Pepe - gal eller genial?

13 år 8 måneder siden #1 af mortenj
Midt i alt snakken om Mourinho og holdets manglende uskarphed, kunne jeg godt tænke mig at sætte fokus på og høre jeres mening omkring Pepe.

Vi har jo med jævne mellemrum set ham tænde af og gjort ting der ikke hører hjemme på en fodboldbane. Samtidig har vi også set ham vise fantastisk forsvarsspil hvor han, når han spiller op til bedste, er blandt de bedste midterforsvarer i verden efter min mening.

Men kan et hold som Real Madrid have en spiller som Pepe på holdet, der til tider optræder knapt så heldigt ved på den ene side at vise, at han er en hård hund og virkelig gå til den, men på den anden side at filme engang i mellem. Personligt går jeg fra på det ene tidspunkt, at elske Pepe når han viser fremragende forsvarsspil og giver sig 110 % for klubben til det næste tidspunkt hvor han opfører sig som før nævnt, knapt så heldigt på fodboldbanen, hvor jeg græmmes.

Men skal vi bare se bort fra alt det skidt Pepe har lavet og stadig laver på fodboldbanen og fokusere på, at han trods alt giver sig 110 % for Real Madrid og til tider kan vise forsvarsspil i verdensklasse?

Personligt vil jeg se frem til den dag Varane kan træde ind i vores start 11'er og tror, at han kan danne en uhyggelig forsvarsduo med Sergio Ramos. Ramos (26 år gammel) er trods alt yngre end Pepe (29 år gammel), så det bliver nok Pepe der skal udskiftes først af de to til fordel for Varane (forhåbentligt).

Vil gerne høre jeres mening omkring Pepe. Skal han forblive i startopstillingen hos Real Madrid eller skal Sergio Ramos hurtigst muligt have en ny makker i midterforsvaret?
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved mortenj.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #2 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Pepe - gal eller genial?
Pepe ud asap med mourinho

=

Carvajal - Ramos - Varane - Marcelo

modric - alonso
ozil
di maria - benzema - ronaldo

Pepe er god, men alene hans rygte og type skader madrid som institution, så ud med ham og mourinho, og de må gerne tage kaka, essien, carvalho, coentrao med ud, evt sælge higuain og så ind med falcao, hummels, isco og gotze.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #3 af Storken
Besvaret af Storken på emne Pepe - gal eller genial?
@asp3200

Jeg er meget nysgerrig. Hvordan vil du få Özil, Modric, Isco og Götze til at spille for Real Madrid?

13 år 8 måneder siden #4 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Pepe - gal eller genial?
@ asp3200

Tror, at det er lige voldsomt nok, at forvente køb af alle de navne du nævner der (Falcao, Hummels, Isco og Götze).

Håber dog, ligesom dig, at Carvajal bliver hentet tilbage hurtigst muligt. Jeg tror på, at han har udviklet sig rigtig meget i Leverkusen og jeg tror på, at han så småt er klar til at komme på holdet i Real Madrid. I starten skal det dog kun være som afløser en gang i mellem for Arbeloa, så han lidt efter lidt kan overtage pladsen fuldkomment.

Efter min mening går der heller ikke særlig lang tid før Varane er klar til en startplads. Nuvel, han er kun 19 år gammel men han er så kølig og allerede langt i sin udvikling, at der ikke behøver gå specielt mange år før han er klar.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved mortenj.

13 år 8 måneder siden #5 af BBB
Besvaret af BBB på emne Pepe - gal eller genial?

...ind med falcao, hummels, isco og gotze.

Selvom det er Real Madrid tvivler jeg på at vi kan få alle de spillere, samt at de har lyst til at sidde på bænken. Det er tilladt at drømme, men hvis der nu er lidt realisme i indlæggene her på siden, så ville det være mere interessant. Dortmund sælger ikke uden videre to af deres bedste spillere, og jeg tvivler egentlig også på at spillerne vil væk i øjeblikket.

13 år 8 måneder siden #6 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Pepe - gal eller genial?
Kan dette ikke være en Pepe-tråd eller ingen tråd. Vi har vist rigeligt med diskussioner om generelle køb og salg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

13 år 8 måneder siden #7 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Pepe - gal eller genial?
Der er vel efterhånden mere end én håndfuld brugere herinde, som ser Pepe have sine udfald andre steder end i, Real Madrid. Det er bare en rigtig unuanceret argumentation, som bliver brugt til at nedgøre Pepe og dennes kvaliteter.

"Han er sindssyg. Han hører ikke til på en fodboldbane. Han er hjernedød." Disse er blot få oneliners, som er brugt til at beskrive, eller rettere dødsdømme en af Real Madrids bedste forsvarsspillere i mange år. Det har til tider været krampagtigt at høre på, og jeg har i flere omgange taget Pepe i forsvar, om end jeg sagtens har kunnet se, at mange af hans handlinger har været etisk ukorrekte i fodboldspillet.

Pepe er et af de bedste køb, som Real Madrid har gjort i lang tid. Folk som Samuel, Woodgate - hans Real Madrid-karriere var dog et sandt skadeshelvede, Pavón og mange flere, har ikke kunnet stabilisere defensiven pga. den offensive tilgang, der tidligere har været i klubben. Det mener jeg, at Pepe har kunnet håndtere langt bedre, da han har flere kvaliteter, som gør, at det OK, at der satses offensivt. Det samme kan siges om, Ramos.

Pepe er både gal og genial, ligesom Mourinho. Jeg vælger i dette tilfælde at hylde den geniale side. Vi har brug for Pepe, i hvert fald i forhold til holdets bredde. Jeg vil dog ikke være bekymret for et salg, da Varane vil være mere end en fuldgod erstatning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, Holm90

13 år 8 måneder siden #8 af Siempre Madrid
Pepe, Pepe, Pepe. Hvad skal man dog mene om ham!?

For mig at se har han begået een og kun een fuldstændig utilgivelig handling, nemlig nedsparkningen af Casquero, som var så himmelråbende dum, at man må spørge sig selv, om han får folk til at hjælpe sig med at snøre støvlerne!

Herudover har han haft nogle udfald, som man godt kunne have været foruden, men som samtidig også får tillagt lidt ekstra voldsomhed på grund af førnævnte episode med Getafe-spilleren. Her tænker jeg blandt andet på episoden, hvor han træder Messi over hånden. Dumt og unødvendigt og også usportsligt, men også en handling, som man ser udført på forskellig vis i alle kampe. Der bliver givet og taget. Dermed ikke en blåstempling af handlingen, men jeg mener ikke at Pepe ville have fået så hård kritik for den handling, hvis ikke han forinden havde begået vold mod Casquero.

Når alt det er sagt, så er Pepe en verdensklassespiller, når han vel at mærke spiller op til sit allerbedste og koncentrerer sig om det, men jeg synes at der sniger sig for mange fejl ind i hans spil, som følge af lidt for nonchalant tilgang til spillet og derfor tror jeg såmænd sagtens at man kan finde lige så gode (eller bedre løsninger) på markedet.

Jeg er dog ikke tilhænger af, at man går over åen efter vand, så derfor vil jeg også fint kunne leve med Pepe indtil Varane for alvor er kørt i stilling til den plads.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: sorengandersen, Gribben

13 år 8 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Pepe - gal eller genial?
Daniel.

"Han er sindssyg. Han hører ikke til på en fodboldbane. Han er hjernedød." Disse er blot få oneliners, som er brugt til at beskrive, eller rettere dødsdømme en af Real Madrids bedste forsvarsspillere i mange år. Det har til tider været krampagtigt at høre på, og jeg har i flere omgange taget Pepe i forsvar, om end jeg sagtens har kunnet se, at mange af hans handlinger har været etisk ukorrekte i fodboldspillet.

Og der springer kæden fuldstændig af. Hvorfor føler man en trang til og forsvarer så hjernedøde handlinger? Om han er Real Madrid spiller, eller ej, så er det hjernedødt, og skal derfor ikke forsvares.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #10 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Pepe - gal eller genial?
Storken:

Kom nu ind i kampen, du ved godt jeg ikke mener alle skal spille samtidig, self skal der være rotation mellem de spilere jeg nævner. De kan alle dække hinanden på de pladser de nu har. Gør holdet ungt og friskt.

Bare pepe skrider + mourinho så er jeg glad
Dem som er overflødige er:

Pepe
Sahin
Kaka
Essien
Carvalho

Til dels vil jeg gå med til salg af alonso og higuain for noget friskt blod i form af falcao og isco/gotze

13 år 8 måneder siden #11 af sorengandersen
Jeg er helt enig i det Siempre Madrid skriver.
Man skal hele tiden holde et vågent øje med markedet, som man skal på alle positioner, og se om der byder sig en mulighed for en bedre spiller eller en spiller med et stort udviklingspotentiale, men man skal ikke for en hver pris skille sig af med så god en forsvarsspiller som Pepe "bare" fordi han spiller "lidt" hårdt.

For mig personligt har jeg aldrig været fan af måden Pepe spiller på. Han spiller i mine øjne ikke bare kontant. Han spiller til tider unødvendigt hårdt i situationer, hvor han vil få mere ud af lidt forsvarsmæssig finesse. Det er nogle gange mere effektivt, at prikke til bolden end at tage både bold og mand også selvom der ikke bliver begået frispark.

En ting man ikke kan tage fra ham er, at han altid giver sig 100 % for klubben og for den kamp han spiller. Det er noget man til tider mangler ved andre spillere i truppen og noget som man bestemt ikke skal undervurdere, men hvis man sammenligner ham med Ramos, som jeg også ser som en der ofre sig for klubben, så har han i samme periode som Pepe, ændre sit spil markant. Han har sorteret kraftigt ud i sine dumme handlinger og unødvendige gule kort og det ser jeg som noget Pepe kunne lære lidt af.

For lige at opsummere et lidt længere indlæg end tiltænkt: Hold udkig efter en anden spiller, både internt(Varane) og eksternt(suplement til Varane), men lad hver med at tage en der ikke er god nok, for så dårligt stillet er vi heller ik med en hårdt spillende Pepe.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved sorengandersen.

13 år 8 måneder siden #12 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Pepe - gal eller genial?

Dios skrev: Daniel.

Og der springer kæden fuldstændig af. Hvorfor føler man en trang til og forsvarer så hjernedøde handlinger? Om han er Real Madrid spiller, eller ej, så er det hjernedødt, og skal derfor ikke forsvares.

OK, Dios. Du ved, jeg altid har beundret din fremragende retorik. I dette tilfælde må jeg igen stå måbende tilbage af bare begejstring.

Jeg kan i øvrigt sagtens forsvare, Pepe. Jeg forsvarer ikke hans handlinger, og har aldrig gjort det. Nej, jeg vælger blot at sætte tingene i perspektiv, og dermed fremhæve portugiserens fodboldmæssige kvaliteter. Dem har han mange af, hvilket hans respektive udfald ikke har ændret ved. Jeg vægter det geniale over det gale.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Daniel. Begrundelse: Tilføjelse

Leveret af Kunena Forum