Målmandsposten
Afstemning: Casillas Vs Lopez
| Casillas får chancen |
|
44 | 80% |
| Lopez starter igen |
|
11 | 20% |
| Antal stemmer: 55 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Og hvis jeg må tillade mig, at viderebygge noget af det 'Ikertheman' også berører i sit indlæg, så synes jeg, at have set flere situationer og indgreb, hvor Lopez lige tøver en anelse og, som følge deraf, ser lidt usikker ud. Intet kan man dog sætte på hans reaktioner på stregen (de er fremragende!), men jeg synes, at der har været flere situationer ved eks. bolde bag forsvaret, der skal samles op og løb ud i feltet ved kontraer, hvor han og forsvaret har set lidt dårlig afstemt ud, hvor det lader til, at han lige skal bruge dét ekstra tid for at beslutte sig.
Slutteligt, vil jeg lige pointere noget, jeg også tidligere har gjort: Når en nøglespiller almindeligvis bliver skadet, er det ofte en mærkesag for den pågældende klub, at forsøge, at få spilleren tilbage i omdrejninger igen. Dér synes jeg, at klubben har fejlet. Det er en synd og skam, at man ikke har behandlet Ikers skade mere som man ville have behandlet en evt. skade til Cristiano Ronaldo. Målmandsposten er dog ganske rigtig en helt anden position end de andre, men det burde trods alt være et projekt, at få en nøglespiller reetableret på holdet. Jeg synes, at han er blevet ladt lidt i stikken og det har jeg svært ved at acceptere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev: Jeg tror også, at man skal passe på med at undervurdere betydningen af en vaskeægte klubmand, der samtidig har SÅ flot et CV. Det MÅ simpelthen indgyde respekt blandt holdkammeraterne, så jeg gætter på at det må have en vis pondus når Iker dirigerer.
Og hvis jeg må tillade mig, at viderebygge noget af det 'Ikertheman' også berører i sit indlæg, så synes jeg, at have set flere situationer og indgreb, hvor Lopez lige tøver en anelse og, som følge deraf, ser lidt usikker ud. Intet kan man dog sætte på hans reaktioner på stregen (de er fremragende!), men jeg synes, at der har været flere situationer ved eks. bolde bag forsvaret, der skal samles op og løb ud i feltet ved kontraer, hvor han og forsvaret har set lidt dårlig afstemt ud, hvor det lader til, at han lige skal bruge dét ekstra tid for at beslutte sig.
Slutteligt, vil jeg lige pointere noget, jeg også tidligere har gjort: Når en nøglespiller almindeligvis bliver skadet, er det ofte en mærkesag for den pågældende klub, at forsøge, at få spilleren tilbage i omdrejninger igen. Dér synes jeg, at klubben har fejlet. Det er en synd og skam, at man ikke har behandlet Ikers skade mere som man ville have behandlet en evt. skade til Cristiano Ronaldo. Målmandsposten er dog ganske rigtig en helt anden position end de andre, men det burde trods alt være et projekt, at få en nøglespiller reetableret på holdet. Jeg synes, at han er blevet ladt lidt i stikken og det har jeg svært ved at acceptere.
Jeg er rigtig enig i din sidste pointe og hvad angår den første, så er noget af det Casillas altid er blevet fremhævet for hans evne til at læse spillet og indrette sig derefter. Det er selvfølgelig begrænset hvad man kan drage af konklusioner på baggrund af billeder fra Cuatro og Canal+, men gennem det seneste år har de haft masser af billeder af et forsvar, der når det hele brændte på blev dirigeret af både Ramos, Pepe, Arbeloa og Ronaldo på en gang, mens når Casillas har været på banen har han været enehersker. Det er selvfølgelig dejligt at så mange prøver at tage ansvar, men resultatet har nærmere båret præg af, at der har været for mange kokke i køkkenet og uenigheder der har distraheret mere end de har gavnet. Og at López ikke har bidraget med meget overblik. Man kan ikke udsætte meget på det López gør, men det er nærmere hvad han ikke gør der er problemet, både hvad angår organisering og reaktioner.
Ikertheman skrev: Synes vi skal stoppe den her, da vi er uenige og det næste skridt ville være en definitions-diskussion af Casillas' "aura"/erfaring/callitwhatyouwant :)
Præcis! Det er hvad jeg vil frem til. Casillas' "aura" er ikke noget argument, når vi ikke ved hvad vi selv mener med det.
Ikertheman skrev: Jeg henviser til målmandsposten, statistikkerne taler for sig selv:
madridista.dk/index.php/forum/debat/1800-malmandsposten
Det er et rigtig godt indspark i debatten, og med baggrund i de tal så bør Casillas selvfølgelig stå. Uden at jeg vil kaste mig ud i sådan en debat kan det selvfølgelig diskuteres om det har været Casillas' fortjeneste eller holdets, at han har de flotte statistikker.
Det som stak ud, og som jeg har ønsket at diskutere var egentlig blot argumentet om auraen, for hvis noget udefineret kan bruges i debatten så falder niveauet herinde også, og det ønsker ingen af os :-)
BBB skrev:
Ikertheman skrev: Jeg henviser til målmandsposten, statistikkerne taler for sig selv:
madridista.dk/index.php/forum/debat/1800-malmandsposten
Det er et rigtig godt indspark i debatten, og med baggrund i de tal så bør Casillas selvfølgelig stå. Uden at jeg vil kaste mig ud i sådan en debat kan det selvfølgelig diskuteres om det har været Casillas' fortjeneste eller holdets, at han har de flotte statistikker.
Jeg håber det er i orden, men jeg ville egentlig gerne kaste mig ihvertfald halvvejs ud i den debat. Casillas statistikker har holdt sig inden for det samme spænd i de sidste fem år, uanset udskiftninger i trænerstab og forsvarsspillere. López statistikker har også været forholdsvis uændrede gennem de sidste fem år uagtet klub-, træner og forsvarsskift. I sidste sæson havde de samme klub, træner og forsvar men stadig forblev statistikkerne inden for det samme spænd. Hvis Casillas får så meget bedre en præstation ud af det samme materiale, er Casillas og holdets fortjeneste så ikke to sider af samme sag?
- The Legend
- Gæst
-
- Ikertheman
- Gæst
-
BBB skrev:
Ikertheman skrev: Synes vi skal stoppe den her, da vi er uenige og det næste skridt ville være en definitions-diskussion af Casillas' "aura"/erfaring/callitwhatyouwant :)
Præcis! Det er hvad jeg vil frem til. Casillas' "aura" er ikke noget argument, når vi ikke ved hvad vi selv mener med det.
Det som stak ud, og som jeg har ønsket at diskutere var egentlig blot argumentet om auraen, for hvis noget udefineret kan bruges i debatten så falder niveauet herinde også, og det ønsker ingen af os :-)
Næh, sandt, niveauet har ikke just været prangende, dog en lækker saglig debat om målmandsposten i dag..
Med aura mener jeg:
- Casillas' personlighed og udstråling (afledt af mange ting: væremåde, kropssprog, altså verbal OG non-verbal).
- Dirigering af tropperne - ansvaret er hos én.
- Betydning for klubben i årevis: Casillas er nok Real Madrids bedste "spillende" ambassadør (med fare for at blive flamet).
Det er spillernes udbytte deraf, endvidere virker det som om, at Iker har mere myndighed end Lopez, at spillerne lytter til ham... Hvad det er i kraft af, det ved jeg ikke, for jeg er hverken Freud eller psykolog - dette her er desværre ikke et simpelt regnestykke: 2+2=4, man fortolker og det vil aldrig blive subjektivt.. Det eneste, som man kan se på tilnærmelsesvist objektivitet er statistikker (da nogle jo også har lavet statistikkerne) og de peger klart i en retning..
- The Legend
- Gæst
-
- The Legend
- Gæst
-
- The Legend
- Gæst
-
- The Legend
- Gæst
-
- Ikertheman
- Gæst
-
Morientes2012 skrev:
The Legend skrev: Det var nu ikke noget mere positionens betydningen, som jeg ville frem til, det var betydningen af at have klubmænd på sit hold.
Det er jeg udmærket klar over, men jeg hentydede til at en sådan prioritering lettere kan forsvares på midtbanen, da eventuelle fejl ikke vil være i nærheden af så udslagsgivende som på målmandsposten.
Så en tilbagelægning kan ikke have samme konsekvens som et drop? Selvfølgelig kan den det, alle positioner har aldrig ens betydning, man kan ikke bare sige, at en målmand er vigtigere end en højreback, det er som at sammenligne æbler og bananer..
- The Legend
- Gæst
-