Basketball
- Hugol
- Gæst
-
Jeg så mange hovedløse ting sidste år af de kampe jeg så og det var kampe hvor de tabte perioder med 12-16 point. Det er jo ganske meget at tabe en periode med når kampene typisk for Madrid er rimelig tætte i de lidt størrer opgør. Så måske har de ikke niveauet endnu til at tage det store skridt og slå Barcelona.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Barcelona, Olympiakos, Los Angeles Lakers og sådan kan man blive ved. Alle basketballhold har de nedbrud i ny og næ, sidste sæson hentede et af NBAs dårligste hold 35 points i 2. halvleg mod et godt Chicago Bulls-hold, blot for at komme med et eksempel.
Basketball er nu engang en momentum-sport, som man siger i USA, så er basketball en sport af 'runs'. Det kan simpelthen ikke undgås, når man så hurtigt kan lave forholdsvis mange points på kort tid. Sker det utallige gange for Real Madrid, at man smider sejre i 4. periode, så er det selvfølgelig et problem, men det er jo ikke situationen i denne sæson.
I den enkelte kamp smider Unicaja 15 eller 18 points i 4. periode på 3'ere, hvis det er måden man taber kampe, så er jeg ikke det fjerneste bekymret.
EDIT
Stavespade.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Hugol
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
10 bedste plays de seneste 10 år i spansk basketball. Nr. 1 er Madrids mesterskab fra 2005, hvor man vinder over TAU i 5. og afgørende finale efter en vanvittig afslutning.
Derudover kan Rakocevic' dunk som 10'eren også nydes af enhver Madridista, mens der er flere andre fænomenale basketball-plays iblandt :)
- LosMerengues30
- Gæst
-
Caja Laboral har vist måden man kan slå dem på, men den præstation synes umulig at gentage, når man hedder Real Madrid..
Utroligt.
- Hugol
- Gæst
-
Øv øv..
- LosMerengues30
- Gæst
-
Jeg troede ellers at holdets gode form (i forhold til sidste sæson) ville smitte af på holdet i dag, men sådan skulle det desværre ikke gå.
Messina har hvert fald arbejde at tage sig til.
- Hugol
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
@LosMerengues30.
Nu var Navarro ikke med mod Laboral, den bedste spiller udenfor NBA betyder immervæk en hel del.
Først og fremmest, så skal vi huske at vi stadig har en delt førsteplads efter i aften, er sikkert videre i Euroleague og dermed er der resultatmæssigt ingen problemer, faktisk kører alt efter drejebogen.
Det kritiske er et stort nederlag i dag til Barcelona, i en kamp, hvor Prigioni og Tucker må fremhæves som de største katastrofer, ligesom Messinas coaching i første halvleg fejlede. Messinas største fejl var, at han spillede de to så meget på deres off-day og angrebet blev for meget pick'n'roll(som normalt er godt, men svært mod Barcas længde og bevægelige big men) fremfor at man swingede bolden mere.
Reelt kommer Madrid dog ikke ud og er bagud med 17 i løbet af første periode, hvilket reelt afgør kampen, da man aldrig kommer tilbage herfra. Enkelte gange er Madrid på 10, men bliver så hurtigt straffet, af et Barcelona-hold som var uhyre skarpe(også skarpere end det er muligt at være over flere kampe) og havde Jaka Lakovic den ene gang i 2. periode Madrid for alvor fik ændret momentum.
Egentlig er jeg ikke sååå bekymret efter nederlaget. Nuvel, det viser, at der er meget arbejde endnu, men det vidste vi godt. Ligesom det viser, at når Rubio, Navarro, Vazquez og en fra Barcas bænk rammer dagen, så er de næsten(næsten!) uovervindelige - det vidste vi også godt.
Derfor ændrer kampen ikke så meget, sæsonen er lang og meget kan ske. Inside viste Tomic i perioder gode takter, ligesom D'Or Fischer i glimt viste klassen og Rodriguez havde en god dag på guarden. Når man bygger sit hold op om to deciderede point guards og ikke vil have andre til at handle bolden(Messina har fravalgt at lade Llull gøre det i denne sæson), så er man sårbar, hvis den ene har en offday. Det så vi i aften, hvor Prigioni spillede sin dårligste kamp i 10 sæsoner, det sker næppe igen.
Selvfølgelig var det en skidt kamp, men slå nu koldt vand i blodet. Lakers blev også udspillet Juledag, ingen kalder deres sæson en fiasko endnu.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Hvordan er man taktisk blevet udspillet og hvem har udstillet Real Madrids svagheder? Jeg har set et svingende Real Madrid-hold i denne sæson, men på intet tidspunkt set nogle hold udstille Real Madrids svagheder. Faktisk vil jeg vove den påstand, at Real Madrid Baloncestos største svaghed i denne sæson er Real Madrid Baloncesto, holdet er yderst komplet.
EDIT:
Du finder ikke bedre træner i Europa og dermed verden til denne opgave.
- Hugol
- Gæst
-
Mine kommentarer var slet ikke for at provokerer dig men blot en selverkendelse af at vi ikke er bedre lige pt. Holdet står måske stærkere end de foregående sæsoner men det er så heller ikke gevaldigt meget de har forbedret sig,
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
tinyurl.com/34nu9hp
Lige præcis så meget har man forbedret sig i denne sæson, hvis enkelte kampe skal påvise et holds niveau.