Real talentløse...?

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #733 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real talentløse...?
Real Madrid har en klar roed traad i forbindelse med deres ungdoms arbejde, lige fra Benjamines til Castilla.

Man har ligeledes en roed traad herefter hvad man goer med talenterne, men der en kultur og politik i Real Madrid der blokerer den roede traad.

Talenterne faar ikke chancen, men det er ikke ens betydende med at der ikke er en roed traad. Endvidere er Barcelonas spillestil som gaar ned igennem raekkerne, ikke et must for at et talent skal kunne goere sig gaeldende senere paa et foerste hold.

Real Madrid har i mange aar levet af deres ungdomstalenter, siden 80erne hvor jeg fulgt klubben i slutningen, har Real Madrid skabt den ene store spiller efter den anden, hvilket er stoppet efter Del Bosques afgang. Dette kan vi skyde skylde paa mange andre aarsager, men ikke at der skulle mangle en roed traad, for det goer der ikke.

Se bare paa Mata, Et typisk eksempel paa en spiller der ikke har faaet chancen, men alligevel er endt i en top klub og idag spiller paa det spanske landshold.

Jese & Neymar debatten som tidligere har vaeret paa aaret er, hvis man saa hoerer de seneste Socios kommentarer om Neymar, saa er folk ikke interesseret. Indkoebene af udenlandske stjerner og vandbaerer er ogsaa den del der blokerer den roede traad. Her er problemet!

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 7 måneder siden #734 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Real talentløse...?
Men Hugol tror du ikke, at der bliver købt udenlandske vandbærere, for at bruge dit udtryk, fordi Real Madrid bliver mere og mere desperat for at slå Barcelona og vinde titler? At i bund i grund ville talenterne få chancen, hvis de viste sig gode nok til træning og de få minutter de havde på banen?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #735 af Hugol
Det ville jeg ha gaaet med til hvis vi havde sagt 2005-06, men vi har efterhaanden haft 8 aar nu til at se, at det ikke fungerer med spillere lige fra Faubert, Saviola og til Altintiop.

De faa minutter og det traening de faar er naeppe nok til at kunne bevise at de er vaerd at satse paa i laengden. Mata fik aldrig chancen, men nu er han hvor han er idag, og det er pga at han har faaet chancen andre steder.

14 år 7 måneder siden #736 af Kassow-Rossing
Ja og udover Faubert, Saviola og Altintop, så har vi haft Özil, Lass og Sahin.

Som de fleste godt er klar over, så er Mata ikke god nok til Real Madrid. Han ville ikke erobre en starmplads i truppen. Han ville nok nærmere få en Granero rolle, men det kan Mata ikke leve med = Han må ud. Både Siempre og jj har sagt således i tidligere tråde, og jeg tilslutter mig dem gerne på det her punkt.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #737 af Hugol
Kassow.

Mata er landsholdsspiller. Og man kan jo diskutere om de spillere du naevner overhovedet ville ha haft indflydelse paa Mata som altsaa var i klubben foer de naevnte.

Mata er for den sags skyld i klasse med De la Red som led under samme forhold, heldigvis fik vi ham tilbage, og han var klar til at spille i mange aar for klubben.

Idag spiller Mata i Chelsea. Hvorfor er han ikke god nok til Real Madrid???

Endvidere var det i en periode hvor man vandt 2 mesterskaber. Der var masser af muligheder for Mata at komme ind og faa spilletid, fordi man skilte sig af med Cassano og Reyes. Istedet valgte man bare at koebe nye spillere som roeg ud af klubben ligesaa hurtigt som de kom ind. Drenthe spiller i Everton idag, hvorfor kunne Mata ikke faa en plads istedet for ham.

Real Madrids indkoebs politik har sat en stopper for alt hvad der hedder ungdoms arbejde i Real Madrid.
For mig eksisterer der kun et hold i Real madrid og det er foerste holdet.

Om Mata ville faa en stamplads med det nuvaerende hold, saa er svaret jo klart nej. Men jeg er sikker paa at det ville give langt mere mening hvis man havde satset paa Mata fremfor at hente dyre spillere til baenken som kortvarige loesninger. Og man havde maaske ogsaa klaret sig bedre ude i Europa, netop fordi spillere som Mata, braender for klubben og kender klubben bedre end mange af de spillere som kom ind.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

14 år 7 måneder siden #738 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Real talentløse...?
Kassow-Rossing

Jeg har ikke orket at læse denne debat igennem, så det er måske allerede sagt. Men Barca har brugt flere &quot;ældre&quot; spillere som Soriano, der blev topscorer sidste år. Han bliver næppe den næste angrebsstjerne i Barca, men er meget brugbar i Segunda. Jeg har ikke tallene, men jeg er overbevidst om at gennemsnitsalderen er højere hos Barca, og at det er her den største forskel skal findes. I hvert fald er der ikke en hel ligas niveau til forskel fra de to holds talenter.

Husk også på at Castilla var i Segunda for ikke så mange år siden, mens Barca B var i de lavere rækker.

14 år 7 måneder siden #739 af Kassow-Rossing
Hugol
OK jeg forstår. Tak

Raul
Ja det tænkte jeg nok (Sidder og smiler for mig selv). Syntes nok jeg havde læst noget lignende tidligere :D Måske Real skulle prøve på noget lignende. Det er vel meget fornuftigt at have en erfaren spiller i truppen, der kan snakke &quot;ned til&quot; de yngre spillere og give dem råd, som kun ellers træneren kan give. Altså råd mens de løber rundt på banen. Desuden ville det nok være en fordel for de yngre spillere, at når de er kommet hele vejen op til Castilla, at de så får noget ordentlig modstand i den næstbedste række, så der er ikke for langt til førsteholdet.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #740 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Real talentløse...?
&quot;Three players who still play in the juveniles (Raúl de Tomás, Cristian Benevente & José Rodríguez) have professional contracts and I believe very high &quot;buy-out&quot; clauses in those contracts. So Arsenal will have pay for José! Omar, Jesé, Javi Noblejas & Derik are juvenil-aged players with pro contracts.&quot;

Interessant og ganske god konstatering hvis det holder stik!

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #741 af jj_madridista
Spain U17 (13-25 Oct.): Iván Sáez Jiménez (Juvenil A), Francisco José Rodríguez Gaitán (Juvenil B), José Ángel Pozo la Rosa (Cadete A)

Spain U19 (17-19 Oct. -Training): Francisco Javier García-Noblejas (Real Madrid C), Jesé Rodríguez Ruiz (Castilla), Omar Mascarell González (Castilla)

Madrid U16: Sergio Molina Beloqui (Cadete A), Carlos Parra Arauzo (Cadete A), Gonzalo Merchán de Antonio (Cadete A), Francisco Manuel Portillo Picón (Cadete A), Estanislao Buces López (Cadete B)

Macedonia U17: Dorian Babunski (Cadete A)

Det er svært ikke at være imponeret, når man kan konstatere, at rygraden på U17-holdet består af tre af Real Madrids største talenter i form af Iván Sáez, José Rodríguez og José Ángel Pozo, som i øvrigt blot er 15 år gammel. Hvis Alfonso Herrero og Diego Caballo ikke var fyldt 17, så ville de helt sikkert også have været der. Det er egentlig kun Marcos Legaz (Juvenil B), som jeg savner. Tildels også Raúl de Tomás.

Det ser lyst ud. Fernando Pacheco (1992/Real Madrid C) og Alfonso Herrero (1994/Juvenil B) til målmandsposten. Iván Sáez (1995/Juvenil A) og Derik (1993/Real Madrid C) til centerforsvaret. Javier García-Noblejas (1993/Real Madrid C) og Diego Caballo (1994/Juvenil A) til venstreback-pladsen. Álex (1992/Castilla), José Rodríguez (1994/Juvenil B), Omar Mascarell (1993/Castilla) og Cristian Benavente (1994/Juvenil B) til den centrale midtbane. Offensive midtbanespillere som Fran Pastor (1994/Juvenil A), Jesé (1993/Castilla) og Enzo Zidane (1995/Juvenil C).

For ej at forglemme et hav af angrebstalenter i José Ángel Pozo (1996/Cadete A), Álvaro Morata (1992/Castilla), Óscar Plano (1991/Castilla), Raúl de Tomás (1994/Juvenil A) og Legaz (1995/Juvenil B).

Så har jeg ikke engang nævnt spillere som Tomás Mejías, Adán, Jesús, Nacho, Mendes, Carvajal, Víctor Merchán, Mohamed Kamal, Sergio Aguza, José Barril, Juanfran og Rubén Sobrino...

14 år 7 måneder siden #742 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Real talentløse...?
Mange spændende spillere med kæmpe potentiale. Så et måske lidt interessant spørgsmål. Hvor mange af de nævnte spillere kommer til at blive indlemmet i truppen og reelt få en chance for førsteholds-truppen?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #743 af jj_madridista
Det vil tiden vise. Fortiden fortæller os, at kun få - og her mener jeg meget få - vil få chancen. Mon ikke der er nogle helt unikke talenter i mellem, som nok skal slå til. Det afhænger selv sagt også af hver enkelte spillers egen udvikling. Vi har før set lovende talenter gå helt i stå. Vi har før set, at selv de største talenter ikke har den mentale styrke med sig.

Af de nævnte spillere vil jeg primært holde mest øje med Fernando Pacheco, Alfonso Herrero, Iván Sáez, Javier García-Noblejas, Diego Caballo, Álex, José Rodríguez, José Ángel Pozo og Morata. Disse spillere er, efter min mening, exceptionelle talenter. Det kan selvfølgelig være, at en ellere flere af dem går i stå i deres udvikling. Eller en helt tredje spiller ligepludselig udvikler sig hastigt i en senere alder. Det er ikke til at spå om.

Det handler om rå talent, mental styrke og selvfølgelig om, at klubben bliver mere tilbøjelig til at give de unge chancen. Det sidste kommer forhåbentlig med tiden.

14 år 7 måneder siden #744 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Real talentløse...?
&quot;Det handler om rå talent, mental styrke og selvfølgelig om, at klubben bliver mere tilbøjelig til at give de unge chancen. Det sidste kommer forhåbentlig med tiden.&quot;
Helt enig.

Af de nævnte spillere ser jeg mest frem til: Fernando Pacheco, Diego Caballo, Álex, José Rodríguez, José Ángel Pozo og Morata. OG OG OG Jesé Rodruigez!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Leveret af Kunena Forum