Uefa Champions League 2014/2015

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #193 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Uefa Champions League 2014/2015
Ancelotti er hentet til Real Madrid for at vinde champions league. Ligaen er i den forbindelse sekundær. Det bliver tydeligt når vi skal møde Atletico Madrid i kvartfinalen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #194 af JimmyBroe

Johnson skrev: Ancelotti er hentet til Real Madrid for at vinde champions league. Ligaen er i den forbindelse sekundær. Det bliver tydeligt når vi skal møde Atletico Madrid i kvartfinalen

Så du mener at det mere eller mindre er et bevidst valg, at Ancelotti ikke har vundet over Atletico i 100 kampe? Den må du altså længere ud på landet med.

Ligaen er aldrig sekundær. Det at vinde ligaen betyder minimum lige så meget som det at vinde ChL. Jeg medgiver at det, at vinde La Decima overskyggede alt andet. Men det er så også gjort nu. I Spanien betyder det at ende øverst i tabellen, over Barcelona mere ene noget andet.

Ancelotti er ikke købt til kun at vinde det ene eller det andet. Han er købt til at kunne få holdet til at vinde hele pisset. Han er nødt til at bevise overfor fans, holdet og Perez, at Atletico ikke er blevet til storesøster. Real Madrid kan simpelthen bare ikke tillade sig, at være nogen så underlegne som det har været tilfældet med bysbørnene. Det stopper bare lige nu. Bom

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, ZizouMo, Pelle, Sahinovic, Inspektøren

11 år 4 måneder siden #195 af Daniel
Ligaen er aldrig sekundær. Ligaen er altid, og jeg vil gerne fremhæve ALTID, primær. Det bedste eksempel er vel sagtens Del Bosque, der vandt Champions League i 2002, men alligevel blev fyret pga. en halvsløj 3. plads i ligaen. Nej, Perez lader sig aldrig nøjes. Det er faktum, og derfor, ligesom Jimmy er inde på, er det ligeledes uacceptabelt, at det madrilenske bybillede i skrivende stund er en rodet størrelse..... det skal tilbage til udgangspunkt ASAP!

Forstå mig ret, jeg ville da gerne se spillerne løfte Champions League-pokalen igen i år, men jeg vil hellere se dem løfte pokalen, som spanske mestre. Der er begyndt at være ALT for langt mellem snapsene i den hjemlige liga, i min optik!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #196 af Dios
Besvaret af Dios på emne Uefa Champions League 2014/2015
Daniel skrev:

Det bedste eksempel er vel sagtens Del Bosque, der vandt Champions League i 2002, men alligevel blev fyret pga. en halvsløj 3. plads i ligaen.

Mon ikke det var af politiske årsager Del Bosque blev fyret? ;)

Jeg er som sådan helt enig, men det omvendte scenarie er jo allerede set 2 gange. Capello vandt det spanske mesterskab i 95 og 2007, men blev begge gange fyret.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 4 måneder siden #197 af Daniel

Dios skrev: Daniel skrev:

Det bedste eksempel er vel sagtens Del Bosque, der vandt Champions League i 2002, men alligevel blev fyret pga. en halvsløj 3. plads i ligaen.

Jeg er som sådan helt enig, men det omvendte scenarie er jo allerede set 2 gange. Capello vandt det spanske mesterskab i 95 og 2007, men blev begge gange fyret.

Selvfølgelig; det vil jeg absolut ikke anfægte. Der kan jo skrives spalte op og spalte ned om den fyring, men lur mig om ikke, at ligaplaceringen alligevel også havde en lille smule indflydelse.

Det omvendte scenarie bakker blot min pointe op: Perez lader sig ikke nøjes. Han er en mand, hvis ageren altid kan diskuteres, men han forstår om nogen Real Madrid og dens størrelse; hvad vi fans hungre efter etc. Derfor er det heller ikke nok med én titel på én sæson.

Ancelotti er i min verden heldig med, at det var La Décima han vandt og ikke det niende Champions League-trofæ. Formår Ancelotti ikke at ekspedere Atletico Madrid ud af Champions League og minimum hale et acceptabelt resultat i land i morgen (titeldrømmen), så kan vi vel også godt blive enige om, at italienerens fremtid i Real Madrid ser lidt sort ud, ikke?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 4 måneder siden #198 af Fondo_Sur
Ærgerligt at der i vores klub skal være så dårlige mekanismer omkring en træner ligeså snart vores hold rammer en formkrise. Havde håbet på, at vi denne gang kunne beholde en træner i mere end et par år, men hold da op det ser svært ud at komme op af det hul, som Ancelotti åbenbart har gravet sig ned i - uanset titler i år.

11 år 4 måneder siden #199 af JimmyBroe
Jeg har det personligt sådan, at jeg stadig tror Ancelotti er den rette til jobbet. Han skal dog opfylde 1 (nu 2, fordi vi trækker Atletico i ChL) krav i denne sæson, før at det kan retfærdiggøres, at han skal fortsætte i næste sæson.

1. Han skal bevise at han kan få os ud af den forbandet krise. Få os tilbage på sporet. Så vi igen ligner nogen som bør kunne vinde alt.

2.Nu har vi fået en chance mere til at få vist hvor skabet skal stå i forhold til Atletico.

Titler eller ej. Så skal de punkter opfyldes. Nu er vi så heldige at vi kan nå at komme ovenpå mod Atletico. -det skal saftsuseme udnyttes.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, ZizouMo, andreashn, Fondo_Sur

11 år 4 måneder siden #200 af Dios
Besvaret af Dios på emne Uefa Champions League 2014/2015

Daniel skrev:

Dios skrev: Daniel skrev:

Selvfølgelig; det vil jeg absolut ikke anfægte. Der kan jo skrives spalte op og spalte ned om den fyring, men lur mig om ikke, at ligaplaceringen alligevel også havde en lille smule indflydelse.

Det omvendte scenarie bakker blot min pointe op: Perez lader sig ikke nøjes. Han er en mand, hvis ageren altid kan diskuteres, men han forstår om nogen Real Madrid og dens størrelse; hvad vi fans hungre efter etc. Derfor er det heller ikke nok med én titel på én sæson.

Ancelotti er i min verden heldig med, at det var La Décima han vandt og ikke det niende Champions League-trofæ. Formår Ancelotti ikke at ekspedere Atletico Madrid ud af Champions League og minimum hale et acceptabelt resultat i land i morgen (titeldrømmen), så kan vi vel også godt blive enige om, at italienerens fremtid i Real Madrid ser lidt sort ud, ikke?

Helt enig. Det var nu ikke Perez som fyrede Capello i 95 og 07, men budskabet er jo til at forstå.

Fremtiden ser selvfølgelig rigtig sort ud for Ancelotti, hvis man taber mesterskabet til Barcelona, og først bliver ydmyget i Cdr af Atléti og herefter ekspederet ud af selv samme klub i Chl sammenhæng.
Den vil være utrolig svær at sluge. Både for ledelsen, men også for os fans. Jeg tror dog, at han trods alt bliver, hvis det ovennævnte scenarie nu skulle ske. Medmindre han selv vil væk. Jeg tror vitterligt på Perez (for engang skyld) når han udtaler, at Ancelotti fortsætter som træner, og man stadig har stor tillid til ham.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Dios.

11 år 4 måneder siden #201 af Daniel
Dios

Nej. Det var det selvfølgelig ikke. Dårligt formuleret - det må jeg blive bedre til!

Nå, havde skrevet et længere indlæg på min mobile enhed, som åbenbart blev slettet. Det gider jeg sgu ikke til igen.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Daniel.

• Jaood
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #202 af Jaood
Besvaret af Jaood på emne Uefa Champions League 2014/2015
Ancelotti har vundet 3 ligaer i hele sin trænerkarriere, Ligue 1 som den ene, til trods for at manden har stået i spidsen for et af de bedste Milan, Chelsea, og PSG-hold gennem tiderne, og nu Real Madrid....

Han er hentet til at vinde CL. Hvis man forventer ligatriumfer fra Ancelotti, så kender man slet ikke mandens stil. Han er flintrende ligegyldig med ligaen, og har altid sat alt ind på at vinde CL.... som han da også har vundet 5 gange som træner og spiller.

11 år 4 måneder siden #203 af ElMadrid

Jaood skrev: Ancelotti har vundet 3 ligaer i hele sin trænerkarriere, Ligue 1 som den ene, til trods for at manden har stået i spidsen for et af de bedste Milan, Chelsea, og PSG-hold gennem tiderne, og nu Real Madrid....

Han er hentet til at vinde CL. Hvis man forventer ligatriumfer fra Ancelotti, så kender man slet ikke mandens stil. Han er flintrende ligegyldig med ligaen, og har altid sat alt ind på at vinde CL.... som han da også har vundet 5 gange som træner og spiller.

Bare lige for os, der ikke har din viden...kan du ikke lige oplyse os om, hvor du har det her fra??

• Inspektøren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #204 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Uefa Champions League 2014/2015
Når vi har spillet det andet opgør mod Atletico i Champions League, vil det egentlig så ikke være rekord i forhold til antal gange man har mødt samme modstander i løbet af en sæson?

To gange i Super Copa
To gange i Copa del Rey
To gange i La Liga
To gange i Champions League

Indtil videre står det 4 sejre til Atletico og to uafgjorte, mens vi venter på, at kvartfinale opgørene i Champions League bliver sat i gang.

Og inden folk nævner Barcelona i 2010/2011, så mødte vi dem altså "kun" i alt 5 gange:

To gange i ligaen
Én gang I Copa del Rey
To gange i Champions League

Til gengæld blev 4 af opgørene spillet meget tæt på hinanden. Det er nok derfor, at flere blev trætte af dem til sidst. Indtil der gik nogle dage.. :)

Man kan umuligt spille flere opgør mod hinanden, nu til dags, med mindre det er i England man befinder sig, hvor der udover Champions League/Europa League, ligaen og pokalen også er Capital One Cuppen. De kan maksimalt give 10 opgør. Én i supercuppen (FA Community Shield) to i ligaen, to i Champions League/Europa League (to hold fra samme nation må ikke spille mod hinanden i gruppespillet), to i pokalen (Hvis det første opgør inden semi-finalerne ender uafgjort) og to i Capital One Cup semi-finalerne. 9 opgør i alt.

Frankrig har vidst også to pokaler at spille om udover ligaen, jeg ved dog ikke, hvilke regler der gælder i forhold til om der skal spilles returopgør.

Leveret af Kunena Forum