Real talentløse...?

15 år 1 måned siden #565 af Jaetinh
Besvaret af Jaetinh på emne Real talentløse...?
Det har du skam ret i. :)

U17 semifinale idag, Barcelona mod Real Madrid Juvenil C, kick off kl 20.
Kampen bliver vist på spansk tv så der er masser af mulighed for at se den online.

Bagud 1-0 efter 10min..

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hiquaino
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #566 af Hiquaino
Besvaret af Hiquaino på emne Real talentløse...?
Endelig en video med Sarabia! - en spiller jeg har haft stor forventning til.

15 år 1 måned siden #567 af Jaetinh
Besvaret af Jaetinh på emne Real talentløse...?
Juvenil C tabte desværre mod Barcelona idag på straffesparkskonkurrence. Barcelona førte 2-0 ved pausen, men der blev så svaret igen fra Real Madrids side og de fik scoret to mål. Ærgeligt at anfører Cristian Benavente ikke var med idag pga. sygdom, hvis han var med ville det måske have gået bedre.

Nu må jeg lige sige at jeg er imponeret over Ivan Saez, drengen er kun 16 år, født i 1995 og han har allerede spillet i Cadete A, Juvenil C, B og så har han også spillet for Juvenil A før. Han er altså født i samme årgang som Enzo (1995) og alligevel spiller Ivan allerede med U18.

Fint at Pozo fik scoret idag, han er anfører for Cadete B og altså kun 15 år.

15 år 1 måned siden #568 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Real talentløse...?
Angående debatten, hvorfor vi ikke giver Talenterne en chance.

Jeg læste for nogle dage siden den konstante diskussion om, hvorfor vi ikke giver de unge en ordentlig chance. Vi køber hele tiden unge spiller etc. istedet for at bruge egen talent osv. Jeg havde egentlig besluttet mig for at forsvar klubben med argumenter som: Messi, Inieste, Xavi osv. var alligevel blevet til stor profiler(grundet deres talent), selvom de ikke havde fået chancen i Barcelona og ingen fra Real Madrid er blevet til store stjerne i andre klubber de seneste år, vi kan her nævne utallige spillere. Men så kom jeg i tanke om navne som Eto, Cambiasso, Mata og Borja Valero. Specielt de to første nævnte kan man ærgre sig over ikke slå igennem her.

15 år 1 måned siden #569 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Real talentløse...?
Cambiasso fik masser af spilletid i Real Madrid, men leverede for mange ustabile præstationer.

Eto'o fik sit store gennembrud i Mallorca, hvor han var stjernen, en rolle han aldrig ville kunne få i Real Madrid eller Barcelona med de spillere der allerede var der på daværende tidspunkt (Raúl, Morientes, Rivaldo, Kluivert m.fl.). Han udviklede sig stille og roligt til en stor stjerne, fordi han fik 90 minutter hver kamp. Det kunne Real på ingen måde tilbyde ham.

Borja Valero og Mata mener jeg ikke vi skal græde os selv i søvn over, de kan trods alt nok generhverves til ganske fornuftige beløb, hvis man vurderer at de har nogle kvaliteter der er uundværlige for Real Madrid. Det mener jeg dog ikke de har.

15 år 1 måned siden #570 af baggins
Besvaret af baggins på emne Real talentløse...?
NOOOOOO..... Mourinho får også magten over La Fábrica

det er ikke en serlig god nyhed for madrids talenter. da Mourinho ikke er særlig god til behandlingen af talenter, det mener jeg han har vist i både Chelsea og Inter....

.................................

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #571 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Real talentløse...?
#570: baggins

Læs mit indlæg, '#250' i 'Madridismo'-tråden. Der står det meste af mit svar, men skal nok lige bringe lidt af det videre her:

&quot;Bliver nød til at knytte en kommentar til nyheden 'Mourinho får også magten over La Fábrica'.

Det er helt essensielt efter min mening. Først omstruktureringen i ledelsen og nu dette.

Der er megen snak om egen avl og en 'rød tråd'. Man snakker meget om at skabe en 'rød tråd' fra førsteholdet og ned igennem ungdomsrækkerne. Det er nu man for alvor skal søsætte det i Real Madrid.&quot;

[...]

&quot;Jeg synes dog det er et interessant perspektiv at se det fra. Vi ser hvor essentielt det er rundt omkring. Det bringer stabilitet og vished. Det ville også gøre det lettere for de unge spillere. Det ville gøre det lettere, at etablere de unge spillere på førsteholdet, uden at de nødvendigvis skal lejes ud. Netop fordi, at når de rykkes op, er vant til den spillestil der er på holdet og ved nøjagtig hvilken rolle de skal udfylde.&quot;

15 år 1 måned siden #572 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Real talentløse...?
Fra nyheden om Mourinhos øgede styring af ungdomsholdene;

&quot;José Mourinho lod i den forgangne sæson 10 Canteranos få debut for Real Madrid og selv om ingen af dem fik mere end blot et par minutter på banen, så har han fra første dag slået fast, at han vil finde et talent (eller flere, red.) i La Fábrica og føre ham frem til en stjerne. &quot;

Nacho spillede da 90 minutter i Valencia, hvor jeg faktisk synes han imponerede, taget i betragtning af at det var hans debut, og sågar på en uvant plads mod en dygtig modstander.

Det er dog rart at se at klubben, i erkendelse af at man ikke kan finde en i klubben, går ud og køber en ung spiller der kan få en stor fremtid på en meget vigtig plads (Varane). Selvom han ikke er fra Castilla synes jeg det er positivt med en lovende ung spiller, og jeg synes man kan drage paralleller til dengang vi købte Ramos, og ham er vi vel alle enige om er gået lige i hjerterne på alle madridistas, og han er sågar allerede vice-anfører på holdet. Selvom han er fra Sevilla er han jo 100% en af vore egne, og jeg tror aldrig han forlader klubben. Jeg håber det er en spiller ud af samme stykke man har fundet i Varane, for så kan forsvaret fremover virkelig have potentiale. Når &quot;bedstefar&quot; stopper kan Pepe få rollen som general, og så med Ramos og Marcelo på backsene og Varane ved sin side, som den unge lærling der på sigt kan overtage. Et bundsolidt forsvar, med en gennemsnitsalder på under 24. Det er i hvert fald det jeg håber, men jeg har aldrig nogensinde set Varane spille, så det er baseret ud fra den blinde tillid jeg har til Mourinho.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #573 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real talentløse...?
www.as.com/futbol/articulo/preocupa-club...0626dasdaiftb_41/Tes

Interessant at have med i sine vurderinger i forhold til den seneste diskussion omkring la Cantera.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #574 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Real talentløse...?
Souleymane Coulibaly. 16-årig (årgang '94) angriber fra Elfenbenskysten. På kontrakt i Siena i Italien.

Kædes nu sammen med Real Madrid: www.as.com/futbol/articulo/madrid-fija-n...0626dasdaiftb_42/Tes

Hans præstation mod Danmark ved det igangværende U-17 VM var enestående. Han spillede for så vidt også en god kamp mod Australien, hvor han scorede Elfenbenskystens eneste mål. Australien vandt den kamp 2-1.

En spændende spiller.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #575 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real talentløse...?
&quot;En spændende spiller.&quot;

Det var Alipio også!

15 år 1 måned siden #576 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Real talentløse...?
Der findes mange spillere som er spændende, heri Coulibaly. Men for at diskuttere lidt nærmere, så må filosofien ændres, da man ikke kan forvente at akademiet kan tilføjer spillere til førsteholdstruppen af Spansk nationalitet (bevares jeg ved der har været udlændingene - Men det er ikke overvejende). Derfor kunne knægten fra Elfenbenskysten være interessant, ligesom så mange andre unge spillere rundt om i verdenen.

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"

Leveret af Kunena Forum