Basketball
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Imponerende forsvarsindsats, defensiven er virkelig kommet på plads efter årsskiftet, angrebet kan stadig blive bedre, men det vil også hjælpe med Garbajosa tilbage og en skarpere Reyes.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hugol
- Gæst
-
Der var ingen spænding for 3 periodes start synes jeg og Barcelona havde ikke rigtigt problemer med at køre sejren hjem.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Ante spillede ellers en suværen kamp. Stor fremtid for ham. Opløftende og godt at se. Man of the match: ANDERSON (for vild) og Sada fra Barca.
Mon man undlader nyheden?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Nu spiller La Bomba en stille kamp, men kan jo primært tilskrives forsvarsarbejdet på ham, hvilket nok var hovedårsagen til Anderson fik forholdsvis frit lejde. En taktik som sådan set virkede fint, holdet man nogle i Europas top 5 under 70, så har man altid en chance.
Kampen knækker da Lorbek og Navarro lige sætter et par 3'ere, hvilket man aldrig rigtig kan gøre det store ved. Lorbek er i øvrigt Barcas næstbedste - hvis ikke den bedste - i min optik.
Madrid har kampen igennem problemer med det effektive angrebsspil og Barca gør et unikt job på Suarez, som normalt er løsningen i de kampe. Jeg savner Garbajosa meget, ligesom Reyes enten skal igang eller man skal ud og finde en ekstra inside-trussel, med mindre Mirotics udvikling fortsætter.
Alt i alt har vi taget et skridt op og er yderst tæt på Barca, det viste holdet også i dag.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Jeg synes nu Barcelona spillede ufattelig ringe kampen igennem (i forhold til hvad jeg har set de seneste mange år mod os) og det er jo klart, når Rubio og Navarro var helt væk store dele af kampen. 10-12 (eller hvor mange det var) turnovers siger også alt om Barcas spil (det ligner dem ikke).
Tilgengæld synes jeg ikke, at vi kunne have gjort det så meget bedre i de første 2,5 periode, hvor alt klikker (næsten) pånær Sergio Llull, som havde en helt igennem forfærdelig kamp IMO.
Ja, der er da fremskridt at spore i forhold til Super-Coppaen tidligere på sæsonen, hvor vi blev udspillet, men jeg synes nu stadig det er tydeligt at se, at Barcelona altså er et niveau bedre. Både når det kommer til start 5'eren og ikke mindst bænken. Det er en ret vild bænk man er i besiddelse af og det endda uden en skadet Basille.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor klubben ikke kan bruge Garbajosa. Nok er han ikke fremtidens mand og har i mine øjne ikke været særlig overbevisende, eller skulle jeg sige toneangivende, men hvad er egentlig grunden til, at man ikke ønsker at gøre brug af ham? Han kan da umuligt gøre det dårligere end kaptajnen Felipe Reyes?
- LosMerengues30
- Gæst
-
- LosMerengues30
- Gæst
-
Hvad mener du om det emne (indkøb/salg) Raul?
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Teletovic er en fantastisk spiller, faktisk en af mine personlige favoritter, udover Peja Stojakovic mindes jeg ikke bedre skytter i Europa i den tid jeg har fulgt basket. Desværre tror jeg han bliver i Laboral, med mindre der kommer et tilbud fra NBA. Han kunne dog klart være interessant i Madrid, men hans forsvar er næppe lige Messinas kop te. Ligesom dig, ville jeg elske ham i den hvide trøje!
Ledelsen udtaler ikke så meget. Man vil vinde Euroleague og dominere, kører allerede med et af de største budgetter i Europa, så jeg tror ikke man investerer mere. For mig at se kræver hele projektet tid, man samler ikke et baskethold på én dag, f.eks. har Barca bygget op om samme kerne i mange år, mens Madrid reelt kun har Reyes af faste folk.
Mit bud er at man bygger op om Reyes, Rodriguez, Suarez, Velickovic(som også var savnet i går), Tomic og Llull. Af de fire sidste hopper en enkelt eller to nok til NBA, men ellers er det en solid stamme. Udover dem kan man så løbende udskifte et par amerikanere og hvad man ellers kan finde af stjerner, som ikke spiller NBA.
Det virker også lidt som om man er gået i den retning, så jeg synes fremtiden ser rimelig lys ud. Desuden kan man glæde sig over Barcelonas dominans nok er nedadgående, Rubio smutter nok over søen til sommer, Mickael, Grimau, N'Dong, Morris, Basile og Lakovic har rundet 32, hvorfra det som regel kun går ned og Lorbek kunne jeg godt forestille mig tog til NBA igen til sommer, ligesom Vazquez rygtes den vej.
Til sammenligning har vi kun Prigioni og Garbajosa over 30, mens Reyes og Tucker(som snildt kan erstattes) er på de 30. Faktisk har vi hele 6 mand under 25, mens Barca har Ingles og Rubio, hvor den sidste er på vej videre.
Derfor bekymrer de til tider manglende resultater mig ikke det store. Man skal se det i det store billede. Vi har et ungt hold, den måske bedste træner i Euroleague, meget potentiale og kun få som umiddelbart er på vej videre. Det kræver udviklingen fortsætter(men gårsdagens indsats var altså yderst positiv fra et basketball-teknisk synspunkt) og en tålmodig ledelse. Gæt hvad der bekymrer mig mest.
EDIT:
I øvrigt vil jeg da meget gerne høre din(og andres, hvis nogle følger med) mening om situationen. Det er bestemt en interessant diskussion og jeg kan sagtens tage fejl, jeg bruger trods alt noget mere tid på NBA end spansk basket :)
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Mirotic er netop rykket op som 1'er på listen over de største talenter fra årgang 91 i Europa, på den mest anerkendte scouting-side. Ganske positivt, at vi trods alt producerer talenter af den kaliber.
Daniel Diez er i øvrigt nr. 16 blandt 93'ere. Modou Mbaye er 18 blandt 94'ere.
Derudover har vi 4-5 mere på listerne og sammenligner vi med de andre spanske klubber, så er det faktisk kun Joventut, som har næsten ligeså mange højt rangerede spillere. Alt i alt ganske interessant, da Joventut har ry for den suverænt bedste ungdomsafdeling i Spanien(måske endda udenfor NBA) og Barcelona ikke er i nærheden af at producere lignende talenter.
- Hugol
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Bliver interessant hvem man finder som afløser, der er ikke mange på markedet med højt niveau og Messina var igang med opbygningen af noget virkelig interessant.
At Hugol så kræver nytænkning og andet bla bla. Tjah, jeg har ikke hørt en eneste, som rent faktisk følger basket, udover Real Madrid Baloncesto 20 minutter om ugen, kritisere Messina. Det er en unik træner og personlighed som forlader Real Madrid.