Truppen 12/13

14 år 1 uge siden #205 af baggins
Besvaret af baggins på emne Truppen 12/13
hvorfor, hvorfor, hvorfor...

ja, hvorfor er det lige man har solgt Granero? en mand der var ægte madridista og aldrig klagede! Han gik ned i løn, da han skiftede fra Getafe (en klub hvor lønnen ikke er særlig høj) for komme til Real. Har kun respekt for ham og mener ikke at fik chancen. På den position hvor han spiller, har vi brug for ham, det ændre købet af Modric ikke ved, da han mere offensiv.
Og jo, vi har Kaka, men han kan stadig forlade klubben, og hvis det sker, mangler vi i den grad en midtbanespiller. i tilfældet af at Kaka bliver kan man så overveje, om man vil ha' en spiller sidende på bænken med en monster løn? og dermed spild af penge...

jeg forstår ikke salget og kommer aldrig til det, vi kunne havde givet Kaka væk, beholdt Granero og fået mere ud af det.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 1 uge siden #206 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Truppen 12/13
baggins

"jeg forstår ikke salget og kommer aldrig til det, vi kunne havde givet Kaka væk, beholdt Granero og fået mere ud af det."

Dette er jo noget sludder. Det skal også hænge sammen økonomisk og en hver kan regne ud, at det der ikke ville hænge sammen eller give mening.

Kaká er slave af hans egen løn - og længere er den ikke. At det så kun er Milan som er interesserede er bare ærgerligt, eftersom de ret beset ikke har de økonomiske midler. De vælger at hente Pazzini og Bojan ind til ingen penge, hvilket vidner ganske godt om den situation de står.

Man har vel kigget på truppen og overvejet sine muligheder. Det ser ikke ud til at være muligt, at skille sig af med Kaká eller Lass - og så har der formentlig været større interesse for Granero, siden der er et kommet et konkret bud, som man vælger at takke ja til.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

14 år 1 uge siden #207 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Truppen 12/13
Det ser ud til, at truppen er lukket efter salget af Granero. Mourinho står med 20 markspillere og tre målmænd. Det man kan ærgre sig over er, at man ikke kom af med hverken Lass, Kaká og Carvalho, men det er hvad det er.

Iker Casillas, Antonio Adán, Jesús Fernández

Álvaro Arbeloa, Ricardo Carvalho
Pepe, Raphaël Varane
Sergio Ramos, Raúl Albiol
Marcelo, Fábio Coentrão

Xabi Alonso, Luka Modric
Sami Khedira, Lassana Diarra

Ángel di María, José Callejón
Mesut Özil, Kaká
Cristiano Ronaldo, Álvaro Morata

Karim Benzema, Gonzalo Higuaín

Jeg ved godt, at Carvalho ikke kommer til at spille højre back - faktisk kommer han formentlig slet ikke til at spille - og det er nærmere Lass der bliver backup for Arbeloa, mens Xabi, Modric og Khedira skal kæmpe om de tre midtbanepladser og Lass vil være et yderste supplement, mens Modric ligeledes skal kæmpe med Özil og Kaká om pladsen som den forreste af de tre på den centrale midtbane.

At Carvalho bliver betyder endvidere, at Nacho vil få masser af chancer, om end i hvert fald for at træne med førsteholdet. Han skal nok også komme i kamp for dem. Måske Fabinho med tiden vil få chancen, alt efter hvordan han gør det for Castilla. Juanfran kan nok også godt komme i betragtning, ligesom Álex og Mosquera må være yderste mandater på pladserne til den centrale midtbane. Jesé kender vi alle og han kan benyttes på en af de forreste pladser.

Jeg forventer, at Lass bliver i klubben sæsonen ud, da jeg ikke tror man henter en ny back til vinter. Carvalho skifter senest til sommer, men jeg kan godt se ham skifte allerede i januar måned. Kaká kan jeg ligeledes godt se skifte til januar, hvis São Paulo, Los Angeles Galaxy eller New York Red Bulls f.eks. byder sig til.

Uanset hvad, så er man rustet til fremtiden. Lass forsvinder til sommer hvor Sahin kommer tilbage. Ligeledes forsvinder Kaká og man vil enten lade Sahin få en plads i truppen, hente en ny midtbanespiller (rykke Jesé op) eller begge dele. Carvalho forlader klubben under alle omstændigheder, mens man har muligheden for at hente Carvajal tilbage til sommer, hvilket afhænger af, hvordan han gør det i Leverkusen.

Jeg er skuffet over, at der ikke ser ud til at ske mere her til sidst - og jeg havde håbet at Granero ville blive, men sådan skal det altså ikke være. Til gengæld er jeg fortrøstningsfuld og jeg ser store perspektiver i holdet, ikke mindst for fremtiden.

En glidende overgang til truppen anno 2013:

Iker Casillas, Jesús Fernández

Álvaro Arbeloa, Dani Carvajal
Pepe, Raphaël Varane
Sergio Ramos, Raúl Albiol
Marcelo, Fábio Coentrão

Xabi Alonso, Nuri Sahin
Sami Khedira, Luka Modric

Ángel di María, José Callejón
Mesut Özil, Jesé
Cristiano Ronaldo, Álvaro Morata

Karim Benzema, Gonzalo Higuaín

... og måske Llorente, som - hvis han ikke skifter nu - kan forhandle frit med andre klubber (læs: Real Madrid og Barcelona) til vinter ;-)

14 år 1 uge siden #208 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Truppen 12/13
Spot on, dog håber jeg til det sidste at Kaka og carvalho bliver solgt!

Enig i at der er glimrende perspektiv i truppen, om end jeg tror man laver en fornuftig handel næste sommer på den position man er svagest; højrebacken. Medmindre Carvajal får sit store gennembrud.

14 år 1 uge siden #209 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen 12/13
Til Hala Madrid! omkring Albiol:

Albiol er en god spiller, som han har vist i flere kampe. når en af de to normale Cb'er, Ramos eller Pepe er skadet eller har karantæne, så er han altid klar til at træde ind, og levere en godkendt indsats. Han er en høj og hovedstødstærk spiller, med god fysik, og han har rutine. Samtidig, så vil et salg af albiol betyde, at Carvalho tager over hans plads som back up sammen med Varane, og mener du helt seriøst, at hellere ser Carvalho have den plads, end Albiol?
Tror ikke du kan finde en bedre spiller, som er indstillet på at være Back up, end Albiol.

Må jeg høre hvorfor du gerne vil have ham ud?

14 år 1 uge siden #210 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Truppen 12/13
Nu når Kaka ikke blev solgt, hvor meget spilletid kan vi forvente han får ?

14 år 1 uge siden #211 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen 12/13
Startopstillingen til imorgen:

Casillas
Arbeloa - Pepe - Ramos- Marcelo
Khedira - Alonso
Callejon - Modric - Cristiano
Benzema

(Bare et gæt, udfra billederne fra dagens træning)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 uge siden #212 af Storken
Besvaret af Storken på emne Truppen 12/13
Guti via twitter:

&quot;Hay cosas q no puedo entender en el fútbol y una de ellas es q se vaya granero para q venga essien,granero es mucho mejor q el y español.

Ahora mismo los mejores jugadores son españoles lo q pasa es q se roba mas dinero si se ficha a un jugador extranjero,me da mucho pena eso.

Teniendo a kedhira,granero,Xavi Alonso y modric en caso de q fallen esos tres necesitamos a lass o essien?yo pienso q no y la cantera existe

Pq tenemos tantos jugadores extranjeros jóvenes q vienen a jugar a España?pq en países como argentina,Brasil,etc apuestan por ellos,aquí no.

Es mi opinión y lo q pienso de verdad eso no quiere decir q tenga la razón pero como siempre lo digo&quot;

Det er sgu ærlig snak...

Mvh
Anders

14 år 1 uge siden #213 af anes
Besvaret af anes på emne Truppen 12/13
Granero havde ikke fået mange minutter i år, jeg er ikke helt enig med Guti. Han prøver lidt og sige at Granero kan spille defensiv midtbane, og det arbejder han ikke nok til i mine øjne. Det kan godt være Granero er bedre end Essien og Lass men de spiller ikke samme position.

Sahin starter inde for Liverpool, så den kamp får min fulde opmærksomhed her til eftermiddag.

14 år 1 uge siden #214 af anes
Besvaret af anes på emne Truppen 12/13
Efter og have set Sahins debut mod Arsenal er jeg skuffet, så lidt det samme som jeg gjorde i Madrid.
Manden har et løbepensum som en 80-årig mand, og en placeringsevne som en serie 6 spiller. Når han så endelig får bolden skiller han sig i det mindste fornuftigt af med den.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 dage siden #215 af Storken
Besvaret af Storken på emne Truppen 12/13
@anes

Hans placeringsevne skyldes sandsynligvis fortiden i Bundesligaen. I Premier League er det så meget vigtigere, at placere sig klogt, da boldholderen bliver presset det sekund han får bolden. I Bundesligaen har han haft mere tid og plads på bolden, så han har ikke behøvet at udvikle en god placeringsevne. Dette kan dog forbedres gennem kamptræning fra Premier League.

Løbepensummet skyldes dårlig form. Han har ikke spillet i lang tid og træningen i Real Madrid var muligvis ikke så fysisk krævende som i Tyskland. Tyskerne kan trods alt godt lide at træne meget og hårdt. Giv ham lidt tid og han er tilbage i form. Det jeg tror du mener, er mobilitet. Han er for stationær i sit spil.

Sahin har dog godt af kamperfaring, hvilket måske forklarer hvorfor Mourinho valgte at udleje ham.

Man skal dog huske på, at Sahins helt store styrke er pasninger. Han er virkelig dygtig til at sprede bolden fra sin centrale position. Lidt ala Xabi Alonso, der ligesom Sahin mangler mobilitet i sit spil.

De minder måske lidt for meget om hinanden, men okay Xabi Alonso skal jo også på pension en dag.

Mvh
Anders

• RMD96
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 dage siden #216 af RMD96
Besvaret af RMD96 på emne Truppen 12/13
Hehe, så er det vel godt han får noget spilletid! Så kan han komme i form indtil han nu en dag kommer tilbage til Real :D

Leveret af Kunena Forum