Real talentløse...?
- Hugol
- Gæst
-
Vi har en talent afdeling med masser af spilllere.. Jeg er sikker på at Raul ikke ville få samme chance idag som dengang.. Efter Mourinho skal vi have en klub mand!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis Enzo havde hedder Zeno og hans far havde hedder Dizane, så var der ikke en kæft, som havde råbt på ham som kommende førsteholds-spiller, men fordi hans far er var en af verdens bedste, så må sønnike også have potentiale.
Kan vi straks få Mads og Andreas til Madrid!
Hver ting til sin tid. Allerførst skal vi have skabt et fundament til disse unge spillere. Det er altså at gøre dem en bjørnetjeneste at lade dem træde direkte ind på et hold under opbygning, hvor de fleste af spillerne har været i klubben i to år.
Der er lidt for mange, som lader sig påvirke af, at Barcelona får ros for deres talent-arbejde og deres mange "egen avl"-spillere på holdet og så blindt siger "Det skal vi også". Hver ting til sin tid!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Hugol
- Gæst
-
Nu er Enzo jo udråbt til at blive en dygtig spiller og har fået meget ros hvilket jo også har stået på madridista.dk
Endvidere har han også spillet gode kampe så derfor er det jo klart at man nævner ham tit. Selvf hvis de ikke er gode nok, så skal de vel også bare sælges eller skifte klub. Men vi bliver sgu nødt til at gøre noget mere end blot at vente på at spillerne selv gør noget som at give dem chancen. Det fik Guti, Raul og Casillas. Du ved jo også godt at spillere som De la Red, Granero og Callejon ikke nødvendigvis burde ha været hele trædemøllen igennem bare for at få chancen på 1 holdet. Heller ikke Arbeloa.
En klubmand som del bosque er hvad vi mangler i Real Madrid den dag Mourinho ikke er at finde i Madrid længere!!
Det er ikke Real Madrid's filosofi, og har i nyere tid aldrig været at man skal have talenter fra egen stald inkorporeret på holdet. Hvis man er så "forelsket" i det, jamen så har man valgt den forkerte klub at holde med. Real Madrid køber spillere, spillere der kan forbedre holdet, og man har endda pengene til at gøre det. Ligesom Inter, AC Milan, Man City og Chelsea har det på deres niveauer. Nu er det Morata, Jesé osv, tidligere var det Portillo, Negredo, Miguel Torres, Daniel Parejo og endda Riki. Men bevares De har da vist en vis form for kvalitet, men målt ift. de spillere der på holdet, ville de så kunne slå nogen af? Mata er også blevet nævnt - Skal han overtage Dí Maria's eller Ronaldo's plads, nej det kender vi nok alle svaret på,....
Forudsætningen for at vi en dag skal se Jesé i angrebet er, at man har et hold med en solid ryggrad, den er under opbygning. At spilleren har et uovertruffen talent a la Raúl, at han har det fornødne held til at slå til når muligheden byder sig. Alle sammen forudsætninger, samt de mange unævnte, som ingen kan forudse, men kunne håbe på. Jeg forstå da godt romantikken i en ny "Raúl", og han skal nok komme. Men ikke på bekostning af holdets præstationer og formåen på banen. Dér skal man skabe det BEDSTE hold med alle tænkelige midler!
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
- Hugol
- Gæst
-
Man har jo netop ikke valgt at holde med den forkerte klub. Vi vandt 5 mesterskaber i træk hvor en stor del af vores spillere var præsenteret fra Castilla. Op igennem 90erne og slutningen af 80erne så vi også en del talenter komme på holdet. Og Vicente del Bosque kendte klubben aller bedst og forstod at hive de dygtige talenter ind på holdet i mellem 2000-2003.
Det handler om at tro på egne istedet for at hente ligegyldige spillere som Faubert, Altintop, Adebayor osv osv osv.
For 10 år siden hed profilerne Raúl, Morientes, Hierro, Carlos m.fl. nogle, men ikke mange, af profilerne var egne produkter.
For 5 år siden hed profilerne Zidane, Ronaldo, Figo, Beckham m.fl. I startopstillingen var godt nok ind i mellem både Pavón, Raul Bravo og flere, udover selvfølgelig Raúl og Iker, men man kunne nok godt have fundet andre spillere der kunne have udført de samme opgaver lige så godt.
I dag hedder de så Ronaldo, Özil, Alonso osv.
Men hvis man tænker over det, hvor mange spillere har Real så egentlig overhovedet nogensinde udviklet, der er blevet markante profiler i klubben? Iker og Raúl er vel faktisk nok de eneste i nyere tid, og her mener jeg ikke kun de sidste 10 år men nok nærmere 20.
Jeg har udvalgt nogle af de spillere som, set i gennem mine briller, er blandt de største legender i klubben.
Chendo, Michel, Santillana, Del Bosque, Sanchis, Butragueño, Guti, Raúl og Casillas.
Disse spillere er udviklet i klubben.
Di Stefano, Laudrup, Zamorano, Valdano, Buyo, Puskas, Juanito, Morientes, Hugo Sanchez, Roberto Carlos, Helguera, Hierro, Redondo, Salgado, Ronaldo, Zidane. (Derudover er Ramos, Higuaín, Marcelo og Ronaldo spillere som jeg mener er godt på vej mod at opnå samme status som nogle af disse, specielt Ramos)
Alle disse spillere er hentet fra andre klubber.
Der skal nok være nogle jeg har glemt, men jeg synes da det burde være indlysende nu for folk at se, at man sagtens kan få en gloværdig karriere i klubben, uden nødvendigvis at være født i området og opvokset i klubben.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Vi er jo slet ikke uenige i, at Real Madrid i videst mulige omfang skal gøre brug af egne spillere, men fundamentet skal altså være i orden.
Det er jo decideret mishandling at rykke Jesé, Morata og Sarabia op i førsteholdstruppen, hvis de bare skal have fem minutter her og syv minutter der. Og det vil blive resultatet i en sæson, hvor Real Madrid pinedød skal præstere og hvor presset er større end nogensinde.
Der er ikke plads til fejl og personligt kan jeg godt forstå, hvis Mourinho vælger rutinen frem for ungdommen, også selv om der givet er mere fremtidsperspektiv i Jesé end i Altintop.
Men for 50. gang., hver ting til sin tid. Real Madrid er ved at opbygge et ungt og slagkraftigt mandskab, som vil blive dominerende i Europa i de kommende år og her vil der blive meget bedre plads til talenterne, når holdet er sammenspillet.
Indtil da gør vi os selv og talenterne en tjeneste ved at væbne os med tålmodighed.
Den tid du henviser til var en anden. I 90'erne hentede man ikke spillere til 700 mio. Det gør man i dag, især med Florentino Perez', Abramovich og Qatari-banditterne i City's entre på fodboldscenen. Så argumentet holder ikke rigtigt.
Hvilke "talenter" er det i øvrigt du henviser til, som del Bosque hentede op fra 2000-2003? Og hvilke af disse kunne begå sig på det nuværende hold?
I Perez' første periode fik spillere som Raúl Bravo, Pavon osv. plads på holdet, men jeg går ikke ud fra du ville skifte Pepe eller Marcelo ud med disse?
Jeg synes i øvrigt at JesperA's indlæg er spot on! Det beskrive virkeligheden, så må "romantikken" pakkes sammen og tålmodigheden findes frem,...
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
- ronaldo_dk
- Gæst
-
Vi mangler bare en Essien og en Maicon og en yderligere gæld så skal vi nok vinde cl og liga.
Del Bosque spillede en form for fodbold som jeg personligt ikke kunne får nok af at se i tv. Vores nuværende hold spiller på kontra. det kan godt være vi vinder 6-0 eller 6-1 men det er på KONTRA hvilket på ingen måder imponere mig.
Jeg gider ikke hører på vi skal først ligge fundamentet og vi er i opbygningsfase for det var vi sagt de seneste 4-5 år. Barca spiler bedre end os og de vil de gøre så længe de har xavi, iniesta og Messi.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Nuvel, der blev plads til spillere som Valdo, Rubén, Miñambres, R. Bravo og Pavón, men bortset fra sidstnævnte, var der ikke nogen, som fik regelmæssig spilletid.
Længe leve romantikken, men hold den lige i soveværelset, for fodboldmæssigt kan den ikke bruges til noget som helst.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Få nu lige tingene ind i deres rette kontekst, for pokker.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
SÅ skift dog forpokker over til den anden side hvis både har et problem med vores spillestil, Vores præsident, Vores Træner, Vores spillere..
Forstår ikke rigtigt hvad du elsker ved madrid når du ikke kan lide overstående ting.. ?
du har måske mere barca blod ?
så kan du og din elskede Xavi og iniesta samt munken ha en god snak om at kontra ikke fungere..
ALLIGEVEL bliver vi mest scorende.. og det jo ikke fordi der bliver spillet på kontra og man stiller sig ned den eneste kamp man gjord det var imod barca (2kampe) man gjord det ik mod sevilla,Villareal,Milan,Ajax ( genial kamp) Tottenham, osv osv.. sååå forstår ikke rigtig hvad det er du ønsker..
grunden til vi er så gode på kontra er simpelt.. vi har hurtige folk.. Ronaldo, di maria, gonzalo,Benz,Øzil de er aller hurtige især de første 2-3 stk..
men husker fandme ikke nogle kampe fra i år hvor vi har stillet os tilbage fra start eller noget.. HELLERE ik mod barca..
RAUL!!!!