Pepe - gal eller genial?

13 år 8 måneder siden #25 af Siempre Madrid
Storken

Det passer mig egentlig ganske dårligt at jeg skal sidde og forsvare Pepe, for han har ganske rigtigt haft nogle udfald, som man godt kunne have været foruden.

Jeg mener dog, at kun handlingen mod Casquero var så grov, at den tenderer det sindssyge. De øvrige er i større eller mindre grad usportslige og usympatiske, men ville ikke kalde på et decideret exit, hvis ikke det også var for Casquero-episoden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #26 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Pepe - gal eller genial?

asp3200 skrev:
Vi har ramos, vi har varane som OVERSTRÅLER pepe hver kamp. Hvis vi desuden får hummels eller anden topklasse midterforsvarer ind, jamen så kan jeg ikke se hvad vi skal med pepe og et salg må igen give plusser på kontoen og til afskrivning af gælden.

Kan ikke se hvordan Hummels på nogen måde skulle kunne blive et emne i Real Madrid som det ser ud lige nu. Dortmund har bl.a. haft stor succes i Champions League hvor de har overstrålet alle de andre hold i gruppen, og det er altså ikke specielt dårlige hold de har været i gruppe med.

Kan ikke forestille mig, at Hummels ønsker at komme væk fra Dortmund lige nu med den kæmpe succes han og holdet oplever lige for tiden.

Kan heller ikke se hvorfor du ser, at vi henter en ny midterforsvarer til start 11'eren når vi har Varane som evt. erstatning for Pepe, hvis det skulle komme så vidt.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved mortenj.

13 år 8 måneder siden #27 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Pepe - gal eller genial?
Grunden til ny midterforsvarer er fordi både pepe og carvalho evt ryger. Så har vi Ramos og varane og albiol. Sidst nævnte er over the hill i min bog så derfor nyt indkøb. Simpel logik.

13 år 8 måneder siden #28 af mortenj
Giver bare ingen mening når du samtidig vil have Varane ind i start 11'eren.. Skal Hummels så sidde på bænken? Nej vel?

Tror hellere vi skal hente en upcoming midterforsvarer ind til at aflaste Ramos og Varane hvis dit påståede scenarie bliver virkelighed.

13 år 8 måneder siden #29 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Pepe - gal eller genial?
Har ikke sagt at varane er start 11'er. Men han skal være top 3 midter forsvarer med ramos og hummels evt.

13 år 8 måneder siden #30 af mortenj

asp3200 skrev: Pepe ud asap med mourinho

=

Carvajal - Ramos - Varane - Marcelo

modric - alonso
ozil
di maria - benzema - ronaldo

Synes jeg bare du nævnte her, men okay.. Det skal ikke komme an på det da :)

• Raul-7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #31 af Raul-7
Besvaret af Raul-7 på emne Pepe - gal eller genial?
Jeg ser absolut ingen grund til at Pepe skal forlade Real Madrid. Jeg er ikke blind for hans åndsvage handlinger, men havde det ikke været for "Getafe-episoden", så var der ikke blevet råbt så højt. Jeg tror og håber, at han kan ligge svinestregerne på hylden for han er en fantastisk forsvarsspiller. Han vinder hovedstødsdueller, han er aggressiv og vinder ofte 1-1 situationer og så er han fantastisk hurtig, hvilket når han danner forsvar med en anden hurtig (Ramos) er en kæmpe force for Real Madrid.

Jovist han er ikke det bedste eksempel på madridismoen (jeg tænker på hårdt spillende Hierro, der dog altid var fair og velrespekteret), men husk nu lige en Sergio Ramos for et par sæsoner siden, der lavede han også ting som absolut ikke hører hjemme på fodboldbanen, i dag er han i top-3 over forsvarsspillere. Jeg tror og håber på at Pepe dropper MMA-mentaliteten (uden at glemme aggressionen i duellerne) og bliver i Real Madrid.

Hvad angår Alonso, så bør klubben gøre alt for at beholde ham, han er virkelig en stabilisator på Real Madrid holdet. Jeg vil nødigt stå med Modric i stedet i en kamp mod Manchester United eller Barcelona.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Raul-7. Begrundelse: Glemte noget

• Ramos a la Presidencia
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #32 af Ramos a la Presidencia
Besvaret af Ramos a la Presidencia på emne Pepe - gal eller genial?
Mit spørgsmål er om man ikke kan være begge dele på én gang? - Både gal og genial.

Mange store spillere gennem tiderne haft tendenser til begge sider, hvilket netop har gjort dem til store spillere.
Tag nu Cantona, Vinnie Jones (ikke en gudsbenådet fodboldspiller, men berygtet), Roy Keane for at nævne nogle få.

Nok var Pepe's voldshandling imod Casquero forkastelig og så snot dum, at man kunne blive i tvivl om hvorledes mandes intelligens overhovedet kan måles på IQ-skalaen.
Men Pepe selv, er kommet videre. Han har offentligt undskyld sagen mange gange, og Casquero har modtaget hans undskyldning.

Det ænder ikke på at handlingen aldrig skulle være sket, men det er den - så hvorfor ikke prøve og vende den til noget positivt? (forklaring følger her)

Jeg er af den opfattelse at man skal have lidt af begge ting i sig - nok spiller han på grænsen engang i mellem, men han indgyder SÅ meget respekt hos modstanderne på den konto. Der er modstandere som ligefrem ser bange ud ved tanken om at skulle spille over for Pepe. Og her mener jeg at han vinder på den lange bane, hans ry taget i betragtning. Den form for respekt er ikke noget man skal undervurdere. Denne form for respekt får man ikke, den tager man!
Hans måde at kyse Messi, i 1-1 kampen på Bernabeu i 2011, var et tydeligt tegn på frustration - hvilket var direkte foranledet af Pepe's måde at spille Messi på. Genialt af Mou, og genialt af Pepe!

Pressen lever af at sælge historier, og har gjort Pepe til et monster - hvilket er et rygte han aldrig slipper af med igen.
Men hvorfor ikke se det positive i det rygte? - han emmer af og indgyder respekt!
Derudover mener jeg også at der er spillere som spiller mere svinsk, filmer mere, og i det hele taget miskrediterer fodbolden mere end han gør. (ingen nævnt, ingen fornærmet)

Når Pepe spiller op til sit bedste, er han klart en af de bedste centrale forsvarsspillere i verden - ingen tvivl i mine øjne - hans evner mand-mod-mand er uovertrufne, hans hurtighed, og hans nærkampsstyrke - mener jeg ikke der er mange der kan matche.
Specielt mand-mod-mand er han suverræn i mine øjne.
Hans samarbejde med Ramos sidste sæson var tillige outstanding.

Alle disse faktorere gør at jeg mener vi har brug for Pepe. Jeg ser ikke at der er nogen som pt. kan gøre det lige så godt som ham og Ramos sammen.

Varane er manden for fremtiden - men ikke endnu, og ikke frem for Pepe.

Gal eller genial - begge udtryk klinger godt i mine øre når snakken falder på Pepe.

Jeg håber inderligt at han når at blive klar til United kampene.

13 år 8 måneder siden #33 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Pepe - gal eller genial?

Ramos a la Presidencia skrev: Men hvorfor ikke se det positive i det rygte? - han emmer af og indgyder respekt!

Desværre har rygtet også nået dommerne. Så Pepes vej til et røde kort er nok kortere end for så mange andre, og for en spiller som går ind 100 % i duellerne kan det være et ekstra stort problem.

13 år 8 måneder siden #34 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Pepe - gal eller genial?
Udover Casquero episoden. Er der så nogen forskel på Messi og Pepe.
Jeg har set Messi, give skalder, spytte, sparke bolden i hovedet på tilskuere, filme, tale grimt, slå en spiller i ryggen og fægte helt vildt med sine albuer.
Slap nu af med at svine Pepe til så meget.

Har valgt at takke af på forum!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #35 af Storken
Besvaret af Storken på emne Pepe - gal eller genial?

Hugol skrev: Udover Casquero episoden. Er der så nogen forskel på Messi og Pepe. mål
Jeg har set Messi, give skalder, spytte, sparke bolden i hovedet på tilskuere, filme, tale grimt, slå en spiller i ryggen og fægte helt vildt med sine albuer.
Slap nu af med at svine Pepe til så meget.

Din logik er simpelthen slående. Minder mig om en kammerat der efter Messis 4 mål mod Arsenal udtalte:
"Hvad bidrog Messi med udover de 4 mål?"

Du smider om dig med påstande og argumenter. Hvad med at gøre dig nogle seriøse overvejelser i stedet?

• UltimateCR7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #36 af UltimateCR7
Besvaret af UltimateCR7 på emne Pepe - gal eller genial?
#Storken
Måske skulle, du droppe den evige beskyttelse af Messi. Så ville det måske gå op for dig at Hugol, har helt ret. Messi er ingen engel, og det ved du som alle andre. Pepe's episode med Casquero, har ødelagt hans image... Ganske simpelt. Hader den uendelige kampagne imod Pepe. For Pepe er ikke værre end Mascherano, dette ændrer dog ikke på at Pepe er, og forsat vil være den udsatte. Man vil altid kunne sige at Pepe selv står bag denne modgang. Men det er nu 4 år siden episoden, fandt sted og så må man sku' se at komme videre.

...at give skalder, spytte, sparke bolden i hovedet på tilskuere, filme, tale grimt, slå en spiller i ryggen og fægte helt vildt med sine albuer, skal have samme konsekvenser for alle fodboldspillere, om det så er Messi, Suarez, Iker osv.

Leveret af Kunena Forum