Soy de Mou
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DC19
- Hugol
- Gæst
-
Send en mail til Morten Brunn så!
Fed kommentator dog.
DC19
- karimbenz9
- Gæst
-
EDIT: Ifølge indkast skriver Fox Sports, at Mourinho kan risikere op mod 12 dage. Kan ikke være rigtigt, at der skal være så stor forskel, når de efter min mening er lige gode om det. At Mourinho starter med at bruge hænderne burde ikke gøre nogen forskel
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Benzema09
- Gæst
-
onside.dk/nyheder/primera-division-spans...inho-overleve-i-real
I min optik vil Real Madrid være bedst tjent med at Mourinho bliver i klubben til kontraktudløb, han vil simpelthen efterlade et for stort hul på nuværende tidspunkt.
- Figo10
- Gæst
-
Der var engang at "The special one" var den største, han var noget særligt og jo vist det er han i nu, men han har i den grad tabt ansigt og anderkendelse pga. sin fight med den spansk presse. Der var en gang, hvor jeg støttede "Somos de Mou" til fulde og var ikke et sekund i tvivl om at Mourinho var den fødte træner til Real Madrid. Men måske har Real ikke brug for verdens bedste træner i den forstand at han ikke har forstået værdierne i Real Madrid. Real Madrid er ikke Chelsea, det er ikke Inter, det er Real Madrid og det er noget der strækker sig langt ud over de to klubber. Real Madrid skal IKKE gå på kompromis med historie og værdier pga. en træner (som har mellemstation i Spanien). Man kan ikke tager hverken Mourinho's titler eller træneregenskaber fra ham. Han er sublim og han er den bedste, men han har simpelthen ikke fattet ideologien om at være Madridista.
Real Madrid har i en årrække siden fyringen af Del Bosque haft en lang række handliger og træner inden omkring holdet, i bestræbelserne på at igen, at blive Spaniens hold nummer ét. Siden 2003 tæller Real Madrid elleve træner, inklusiv Mourinho - dette er den største faktor for at Mourinho skal have lov at blive. Mourinho's facon har i den grad splittet den yngre og den ældre generation af Madridista's, hvor vi på Bernabeu uge efter uge kan hører Ultra Sur synge "Jooosee Mourinhoo, Jooosee Mourinhoo" for endetribunen, men under kampen mod Bilbao vågnede den ældre del af publikummet op for deres kritik af Mourinho.
Real Madrid er en klub af værdier og dem "skider" Mourinho rent ud sagt på, hvis man skal tro på den historie, der fortæller at dette var Mou's ord, under et af hans første El Clasicos. Men der tager en fejl! Real Madrid er bygget på på de værdier Santiago Bernabeu og Alfredo Di Stefano byggede tilbage i 50'erne. Real Madrid var en gentlemanclub og vi var indbegrebet gentelmanship. (dette kan sammenlignes i en anden forstand, til en episode i film "The Social Network" hvor de to Winklevoss-tvillingerne er ueninge om hvorvidt Mark Zuckerberg skal straffes. Der bliver de dog mindet om at Howard en for gentlemen og man slæber ikke folk i retten eller giver den en verbal omgang tæsk, det hører simpelthen ikke hjemme). Sådan var det i Real Madrid i 50'er, samt under "La quinta del buitre. Real Madrid spillede fodbold og man brokkede sig ikke til dommeren og sådan var det bare!
Engang var Real Madrid en klub, hvis traditioner vandt respekt over hele verden. Ikke alle holdt med dem, men man havde respekt for klubben. Sådan er det ikke mere..
Men hvordan er det overhovedet muligt for Real Madrid spillerne, når Mourinho som den værste af dem alle banker disse traditioner ihjel. Dette er sørgerligt for sporten og Barcelona er bestemt ikke bedre, tværdigmod en det en ond cirkel, klubberne, spillerne og trænerne er kommet ind i. Det er sørgerligt for sporten. Det er sørgerligt at fodbold har spillere som Pepe, Dani Alves, Sergio Busquest, som alle er født med en kæmpe talent men på ingenmåde har fattet filosofien omkring gentelmanship.
Dette bringer mig på banen af om Pepe bør være i kubben efter sommer og nej, jeg er af den overbevisning af vi er bedre klædt uden ham. Klubben bliver nød til at stable et eksempel på Pepe, at det ikke er i orden at gøre sådan. Pepe's to episoder sider tykt i fodboldfans verden over og den sidder samtidig også på Real Madrids mørke siden.
Mourinho's fremtid hænger i en meget tynd tråd og han er oppe mod alle odds, samtidig med han selv er ved at løbe træt i det. Han har ikke længere den fulde opbakning i truppen og de er i den grad fået lavet et psykisk Barcelona problem. Dertil er han nok liderlig efter at kommer til England og score landstrænerposten efter Capello's afsked til sommer. Kampen mellem spanierne med Ramos og Casillas i spidsen og Mourinho på den anden side er ved at hove sig op og jeg tror det brænder i inderkræsen i Madrid. Ramos og Casillas, tror jeg, tilfører den ældre del af Madridistaerne, der kender klubbens værdier og ved hvad Real Madrid er og klubben skal på ingen måde gå på kompromis med disse, selv når det hedder verdens bedste træner, Jose Mourinho.
Vi kan dog kun gisne om hvem der vil overtage. Del Bosque er alle Madridistaernes drøm og det bliver ved det, han kommer aldrig tilbage. Derefter er Joachim Löw vel det bedste bud - en mand hvis fodboldfilosofi, jeg gerne så i Real Madrid. Lur mig om han ikke står i EM finalen mod Spanien..
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Det er i øvrigt ret vildt, at Marca's læsere har stemt ham ind, som den næst bedste Real Madrid-træner nogensinde!
Et resultat, som Mourinho kommenterer ganske fornuftigt på.
................................................................................
Der må forresten være gode odds at hente, hvis man spiller på hvem der bliver Chelsea's nye træner. For samtlige danske medier, betting-firmaer og fodbold-fans (minus Real Madrid-fans) er overbevist om, at Mourinho bliver træner i London.
Så man sidder med en klar fordel i baghånden, når man ved at bookmakernes favorit, 99.99% sikkert stadig er Real Madrid-træner i næste sæson:)
- Pepe
- Gæst
-
Skal der nævnes kritik, så kunne det være rart at se Mourinho i en længere periode i en klub uanset om det er i Madrid eller ej. Det mangler han!