Målmandsposten

Afstemning: Casillas Vs Lopez

Casillas får chancen
44 80%
Lopez starter igen
11 20%
Antal stemmer: 55
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
  • The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #49 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Målmandsposten
Ja, han vil jo ikke vinde fodboldkampe?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #50 af The Legend
Han stiller sgu da selvfølgelig med det hold, som han stoler på, og dem der har vist sig godt frem i hans øjne. Arbeloa er stadig den bedste spanske højreback bare ikke offensivt, men han er god for et hold, hvor de fleste andre spillere kun tænker offensivt.

12 år 10 måneder siden #51 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Målmandsposten

The Legend skrev: Ja, han vil jo ikke vinde fodboldkampe?

Han kan sagtens vinde med de spillere, men man kan sagtens argumentere at det ikke er de spillere, som har gjort sig fortjent til at starte.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #52 af The Legend
Han skal jo gå efter sine egne erfaringer, som jeg siger. Og som landstræner kan du ikke rende og skifte ud hele tiden, da man er samlet så lidt. Så nej jeg mener ikke, at hverken lopez eller Juanfran skal have mere spilletid på det spanske landshold.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #53 af The Legend
Men det er sjovt at se, hvordan du altid vil ændre emnet på diskussionerne.

12 år 10 måneder siden #54 af Real-Laudrup

The Legend skrev: Men det er sjovt at se, hvordan du altid vil ændre emnet på diskussionerne.

Nej, jeg prøver ikke at ændre noget. Jeg tilføjede bare det med Capello og så kom MMM og nævnte Del Bosque.
Jeg har allerede talt om det med Casillas.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #55 af The Legend

Real-Laudrup skrev:

The Legend skrev: Men det er sjovt at se, hvordan du altid vil ændre emnet på diskussionerne.

Nej, jeg prøver ikke at ændre noget. Jeg tilføjede bare det med Capello og så kom MMM og nævnte Del Bosque.

Ja, MMM nævnte Del Bosque, da det var relevant, fordi du lige havde nævnt 3 andre trænere, og så nævner du ligepludselig Arbeloa, som overhovedet ikke har noget med samtalen at gøre.

12 år 10 måneder siden #56 af MMM
Besvaret af MMM på emne Målmandsposten

Real-Laudrup skrev:

MMM skrev: Hvem er den tredje? Du kan ligeså godt vende den om og sige, at der må være en grund til at VdB, den mest successfulde træner i Madrids moderne historie og den eneste træner, der har vundet både EM, VM og CL foretrækker Casillas. Og ikke har givet Lopez mere end en venskabskamp mod Makedonien i 2009.

Din påstand var, at Casillas sender halvdelen af boldene ud over sidelinjen, mens López var langt mere sikker med sine fødder. Tallene fortæller naturligvis ikke hele historien, men de fortæller klart, at du tager fejl i begge dine påstande.

Nu tror jeg bare at Del Bosque er loyal, ikke bare overfor Iker, men også overfor Reina og Valdes Det er vel også derfor han bliver ved med at give Arbeloa chancen, selvom han ikke har været god det sidste års tid. En spiller som Juanfran burde vel få mere spilletid end Arbeloa.

At sige at de fleste bolde ender ude over sidelinjen var måske lidt hårdt(selvom at mange af dem gør).

VdB kaldte López op til Confederations Cup i 2009 efter López bedste sæson, men droppede ham derefter og tog istedet Valdés, der aldrig tidligere havde været kaldt op, med til VM. Hvordan vil du forklare det med loyalitet? Og en fun stat: Casillas har spillet mere for landsholdet end Arbeloa har i denne sæson og VdB har sågar foretrukket at spille Koke som hb i en afgørende kvalifikationskamp frem for Arbeloa. Juanfran fik chancen i efteråret og kostede point mod Frankrig hvilket sendte ham ud i kulden i en kortere periode, men efter Arbeloas elendige sommer er han tilbage i truppen.

Arbeloa har jo sådan set heller ikke nogen lang landsholdkarriere bag sig - han så stort set ingen spilletid før Puyols skade tvang Ramos ind som centerback. Jeg ved ikke hvem du havde set starte frem for Arbeloa i den periode?

12 år 10 måneder siden #57 af Real-Laudrup

The Legend skrev:

Real-Laudrup skrev:

Ja, MMM nævnte Del Bosque, da det var relevant, fordi du lige havde nævnt 3 andre trænere, og så nævner du ligepludselig Arbeloa, som overhovedet ikke har noget med samtalen at gøre.

Jeg sammenlignede Arbeloa med Casillas, da jeg talte om Del Bosque.

12 år 10 måneder siden #58 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Målmandsposten
Konklusion: Lopez blev hentet ind fordi Casillas blev skadet. I Casillas skadesperiode gjorde han det så godt, at selvom Casillas igen var klar til kamp, så var Lopez stadigvæk første valg.

I følge Mourinho havde han altid ønsket at indlemme Lopez til truppen. Casillas er en målmand som er kendt for sine lynhurtige reflekser. Casillas svagpunkt ligger ved dødbolde og spil med fødderne.

Statistisk set, så har/havde Casillas gjort det bedre end Lopez ved netop de to ting.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #59 af The Legend

Real-Laudrup skrev:

The Legend skrev:

Real-Laudrup skrev:

Jeg sammenlignede Arbeloa med Casillas, da jeg talte om Del Bosque.

Men en irrelevant sammenligning eftersom den ikke fortæller noget.

12 år 10 måneder siden #60 af Real-Laudrup

MMM skrev: VdB kaldte López op til Confederations Cup i 2009 efter López bedste sæson, men droppede ham derefter og tog istedet Valdés, der aldrig tidligere havde været kaldt op, med til VM. Hvordan vil du forklare det med loyalitet? Og en fun stat: Casillas har spillet mere for landsholdet end Arbeloa har i denne sæson og VdB har sågar foretrukket at spille Koke som hb i en afgørende kvalifikationskamp frem for Arbeloa. Juanfran fik chancen i efteråret og kostede point mod Frankrig hvilket sendte ham ud i kulden i en kortere periode, men efter Arbeloas elendige sommer er han tilbage i truppen.

Arbeloa har jo sådan set heller ikke nogen lang landsholdkarriere bag sig - han så stort set ingen spilletid før Puyols skade tvang Ramos ind som centerback. Jeg ved ikke hvem du havde set starte frem for Arbeloa i den periode?

Det med loyalitet gælder nok mere for Casillas end Arbeloa. For at se på tingene objektivt, så burde Casillas jo ikke engang være i truppen når han ikke spiller for sin klub.

Ved EM var det vel fair at bruge Arbeloa, da han faktisk var meget stabil i 11-12 sæsonen. Men han var ikke god i sidste sæson, og alligevel spillede han ved Confederations Cup. Og han har jo også spillet på det sidste, hvor en spiller som Juanfran ville have været bedre, da Spanien for det meste møder negative hold. Juanfran spillede jo kun mod Frankrig sidste år, fordi Arbeloa blev skadet(hvis jeg husker rigtigt).

Leveret af Kunena Forum