Tiltag til Madridista.dk
- Brylle
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Okay.Brylle post=150987 skrev: Venner husk nu lige at sætte pris på at nogen har så meget interesse i jeres forum at de faktisk har en holdning til hvordan alt bliver bedre. Det er to aktive og saglige brugere som I lige har straffe for at have en holdning til noget. Jeg synes det er en ærgerlig opførsel over for nogen som faktisk bidrager positivt til debatten på forum. Det kan man godt tackle bedre.
Medmindre der er foregået noget i privatbeskederne, som vi andre ikke har set, så forstår jeg heller ikke blokeringen af de to brugere.Brylle post=150987 skrev: Venner husk nu lige at sætte pris på at nogen har så meget interesse i jeres forum at de faktisk har en holdning til hvordan alt bliver bedre. Det er to aktive og saglige brugere som I lige har straffe for at have en holdning til noget. Jeg synes det er en ærgerlig opførsel over for nogen som faktisk bidrager positivt til debatten på forum. Det kan man godt tackle bedre.
Jeg håber de bliver taget til nåde, da både elto og henrik plejer at deltage godt i debatten.
Har intet at gøre med om jeg er tilfreds/ikke tilfreds med mit eget medlemsskab - jeg nyder siden i stor drag - men jeg vil alligevel gerne slå et slag for de to førnævnte.
- Brylle
- Gæst
Det forklarer alt.Daniel post=150989 skrev:
Okay.Brylle post=150987 skrev: Venner husk nu lige at sætte pris på at nogen har så meget interesse i jeres forum at de faktisk har en holdning til hvordan alt bliver bedre. Det er to aktive og saglige brugere som I lige har straffe for at have en holdning til noget. Jeg synes det er en ærgerlig opførsel over for nogen som faktisk bidrager positivt til debatten på forum. Det kan man godt tackle bedre.
Super.Brylle post=150992 skrev:
Det forklarer alt.Daniel post=150989 skrev:
Håber at I har haft en fed tur på proud mary i finalen. Er der nogle som har billeder eller film derinde fra?
Galactico downfall version 2
9eren post=151004 skrev: Er der en chance for at chatten kan komme tilbage på forummet?
Håber at I har haft en fed tur på proud mary i finalen. Er der nogle som har billeder eller film derinde fra?
Så længe den holdes væk fra forum knappen i menuen på telefoner.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Jeg selv har siden midt 90erne brugt en helveds masse kræfter på godt og ondt, for denne side og 3-4 andre på at få skabt et fællesskab i DK med fokus på Real Madrid. Jeg har været med til at støtte op om Fanklubben der desværre stoppede og den største succes var at få talt de engelske fanklubber i DK til at åbne op for Fancup, ved at gøre den international. Jeg har stor respekt for det arbejde der er blevet lagt, selvom nogle vil gøre alt for at få det til at se ud, som om det er mig der er den dumme og jeg aldrig gør noget for at få tingene til at lykkes og kun kritiserer. Der bliver altid talt om frivilligt arbejde med mere, som om man ikke aner hvad det er. Jeg der trods alt ligger mere end 10 timer om ugen i at træne fodbold hold og har gjort det i snart 6 år uden at få en cent for det.
Og da der så blev nævnt at der er igang med at blive arbejdet på en ny side, kan det være at jeg som bruger af denne side kan finde lidt ny mening i at være her.
Så denne her er henvendt til jer andre brugere, for jeg kan kun kaste bolde i luften som jeg ikke selv må få lov at gribe.
Kunne det være fedt med nogle af disse tiltag på det nye site?
1) Chatten genåbnes fordi mange faktisk kommunikere under kamp på debatten under optakt indslag. Det gør det rodet at se på og man får ikke set det hele eller taget en god snak.
2) Det skal være muligt at stemme mere. Stemme på månedens debat oplæg, månedens bruger og månedens spiller bare ved at klikke.
3) Flere konkurrencer med præmie betalt af brugerne men madridista dk styrer økonomien og deltagerne. Man smider i en pulje til en trøje og så skal der være en form for konkurrence mellem 3-6 gange om året. Max beløb på 100kr kan indbetales af deltagerne.
4) Podcast. Brugerne skal være mere involveret og Madridista kan trække månedens bruger i studiet som er kåret af brugerne selv her på forum.
5) Nyhederne skal fortsætte som de er. Men måske med mere fokus på de bagved liggende ting der sker omkring stadion og træningerne og tilbage til skribentens holdninger?
6) Mulighed for at gøre mere ud af sin egen brugerprofil med informationer, billeder/film fra ture, informationer om sig selv. Lidt en form for Facebook profil.
7) Mulighed for brugerne at bruge forsiden til at klikke. Stemme på kampens resultat, første målscorer, kampens spiller. Lave hashtags med onliners der kommer op på madridista dks forside. Det skal selvfølgelig være med god tone og fede/sjove kommentarer. Det skal kunne indsendes og lægges op live. Mere live generelt på forsiden.
8) Flere billeder fra kamp arrangementer og evt interviews fra dem til Madridista dk.
er den på computer ?Zyconith post=151041 skrev:
9eren post=151004 skrev: Er der en chance for at chatten kan komme tilbage på forummet?
Så længe den holdes væk fra forum knappen i menuen på telefoner.
Jeg tror, at jeg har fundet ud af, hvorfor du ikke får svar på dine gode forslag Popularitetskonkurrence om månedens indlæg, invitation til podcasten på baggrund af samme popularitetskonkurrence, facebook under brugerprofilen. Skal der også stå noget om relationship status og hvem vi er interesseret i?9eren post=151807 skrev: Med udspring af debatten fra sjov og spas tråden som blev fuldstændig misfortolket og set som et angreb på siden, fremfor et humoristisk indslag, så har jeg følgende at sige:
Jeg selv har siden midt 90erne brugt en helveds masse kræfter på godt og ondt, for denne side og 3-4 andre på at få skabt et fællesskab i DK med fokus på Real Madrid. Jeg har været med til at støtte op om Fanklubben der desværre stoppede og den største succes var at få talt de engelske fanklubber i DK til at åbne op for Fancup, ved at gøre den international. Jeg har stor respekt for det arbejde der er blevet lagt, selvom nogle vil gøre alt for at få det til at se ud, som om det er mig der er den dumme og jeg aldrig gør noget for at få tingene til at lykkes og kun kritiserer. Der bliver altid talt om frivilligt arbejde med mere, som om man ikke aner hvad det er. Jeg der trods alt ligger mere end 10 timer om ugen i at træne fodbold hold og har gjort det i snart 6 år uden at få en cent for det.
Og da der så blev nævnt at der er igang med at blive arbejdet på en ny side, kan det være at jeg som bruger af denne side kan finde lidt ny mening i at være her.
Så denne her er henvendt til jer andre brugere, for jeg kan kun kaste bolde i luften som jeg ikke selv må få lov at gribe.
Kunne det være fedt med nogle af disse tiltag på det nye site?
1) Chatten genåbnes fordi mange faktisk kommunikere under kamp på debatten under optakt indslag. Det gør det rodet at se på og man får ikke set det hele eller taget en god snak.
2) Det skal være muligt at stemme mere. Stemme på månedens debat oplæg, månedens bruger og månedens spiller bare ved at klikke.
3) Flere konkurrencer med præmie betalt af brugerne men madridista dk styrer økonomien og deltagerne. Man smider i en pulje til en trøje og så skal der være en form for konkurrence mellem 3-6 gange om året. Max beløb på 100kr kan indbetales af deltagerne.
4) Podcast. Brugerne skal være mere involveret og Madridista kan trække månedens bruger i studiet som er kåret af brugerne selv her på forum.
5) Nyhederne skal fortsætte som de er. Men måske med mere fokus på de bagved liggende ting der sker omkring stadion og træningerne og tilbage til skribentens holdninger?
6) Mulighed for at gøre mere ud af sin egen brugerprofil med informationer, billeder/film fra ture, informationer om sig selv. Lidt en form for Facebook profil.
7) Mulighed for brugerne at bruge forsiden til at klikke. Stemme på kampens resultat, første målscorer, kampens spiller. Lave hashtags med onliners der kommer op på madridista dks forside. Det skal selvfølgelig være med god tone og fede/sjove kommentarer. Det skal kunne indsendes og lægges op live. Mere live generelt på forsiden.
8) Flere billeder fra kamp arrangementer og evt interviews fra dem til Madridista dk.
Nej et facebook agtig bruger mulighed skulle jo gøre at man kan smide video og billeder op af de ture man har været på med mere.
Månedens bruger skal ikke være på baggrund af et indlæg, men hvad der bliver gjort for brugerene og madridista dk.
jeg håber bare at der kommer en masse nye funktioner til os brugere som chat. En masse live opdateringer og kommentarer på for siden osv.
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Jeg er blevet medlem i styrelsen på et andet forum, vi har tilmed køb/salg og man kan jo bare forestille sig hvilke konflikter der kan ske der...
På samme side betaler ca. +100 brugere frivilligt X,- kroner per år (dette er frivilligt), samt vi har 8 faste sponsorer som betaler 18 gange mere end de frivillige brugere på forummet.
Dette betyder at kan drive siden uden problemer og betale for hosting, licenser til Community, økonomi, ekstern revisor med mere.
Vi træffes i styrelsen hvert andet år, eller når vi har penge til det, hvor transporten betales af foreningen.
Vi sidder 6 i styrelsen og vi har 4 moderatorer som er en "gateway" ind i styrelsen.
Vi findes som Madridista på FB, Twitter men primært på www.
Det primære mål for den forening jeg er med i, er at fremme interessen for vores hobby/interesse. Dette har vi altid i tankerne når svære beslutninger skal træffes.
Med det i tankerne lavede vi inden jul en undersøgelse med vores +5000 registrere medlemmer, lige under 50% tog sig tid til at svare. 100% af de betalende medlemmer.
Vi havde en ide om at brugerne ville pointere at det var mindre godt at vi under 2020-2022 har været under phishing-angreb hele 3 gange (de blev alle stoppet automatisk efter 50 mails, da det er grænsen vi har sat per uge), eller at enkelte brugere har forsøgt at snyde andre brugere (denne valgte dog at betale tilbage alle penge der var tale om).
Til vores overraskelse var det slet ikke de problemer der kom op.
1) Tonen på forummet var for hård.
1a) Hvilket fik mange til at bruge Facebook i stedet
2) Nye brugere på siden følte sig ikke velkommen, igen fordi tonen var hård, de følte sig ofte hånet af de erfarne brugere og de valgte at bruge Facebook i stedet
3) Flere fordele ved at være støttende medlem
(Flere artikler, insider nyheder, indsigt, indflydelse med mere)
4) Flere aktiviteter arrangeret af styrelsen
5) Kvartalets "rejse til Madrid"
Vi åbnede op for at alle kunne se navn og hvor folk bor, men arbejder stadig på en måde at kunne verificere brugernes rigtige identitet.
Dette for at brugerne ikke skal kunne trolle lige så meget som på bold.dk til skræk-eksempel.
Moderatorerne blander sig nu i debatten om den anses for hård, er der tale om grovere sprog skjuler vi indlæg og advarer, og på vores månedsmøder beslutter vi om der skal være konsekvenser ud over dette.
I Marts valgte vi for 3 gang i 2022 at "irettesætte" et hædersmedlem, det tog han ikke pænt, men det var nødvendigt igen at forklare ham at man ikke taler nedladende til nye medlemmer. -1 hædersmedlem senere (16 500 indlæg siden 2006).
Vi lavede en undergruppe for nybegyndere... Ikke hit, men derimod blev ekspert siden et hit hvor man kan fordybe sig i fnidder.
Lang smører for at komme til et par konkrete ideer;
1) Lad ikke brugerne gemme sig bag "falske" profiler, link til ens FB side i profilen er måske en ide, den kommer jeg at foreslå på næste månedsmøde.
2) Få flere aktive moderatorer.
3) Indfør advarsler og point til dem der træder over hvad som er acceptabelt. (om i ser tonen i debatten som et problem)
4) som er 1-3 kombineret, få forummet mere attraktivt for alle, og ikke bare de 10-15 der nu skriver 80% af alt.
5) Flere rejseguider, kald det kvartalets tur til Madrid, interview dem der rejser.
6) Glem alt om alle popularitetskonkurrencer, i bestemmer hvem der skal/skal ikke med i jeres gode POD.
7) Test med en gemt "Unlike" knap i bare kan se.
Til bage til virkeligheden, jeg har helt sikkert glemt noget, kommer senere.