Truppen 12/13

13 år 7 måneder siden #409 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 12/13
Hugol.

Nu taler jeg generelt om Higuain. Han har på intet tidspunkt overbevist mig, og selvom han lavede flere mål end Benzema sidste sæson, så var Benzema stadig førstevalget.

Den absolutte forskel imellem Benzema og Higuain har været kynismen, og evnen til og være det rette sted imod store hold. Jeg har aldrig set Higuain spille en god kamp imod et storhold, og han har trods alt været i klubben i 6 år nu. Det skulle måske lige være 4-1 sejren over Barca, men der skulle man også være elendig for ikke og spille godt.

Benzema derimod har vist sig i stort set alle store kampe. Han har været afgørende i rigtig mange kampe, og har været på pletten i alle kampe stort set. Vi så senest hans kynisme imod City. Han havde en elendig opstart på sæsonen, og har det egentlig stadig, men han var igen afgørende når der var brug for ham.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 7 måneder siden #410 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Truppen 12/13
Jeg synes at Benzema har haft lige så store udsving som Higuain. Det tog ham meget lang tid at komme igang, og han manglede blod på tanden. Sidste sæson var hans bedste, men nu virker det til at han er faldet tilbage på det niveau vi har set ham før på.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 7 måneder siden #411 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 12/13

Dios skrev: Hugol.

Nu taler jeg generelt om Higuain. Han har på intet tidspunkt overbevist mig, og selvom han lavede flere mål end Benzema sidste sæson, så var Benzema stadig førstevalget.

"Den absolutte forskel imellem Benzema og Higuain har været kynismen", og evnen til og være det rette sted imod store hold. Jeg har aldrig set Higuain spille en god kamp imod et storhold, og han har trods alt været i klubben i 6 år nu. Det skulle måske lige være 4-1 sejren over Barca, men der skulle man også være elendig for ikke og spille godt.

Benzema derimod har vist sig i stort set alle store kampe. Han har været afgørende i rigtig mange kampe, og har været på pletten i alle kampe stort set. Vi så senest hans kynisme imod City. Han havde en elendig opstart på sæsonen, og har det egentlig stadig, men han var igen afgørende når der var brug for ham.

Det i fed understreger netop hvorfor Higuain bør være 1. angriber. Selv som Mourinhos nummer 2 scorer han mere end Benzema, og det er sandsynligvis qua hvad der står i kursiv citationstegn - naturligvis med omvendt fortegn. Det er super, at Benzema er klar mod de store hold, men hvis "de store" hold i Spanien kun inkluderer, så er jeg klar til at smide 6 point i kampene mod Barca, for derimod at hente 15 point mere mod de små hold. (Det er selvfølgelig kun for at understrege pointen - jeg har ikke lyst til at smide point mod nogen, og bestemt ikke Barca).

Benzema nød meget godt af en velsmurt offensiv sidste år - det gjorde Higuain selvfølgelig også - men hvis vi samtidig kigger på det første år Mourinho var i Madrid, så var det tydeligt at Higuain er bedre at have i ligaen end en Benzema. At Benzema kan score kludemål mod de store modstandere (og fungerer bedre når vi forsøger en eksplosiv start mod Barca) er hvad det er, men du skal ikke prøve at bilde nogen ind, at Benzema har fuld kontrol over hvor han sætter bolden, når han sparker mod mål... altså når han rent faktisk rammer bolden.
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved BBB. Begrundelse: formatering

13 år 7 måneder siden #412 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 12/13
BBB.

Om Benzema så kravlede bolden i mål, så ville det tælle. Er i øvrigt uenig i alt hvad du siger :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Realmadrid94

13 år 7 måneder siden #413 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Truppen 12/13
Er jeg også. Benzema er en spiller som kan lidt af hvert. Han befinder sig som regel hvor han skal. Deltager i opspillet, i modsætning til Higuain, som løber helt ned til eget felt med bolden for så at trille den til en midterforsvarer alligevel. Ikke at Higuain er dårlig. Kunne man få 300 mil for Higuain også bruge dem på en mere direkte type, ville det være okay. Samtidig ville det være i orden at have en decideret boksspiller på holdet (bænken), en som Klose. :) Oppe i alderen, men ved hvor målet står. Skulle han sælges for mindre end det, så lad ham blive, da jeg har respekt for at han har kæmpet selvom han blev piftet ud af banen nogle gange da han var lidt yngre. Samtidig elsker jeg hans mål til 4-3 mod Espanyol i comeback sæsonen ;) River trøjen af, mens stadion nærmest kollapser.. ;)

13 år 7 måneder siden #414 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 12/13
Det er dejligt at se hvordan Mourinho også har fået øjnene op for at Angel di Maria ikke er den bedste spiller i Madrid med alle de hovedløse boldtab. Ellers en fin kamp mod Valencia, hvor jeg bemærker to positive ting:
1. Marcelo er tilbage. Nu skal han bare langsomt køres ind i truppen igen så han kan blive klar eller semi-klar til to kampe mod Manchester United.
2. Real Madrid står stærkt til at gå videre i pokalen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 7 måneder siden #415 af BBB

Dios skrev: BBB.
Er i øvrigt uenig i alt hvad du siger :)

Jeg ville ikke forvente mindre, da jeg mener at have understreget temmelig tydeligt, at jeg var uenig i alt hvad du skrev. Du mener tydeligvis at Benzema er en god/brugbar angriber for Madrid, hvorimod jeg mener at Higuain - blandt mange - er bedre.

• Madrid4Life
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #416 af Madrid4Life
Besvaret af Madrid4Life på emne Truppen 12/13
"blandt mange - er bedre."

Det er noget vrøvl det du siger, der er ligeså mange der synes at Benzema er bedre.
Er iøvrigt også uenig med dit indlæg om Benzema.

13 år 7 måneder siden #417 af BBB

Madrid4Life skrev: "blandt mange - er bedre."

Det er noget vrøvl det du siger, der er ligeså mange der synes at Benzema er bedre.

Det er fair du synes min holdning er noget vrøvl, men at argumentere for Benzema ved hjælp af kvantiteten af hans tilbedere er altså ikke meget bedre ;-)

Jeg forsøger ikke at tage debatten ned på et lavere niveau, det var bare morsomt.

13 år 6 måneder siden #418 af Steen

13 år 6 måneder siden #419 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen 12/13

Steen skrev: ccaa.elpais.com/ccaa/2013/02/27/madrid/1361997418_276295.html
Benzema....

Selvom Benzema virker til at være (og sikkert også er) en flink fyr, så har han nogle gange lidt problemer med at være fornuftig... Tidligere har Zidane haft som sin primære opgave, at mandsopdække Benzema ude for banen...

Gad vide hvad straffen er?:) Forstod ikke, hvis det stod i artiklen..

13 år 6 måneder siden #420 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen 12/13

M_linding skrev:

Steen skrev: ccaa.elpais.com/ccaa/2013/02/27/madrid/1361997418_276295.html
Benzema....

Selvom Benzema virker til at være (og sikkert også er) en flink fyr, så har han nogle gange lidt problemer med at være fornuftig... Tidligere har Zidane haft som sin primære opgave, at mandsopdække Benzema ude for banen...

Gad vide hvad straffen er?:) Forstod ikke, hvis det stod i artiklen..

Ja man kan se hvor han kommer fra, den lille ghetto-dreng er stadig i ham.
Som Jese sagde, da han blev spurgt om hvilken spiller fra truppen han gerne ville prøve at være for 1 dag: Benzema, han lever et vildt liv.

Citere lige en fra twitter: Benzema could face 6 months in prison as the worst case scenario.

Edit: der står også det kan være bøde eller samfundstjeneste, hvilket jeg også ser er mere sandsynligt.

Edit Edit: efter at have læst lidt videre på twitter så står der at det var to spillere, Benzema og en unavngiven spiller (ifølge flere var det Ramos) der lavede ræs på motorvejen, Benzema kørte 216 km/t mens den anden kørte 260 km/t, og grænsen var på 100 km/t...
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Steen.

Leveret af Kunena Forum