Basketball

15 år 1 måned siden #421 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Basketball
Mirotic var også med ungdomslandsholdet sidste år. Så det er ikke noget nyt, at han spiller med som spanier. Jeg kan ikke lige finde artiklen, men mener at have læst citater, hvor han kalder sig selv spanier.

Carroll er et rigtig fint køb. Han havde en super sæson sidste år i ACB og skal nok holde et okay niveau i Madrid også. Han er typen der gavner ethvert hold, men ikke typen man skal anse som en stjerne. Man kan måske sammenligne det lidt med en Granero på fodboldholdet. Derudover er han 28 og kommer med fin rutine til den unge trup.

Maurice Evans-rygtet giver jeg ikke meget for. Jeg hørte Andrés Nocioni nævnt i går og den tror jeg lidt nærmere på, omend den også er tvivlsom. Det er dog lige præcis sådan en type jeg synes holdet mangler. En profil, som kan proppe en masse points på tavlen fra SF-spottet. - Det kan er Carroll i øvrigt også, jeg tror bare han er udset som power fra bænken.

Så fint køb, men der mangler stadig det sidste :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #422 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Basketball
Ikke dårligt for Spanien!

Det lyder jo ikke helt ringe med Carroll så. Spillere som ham er der jo også brug for. Anså ham nok også mest som en backup til enten Carlos Suárez eller Sergio Llull.

Andrés Nocioni ville ikke være dårligt, især ikke fra SF-spottet som du nævner. Man har jo ret beset kun Carlos Suárez og Felipe Reyes til den plads. Carroll er vel mere udpræget guard.

Center og PF er vel der man er bedst dækket ind, ikke mindst med Tomić og Reyes, samt Mirotić og Veličković. For den sags skyld også Begić og Suárez.

Jeg tager gerne imod en som kan smide points på tavlen fra SF-spottet og så et styks point guard, tak! Især også alt afhængig af, om Prigoni er inde eller ude. Savner et bedre supplement til Sergio Rodríguez.

Hvordan ser det i øvrigt ud med spillere som Fischer, Prigoni, Begić og Vidal? Har de en fremtid på holdet?

15 år 1 måned siden #423 af raul7=kongen
Prigioni er vist væk, der er faktisk ret intensive Barcelona-rygter med ham. Vidal tror jeg smutter, Begic bliver nok og Fischer ved jeg ikke helt med, han er rimelig løntung og flere vil gerne have ham, men jeg tror gerne Madrid vil beholde ham - kan dog være jeg tager fejl med det sidste.

Felipe Reyes skal aldrig spille et minut på SF :) Han er PF eller C og intet andet. På samme måde er Suarez SG eller SF. Bare lige for at korrigere lidt.

Som jeg ser tingene lige nu:
PG: Rodriguez+Llull
SG: Llull+Carroll+Suarez
SF: Suarez+Velickovic
PF: Mirotic+Reyes
C: Tomic+Fischer+Begic

I teorien kan det godt være det endelige hold, uden det på nogen måde vil være en katastrofe. Man er klart tyndest på guard-spotsene, så der skal nok hentes en ekstra til der. Med mindre man henter den virkelige gode SF og spiller Suarez mere som SG end som SF i den kommende sæson. Det vil dog også kræve seriøse minutter med Llull som PG og det ved jeg ikke helt om han kan klare. Ligeledes har Rodriguez ofte en del skader, uanset hvad bør man nok hente en backup PG.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #424 af jj_madridista
Hehe, det var nok også mere en sidste nødløsning med Reyes. Selv ville jeg dog heller ikke lade Veličković spille særlig mange minutter på SF, med mindre det også er til nøds :))

PG: Rodríguez + ny signing + (Llull)
SG: Llull + Carroll
SF: Suárez + ny signing
PF: Mirotić + Veličković (yndlings-duoen!) + (Reyes)
C: Tomić + Reyes + Begić

Så må de lade Fischer gå og hente noget kvalitet ind på point guard og SF!

15 år 1 måned siden #425 af raul7=kongen
Velickovic startede trods alt for Serbien på SF'en til VM sidste år. Endda med rigtig stor succes, han kan sagtens agere på den plads. Skal han til NBA på et tidspunkt er det også nødvendigt han kan spille det spot, da 2.05 ikke er stort nok som PF derovre.

Jeg vil meget gerne beholde Fischer. Jeg tror han er vigtigere end man lige regner med. Desuden er han vores eneste rigtigt defensivt orienterede spiller på hele holdet. Derfor synes jeg han er ekstremt vigtig. Jeg vil næsten sige, at jeg efter signingen af Carroll hellere lever uden en stærkt scorende SF end uden Fischer. Forhåbentlig bliver der råd til begge dele.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #426 af jj_madridista
Det havde jeg ikke lige noteret mig, men det er selvfølgelig en væsentlig pointe. Det er dog heller ikke uvæsentlig, at han kan bruges på begge pladser, om så det er til nøds eller ej.

Vi må se hvordan det arter sig. Forhåbentligt uden, at man i alt for høj grad negligerer basket-afdelingen!

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #427 af jj_madridista
AS skriver i dag, som vi også har været inde på, at Real Madrid jagter en guard og en forward - og at man, netop pga. lockout, primært leder i NBA.

Maurice Evans, Jamal Crawford, Aleksandar 'Sasha' Pavlović, Anthony Parker og Andrés Nocioni er de navne der nævnes.

Andrés Nocioni ville, som nævnt, ikke være så ringe endda. Ellers ville det jo nærmest være perfekt med Sasha Pavlović, som er kompatibel og kan gardere for Llull.

Kan man få Nocioni eller Pavlović, samt Crawford, så ville det i min optik ikke være så dårligt endda. Selvfølgelig også forudsat, at Fischer forlader holdet.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 1 måned siden #428 af raul7=kongen
Igen, ikke på bekostning af Fischer. Vi kan ikke undervære ham inside, det var ham der var grunden til, at vi var Europas bedst reboundende hold i sidste sæson.

Af de nævnte vil jeg klart foretrække, at man ikke går efter Nocioni, da han er under kontrakt hos 76ers og derfor kan blive et problem, hvis lockouten stopper midt i sæsonen. Det problem er der ikke med resten, hvorfor de er mere interessante. Jeg kan egentlig godt lide flere af dem, men Parker er noget mere stabil end Pavlovic, så ham vil jeg nok helst se på guarden. Af forwardsene er der så kun Evans tilbage. Det kan nok gå an :)

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #429 af jj_madridista
Hvad med Yotam Halperin? Blot for at bringe endnu et rygte på banen :))

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #430 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Basketball
Hvem mener du står stærkest pt. af os og Barca Raul?

Og mon ikke de finder ud af det med lockouten, som de gjorde i 1998-1999? Det skulle ikke undre mig, hvis de kom til enighed engang i februar (kunne passende kolidere med All-Staar ugen) Men det er blot et gaet, naturligvis.

Kobe kan vist også spansk, da hans kone er latinamerikaner, men han er desværre Barca fan, hvor meget man nu kan være det, når man er basketball spiller.

Tilgengæld ville Nash være interessant og han er åben for et skifte til Spanien.

15 år 1 måned siden #431 af raul7=kongen
Halperin er god og kunne være en interessant løsning. Mit indtryk af ham, fra de få gange jeg har set ham, er dog, at han ikke er meget PG og det er nok mest det vi søger.

Hvad angår lockouten, så er det meget sent, hvis de først enes til februar. Derudover skal man passe uendeligt meget på, når man sammenligner med den seneste lockout. Uenigheden i dag er uendeligt meget større end dengang og parterne virker ærlig talt trukket op i en krog. Grundlæggene er det bare svært at blive enige, når den ene part siger en liga tjener penge og den anden siger man taber. Det er over 14 dage siden seneste møde og det næste er end ikke planlagt endnu.

Kobe tager til Italien, hvis han tager over. Det er i hvert fald mit bud. Han voksede op dernede imens hans far spillede, men man ved selvfølgelig aldrig. Nash kunne være interessant, hvis han vil over, som de seneste rygter siger. Jeg kan bare ikke pointere nok, at disse stjerner vil være fede i et markedsførings-stunt og måske kan være en gevinst sportsligt, hvis lockouten fortsætter hele sæsonen. Stopper den midt i sæsonen, vil det spotsligt være bedre ikke at hente dem.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #432 af jj_madridista
MARCA skriver her til morgen, at Real Madrid er blevet med den litauiske landsholdsspiller, Martynas Pocius, som på nuværende tidspunkter spiller i Žalgiris Kaunas.

Den kan jeg så ikke lige helt lure, hvis det skulle gå hen og blive en realitet. Især ikke efter købet af Jaycee Carroll.

Edit: AS skriver i dag, d. 25., at Žalgiris Kaunas angiveligt har sagt god for Martynas Pocius' skifte til Real Madrid.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Leveret af Kunena Forum