Truppen 12/13

13 år 9 måneder siden #361 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 12/13
Nu gider jeg sgu snart ikke sige det mere. Mourinho må høre efter når jeg skriver herinde !!! :)

Albiol, nej tak. Han skal aldrig på banen når Varane er klar til at spille. Varene er ikke kun bedre end Albiol. Han er også mindst lige så god som Ramos og Pepe. Ja og så skal man ikke glemme, at han formentlig er Real Madrids fremtid, så at investere nogle minutter i ham, skader heller ikke.

Di Maria skal på bænken. Han laver ikke én rigtig boldberøring i gennemsnit per kamp. Igen i dag koster han os utallige chancer frem ad banen på at smide bolden væk, drible en mand og smide bolden væk eller simpelthen bare sparke langt over mål. Når man ikke er Ronaldo, skal man ikke afslutte hovedkuldt fordi han scorer næsten ingen mål for Madrid.

Ellers vil jeg bare sige at jeg synes dommeren begår tre store fejl i forbindelse med Levante kampen:
1. At sætte kampen i gang på en bane, hvor der ikke kan spilles almindelig fodbold. Det må være et skøn, men jeg synes han traf den forkerte beslutning.
2. At lade Levante score et mål, hvor der var offside.
3. At lade Xabi Alonso tage et straffespark i en situation, hvor der i stedet skulle have været frispark ude for feltet. Heldigvis brænder Alonso og dermed skete retfærdigheden fyldest i denne situation.

Fortjen 3 point men nogle spillere i truppen skal altså oppe sig eller også skal Mourinho give dem nogle timer på bænken.

Flot indhop af Kaká og Morata!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 9 måneder siden #362 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Truppen 12/13
#362: Kassow-Rossing

Mig bekendt er Varane startet inde i syv officielle kampe og blevet skiftet ind i en, så hvad er det lige du brokker dig over? Du kan selv tælle antal spilleminutter. Han har fået mere spilletid end Albiol og det er ikke korrekt at påstå, at man ikke har "investeret nogle minutter i ham".

"Han laver ikke én rigtig boldberøring i gennemsnit per kamp. Igen i dag koster han os utallige chancer frem ad banen på at smide bolden væk, drible en mand og smide bolden væk eller simpelthen bare sparke langt over mål."

Undskyld, men er det gået din næse forbi, at de spillede på en bane, der ikke var egnet til fodbold? Åbenbart... Endnu en gang usaglig kritik af Di María, der er en vigtig spiller for holdet.

Dommeren begik én fatal fejl der gør, at han ikke skal dømme de næste kamp. Han fløjtede kampen igang. Så var det i øvrigt ikke dommeren, der lod Xabi Alonso tage straffesparket. Han fløjtede det blot. Fejlagtigt. Just sayin'

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 9 måneder siden #363 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen 12/13
Efter min kommentar på chatten om, at Morata måske ville være mere egnet end Callejon (grundet højden), er det nu lidt sjovt, at Morata kommer ind og scorer med hovedet... Tihihi;)

13 år 9 måneder siden #364 af Kassow-Rossing
Hvorfor skal man det samme igennem med dig hver gang El_Juan? Kan du ikke bare læse hvad der bliver skrevet??

&quot;Mig bekendt er Varane startet inde i syv officielle kampe og blevet skiftet ind i en, så hvad er det lige du brokker dig over? Du kan selv tælle antal spilleminutter. Han har fået mere spilletid end Albiol og det er ikke korrekt at påstå, at man ikke har &quot;investeret nogle minutter i ham&quot;.&quot;

Jeg skrev at Albiol aldrig skulle på banen, når Varane var klar til at spille. Ikke at Varane ikke havde spillet nogle minutter i denne sæson. Han skal have AL tiden på banen i stedet for Albiol.

&quot;Undskyld, men er det gået din næse forbi, at de spillede på en bane, der ikke var egnet til fodbold? Åbenbart... Endnu en gang usaglig kritik af Di María, der er en vigtig spiller for holdet.&quot;

Tænk dig nu om før du skriver, så vi ikke skal igennem det her hver gang. Jeg skrev ikke at di Maria kun i denne kamp laver 100 % dårlige berøringer. Han spiller aldrig godt for Real Madrid. Siden sidste sæson hvor han havde en stime på to måneder, hvor han spillede godt, har han haft to godkendte kampe. Han skal på bænken så han kan tænke lidt over tingene. Han ødelægger hvert andet angreb for Real Madrid. Banens beskaffenhed havde intet med mit udsagn at gøre, så prøv at læse hvad jeg skriver næste gang, så vi ikke skal igennem det her hver gang.

&quot;Dommeren begik én fatal fejl der gør, at han ikke skal dømme de næste kamp. Han fløjtede kampen igang. Så var det i øvrigt ikke dommeren, der lod Xabi Alonso tage straffesparket. Han fløjtede det blot. Fejlagtigt. Just sayin'&quot;

Jeg gentager: Dommeren begik tre fejl. Den første er min egen personlige holdning (At kampen ikke skulle været fløjtet i gang) og de to andre var imod spillets regler. Fejlkendelser der kunne have afgjort kampen. Heldigvis, kan man sige, så fik begge hold en kendelse med sig.

13 år 9 måneder siden #365 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 12/13
&quot;1. At sætte kampen i gang på en bane, hvor der ikke kan spilles almindelig fodbold. Det må være et skøn, men jeg synes han traf den forkerte beslutning.&quot;

Er ikke sikker på hvordan reglerne lyder, tror dog der skal mere til for at aflyse kampen - men enig, så det reglerne der er noget galt med. Denne kamp handlede i ligeså høj grad om held som dygtighed.

&quot;2. At lade Levante score et mål, hvor der var offside.&quot;
Come on. Det var ikke engang 1 cm? Da jeg så der rent faktisk var offside, blev jeg ikke engang vred eller skuffet eller noget i den til. Den havde han nok scoret på hvis han var den cm bagud også.

&quot;3. At lade Xabi Alonso tage et straffespark i en situation, hvor der i stedet skulle have været frispark ude for feltet. Heldigvis brænder Alonso og dermed skete retfærdigheden fyldest i denne situation&quot;
Igen, den er tæt. Det en fejl, og større end nr 2. Men synes ikke det en stor fejl, men det måske bare mig.
Retfærdighed? Hold nu op med sådan noget pjat. Hvorfor var det heldigt han brændte? Så Barca fans ikke kan sige at vi vinder pga dommeren? Så du kan vinde de diskussioner? I dont get it!

Og at svine Maria til på baggrund af den her kamp er meeeget underligt.

13 år 9 måneder siden #366 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Truppen 12/13
#365: Kassow-Rossing

&quot;Ja og så skal man ikke glemme, at han formentlig er Real Madrids fremtid, så at investere nogle minutter i ham, skader heller ikke.&quot;

... men godt du kan huske, hvad du selv skriver. Det har ikke ligefrem videre noget at gøre med Albiols præstation(er). Selvfølgelig skal man benytte sig af dem begge, når de begge er til rådighed. Og ikke mindst taget skadessituationen i betragtning. Man sætter heller ikke nogen af dem på banen med en bevidsthed om, at de skal begå den ene fejl efter den anden. Det giver vel sig selv.

&quot;Igen i dag koster han os utallige chancer frem ad banen på at smide bolden væk, drible en mand og smide bolden væk eller simpelthen bare sparke langt over mål.&quot;

Du mente altså både generelt OG i kampen i dag, men igen godt du selv kan huske hvad du skrev. Her bedes du venligst tage banens beskaffenhed i forhold til aftenens kamp i betragtning. Der er sjovt nok efter denne kamp du fælder din dom. Bare endnu en mindre observering.

&quot;Han spiller aldrig godt for Real Madrid.&quot;

En subjektiv holdning og i øvrigt et bevis på, at det nok er dig, der skal tænke dig om en ekstra gang før du skriver. Fint du mener det, men du har ikke rigtig noget at have det i. Der er en grund til, at han er fast mand for Real Madrid og det argentinske landshold.

&quot;At lade Xabi Alonso tage et straffespark i en situation&quot;

Det var ikke dommeren, der LOD Xabi Alonso tage straffesparket. Jeg formoder selv han tog initiativ til at sparke. Efter dommeren havde fløjtet. Det var dommeren, der fejlagtigt dømte til fordel for Real Madrid. Det er så hvad det er. Xabi brændte - and karma was restored!

13 år 9 måneder siden #367 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Truppen 12/13
Forstår ærligt talt ikke helt den store kritik der ofte er af di Maria, ikke kun fra Kassow, men også mange andre madridistas. Han var trods alt manden med flest assist i La Liga sidste sæson på trods af to længere skadespauser. Se det assist han laver til Pipita i første runde mod Valencia.
Jeg synes ærligt talt han er klasse og så er han dejligt udfordrende i sit spil. Måske det ikke lykkes hver gang, men synes faktisk han lykkes med meget. Og så har han også i højere grad lagt filmeriet på hylden, måske ikke helt endnu, men det er blevet bedre.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

13 år 9 måneder siden #368 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Truppen 12/13
Kassow..

&quot;Tænk dig nu om før du skriver, så vi ikke skal igennem det her hver gang. Jeg skrev ikke at di Maria kun i denne kamp laver 100 % dårlige berøringer. Han spiller aldrig godt for Real Madrid. Siden sidste sæson hvor han havde en stime på to måneder, hvor han spillede godt, har han haft to godkendte kampe. Han skal på bænken så han kan tænke lidt over tingene. Han ødelægger hvert andet angreb for Real Madrid. Banens beskaffenhed havde intet med mit udsagn at gøre, så prøv at læse hvad jeg skriver næste gang, så vi ikke skal igennem det her hver gang.&quot;

Jeg har ikke noget imod at han har to godkendte kampe, så længe han skaber over 20 % af alle vores mål og er indblandet med enten assist eller næst sidste fod i 50% af vores mål.

Det som om at dine indlæg typisk kommer til at lyde sådan her: Jeg hader Di maria, Arbeloa og Albiol og derfor skal de bænkes de næste par kampe.

Prøv at forklare hvorfor du mener Di maria skal bænkes?
- Har vi en bedre erstatning i Callejon?
- Har vi en Øzil/Kaka eller anden til at lave de assist og næst sidste afleveringer han laver?
- Har vi en højrewing der løber solen sort for at tage bolden?
- Har vi en anden Di maria!!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

13 år 9 måneder siden #369 af Kassow-Rossing
Lars1991: &quot;Come on. Det var ikke engang 1 cm? Da jeg så der rent faktisk var offside, blev jeg ikke engang vred eller skuffet eller noget i den til. Den havde han nok scoret på hvis han var den cm bagud også.&quot;

Jeg så at den var offside, så jeg blev irriteret da dommeren tillod målet. Da man så senere i gengivelsen fik bekræftet, at der var offside, blev jeg en smule mere irriteret.

El_Juan: &quot;... men godt du kan huske, hvad du selv skriver. Det har ikke ligefrem videre noget at gøre med Albiols præstation(er). Selvfølgelig skal man benytte sig af dem begge, når de begge er til rådighed. Og ikke mindst taget skadessituationen i betragtning. Man sætter heller ikke nogen af dem på banen med en bevidsthed om, at de skal begå den ene fejl efter den anden. Det giver vel sig selv.&quot;

Du tager den ud af sammenhæng. Sådan her så sætningen ud:
&quot;Albiol, nej tak. Han skal aldrig på banen når Varane er klar til at spille. Varene er ikke kun bedre end Albiol. Han er også mindst lige så god som Ramos og Pepe. Ja og så skal man ikke glemme, at han formentlig er Real Madrids fremtid, så at investere nogle minutter i ham, skader heller ikke.&quot;

Altså: Albiol, nej tak!! Varane skal spille i stedet fordi han er dygtigere. At han er yngre, er bare en bonus.

El_Juan: &quot;Du mente altså både generelt OG i kampen i dag, men igen godt du selv kan huske hvad du skrev. Her bedes du venligst tage banens beskaffenhed i forhold til aftenens kamp i betragtning. Der er sjovt nok efter denne kamp du fælder din dom. Bare endnu en mindre observering.&quot;

Ja her falder du så på ikke at have fulgt så godt med på forum det seneste år. Jeg har næsten hver uge været efter di Maria. Jeg skriver ikke om det efter de kampe, hvor han har spillet godkendt, men det sker godt nok sjældent! Og ja jeg mente både generelt og i kampen i dag. Det kan du se på det der lille ord der hedder &quot;Igen&quot;. Næste gang læs bedre efter, så vi ikke skal have denne her diskussion igen. Til pointen: di Maria er ikke god nok i øjeblikket. Han kan være vores Guti-joker på bænken, men han har simpelthen bare ikke niveauet. Heller ikke i går.

El_Juan: &quot;En subjektiv holdning og i øvrigt et bevis på, at det nok er dig, der skal tænke dig om en ekstra gang før du skriver. Fint du mener det, men du har ikke rigtig noget at have det i. Der er en grund til, at han er fast mand for Real Madrid og det argentinske landshold.&quot;

Fair nok. Det er subjektivt og det har du helt ret i. Til mit &quot;forsvar&quot; skal det siges, at kommentatoren nævner hver evig eneste kamp, at di Maria har spillet under niveau og alligevel går det i glemmebogen her på siden. Det er jo ikke ligefrem fordi han er en succeshistorie på landsholdet eller i Madrid.

El_Juan: &quot;Det var ikke dommeren, der LOD Xabi Alonso tage straffesparket. Jeg formoder selv han tog initiativ til at sparke. Efter dommeren havde fløjtet. Det var dommeren, der fejlagtigt dømte til fordel for Real Madrid. Det er så hvad det er. Xabi brændte - and karma was restored!&quot;

Det lyder vidst mere som en typisk Jan-flueknepperi-pointe men den her skal du også have: Jeg skulle selvfølgelig have skrevet, at det var en fejl af dommeren at dømme straffet og ikke en fejl af dommeren at tildelte Xabi Alonso straffet. Næste gang en dommer kan bestemme hvem der skal sparke straffet, så vend tilbage med den her. Ellers så hold den væk, så vi ikke behøver læse den.

ZizouMou: &quot;- Har vi en bedre erstatning i Callejon?
- Har vi en Øzil/Kaka eller anden til at lave de assist og næst sidste afleveringer han laver?
- Har vi en højrewing der løber solen sort for at tage bolden?
- Har vi en anden Di maria!!!&quot;

Jeg synes di Maria og Callerón minder meget om hinanden, men når man skal sammenligne dem, synes jeg at det er værd at kigge på disse punkter:
1. di Maria er en bedre dribler
2. di Maria filmer for ofte.
3. di Maria er en dårligere afslutter.

Umiddelbart ser jeg di Maria som den stærkeste af de to, hvis man skal sammenligne dem indbyrdes, men Callerón har mange år foran sig til at blive bedre og di Maria har fået utallige chancer på holdet. Jeg har ikke meget imod når Ronaldo nogle gange taget et hovedkuldt spark langt ude fra der går langt forbi mål men med en fart siger afslører, at hvis bolden havde siddet inden for rammen, var den blevet banken i kassen. Jeg har til gengæld meget imod når målløse di Maria sparker langt ude fra og bolden flyver let fire meter over målet med en fart der aflører, at hvis bolden havde siddet inden for målrammen, havde keeperen grebet ham ud. Det er bare spil af angreb og det er ikke god fodbold at afslutte hvis det er for afslutningens skyld og ikke for målchancens skyld.

Ja vi har bestemt en bedre Özil til at lave assists og de næstsidste afleveringer end di Maria!

Om vi har en højre wing der løber solen sort for at tage bolden? Det er vidst et ledende spørgsmål, der ikke bør besvares.

Om vi har en anden di Maria? Nu er du vidst faldet ned på et endnu lavere niveau. Stram op.

13 år 9 måneder siden #370 af Macon
Besvaret af Macon på emne Truppen 12/13
Kassow:

Man kan ikke rigtigt kritiserer di Maria efter kampen igår grundet banen, synes nu han gør det godt nok.

Er dog enig med dig i noget du siger angående ham, han har et utroligt lavt bundniveau ligesom pepe.
Også er det pisse irriterende at man skal se på det skuespil fra begge sider.

Men med di Maria vidste man jo da man købte ham at han var en skuespiller, han gjorde det samme i benfica.
Ved ikke hvad der er sket i pepe's hoved det sidste årstid siden han skal lave så meget skuespil.
Synes ikke jeg kan huske han gjorde det da vi købte ham, måske jeg husker forkert?

Angående tilføjelse til truppen, Håber jeg at Mourinho kigger mod sin gamle to klubber, og for lavet en permanet kontrakt med Essien, for hold da op hvor spiller han godt, næsten ligesom at se ham da han var på toppen i chelsea, og så kunne han kigge på James Rodríguez i porto, han ville være fremtidens stjerne på vores hold.
Måske et køb af ham ville give di maria lidt mere konkurrence vis ikke han allerede er bedre.

13 år 9 måneder siden #371 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen 12/13
Macon

Omkring Pepe:

Jeg huske et par El Clasicos i sæsonen 10/11, hvor Barcelona profiterede voldsomt af skuespil og dertilhørende dommertække. Det var i et af disse opgør, at Pepe pludselig begyndte at filme helt vildt voldsomt, og det har han holdt fast i siden da.

Generelt er det sket det med Pepe adfærd, at han er gået fra at spille med hjerte, til at virke fanatisk når han trækker i den hvide trøje.

Han er overtændt, for aggressiv, provokerende overfor modstanderen, flæsker det ene øjeblik og filmer det næste og virker i det hele taget som om, at alle midler gælder, når bare det giver tre point. Han skal simpelthen skrue ned, for der er stor forskel på at spille som en madridista, og spille som en Real Madrid-fanatiker...

Det er mit syn...;)

...............................................

Og jeg er helt enig med Oscar i dagens &quot;Madridista.dk mener&quot;! Pepe SKAL væk.

Dog kan jeg ikke lade være med at påpege, at det er lidt groft at snakke om Pepes medmenneskelige egenskaber - de har intet med sagen eller fodboldspilleren at gøre.

13 år 9 måneder siden #372 af Kassow-Rossing
Angående kampen mod Athletic Bilbao:

Jeg synes at næsten alle spillere på holdet gjorde det godt. Dem der var mere imponerende end resten var:
Hele forsvaret inkl. Arbeloa og Coentrao. Den aften var jeg glad for at jeg ikke så min elskede Varane på banen.

Modric, Alonso på midtbanen begge to! Özil skuffede selvom han scorede. Han var usynlig hele kampen igennem. Callerón gjorde heller ikke meget væsen af sig men han arbejde dog hårdt defensivt. Ronaldo selvom han ikke scorede.

Benzema var genial og kampens bedste spiller. Jeg ved ikke om han nogensinde kommer til at opleve en sæson hvor han scorer 30 mål i ligaen, men jeg tror aldrig han kommer til at få en dårlig sæson i La Liga så længe han spiller for Real Madrid.

Mourinho for at have stillet med det rigtige hold og for at lægge den rigtige taktik.

Leveret af Kunena Forum