Truppen 12/13

14 år 5 dage siden #229 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Truppen 12/13
Som ventet bliver Nacho en del af førsholdstruppen. Jeg sagde jo, at man bliver nødt til at tage ham i betragtning ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Ruge
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 dage siden #230 af Ruge
Besvaret af Ruge på emne Truppen 12/13
Er det korrekt forstået at Nacho spiller midterforsvar på Castilla, men er rykket op som backup til Arbeloa? Tror i det er idéen at han potentielt, i løbet af de næste år, skal overføres til midterforsvaret, idet Albiol forsvinder på et tidspunkt?

VH

Ruge

14 år 5 dage siden #231 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Truppen 12/13
Sjovt at realmadrid.com intet skriver om, at Nacho er blevet rykket op?

Off topic: Noget helt andet er, at jeg er så meget i tvivl, om jeg skal købe en Di Maria trøje, har på fornemmelse, at han får tildelt nr. 11 - er det meget usandsynligt at skifte nr. på dette tidspunkt af sæsonen?

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• L.Ahrendsen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 dage siden #232 af L.Ahrendsen
Besvaret af L.Ahrendsen på emne Truppen 12/13
# 231

Får Callejon ikke nr. 11? Og Essien nr. 15.

14 år 4 dage siden #233 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen 12/13
Storken

Som lovet kommer der her en lille forklaring på, hvorfor jeg ikke mener at alle dine overfladiske statistiker fortæller den sande historie om Ronaldo vs. Messi 11/12.

Da jeg ved at du er et begavet menneske, og har fremstillet din egen teori om ”de farvede brillers slørede syn”, håber jeg at du vil forsøge at kigge objektivt på tallene. Det er bestemt ikke uinteressant for en Barcelona-fan heller.

Du har selv linket til den ”berømte” statistik, som viser at Real Madrid havde vundet uden Ronaldo, hvorimod Barcelona var blevet nummer 6. Det er naturligvis en håbløs statistik (det ved du vist godt selv;), da kampene jo ikke udvikler sig på samme måde, fordi man går ind og fjerne et mål som faldt midt i kampen. Derudover bliver Ronaldo straffet for (i denne statestik), at han spiller på hold med Higuain og Benzema, som danner den mest målscorende trio på det mest scorende hold nogensinde. For os som rent faktisk havde sat os ned og så La Liga, var det tydeligt at Ronaldo i den grad var guld værd.

I La Liga er det en selvfølge, at Real Madrid og Barcelona vinder næsten alt på hjemmebane. Det er groft sagt ikke her, at ligaen bliver vundet. Det så man også sidste sæson, hvor Real Madrid vandt med samlet 9 point, men fik 11 point mere end Barcelona på udebane. Og det er her at forklaringen skal findes på, hvorfor Ronaldo var den mest afgørende offensivspiller i La Liga:

Udebanemål i %:
Den siger vist sig selv.

Mål på top 5 udebaner:
De fem sværeste udebaner er selvfølgelig kampene mod de 5 rivaler, som klarede sig bedst på hjemmebane; Real Madrid/Barcelona, Valencia, Malaga, Atl. Madrid og Levante.

Holdets første/andet mål i kampen:
Det er 90% kampene de mål som vinder kampene for Real Madrid/Barcelona – Ikke målet til 5-1 på hjemmebane. Det er samtidig de sværeste mål at score, eftersom de fleste hold pakker sig mod Real Madrid/Barcelona indtil de tvinges frem, når de er kommet bagud.

Målspredning:
Den siger vist også sig selv;)

Antal mål da ligaen var afgjort:
Da Real Madrid reelt vandt ligaen på Camp Nou, forandrede præmisserne sig også for de resterende kampe. Real Madrid fik tømmermænd, og Barcelona ville give Pep den sidste respekt. Om der er noget om snakken må man selv vurdere, men både Messi og Ronaldos (Barcelona og Real Madrids) motivation/energi skiftede i forhold til hvad der blev lagt i kampen. Dermed øgede Messi sit scoringssnit kraftigt, imens Ronaldo gik den modsatte vej. Der var ganske enkelt tale om, hvor meget krudt man investerede i ”træningskampe” efter min mening.

Antal udebanekampe med scoring:
Målspredning i udebanekampe.

Ronaldo - Messi
Udebanemål i %: 23=50% - 15=30%
Mål på top 5 udebaner: 8 - 6
Holdets første/andet mål i kampen: 26 - 23
Målspredning (antal kampe): 27 - 25
Antal mål da ligaen var "afgjort" (Efter El Clasico): 42 - 41
Antal udebanekampe med scoring: 12 - 9

Jeg er ikke selv i tvivl, men denne slags er ikke en præcis videnskab. Men selv den mest hårdkogte Messi-fan må indrømme, at der MULIGVIS er noget som Ronaldo gjorde bedre end Messi sidste sæson. Det, at Ronaldo ikke scorede 50 mål sidste sæson, er ikke det samme som at han ikke kan have været bedre.

Til sidst en lille udebanemål-statistik for nummer 3 og 4 på topscorelisten, så der er lidt at sammenligne med:

Falcao: 9 mål, 37,5 % af samlet antal mål. Endda for Atl. Madrid, som er et dårligere hold end Barcelona. Alt. Madrid fik mindre end halvt så mange udebanepoint som Barcelona.

Higuain: 10 mål, 45,45% af samlet antal mål.

Styrke dette ”teorien” om, at Messi er for afhængig af de trykke rammer i Barcelona, med indøvet tiki-taka system og 98,000 mennesker i ryggen….? Den er da værd at tænke over.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

14 år 4 dage siden #234 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Truppen 12/13
Godt indæg, om end det vil afføde en større debat, som ingen ende vil tage. Det kan blive et interessant pingpong-spil mellem du og Storken, såfremt det holdes konstruktivt og objektivt.

14 år 4 dage siden #235 af M_linding
Daniel

Ja jeg er ked af det, og jeg lover at jeg hurtigt vil aflive en evt. Ronaldo vs Messi-debat:)

Men Storkens brug af statistisk fortjente næsten et lille kontraangreb. Som sagt så tror jeg, at Storken selv kan se en masse tvivlsomme aspekter i sine frembragte Messi-er-bedst-argumenter..

14 år 4 dage siden #236 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Truppen 12/13
Glimrende indlæg i 233.

Men kan vi ikke snart enten lukke Cristiano vs. Messi eller lave en tråd for sig selv. For os som rent faktisk gerne vil debattere fodbold, Real Madrid, samt måske Cristiano(uden argentinerens indblanden).

Jeg tror efterhånden vi er en del, som er pænt trætte af, at nærmest alle tråde skal ende i det.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 dage siden #237 af Storken
Besvaret af Storken på emne Truppen 12/13
@M_linding

Jeg ved ikke om du skriver forkert, men i går gik diskussionen ikke på hvem der var bedst, men hvem der havde størst betydning for sit hold. Der er trods alt en forskel.

Dine statistikker ser dog fine ud og det må have taget lidt tid at udarbejde :)

Jeg har dog lige et spørgsmål:
Valgte du disse statistikker fordi de understøtter din opfattelse af Ronaldo som verdens bedste eller fordi de bedst tegner et billede af hvem der er bedst? Altså gik du forudindtaget ind til undersøgelsen eller var du nogenlunde objektiv omkring det?

Det virker nemlig bare underligt, at du ikke har en eneste statistik med hjemmebane eller assists. Selvfølgelig er Ronaldo bedre end Messi på visse områder, men der findes andre ting i fodbold end udebane :)

Det er dog ikke alt der kan vises med stats. Det viser ikke hvordan hele stadion holder vejret, når Messi modtager bolden og løber mod mål. Jeg havde den samme følelser når Ronaldo sparkede frispark engang, men det er langsomt forsvundet. Målmændene har muligvis gennemskuet hans sparketeknik, men der går i hvert fald længere mellem frisparksmålene.

Misforstå mig ikke. Ronaldo er virkelig en dygtig fodboldspiller, men han mangler lidt det guddommelige. Ronaldo gør rigtig mange ting rigtig godt, men det er jo ikke 'ude af denne verden'-åndsvagt. Det er nok det folk elsker ved Messi. Han gør noget kun han kan.

Foldbold handler jo ikke om stats, men om følelser. Det er nok her Ronaldo han halter.

Mvh
Anders

14 år 4 dage siden #238 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 12/13
Ingen (måske en enkelt eller tre i løbet af Ronaldos første tre år i Real Madrid) Ronaldo snakke herinde ville ende i en Ronaldo-Messi debat, hvis Storken ikke havde været bruger på denne side. Det kan man synes om, hvad man vil.

Faktum er vidst også at i Real Madrid lejre er man overbevist om at Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller og i Barcelona lejre er man overbevist om at Messi er verdens bedste fodboldspiller. Så Storkens indgreb og gøren kan sagtens forsvares.

Storken: &quot;Det er dog ikke alt der kan vises med stats. Det viser ikke hvordan hele stadion holder vejret, når Messi modtager bolden og løber mod mål.&quot;
Det får man nul point for. At Barcelona fansene er oppe og køre over deres yndlingsspiller, gør ham ikke til en bedre fodboldspiller.

&quot;Misforstå mig ikke. Ronaldo er virkelig en dygtig fodboldspiller, men han mangler lidt det guddommelige. Ronaldo gør rigtig mange ting rigtig godt, men det er jo ikke 'ude af denne verden'-åndsvagt. Det er nok det folk elsker ved Messi. Han gør noget kun han kan.&quot;
Man får heller ingen point for at være unik. Man får point for at være effektiv og have afgørende betydning for sit hold. Dem skiftes verdens to bedste spillere til at have hver måned.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 dage siden #239 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Truppen 12/13
Ja, Messi er da unik..

Så unik man nu kan være, når man er en tro kopi (dog langt dårligere på sit landshold) af Maradona.

Ronaldo er unik. Fodboldverdenen har aldrig set en spiller som ham. Dværgedriblere som Messi er der masser af, men Ronaldo er komplet og behersker alle spillets facetter. Han er den ultimative fodboldspiller.

14 år 4 dage siden #240 af M_linding
Storken

Godt spørgsmål. Jeg var objektiv i den forstand, at jeg ikke har valgt statistikkerne ud fra om Ronaldo var bedst, men først fandt ud af at Ronaldo var bedst EFTER at jeg havde valgt at undersøge en bestemt statistik.

Vinderen er vinderen, og derfor tæller trofæer med når de individuelle priser skal uddeles. Jeg forsøgte at vise hvor stor en andel Ronaldo havde i Real Madrids mesterskab (og omvendt, hvor Messi svigtede Barcelona), og forklare hvad han gjorde særligt godt sidste sæson - rent statistisk selvfølgelig.

Hvis du vil snakke følelser kan du spørge en madridist om, hvad han følte da Ronaldo scorede hattrick imod Atl. Madrid med to drømmemål, det mesterskabsvindende mål på Camp Nou, da han scorede det umulige langskudsmål ude mod Osasuna eller brugte hælen mod Rayo da ingen andre havde flere ideer... Ronaldo har så rigeligt fået mig til at holde været, og han har lavet ting, som jeg ikke har set andre lave. I hvert fald ikke andre aktive fodboldspillere. Han har lavet en bred palet af drømmemål, med en variation som ingen andre er tæt på at kunne præstere.

Men jo, frisparkene er blevet underligt forkrampede;)

Lad os lade den ligge her - jeg syntes bare at dine indlæg savnede et ordentligt svar på tiltale...:)

Leveret af Kunena Forum