Målmandsposten
Afstemning: Casillas Vs Lopez
| Casillas får chancen |
|
44 | 80% |
| Lopez starter igen |
|
11 | 20% |
| Antal stemmer: 55 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Hvis Casillas skal starte inde allerede fra næste kamp, skal han så også skiftes ud når han laver en fejl?
Jeg vil ikke have at Casillas skal få chancen pga. Lopez' kamp igår. Jeg vil bare have at Casillas skal få chancen noget mere ofte end kun CL.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Juanito
- Gæst
-
Jeg kan dog kun forestille mig at de begge har mindst 3 gode år tilbage af deres karriere. Derfor ser jeg at man sælger en af dem til sommer, da ingen af dem fortjener af have status som anden målmand, i nogen som helst klub, grundet det niveau de har. Selvom jeg hælder mest til at man sælger Diego Lopez, fordi jeg simpelthen bare elsker Casillas, så ville jeg godt kunne acceptere at Iker forlader os. Når dette er gjort skal det handle om at finde et nyt, ungt og lovende målmandstalent til de næste mange år.
rezamadridista skrev: Jeg har stemt på at Casillas skal få chancen igen, men ikke allerede fra næste kamp, da jeg synes at man kommer til at sende en signal der siger: Hvis man begår en målmandsfejl, så bliver man skiftet ud.
Hvis Casillas skal starte inde allerede fra næste kamp, skal han så også skiftes ud når han laver en fejl?
Jeg vil ikke have at Casillas skal få chancen pga. Lopez' kamp igår. Jeg vil bare have at Casillas skal få chancen noget mere ofte end kun CL.
Men det er jo sådan realiteterne er når 2 klassespillere kæmper om samme plads. Vi kender historien fra Higuain og Benzema, så det kommer faktisk meget bag på mig, at folk virker overrasket over det.
Det er psykisk terror, og derfor er det også en utrolig uholdbar løsning.
Som målmand spiller man sig af holdet, og det gjorde Lopez igår. At jeg synes det er forkasteligt er noget helt andet, men når man har verdens bedste målmand de seneste 5 sæsoner siddende ude på bænken, som også gør det utrolig godt, så er der ikke plads til sådan nogle fejl.
Alle spillere skal have 100% tillid, og det siger sig selv, at har du 2 lige gode spillere, så får de hver især kun 50% tillid, hvis ikke den ene bliver foretrukket lidt fremfor den anden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
rezamadridista skrev: Jeg har stemt på at Casillas skal få chancen igen, men ikke allerede fra næste kamp, da jeg synes at man kommer til at sende en signal der siger: Hvis man begår en målmandsfejl, så bliver man skiftet ud.
Men det er vel heller ikke fordi at Lopez begik fejl igår, det er fordi at Lopez også begik fejl mod Levante og generelt ikke har vist noget ekstraordinært i denne sæson og der skal noget ekstraordinært til for at holde Casillas på bænken.
Jeg har det med Lopez som spiller som jeg har det med Coentrao. Coentrao er en rigtig god vb og i visse kampe er han en bedre løsning end Marcelo, men Marcelo giver det ekstraordinære der skal til hvis vi skal vinde noget som helst og jeg vil til enhver tid heller se ham starte. Samme med Lopez og Casillas.
- The Legend
- Gæst
-
Jeg forstår dog godt Casillas-elskerne, altså dem med nogle konstruktive meninger om målmandsduellen, ligesom jeg forkaster kommentarer som: "Han er en legende". Jeg holder af Real Madrids legender, forstå mig ret, men dette prædikat er ikke ensbetydende med spilletid. Casillas fortjener (måske) en reel chance for at bevise sit egentlige værd igen, og I har ret, Champions League-kampene med store mellemrum er ikke nok til at overbevise nogen som helst om hans kvaliteter.
Jeg er dog tryg ved López. Han er en fænomenal og absolut undervurderet målmand!
I denne sæsons første 12 liga kampe har López modtaget 16 mål og holdt nullet to gange, i gns. 1,33 mål/kamp. I de sidste fem sæsoner har status efter de første 12 kampe været således:
2009-10: 9 mål, 0,75 mål/kamp
2010-11: 6 mål, 0,50 mål/kamp
2011-12: 9 mål, 0,75 mål/kamp
2012-13: 9 mål, 0,75 mål/kamp
2013-14: 16 mål, 1,33 mål/kamp
Vi lukker altså markant flere mål ind end vi har gjort de seneste år, men vi lukker ikke flere mål ind end vi gjorde i 2. halvdel af sidste sæson. Til sammenligning modtog López 17 mål i de sidste 12 liga kampe han spillede i 2012-13 sæsonen og holdt nullet kun én gang, i gns. 1,42 mål/kamp. I de sidste 12 kampe López spillede i alle konkurrencer i sidste sæson modtog han 21 mål, i gns. 1,75 mål/kamp. Set over hele hans sæson i Madrid modtog han 33 mål i 25 kampe, i gns. 1,32 mål/kamp - mere eller mindre det samme som i denne sæson. I ligaen alene 20 mål i 16 kampe og holdt nullet 2 gange, i gns. 1,25 mål/kamp. Dog er hans effiktivitet faldet og @2010MisterChip havde ham inden Rayo kampen helt nede som kun den 12. bedste målmand i ligaen når det kommer til effektivitet (her: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration).
I de sidste 12 ligakampe Casillas har spillet for Madrid, har han modtaget 10 mål og holdt nullet seks gange, i gns. 0,83 mål/kamp. I de sidste 12 kampe han har spillet i alle konkurrencer (denne sæson inkl.) har han modtaget 10 mål og holdt nullet seks gange, i gns. 0,83 mål/kamp. Over hele 2012-13 sæsonen modtog han 30 mål i 29 kampe i alle konkurrencer og holdt nullet 10 gange, i gns. 1,03 mål/kamp. I ligaen modtog han 17 mål i 19 kampe og holdt nullet 8 gange, i gns. 0,89 mål/kamp. Begge spillede mod Dortmund to gange og mod Barca tre gange i den sæson, så det er ikke der forskellen ligger.
I de seneste fem sæsoner har deres respektive gns. i alle konkurrencer set således ud:
2009-10: Diego López (Villarreal, La Liga, Europa League) 1,50 mål/kamp, Iker Casillas (La Liga, CL, CdR) 0,96 mål/kamp
2010-11: Diego López (Villarreal, La Liga, Europa League) 1,20 mål/kamp, Iker Casillas (La Liga, CL, CdR) 0,74 mål/kamp
2011-12: Diego López (Villarreal, La Liga, CL) 1,40 mål/kamp, Iker Casillas (La Liga, CL, CdR) 0,92 mål/kamp
2012-13: Diego López 1,32 mål/kamp i Real Madrid (La Liga, CL, CdR), 1,18 i Sevilla (11 ligakampe), Iker Casillas (La Liga, CL, CdR) 1,03 mål/kamp
2013-14: Diego López 1,31 mål/kamp (La Liga, CL), Iker Casillas (CL) 0,5 mål/kamp (Hvis kun kampe hvor han har spillet 90 minutter tælles med. Ellers er det 0,33 mål/kamp (Da han har spillet så få kampe for Madrid i indeværende sæson er det ikke et tal der giver grundlag for mange konklusioner. Hvis kampe for Spanien tælles med, venskabskampe undtaget, har han startet fem kampe, sluttet fire og modtaget 1 mål.))
Der er altså en klar trend og det er ikke til López fordel. Upåagtet træner, klub og forsvar og sæsonens resultat har Casillas konsekvent modtaget omkring et halvt mål mindre pr. kamp. I Madrid med samme forsvar og samme træner er forskellen en smule mindre, men stadig meget markant og López modtager næsten ligeså mange mål som han gjorde i Villarreals nedrykningssæson. Det kan ikke alt sammen være forsvarets skyld...
- Ikertheman
- Gæst
-