Tiltag til Madridista.dk

10 år 9 måneder siden #1693 af BBB
Besvaret af BBB på emne Udlånte Real Madrid spillere

raul7=kongen skrev:
Er der nogle brugere som har erfaring med podcast-mediet? Alle tips og råd modtages, da vi er helt blanke på det tekniske. Vi har massere af ideer til indhold(hvor vi dog selvfølgelig også tager imod indspark, men primært søger vi al den hjælp og viden vi kan få fra vores brugere omkring det tekniske.

Jeg ville tage fat i drengene fra Vivalaliga til en kort snak. Jeg ser frem til det!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 9 måneder siden #1694 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Tiltag til Madridista.dk
Haha i er vanvittige.. :D Jeg er snart tilbage igen. Jeg gennemgår lige en krise:)

Jeg er her stadig XOXO

10 år 9 måneder siden #1695 af Siempre Madrid
Var det så hårdt for dig at tage en test, hvor du bliver kåret som Lionel Messi?

Jimmy og Leo, fra udkants-Danmark og fra udkants-Spanien. Røven af Falster og Røven af Catalonien.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe

10 år 9 måneder siden #1696 af Zyconith

raul7=kongen skrev:

SR4 skrev:

Suikkaq skrev: Hej med jer,

Jeg har længe tænkt over om man kan bede om en artikel hver måned om hvor vidt det går med vores udleje spillere.
- altså spiller de nogen kampe?
- er de skadet?/ fit for fight?
- udvikling af spilleren
For det er jo gået meget godt med en spiller som Casemiro, som i mine øjne imponere for tiden. Han har jo modnet i Porto.

Eller måske også om unge Canteranoer som man har valgt at sælge som måske kunne blive interessante til sommerens transfer marked (a la Vazquez)

Man gjorde det i en periode kan jeg huske, ugentligt. Fedt hvis det kunne genindføres.

Velkommen til Suikkaq, fedt med nye debatører.

Som SR4 skriver, så gjorde vi det tidligere på ugentlig basis, desværre var der ikke meget at holde øje med i den forgangne sæson og derfor kom undertegnede fra det. Jeg vil se om ikke jeg igen kan finde den halve time hver mandag eller tirsdag og genindføre tiltaget.

Vi har dog også overvejet at gøre det på en anden måde i fremtiden, nemlig ved at gøre det månedligt igennem en podcast. Ideen er dog på begynderstadiet(faktisk så meget, at end ikke Siempre ved noget) hos et par af os i redaktionen. Vi er dog novicer på det område, hvorfor jeg gerne vil stille følgende spørgsmål herinde:

Er der nogle brugere som har erfaring med podcast-mediet? Alle tips og råd modtages, da vi er helt blanke på det tekniske. Vi har massere af ideer til indhold(hvor vi dog selvfølgelig også tager imod indspark, men primært søger vi al den hjælp og viden vi kan få fra vores brugere omkring det tekniske.

God idé. Det er mit indtryk at enhver med respekt for sig selv i disse dage har en podcast.

Har ingen erfaringer med det selv, men har sammenfattet det jeg fik ud af mine bekendskaber der roder med podcast mediet:

Vejledninger:
www.ostraining.com/blog/podcasting/equipment/

Mikrofoner:
www.searchenginejournal.com/mic-need-pro...-microphones/119254/

Mixer eller ej?:
theaudacitytopodcast.com/10-reasons-you-...r-podcasting-tap124/

Pakker:
www.bswusa.com/Podcasting-Packages--C379.aspx

Upload til iTunes:
schoolofpodcasting.com/the-27-steps-to-g...podcast-into-itunes/
www.cnet.com/how-to/how-to-podcast-part-...tunes-and-promotion/

Der blev også talt om en podcast "boks", der kun krævede at man tilsluttede en mikrofon, og så kunne man trykke upload, og så lagde den det op på itunes når man var færdig, men den har jeg ikke lige kunnet finde. Der er måske også en kvalitet i, at kunne bestemme lidt over hvordan podcasten skal uploades, og hvordan den tager sig ud rent visuelt foreksempel.

Det er vel i sidste ende en smags- og ambitionssag hvordan ens setup er. I princippet kan man bare optage det man vil sige i en mikrofon og så uploade det.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Zyconith.

10 år 9 måneder siden #1697 af nono
Besvaret af nono på emne Tiltag til Madridista.dk
Kære Madridista.

Først og fremmest tak for en skøn hjemmeside og et godt forum.

Jeg har netop for måske tredje eller fjerde gang i min tid på forummet oplevet at sessionen timer ud når jeg submitter et nyt indlæg. Det er ikke mindst påklageligt, da dette i sagens natur næsten altid vil ske for indlæg som man har gjort lidt ekstra ud af hvorfor det har taget længere tid at forfatte. Det er ikke muligt at navigere tilbage i browseren og tilgå indholdet ved jeres session-timeout hvilket kort og godt betyder, at indholdet er tabt.

Min påstand er, at dette udover at være en uhensigtsmæssig brugeroplevelse er direkte hæmmende for forummets overordnede kvalitet, da disse længere, mere velbegrundede, dokumenterede indlæg ofte går til grunde fordi sessionen timer ud. Det var ikke et problem på det tidligere forum, hvor der måske også i højere grad var tradition for disse længere mere velovervejede indlæg. Det ærgrer mig lidt og man mister altså lysten til at skrive indlæg, når man ved at der er en sandsynlighed for, at det i sidste ende forsvinder for øjnene af en.

Der må være en emsig sysadmin som i kan give et stykke kage for at sætte sessions-tiderne væsentligt op eller alt andet lige sætte en cookie så man under alle omstændigheder kan gå tilbage til sit indhold?

(KOPIERER ALT TEKST, FØR JEG SENDER)
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios

10 år 9 måneder siden #1698 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Tiltag til Madridista.dk
@nono

Et godt tip er at have et andet vindue åbent sideløbende som man lige i ny og næ kan genindlæse, så ens bruger ikke logges af ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved Jaken.

10 år 9 måneder siden #1699 af nono
@Jaken

I rest my case :)

10 år 9 måneder siden #1700 af Siempre Madrid

nono skrev: Kære Madridista.

Først og fremmest tak for en skøn hjemmeside og et godt forum.

Jeg har netop for måske tredje eller fjerde gang i min tid på forummet oplevet at sessionen timer ud når jeg submitter et nyt indlæg. Det er ikke mindst påklageligt, da dette i sagens natur næsten altid vil ske for indlæg som man har gjort lidt ekstra ud af hvorfor det har taget længere tid at forfatte. Det er ikke muligt at navigere tilbage i browseren og tilgå indholdet ved jeres session-timeout hvilket kort og godt betyder, at indholdet er tabt.

Min påstand er, at dette udover at være en uhensigtsmæssig brugeroplevelse er direkte hæmmende for forummets overordnede kvalitet, da disse længere, mere velbegrundede, dokumenterede indlæg ofte går til grunde fordi sessionen timer ud. Det var ikke et problem på det tidligere forum, hvor der måske også i højere grad var tradition for disse længere mere velovervejede indlæg. Det ærgrer mig lidt og man mister altså lysten til at skrive indlæg, når man ved at der er en sandsynlighed for, at det i sidste ende forsvinder for øjnene af en.

Der må være en emsig sysadmin som i kan give et stykke kage for at sætte sessions-tiderne væsentligt op eller alt andet lige sætte en cookie så man under alle omstændigheder kan gå tilbage til sit indhold?

(KOPIERER ALT TEKST, FØR JEG SENDER)

Jeg skal se om vi kan få gjort Torben tilpas emsig til at han vil kigge på det ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 9 måneder siden #1701 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Tiltag til Madridista.dk
Nu vi er ved eventuelle rettelser: Jeg oplever, at jeg ikke kan læse senest oprettede indlæg. Eksempelvis er det fem timer siden, at Brylle skrev en kommentar i "Sæsonen 2015-2016 - II". Jeg kan kun læse Johnsons, som er skrevet for 7 og 53 minutter siden.

Jeg ved ikke om andre oplever det samme. Det er her inden for de seneste par dage, at problemet er opstået. Der er IMO ikke sket noget med min computer, der kan forklare "problemet".
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith

10 år 9 måneder siden #1702 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tiltag til Madridista.dk

Daniel skrev: Nu vi er ved eventuelle rettelser: Jeg oplever, at jeg ikke kan læse senest oprettede indlæg. Eksempelvis er det fem timer siden, at Brylle skrev en kommentar i "Sæsonen 2015-2016 - II". Jeg kan kun læse Johnsons, som er skrevet for 7 og 53 minutter siden.

Jeg ved ikke om andre oplever det samme. Det er her inden for de seneste par dage, at problemet er opstået. Der er IMO ikke sket noget med min computer, der kan forklare "problemet".

Oplever det samme i øjeblikket. Hvis du går ind i besvar emne, så kommer alle de nye indlæg.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

10 år 9 måneder siden #1703 af nono
Det er et cache-problem... Browsercache spiller ikke en rolle når man er logget ind, så derfor kan der være forskel på hvor hurtigt visningerne af nyt indhold slår igennem. Det er igen Torben vi skal have på banen :D

10 år 9 måneder siden #1704 af Administrationen
Er i gang med at undersøge en komponent der kan holde session i live. Men skal for god ordens skyld lige spørge om jer der oplever problemer benytter "Husk mig"-funktionen ved login?

Mht. cache er den sat til ét minut på forum. Men kan være op til 15 min. Hvis du ikke er logget ind. Den kan vi ikke sætte lavere, da vi ellers vil blive ramt af "508 resource limit reached"-fejlen pga. de mange anonyme besøgende på siden.

Leveret af Kunena Forum