Basketball

15 år 6 måneder siden #337 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Basketball
Mit bud er Vladi Dadi eller Alberto Toril ;-)

Nej, spøg til side. Var Ettore Messina ikke basketball´ens Fabio Capello/José Mourinho?

Alt andet lige må det være et gevaldigt tilbageslag i bestræbelserne på at få et virkeligt tophold.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #338 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Basketball
"Det er en unik træner og personlighed som forlader Real Madrid."

Det var han sikkert, men resultaterne havde han ikke med sig, og som tidligere sagt, var han taktisk elendig i de store kampe mod Barcelona.

Gårsdagens resultat i basket kampen, kunne jo næsten selv få Mourinho fyret for Real Madrid hvis samme skete mod Barcelona, og vi ellers ikke vinder noget.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 6 måneder siden #339 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Basketball
Selv gode hold taber, i går smed Miami Heat(favoritter til NBA-titlen) sågar en 24 points føring væk. Det er basket, det går stærkt og man taber nogle gange også stort. Med i beregningen skal det vel også, at gårsdagens kamp var uden den helt store betydning for Madrid, da man er videre i Euroleague.

Taktisk elendig finder jeg det nu engang sjovt at kalde en mand med 4 Euroleague-titler under bæltet. Han har lavet fejl, ingen tvivl om det, men generelt er han hamrende skarp, at kalde ham andet er jo direkte mangel på indsigt og viden om sporten.

Jeg glæder mig til morgendagens pressemøde. Ud fra det vi indtil nu har hørt, hvilket ikke er meget, virker det temmelig meget til, at Messina trækker sig, fordi spillerne ikke har ofret sig nok.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #340 af Hugol
&quot;Taktisk elendig finder jeg det nu engang sjovt at kalde en mand med 4 Euroleague-titler under bæltet. Han har lavet fejl, ingen tvivl om det, men generelt er han hamrende skarp, at kalde ham andet er jo direkte mangel på indsigt og viden om sporten.&quot;

Vi skal forhåbentlig ikke til det der igen med, at du ikke kan læse hvad det er jeg skriver.

Jeg skrev at han var taktisk elendig i de store kampe mod Barcelona. Hvertfald kan man ikke komme uden om, at han begik en helveds masse fejl i disse kampe, så dit overblik må ha svigtet dig. Om han så havde vundet en ko, kan det ikke ændre noget på det han gjorde mod Barcelona i deres kampe.

Hvis den var uden betydning, hvorfor vælger han så at gå efter denne?

De sidste 2 kampe i ACB har han tabt, tabt pokal finalen hvor man igen blev udspillet, og så laver man sådan et forfærdeligt resultat igår.

15 år 6 måneder siden #341 af raul7=kongen
For det første blev man netop ikke udspillet i Pokalfinalen, det har jeg vist også så rigeligt redegjort for. Tværtimod var der ekstremt meget positivt fra den kamp og meget fremgang at spore.

Det forlydenderne går på, er at holdet quittede fuldstændig i går, hvorfor Messina tager sit tøj og går. Det er vel en meget forståelig reaktion fra træneren, uanset om kampen er den ene eller den anden. Hvis ens hold bare ligger sig uden kamp, så går man. Det kan man vel ikke bebrejde Messina for, men nærmere holdet? Så kan man selvfølgelig se på årsagerne til de quittede, men jeg tvivler på det er Messinas skyld.

Hvad de manglende titler angår, så er man jo lidt i samme situation som i fodbold. Man møder et historisk stærkt hold fra Barcelona for tiden og derfor skal man tænke intelligent, hvis man vil nå deres niveau. Et niveau Messinas tropper nærmede sig i denne sæson. Derfor er det yderst ærgerligt at han tager afsted.

Og de taktiske brølere mod Barcelona, come on. Han har selvfølgelig lavet enkelte fejl, fordi han har forsøgt nogle ting i håb om det kunne true det. I det store hele har de kampe været coachet helt fint.

Mit bud er at vi ser et 'dead coach bounce' den næste måneds tid, hvorefter holdet går videre enten i Euroleague eller ACB og ryger for tidligt i den anden turnering, men titler bliver det næppe til.

Overblik eller ej, så finder jeg det bare lidt komisk at du kan være så vanvittigt hård ved en mand, som har så meget indsigt i spillet, vundet så meget, taget rigtig mange gode beslutninger og var igang med en yderst interessant opbygning af et virkelig ungt hold. Jeg mener, der er ikke ligefrem mange kritikere og det er da imponerende at du, uden den helt store indsigt i basket(no offence) kan se hvad stort set ingen andre ser?

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #342 af Hugol
I pokalfinaelen, Så vidt jeg kunne se, tog Barcelona bare sagen i egen hånd og lukkede Real Madrids spil ned ganske fint. Efter 3 periodes start var der simpelthen ikke mere at komme efter.

&quot;Og de taktiske brølere mod Barcelona, come on. Han har selvfølgelig lavet enkelte fejl, fordi han har forsøgt nogle ting i håb om det kunne true det. I det store hele har de kampe været coachet helt fint.&quot;

Når man til tider er bagud med 20-24 points og ikke bare kan ændre på det mindste, af det overtag Barcelona havde i de forskellige kampe, så er det enten fordi man begår en masse brølere, eller ikke har evnen til at få sit hold motiveret til at efterfølge sin taktik. Real Madrid var jo ikke Malaga igår, mod Barcelona men et hold med mange gode spillere på.

&quot;Jeg mener, der er ikke ligefrem mange kritikere og det er da imponerende at du, uden den helt store indsigt i basket(no offence) kan se hvad stort set ingen andre ser?&quot;

Det eneste jeg har udtrykt at jeg ser, er nytænkning. Det har vel Messina også selv set, da han jo er gået af! Der har han da haft indsigt nok til at se han ikke kan gøre mere. Ekspert eller ej!

15 år 6 måneder siden #343 af raul7=kongen
Uanset hvad man måtte mene om Messina, så kan man kun respektere måden han takker af på.

Det er ikke mange, som forlader deres job i utide, fortæller det er for holdets bedste, stadig tror på spillerne og takker klubben for muligheden. Det kan man kun have respekt for!

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 6 måneder siden #344 af Hugol
Første sejr uden Messina..

Det var godt nok en lettere modstander, men godt, at man alligevel vinder overbevisende.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #345 af Hugol
Real Madrid fik styr på sejren i overtiden mod Lagun. Kampen er dog ikke færdig endnu.

15 år 5 måneder siden #346 af raul7=kongen
Fin parring vi har i Euroleague-kvartfinalerne mod Valencia. Hvis jeg ikke husker meget galt slog vi dem ud af pokalen og har ellers spillet 1-1 i vores serie mod dem i ligaen.

De har et rigtig godt hold, men har ikke de helt store stjerner. Profilerne må være Victor Claver og Rafa Martinez, som begge er omkring det spanske landshold. Derudover er Savanovic, Javtokas og Nando de Colo interessante internationale spillere. Alt andet lige et hold vi bør slå i en serie over 5 kampe, hvor vi endda har hjemmebanefordel.

Barca møder i øvrigt Panathinaikos, som vandt turneringen i 2007 og 2009, så bestemt ikke en let lodtrækning for dem.

Det væsentlige er dog, at alt tyder på Madrid endelig vil være tilbage i Final Four!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #347 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Ja, en ganske udmærket lodtrækning. Valencia burde være overkommelige.

Det er måske også værd at bemærke at Garbajosa er røget til Unicaja Málaga.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 5 måneder siden #348 af Hugol
AV AV.

Et par sekunder før tid taber vi kampen idag....

Leveret af Kunena Forum