Sæsonen 2014/2015

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #517 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2014/2015
Derudover har jeg gjort mig en lille observation.

Dem der er tilhænger af Ronaldo påpeger altid hans mange mål og deres betydning for holdet.
Dem der er i den anden grøft kritiserer altid hans spil på banen, da de egentlig ikke mener han bidrager positivt.

Spørgsmålet er om alle er enige om, at han laver mange afgørende mål, men at han faltisk ikke bidrager specielt positivt til spillet?

Jeg er slet ikke i tvivl om, at Ronaldo er vigtig for Real Madrids succes. Jeg vil dog også mene, at Real Madrid kunne spille bedre fodbold uden Ronaldo. De ville muligvis ikke vinde mere, men spillet ville være bedre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #518 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 2014/2015

Storken skrev:

ZizouMo skrev:

M_linding skrev:

RasmusKring skrev: Selvom jeg ikke er fuldstændig enig med Dios, så er jeg meget enig i, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, som mange her på forummet og blandt Real Madrids fans generelt mener. Reus har nogen kompetencer som Ronaldo slet ikke har. Han har godt nok ikke Ronaldos fysik, men han et langt bedre overblik, træffer bedre beslutninger på bolden og arbejder mere defensivt. På den baggrund kan jeg godt forstå, at man kan foretrække Reus fremfor Ronaldo - specielt hvis man også tager alder og løn betragtning. Reus har altså ikke Ronaldos evne til at score mål, men til gengæld ville han nok skabe mere for sine holdkammerater.

Man skal ikke glemme, at Ronaldo laver rigtig mange boldtab og vanvittige langskudsforsøg i løbet af en kamp. Han trækker tempoet ud af spillet, men så længe han scorer et mål per kamp, så lever jeg med det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg forstår Dios' pointé.

Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Propaganda hører ingen steder hjemme:)

Jeg vil nu kigge på de ”gode” hold Ronaldo har mødt de seneste 3 sæsoner.

Juventus X2 - 3 mål 1 assist – 180 minutter – mål/assist pr. 45 min.
Dortmund X5 - 3 mål – 440 minutter – mål/assist pr. 146 min.
Bayern X4 – 4 mål – 1 assist - 373 minutter – mål/assist pr. 74 min.
Atletico Madrid X9 – 11 mål – 6 assist – 850 minutter – mål/assist pr. 50 min.
Atletic Bilbao X6 – 6 mål – 3 assist – 525 minutter – mål/assist pr. 58 min.
Barcelona X13 – 11 mål – 2 assist – 1113 minutter – mål/assist pr. 86 min.
Valencia X8 – 5 mål – 3 assist – 720 minutter – mål/assist pr. 90 min.
Sevilla X6 – 11 mål – 1 assist - 512 minutter – mål/assist pr. 43 min.
Man. City X2 – 1 mål – 180 minutter – mål/assist pr. 180 min.
Man. U X2 – 2 mål - 180 minutter – mål/assist pr. 90 min.

Hvis Ronaldo ikke er afgørende mod stort set alle de hold han møder, så kender jeg ikke nogle spillere der er afgørende!

Det er et vældig flot stykke arbejde du har udført, men jeg synes det virker en anelse skørt at inkludere Sevilla, Bilbao og til dels Valencia på den liste.

Bilbao er blevet henholdvis 4,12 og 10 i La Liga de seneste 3 sæsoner. Sevilla er blevet nummer 5, 9 og 9 i La Liga de seneste 3 sæsoner. Valencia er blevet nummer 8, 5 og 3 de seneste 3 sæsoner. De er muligvis sub-toppen i Spanien, men det gør dem ikke nødvendigvis gode.

Mod de resterende hold har han scoret 35 mål i 37 kampe, hvilket må siges at være flot.

Du har fat i noget, men man kan på samme tid sige at det er tre hold der gør det utroligt svært for specielt tophold at få point. Ved ikke med dig, men Valencia, Bilbao og Sevilla har alle en udebane, der får mig til at tænke "åhh nej". Blandt andet så kan jeg huske at samtlige top 3 i La Liga kunne ikke vinde i San Mamés (hvis jeg ik tager fejl).

Med andre ord, så fucker de op i længden, men mod tophold, der kan de godt drille, hvilket sikkert er grunden til hvorfor ZizouMo har inkluderet dem.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved rezamadridista.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #519 af Don J
Besvaret af Don J på emne Sæsonen 2014/2015
@Storken

Cristiano Ronaldo er jo trods alt mere end "blot" de mange afgørende mål ;-)

Han er, med afstand til Bale, Neymar og Robben, den individuelt bedste spiller i verden - ud fra kriteriet omkring at kunne være afgørende helt på egen hånd.
Han er langt fra den bedste dribler i verden, men mand-mand er han den bedste - man vil her komme til at savne den udfordringstrussel på kanten.
Udover det skal man ikke underkende, at Ronaldos bevægelse/løb uden bold trækker modstanderens forsvarslinje, der resulterer i mere plads til de kreative spillere foran feltet.

Du har ret så langt, at Ronaldo ikke er en nødvendighed, ift. at Real Madrid kan spille flydende angrebsfodbold. Men han er nødvendig for vores angrebsspil grundet sine evner individuelt.

Kunne man ikke smide den samme omkring Neymar og Suarez ift. Barcelonas spil?
De er vel heller ikke nogen nødvendighed - indimellem mere en hæmsko - for Barcas possession-spil... Men de er primært vigtige grundet deres individuelle kvaliteter.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #520 af Storken

Don J skrev: @Storken

Cristiano Ronaldo er jo trods alt mere end "blot" de mange afgørende mål ;-)

Han er, med afstand til Bale, Neymar og Robben, den individuelt bedste spiller i verden - ud fra kriteriet omkring at kunne være afgørende helt på egen hånd.
Han er langt fra den bedste dribler i verden, men mand-mand er han den bedste - man vil her komme til at savne den udfordringstrussel på kanten.
Udover det skal man ikke underkende, at Ronaldos bevægelse/løb uden bold trækker modstanderens forsvarslinje, der resulterer i mere plads til de kreative spillere foran feltet.

Du har ret så langt, at Ronaldo ikke er en nødvendighed, ift. at Real Madrid kan spille flydende angrebsfodbold. Men han er nødvendig for vores angrebsspil grundet sine evner individuelt.

Kunne man ikke smide den samme omkring Neymar og Suarez ift. Barcelonas spil?
De er vel heller ikke nogen nødvendighed - indimellem mere en hæmsko - for Barcas possession-spil... Men de er primært vigtige grundet deres individuelle kvaliteter.

Ronaldo er Real Madrids narkotika. Han skaber en afhængighed, der på lang sigt skader holdet, men grundet korttidseffekten bliver man ved med at benytte ham. Han er løsningen og årsagen til alle problemerne :-) Det er faktisk et meget spøjst dilemma.

Barca har lidt det samme problem med Messidependencia. Jeg tror dog ikke, at Barca vil være bedre uden Messi på lang sigt.

11 år 11 måneder siden #521 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Sæsonen 2014/2015
Ronaldo

Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Real Madrid 7.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #522 af Don J
@Storken

Hvordan skader Ronaldos betydning Real Madrid på lang sigt?

Grunden til at jeg ikke nævnte Messi i parallellen til Barcelona var, at jeg netop mener, at Barcelona er afhængig af ham, hvis deres angrebsspil skal fungere helt optimalt - hvert fald mod de sværere modstandere.
Det skal ikke læses som en kritik af Barcelonas spil. Det er mere en understregning af Messis kvaliteter som playmaker (og afslutter)

Den falske 9'er rolle virker så indprentet i Barcelonas spil. Når nu Messi er den bedste i verden på lige netop denne position, så gør det ham bare svær at erstatte. Jeg mener ikke, man får det optimale ud af Neymar i denne rolle, og Fabregas spiller den fint i mange kampe, men han er selvfølgelig langt fra ligeså afgørende på egen hånd.

Nu har jeg læst med herinde gennem længere tid, og har fået det svage indtryk, at du sympatiserer med katalanerne :-)

Hvordan tror du, Barcelona kommer til at benytte Suarez? Kunne han blive en løsning centralt (som en lidt tilbagetrukket 9'er), når Messi ikke er med og måske en mere langsigtet løsning på denne messidependencia?

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #523 af Storken

Don J skrev: @Storken

1) Hvordan skader Ronaldos betydning Real Madrid på lang sigt?

2) Nu har jeg læst med herinde gennem længere tid, og har fået det svage indtryk, at du sympatiserer med katalanerne :-)

3) Hvordan tror du, Barcelona kommer til at benytte Suarez? Kunne han blive en løsning centralt (som en lidt tilbagetrukket 9'er), når Messi ikke er med og måske en mere langsigtet løsning på denne messidependencia?

1) Jeg vil mene, at Real Madrid kunne spille bedre fodbold uden Ronaldo, hvis man byggede offensiven op omkring holdet. Det er en langsigtet proces, men det bliver ikke aktuelt så længe Ronaldo skaffer resultater på kort sigt.

Realistisk set har Real Madrid verdens bedste trup, men de er ikke dominerende som hold, hvis man sammenligner med tidligere storhold. Det skyldes i mine øjne, at de er alt for afhængige af ronaldos individuelle kvaliteter. Det er jo lidt tåbeligt, når man har fantastiske spillere på samtlige offensive pladser, at man lægger det hele op på en enkelt spillers individuelle aktioner.

2) Jeg ved ikke hvad du snakker om, men jeg sympatiserer ikke med Espanyol :-)

3) Suarez bliver 9'er med Messi som playmaker. Det bliver lidt som det argentinske landshold, hvor Messi er længere tilbage på banen. Jeg kunne sagtens se det fungere, selvom Messi muligvis vil stråle lidt mindre. Summen af alles indsats vil dog være større end med Messi på toppen. Det vil være i holdets interesse mere end det ville være Messis.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #524 af Don J
@Storken

Lad os blive enige om at være uenige omkring Ronaldos indflydelse på Real Madrids spil - på kort og lang sigt.

Haha - det var blot mig selv, der godt kunne bruge et input fra en Barca-mand :-)

I den forbindelse var det lidt de samme tanker, jeg havde gjort mig omkring kabalen med Messi, Neymar og Suarez.
Det bliver selvfølgelig et lidt andet udlæg end på det argentiske landshold, hvor de spiller omstillingsfodbold. Det vil nok kræve en endnu større bevægelse oppe foran og et lidt mere vertikalt spil - men det er Enrique vel også en lidt større eksponent for..

11 år 11 måneder siden #525 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2014/2015
Smukke Ramos! :0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo

11 år 11 måneder siden #526 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 2014/2015

rezamadridista skrev:

Storken skrev:

ZizouMo skrev:

M_linding skrev:

RasmusKring skrev: Selvom jeg ikke er fuldstændig enig med Dios, så er jeg meget enig i, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, som mange her på forummet og blandt Real Madrids fans generelt mener. Reus har nogen kompetencer som Ronaldo slet ikke har. Han har godt nok ikke Ronaldos fysik, men han et langt bedre overblik, træffer bedre beslutninger på bolden og arbejder mere defensivt. På den baggrund kan jeg godt forstå, at man kan foretrække Reus fremfor Ronaldo - specielt hvis man også tager alder og løn betragtning. Reus har altså ikke Ronaldos evne til at score mål, men til gengæld ville han nok skabe mere for sine holdkammerater.

Man skal ikke glemme, at Ronaldo laver rigtig mange boldtab og vanvittige langskudsforsøg i løbet af en kamp. Han trækker tempoet ud af spillet, men så længe han scorer et mål per kamp, så lever jeg med det. Der er dog ingen tvivl om, at jeg forstår Dios' pointé.

Ronaldo er bestemt ikke perfekt og man kan altid diskutere, om holdet vil blive bedre med med alternative sammensætninger af spillere...

Men Dios forsøger at argumentere imod Ronaldos tilstedeværelse i Real Madrid ved at kalde hans teknik "elendig" og at påstå at han ikke er kampafgørende. Det er så tyndt og langt fra sandheden, at man er nødt til at sætte ham en smule på plads;)

Propaganda hører ingen steder hjemme:)

Jeg vil nu kigge på de ”gode” hold Ronaldo har mødt de seneste 3 sæsoner.

Juventus X2 - 3 mål 1 assist – 180 minutter – mål/assist pr. 45 min.
Dortmund X5 - 3 mål – 440 minutter – mål/assist pr. 146 min.
Bayern X4 – 4 mål – 1 assist - 373 minutter – mål/assist pr. 74 min.
Atletico Madrid X9 – 11 mål – 6 assist – 850 minutter – mål/assist pr. 50 min.
Atletic Bilbao X6 – 6 mål – 3 assist – 525 minutter – mål/assist pr. 58 min.
Barcelona X13 – 11 mål – 2 assist – 1113 minutter – mål/assist pr. 86 min.
Valencia X8 – 5 mål – 3 assist – 720 minutter – mål/assist pr. 90 min.
Sevilla X6 – 11 mål – 1 assist - 512 minutter – mål/assist pr. 43 min.
Man. City X2 – 1 mål – 180 minutter – mål/assist pr. 180 min.
Man. U X2 – 2 mål - 180 minutter – mål/assist pr. 90 min.

Hvis Ronaldo ikke er afgørende mod stort set alle de hold han møder, så kender jeg ikke nogle spillere der er afgørende!

Det er et vældig flot stykke arbejde du har udført, men jeg synes det virker en anelse skørt at inkludere Sevilla, Bilbao og til dels Valencia på den liste.

Bilbao er blevet henholdvis 4,12 og 10 i La Liga de seneste 3 sæsoner. Sevilla er blevet nummer 5, 9 og 9 i La Liga de seneste 3 sæsoner. Valencia er blevet nummer 8, 5 og 3 de seneste 3 sæsoner. De er muligvis sub-toppen i Spanien, men det gør dem ikke nødvendigvis gode.

Mod de resterende hold har han scoret 35 mål i 37 kampe, hvilket må siges at være flot.

Du har fat i noget, men man kan på samme tid sige at det er tre hold der gør det utroligt svært for specielt tophold at få point. Ved ikke med dig, men Valencia, Bilbao og Sevilla har alle en udebane, der får mig til at tænke "åhh nej". Blandt andet så kan jeg huske at samtlige top 3 i La Liga kunne ikke vinde i San Mamés (hvis jeg ik tager fejl).

Med andre ord, så fucker de op i længden, men mod tophold, der kan de godt drille, hvilket sikkert er grunden til hvorfor ZizouMo har inkluderet dem.

Det er en blanding af en svær udebane og at holdene generelt altid har hørt til toppen. Havde jeg udelukkende kigget på svær udebane, så havde jeg helt klart taget Estadio Reyno de Navarra, hvor Osasuna de seneste par år på skift har drillet Barcelona og senest Real Madrid.

Men jeg vil nu kigge på top 6 de seneste 3 sæsoner og tage udgangspunkt i de hold jeg ikke allerede har kigget på.

2013/2014:
1. Atletico Madrid 38 28 6 4 77 - 26 90
2. Barcelona 38 27 6 5 100 - 33 87
3. Real Madrid 38 27 6 5 104 - 38 87
4. Athletic Bilbao 38 20 10 8 66 - 39 70
5. Sevilla 38 18 9 11 69 - 52 63
6. Villarreal 38 17 8 13 60 - 44 59

2012/2013
1. Barcelona 38 32 4 2 115 - 40 100
2. Real Madrid 38 26 7 5 103 - 42 85
3. Atletico Madrid 38 23 7 8 65 - 31 76
4. Real Sociedad 38 18 12 8 70 - 49 66
5. Valencia 38 19 8 11 67 - 54 65
6. Malaga 38 16 9 13 53 - 50 57

2011/2012
1. Real Madrid 38 32 4 2 121 - 32 100
2. Barcelona 38 28 7 3 114 - 29 91
3. Valencia 38 17 10 11 59 - 44 61
4. Malaga 38 17 7 14 54 - 53 58
5. A. Madrid 38 15 11 12 53 - 46 56
6. Levante 38 16 7 15 54 - 50 55

Her kan jeg se at Barca, Atletico, Valencia og Malaga har været i top 6 minimum 2 ud af 3 sæsoner. Mens hold som Levante, Sociedad, Sevilla, Villareal og Bilbao har været med i en enkelt sæson.

De hold jeg skal kigge på:
Malaga, Levante, Sociedad og Villareal.

Malaga X8 - 6 mål 3 assist - 720 minutter - mål/assist pr. 80 min.
Levante X6 - 7 mål 3 assist - 315 minutter - mål/assist pr. 31,5 min.
Sociedad X4 - 7 mål 1 assist - 351 minutter - mål/assist pr. 44 min.
Villareal* X5 - 7 mål 1 assist - 450 minutter - mål/assist pr. 56 min.

*(jeg har taget udgangspunkt i de 3 seneste sæsoner, hvor Villareal har været med i La liga).

Efter i dag, så ved jeg hvor meget - især - Levante frygter Ronaldo, men det er jo tydeligt, at det ligegyldigt hvilken modstander Real Madrid møder, for Ronaldo har ALTID været afgørende med enten mål eller assist.

Hvis der andre hold jeg mangler at kigge på Storken, så må du endelig sige til :D

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, Kristian S, Gribben, rezamadridista, andreashn, Pelle

11 år 10 måneder siden #527 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 2014/2015
Khedira har gennemgået en kikkertoperation i Tyskland, denne gang i hans venstre knæ. Det skulle ikke påvirke længden af hans skadespause, men...

11 år 10 måneder siden #528 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

MMM skrev: Khedira har gennemgået en kikkertoperation i Tyskland, denne gang i hans venstre knæ. Det skulle ikke påvirke længden af hans skadespause, men...

Vi har haft vores slåskampe her på forum - og skal nok få det igen ;-) - men skulle du nogensinde få lyst til at blive skribent på siden, så lad mig det endelig vide.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Leveret af Kunena Forum