eneste kamp, uanset hvor dårligt han selv eller holdet spiller. Den forskel Ronaldo gør for Real Madrid er simpelthen kolossal.

Selvom man måske ønsker lidt forandring, så ændrer det ikke på, at Messi og Ronaldo er med afstand de to bedste spillere i verden og har været det i 5 år. Og det faktum, at de scorer mod alle de små hold er beundringsværdigt. Vi har desværre bare vænnet os til det.

12 år 10 måneder siden #624 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 13/14
Ja, Bayern var det suverænt stærkeste hold i sidste sæson. Jeg må bare blandt erkende, at jeg har det ret stramt med, at se hold som Bayerns foregående gå ubelønnet afsted. Jeg synes dog stadig, at der er flere ting, der taler til Riberys fordel:

1. Ribery har været stabil hele året. Det kan ikke siges i helt samme grad om Messi og Cristiano (udover mht. mål). De har begge præsteret på et knap så tilfredsstillende niveau i starten af 13-14 sæsonen (eller i hvert fald under deres vanligt høje niveau).

2. Ribery har præsteret i de store opgør. Messi var ikke særlig toneangivende mod hverken Real Madrid, Bayern eller Milan. Ronaldo var også dårligt præsterende mod United, Dortmund og Atletico i Copa del Rey-finalen.

3. Ribery har vundet alle de store trofæer, hvilket indikerer at hans bidrag har haft et reelt afkast.

4. Ribery er en holdspiller og aktiv i defensiven. Messi scorer mange mål og har også et godt øje for sine medspillere i den assisterende rolle, men ses ofte lunte rundt på en fodboldbane uden at deltage i det defensive arbejde og presspillet. Cristiano scorer ligeledes tonsvis af mål og har også lagt fint op for sine medspillere, men er heller ikke aktiv i den defensive del af spillet.

Men jeg bryder mig i det hele taget ikke om den nuværende ordning. At skulle sammenligne målmænd, forsvarsspillere, midtbanespillere og angribere er ikke optimalt eller retfærdigt. Jeg så hellere, at man uddelte priser for hver enkelt position. Evt. kunne man også skele til NFL og have priser som ”Mest betydningsfulde spillere”, ”Årets offensivspiller” og ”Årets defensivspiller”.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid

Leveret af Kunena Forum