Basketball
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Mirotic skal nok få lidt mere tid næste sæson, men allerede i den forgangne fik han trods alt en stor rolle, mon dog der ændres ret meget. Velickovic er derimod en indviklet sag. Jeg fandt aldrig helt ud af, hvorfor han blev kørt så langt ud på et sidespor. Han fandt aldrig formen efter nytår(var ellers meget lovende til VM sidste sommer) og jeg tror man leder efter en mulighed for at sende ham videre, hvilket nok er den bedste løsning for begge parter. Den Velickovic som fik sporadiske minutter i april og maj, var desværre helt uden selvtillid.
Llull og NBA er ret indviklet. Han har det seneste år ændret sit spil meget og i dag passer det markant bedre til NBA, hvis han skal ind fra bænken derovre. Houston betalte også dyrt, rigtig dyrt endda, for rettighederne til Llull, så de må tro på ham. Omvendt virker Llull ekstremt glad for livet i Madrid, er fan-favorit nr. 1 og har ikke for nylig talt om at tage skridtet videre. Jeg tror vi har Llull mindst én sæson mere og forhåbentlig to eller tre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- LosMerengues30
- Gæst
-
Planlægger vi at give en hjælpende hånd til Barcelona, så deres dominans kan fortsætte eller hvad?
- Hugol
- Gæst
-
Jeg ser en langt større forskel på Barcelona og Real Madrid i basket, end jeg gør i fodbold. De skal arbejde sig fremad stille og roligt som fodboldholdet også gør. Det er en langvarig proces!
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
På hvilken baggrund vurderer du det? Bare sådan lige for at vide?
Jeg ser en forskel, men skal vi nu ikke lige tage en slapper. Velickovic, Mirotic, Llull, Suarez m.fl. bliver kun bedre. Barca derimod har mistet Rubio og skærer i den grad ned henover sommeren.
Og hvis man mener en træner betyder noget i fodbold, så tør jeg slet ikke tænke på hvad en sådan betyder i basket - særligt med en ung trup.
- Hugol
- Gæst
-
Jeg er efterhånden begyndt at have samme tanker i fodboldens verden, ikke fordi jeg har en holdning om at vi er langt fra Barcelona der, men fordi at der hvor man udvikler sig bedst og opnår sine mål, er når man kigger indad.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg forstår simpelthen ikke hvor du vil hen. Hvis man er et nogenlunde intelligent og tænkende individ, særligt indenfor sportens verden, er fokus selvfølgelig på en selv eller ens eget hold, fremfor de nærmeste konkurrenter. Er fokus et andet sted end hos en selv, så vil man logisk nok aldrig forbedre sig.
Nu er det dog sådan, at når man som hold i sport skal måle sine præstationer, så vil det ske i forhold til de nærmeste konkurrenter. Her er Barca tilfældigvis en af dem i både fodbold og basketball, hvorfor man også skal have sig dem for øje, når man vurderer frem- eller tilbagegang. Det er ydermere ganske logisk, at medier, fans, ledere og såmænd også spillere i Real Madrid altid vil måle sig med Barcelona, ligesom de nødvendigvis vil det den anden vej. De to klubber dominerer i såvel fodbold som basketball og er rivaler igennem flere år end både du og jeg har levet - tilsammen.
Og den med at man er så langt væk. Måske, nuvel, det kan vel diskuteres. Jeg faldt tilfældigvis over en artikel i forbindelse med NBAs draft. Den var skrevet tilbage i slutningen marts af en af de mest anerkendte scouts i USA, her blev Real Madrid kaldt det bedste spillende hold i Europa. Man endte som nummer fire i Euroleague og selvom sæsonen sluttede katastrofalt mod Bilbao, så er Real Madrid på ingen måder håbløst bagefter noget hold.
- Den langvarige proces du efterlyser? Den startede i øvrigt for længe siden.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Mere interessant er kampen i kulisserne dog. Der kommer flere og flere ting frem om Repesa, som angiveligt ikke blev ansat pga. økonomien. Derudover er der stor utilfredshed blandt de altid fanatiske Berserkers, som vil demonstrere imod ledelsens beslutninger den seneste tid.
- Hugol
- Gæst
-
Måske også derfor at du ikke behøver at give et langt indlæg som svar. Vi to er vidt forskellige steder.
Jeg nåede trods alt aldrig selv at spille på et højt niveau, men jeg kender mange mennesker der er noget langt inde for sportens verden, i både håndbold, fodbold og andre sportsgrene. Derfor er mit syn på hvordan man skal forholde sig til konkurrenter lidt anderledes end LosMerengues30 udmeldelse hvilket mit indlæg kom fra.
Og den langvarige proces du kommer ind på, har jo fået sig et slag siden en træner vælger at stoppe og udmelder at han ikke kan gøre mere. Der er selvf ting at arbejde videre med, men vi ved jo, at man skal genopbygge noget nyt ligeså snart nogle falder fra.
"For at få debatten tilbage på sporet"
Debatten var nu på sporet, men du kan da bare lade være med at blande dig hvis debatten keder dig?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Debatten keder mig ikke, den minder mig bare en smule om det typiske ordkløveri du går ud i, hvor du debatterer for at få ret i stedet for at gå efter bolden. I øvrigt svarede du aldrig for alvor på mit indlæg, hvilket vel viser det meste.
Og så tror jeg vi alle kender mange som er kommet langt med deres sport. Merengues har jo netop fuldstændig ret, hvilket også har fået Berserkers på gaderne. Laso er en latterlig løsning og man kan frygte for spillere som Llull, Mirotic og Tomic. Hvorfor blive tre år i Europa, når man kan få penge og spille mod de bedste i NBA for en rigtig træner.
- Hugol
- Gæst
-
Dog siger du selv at det er en latterlig løsning Real Madrid har fundet frem til. Så er projektet jo ikke beskyttet, man ville så ha stået bedre med Messina.
"Debatten keder mig ikke, den minder mig bare en smule om det typiske ordkløveri du går ud i, hvor du debatterer for at få ret i stedet for at gå efter bolden. I øvrigt svarede du aldrig for alvor på mit indlæg, hvilket vel viser det meste."
Men du har jo lige i foregående indlæg selv sagt at du ikke fattede hvor jeg vil hen, hvorfor begynder du så at snakke om at jeg vil have ret.
Los M har ret, men jeg tager bare et andet udgangspunkt i forhold til den sag der kører lige pt.
Skal vi ikke bare blive enig om at du ikke forstår hvad jeg siger. Så får vi begge to ret, eftersom du allerede har sagt det. Dog har du i indlæg 402 givet mig ret i det jeg siger tidligere i et indlæg, overordnet er min kommentar ikke henvendt til dig, men til Los M i 401 om hvad man bør holde fokus på.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- Hugol
- Gæst
-
Men mon ikke snart Mourinho bør få styr på basket afdelingen også :-)