Basketball

15 år 11 måneder siden #289 af dumdidadum
Besvaret af dumdidadum på emne Basketball
Er det ikke et angreb på dem, at sige de bør overveje at lukke afdelingen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #290 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Basketball
Taget over email.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 11 måneder siden #291 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Basketball

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #292 af Hugol
Hvordan ser det ud i Basket.. Har vi heller ikke vundet i flere kampe der mod Barcelona. Kom med lidt succes til hovedstadsklubben.

15 år 9 måneder siden #293 af raul7=kongen
Vi slog Olympiakos overbevisende i midtugen og ligger lige med Barca i ligaen. Så ligesom i fodbold går det overordnet ganske fint.

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #294 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Det er korrekt, men Barca har fået Navarro, Pete Mickael skadet. 2 af ligaens absolut bedste spillere sammen med Marcelinho fra Cajasol IMO. Barca slog selveste LA Lakers med de to i spidsen og det med Kobe, Gasol mfl.

Men ja, der er tæt kapløb mellem Cajasol, Real og Barca. Dog lidte vi et MEGET pinefuldt nederlag mod Barca i den Spanske Supercup, som Barca senere vandt (mener jeg).

15 år 9 måneder siden #295 af raul7=kongen
At Barca slog Lakers inden NBA-sæsonen begyndte - i en kamp hvor Kobe spillede for 70% - er imponerende, men så heller ikke mere end det.

At Barca og Caja Laboral(som jeg går ud fra du mener når du henviser til Cajasol på 13. pladsen) mangler et par folk lige nu er heller ikke afgørende senere i sæsonen og som systemerne er, så taber man jo ikke ACB eller Euroleague pga. et par nederlag midt i sæsonen, så det er vel egentlig ikke så afgørende. Ligesom Super Cup'en måske var pinefuld, men også på et meget tidligt tidspunkt for Real Madrids nye hold.

I basketball bliver alt afgjort fra februar. Alt indtil da er interessant og giver indikationer af hvad holdene kan. Caja Laboral tog mesterskabet sidste år og har slået Barca. Real Madrid er ikke startet fantastisk, men har vist de kan slå alle med torsdagens sejr over Olympiakos og er generelt i fremgang.

Det skal nok blive spændende, faktisk havde jeg en længere diskussion med en kammerat, som følger Euroleague lidt tættere end undertegnede. Han har Laboral som smal favorit i det spanske, mens jeg måske tipper en smule mere til Barca, hvis alle er friske. Der kan dog ske meget inden den afgørende del af sæsonen og det bliver uhyre tæt!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #296 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Jeg synes nu stadig det var imponerende med tanke på den forskel der trods alt eksisterer mellem NBA og ACB-ligaen.

Det har du skam helt ret i. Det er også derfor jeg mener det er imponerende at Barca stadig er med i toppen, nu når de mangler Pete, Navarro og Basile. Men altså, Caja Laboral er et helt fantastisk hold. Marcelinho og San Ermeterio er der virkelig krummer i. Foruden Oleson og Teletovic. Splitter/Marcelinho duoen sidste år var hvert fald frygtindgydende.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #297 af Hugol
Real Madrid formåede desværre at sætte en føring over styr med en dårlig 4 periode og er med 1 sekund tilbage bagud 73-71. De havde ellers vundet alle de andre 3 perioder men satte så tempoet ned point mæssigt. De tabte 75-71.

Ikke videre positivt.

15 år 9 måneder siden #298 af raul7=kongen
@297.
Ej heller videre bekymrende. Unicaja er et tophold og kan slå alle i Europa når de rammer dagen.

@296.

Selvfølgelig var sejren flot, men mere skal man vel ikke lægge i den.

Hvad angår de to hold, så er de stærke, men jeg tror det kan koste Laboral i den afgørende del af sæsonen, at de ikke længere har Splitter inside. Selvom resten er godt, så er de store folk bare ofte mere afgørende end de får credit for, når det gælder de kampe, som oftest spilles mere fysisk og i et lavere tempo. Barca har et ligeså uhyggeligt hold som de foregående år. Navarro er for god til Europa, resten er ikke på papiret uhyggelige, men hold k... de spiller godt sammen!

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #299 af Hugol
Det var jeg heller ikke det jeg sagde at det skulle være bekymrende, fokuset ligger på kampen. Min kritik går på, selvom den slet ikke har været udtrykt at det er skidt at sætte en sejr over styr på denne måde. Det minder om de forrige sæsoner, hvor man havde blackouts og slet ikke kunne få tingene til at fungerer.

Når man styrer 3 perioder så godt så er det pænt dårligt at man taber den sidste periode med 12 points.

15 år 9 måneder siden #300 af raul7=kongen
Nu er basketball en moment- og matchup-sport fremfor alt, hvorfor den slags nogle gange sker. Der er jævnligt hold som tager laver den slags comebacks, så vildt er Unicajas heller ikke.

Da det kun er første, måske anden, gang i denne sæson det sker for Madrid, så har jeg svært ved at blive bekymret over det.

Leveret af Kunena Forum