Målmandsposten

Afstemning: Casillas Vs Lopez

Casillas får chancen
44 80%
Lopez starter igen
11 20%
Antal stemmer: 55
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
  • The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #25 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Målmandsposten
Han skal tilbage som første målmand, da jeg mener, at han er bedst til det hele.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #26 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Målmandsposten

The Legend skrev: Han skal tilbage som første målmand, da jeg mener, at han er bedst til det hele.

Bedst til det hele? Indlæg, spil med fødderne?

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #27 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Målmandsposten
"at målmandspositionen er den klart mest udsatte på banen"

Det er klart, at den er den mest udsatte, i og med, at han er sidste mand - derfor kan du netop ikke sammenligne, for spillerne handler under forskellige forhold..

"som regel" og "kan lettere forsvares" holder ikke helt som solide argumenter.. Jeg tror vi alle tre er enige, samtalen blev fordrejet, selvfølgelig handler det om substituten kan kompensere med andre færdigheder, men for mig at se, ville der nødvendigvis ikke ske et niveautab af sted?

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #28 af The Legend
Jeg mener ikke, at Lopez er bedre til de to ting her. Bare tjek Rayo kampen, jeg tror det er inden, at de får andet straffe, så header de på overlæggeren, hvor Lopez er helt væk og mistimer bolden. Mener heller ikke, at han er bedre med fødderne, men som sagt, kan jeg være lidt farvet af, at jeg er kæmpe Casillas fan.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #29 af The Legend
At han er bedst til det hele er måske forkert skrevet, men jeg mener, at han er bedst overall, og derfor skal stå

12 år 10 måneder siden #30 af Real-Laudrup
Jeg synes ikke at Lopez er så god som han burde være på indlæg, når man tænker på at han er 1, 96 cm. Men han er helt klart bedre end Casillas. Casillas kommer jo overhovedet ikke ud med autoritet(højden har nok noget med det at gøre). Når det kommer til spillet med fødderne, behøver vi jo ikke at tale om det. Casillas er en af de værste (måske den værste) topmålmænd til at sparke til bolden.

12 år 10 måneder siden #31 af MMM
Besvaret af MMM på emne Målmandsposten

Real-Laudrup skrev:

The Legend skrev: Han skal tilbage som første målmand, da jeg mener, at han er bedst til det hele.

Bedst til det hele? Indlæg, spil med fødderne?

Hvad mener du når du siger "spil med fødderne"? For López distribution er både unøjagtig og fantasiforladt og i den her sæson har den været ved at koste os de første fem gange allerede, senest mod Sevilla. For så vidt angår indlæggene, se indlægget før det andet straffe mod Rayo, det andet mål mod Levante, Cup finalen mod Atleti, sæsonstarten mod Betis etc. and so on. At Casillas gennem årene har haft problemer med indlæg betyder ikke, at López ikke også har rigeligt med problemer på den front.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved MMM.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #32 af The Legend

Real-Laudrup skrev: Jeg synes ikke at Lopez er så god som han burde være på indlæg, når man tænker på at han er 1, 96 cm. Men han er helt klart bedre end Casillas. Casillas kommer jo overhovedet ikke ud med autoritet(højden har nok noget med det at gøre). Når det kommer til spillet med fødderne, behøver vi jo ikke at tale om det. Casillas er en af de værste (måske den værste) topmålmænd til at sparke til bolden.

Casillas kommer ikke ud til hjørnespark, da han ikke altid kan gøre noget derude, hvilket jo så må være en god vurderering af, altså at blive på stegen. Men selvom Lopez kommer ud, så får han jo alligevel ikke lavet noget fornuftigt derude. Casillas er selv ikke så dårlig med fødderne, som du gør ham til her, og jeg synes slet ikke, at lopez er god, ingen af dem er Valdes, hvilket måske har noget at gøre med, at det ikke har været vigtigt for en Real Madrid keeper at være god med fødderne, så derfor synes jeg det er ligegyldigt at snakke om det, når man skal vurdere Casillas.

12 år 10 måneder siden #33 af Real-Laudrup

The Legend skrev: Casillas kommer ikke ud til hjørnespark, da han ikke altid kan gøre noget derude, hvilket jo så må være en god vurderering af, altså at blive på stegen. Men selvom Lopez kommer ud, så får han jo alligevel ikke lavet noget fornuftigt derude. Casillas er selv ikke så dårlig med fødderne, som du gør ham til her, og jeg synes slet ikke, at lopez er god, ingen af dem er Valdes, hvilket måske har noget at gøre med, at det ikke har været vigtigt for en Real Madrid keeper at være god med fødderne, så derfor synes jeg det er ligegyldigt at snakke om det, når man skal vurdere Casillas.

Han er jo flere gange kommet ud til indlæg, hjørnespark, frispark og fuldstændig misset bolden. Han dominerer ikke sit felt. Det synes jeg så heller ikke Lopez har gjort godt nok, men på det punkt foretrækker jeg Lopez.

Casillas er ikke god med bolden. Lopez er ikke nogen Valdes eller Pepe Reina, men bolden ender for det meste, ikke ude over sidelinjen når han sparker til den.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #34 af The Legend
Den ender sgu heller ikke ud over sidelinjen, når det er Casillas. Jeg vil stadig foretrække Casillas, når man snakker indlæg, da jeg synes, at han er klart klogere ved indlæg generelt, og han er også bedst ved indlæg, der ikke er en standardsituation. Og på hjørnespark synes ikke, at der er nogen af dem, der er vildt gode, men Casillas er som regel klogere, da han måske erkender, at han ikke er høj nok til at dominerer derude i feltet på hjørnespark, og derfor bliver på stegen.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #35 af The Legend
Du vil jo selvfølgelig gerne have den af dem på mål, som du mener er bedst med fødderne, da du mener, at vi skal spille som Barcelona under Pep.

12 år 10 måneder siden #36 af Real-Laudrup
Nej, vi skal ikke spille som nogen andre hold. Og hvis du ikke kan se at Casillas ikke er god med bolden, så har du nok ikke fulgt særlig godt med.
Når det kommer til indlæg - om det er standardsituationer eller i åbent spil, er jeg overhovedet ikke tryg ved Casillas. Vi kan bare gå 4 uger tilbage og kigge på kampen mod FCK, hvor han kommer ud og ikke er i nærheden af bolden. Heldigvis var Modric på stregen, klar til at sparke/heade den væk.

Leveret af Kunena Forum