Real talentløse...?
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Vi gav ikke Mata væk gratis. Han havde kontrakt-udløb og stod over for enten at fortsætte hos Castilla eller at skifte til Valencia. Han valgte det sidste. Hvad kunne vi gøre?
Du virker lidt for forhippet på at få talenter i førsteholdstruppen og helt ukritisk ønsker du dig Enzo, fordi hans far hedder Zidane. Kan det næsten blive mere banalt?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
HØRT!
Ordet "købeklub" skal puttes op hvor solen ikke skinner...
Hvis du ikke synes at Morata og Sarabia er af egen avl, så har jeg to ting at sige til det:
1. Det er de selvfølgelig!
2. Hvis ikke de er, hvad så?! De kender stadig klubben og dens værdier.. Og jeg er sikker på at de har hjertet på rette sted.
Jeg synes at det er ganske smart at sælge, med en tilbagekøbsklausul. Win-win... Hvis drengene fra Castilla har det påståede talent, så spiller de også snart for Real Madrid. Man skal bare ikke sammenligne sig med Barcelona's model. De har haft MANGE ÅR hvor det ikke har virket for dem. Men så kom Inieste, Xavi, Valdes, Pique og Messi (nærmest) samtidig...
Med hensyn til Mata, kan jeg kun sige hvad jeg har sagt til 3000 mennesker efterhånden. Han krævede at starte inde! Selv idag er han ikke god nok til det. Så er Mata altså heller ikke bedre, og han elsker tydeligvis ikke Real Madrid nok til, at han er værd at tænke på...
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg har egentlig intet problem med indkøb af spillere, det er en del af moderne fodbold og selvfølgelig noget Real Madrid også skal. Jeg er bare ikke vild med udlejning/sælg-og-køb-tilbage politikken, den gavner ofte den enkelte spiller, men er i min optik ikke den optimale vej for de spillere, som for alvor har talentet.
Jeg er også helt klar over, at med titler og ro kommer tiden til talenterne, det er selvfølgelig helt oplagt. Når vi henter spillere til en i forvejen næsten fyldt trup og generelt har en meget bred trup, så forstår jeg bare ikke, hvorfor Castilla-spillere på 'dobbelt-licens' ikke kan fylde det sidste - nøjagtig som de gør i de fleste andre klubber.
Forleden var jeg på Herning Stadion(MCH Arena for de moderne) og kunne nyde Mata, som tydeligvis var den mest talentfulde offensiv-spiller på banen i Spaniens u21-landskamp mod England. Mata, som vi forærede væk til Valencia og siden utallige gange har set brillere for Valencia. Ligeledes er jeg efter denne sæson ikke i tvivl om, at Parejo uden problemer kunne have været ekstra hjul på midtbanen i stedet for Gago og Canales(sidstnævnte er jeg i øvrigt stadig stor fan af, men nørj man har fejlet overfor ham).
Ligeledes forstår jeg ikke, at man ikke så småt kan køre Sarabia i stilling(Morata er jeg mere tvivlsom omkring niveauet på) som fjerde valg på de to kanter og ellers lade ham få en sæson mere hos Castilla, hvor han samtidig træner fast med førsteholdet. Det vil måske ramme Castilla lidt i niveau, men det vil gavne Sarabia og give ham muligheden for at vise sit niveau i Real Madrid.
Kald mig mandagstræner, kald mig romantisk anlagt eller kald mig dum. Jeg er ligeglad, jeg synes Real Madrid satser forkert omkring talenterne. De skal selvfølgelig ikke blive en besættelse(jeg forventer ikke man kører 10 mand i stilling hver sæson), men de skal heller ikke blive negligeret!
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
mener du at Di maria, Øzil, Ronaldo, Kaka ( kan diskuteres) Benz, Sahin (afvent) Granero, osv. er fejl køb ?
og hvorfor..?
Så vidt jeg kan se så de talenter vi havde for 2-3 år siden.. og som blev lejet eller solgt ud den gang.. evt. Negredo,Soldado,Portillo,Mata Migual torres, osv.
er da ikke bedre end Higuain,Marcelo, Som blev købt ind på samme tidspunkt ? så fejl køb at vi hentede marcelo og higuain ?
heheh ?
RAUL!!!!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Det er fair nok, at Mata er slået igennem i Valencia og gør det godt, men man skal også lige tage sagen i dens rette kontekst. Med det antal spillere, som går gennem Real Madrids La Fábrica, skal der naturligvis være spillere, som brager igennem i andre klubber.
- ronaldo_dk
- Gæst
-
Vi gav ikke Mata væk gratis. Han havde kontrakt-udløb og stod over for enten at fortsætte hos Castilla eller at skifte til Valencia. Han valgte det sidste. Hvad kunne vi gøre?
Du virker lidt for forhippet på at få talenter i førsteholdstruppen og helt ukritisk ønsker du dig Enzo, fordi hans far hedder Zidane. Kan det næsten blive mere banalt?"
Så vidt jeg husker så var det økonomiske problemer og ikke at han skulle forsætte i Castilla. og vi hentede Drenthe som var mega talent på det tidspunkt og vi havde også robinho.
Med hensyn til EnZo så ved jeg godt der ikke er plads til ham nu men jeg mener på sigt om 4-5 år. så slap lidt af chef
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det er nok der vi grundlæggende er uenige, Siempre.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Nu var pointen vel mere, at du når du fremhæver Enzo - pga. farmands navn - temmelig meget udstiller din manglende viden om Real Madrids talentafdeling og helt misforstår den debat vi er igang med.
Der er jo ikke noget smukkere end det billede af Guti, hvor han sidder i sin Real Madrid-trøje som 6-årig til træning:)
- ronaldo_dk
- Gæst
-
mener du at Di maria, Øzil, Ronaldo, Kaka ( kan diskuteres) Benz, Sahin (afvent) Granero, osv. er fejl køb ?
og hvorfor..?
Så vidt jeg kan se så de talenter vi havde for 2-3 år siden.. og som blev lejet eller solgt ud den gang.. evt. Negredo,Soldado,Portillo,Mata Migual torres, osv.
er da ikke bedre end Higuain,Marcelo, Som blev købt ind på samme tidspunkt ? så fejl køb at vi hentede marcelo og higuain ?
Øzil og De maria er rigtig gode men det er også træneren der har købt dem og ikke realmadrid ledelse. Kaka er fejlkøb i min øjne. Benz bliver meget god næste år og det samme vil jeg mene om Sahin. Altingtop flopper. han er for langsom og er bare ikke god nok til real.
vi er igang med at lave samme fejl med neymar som vi gjorde med Garay. Det giver ikke mening at købe en spiller og leje ham i et eller to år.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Første skridt er selvfølgelig at lade spillere som Sarabia og Morata blive i truppen samt at købe unge stærke talenter ind, som kan styrke truppen.
Det tredje skridt er at lade disse spillere udvikle sig sammen i den næstbedste række og engang imellem give nogle få chancen fra start og som indskifter for Real Madrid, hvorefter de ikke skal sælges, hvis de ikke slår igennem i de tre første forsøg.
Det er nyttesløst at tro at vores talenter nogensinde vil gavne førsteholdet, hvis de ikke engang kan spille sig til oprykning til en liga, der kvalitetsmæssigt ligger langt under Liga BBVA 2011.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Mata ville være en del af førsteholdet. Det kunne han ikke få lov til. Derfor tog han imod Valencias tilbud.
Enzo om 4-5 år. Hvordan ser hans udvikling ud til den tid? Man kan sagtens lege med tanken om, at han er en tro kopi af hans far, men mere end et løst tanke-eksperiment kan det vel dårligt blive til. Hvorfor ikke Pastor i stedet?
Jeg tror ikke, at vi er så langt fra at være enige. Det er nok blot tids-perspektivet, for lige i øjeblikket, hvor Real Madrid er "evig toer", vil der ikke blive plads til talenter, som får en reel chance. Det er altså lettere at spille talenter ind på et hold, som kender hinanden og som har succes.
Dermed ikke sagt, at der først er plads til talenter, når vi har vundet mesterskab og CL, men lige nu er holdet i en opbygningsfase.