Tiltag til Madridista.dk
- Torben
- Gæst
-
På forsiden af debatforumet er der øverst en overskrift med links "Debatforum, Fanklub forum, Opret nyt indlæg, Chat osv."
Hvis du der klikker på "Fanklub forum" kommer du ind i den afdeling der kun kan skrives i af fanklubmedlemmer. Alle andre kan kun læse!
Adskillelsen af realmadridfanklub.dk og madridista.dk har intet med debatforum at gøre. Det var udelukkende af administrative grunde for at PBS ville godkende domænet til dankort betaling...
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- jabac
- Gæst
-
Jeg kender godt til årsagen. Men min pointe er blot at debat forums og madridista.dk fanklub skal slås sammen. Så alt hvad der har med Real Madrid at gøre her undtagen nyheder skal være for betalende medlemmer.
Det ved jeg godt aldrig bliver aktuelt men jeg mener at der næsten kun vil være fordele ved at gøre dette og det vil blive til gavn for næsten alle.
- Torben
- Gæst
-
Men du er med på, at hvis du klikker på "fanklub forum" får du præcis det du efterspørger?
- jabac
- Gæst
-
Jeg er med på hvad du mener men det er ikke det jeg efterspørger ;-)
Jeg efterspørger madridista.dk og fanklubben som en side. De forums vi har skal slet ikke være for non-members. De kan få læse adgang til debat forum og fanklub forum og nogle enkelte features på siderne men de skal betale for at kunne være aktive. Det gælder ikke kun forums men alt hvad madridista.dk og fanklubben har med at gøre.
Det eneste som bør være muligt for ikke medlemmer er nyhedssiden på madridista.dk.
- Peter 1904
- Gæst
-
Det må undre, at du ser positivt på alle de nye på forummet; bl.a. med begrundelsen, at de nye kan blive til flittige debattører fremover og medlemmer af fanklubben, hvorefter du ønsker, at forummet skal lukkes for alt andet end medlemmer af fanklubben.
Forummet er vel netop bedste rekrutteringsgrundlag for fanklubben, idet de nye brugere her bliver sluset ind i et fællesskab, får kendskab til fanklubben og i det hele taget kommer tættere på det at være inde omkring Real Madrid.
Dine to synspunkter er sikkert gode nok hver for sig, men de er også modsatrettede og i indbyrdes konflikt.
- jabac
- Gæst
-
"Det må undre, at du ser positivt på alle de nye på forummet; bl.a. med begrundelsen, at de nye kan blive til flittige debattører fremover og medlemmer af fanklubben, hvorefter du ønsker, at forummet skal lukkes for alt andet end medlemmer af fanklubben.
Forummet er vel netop bedste rekrutteringsgrundlag for fanklubben, idet de nye brugere her bliver sluset ind i et fællesskab, får kendskab til fanklubben og i det hele taget kommer tættere på det at være inde omkring Real Madrid.
Dine to synspunkter er sikkert gode nok hver for sig, men de er også modsatrettede og i indbyrdes konflikt."
Peter1904
Jeg har længe ønsket det hele lukket. Ikke kun forummet. Jeg sad og snakkede med en anden om det igår over msn og vi kom frem til at det kun skulle være muligt at bruge enkelte features på forummet. Jeg er nemlig udemærket godt klar over rekrutterings muligheden for fanklubben som eksistere ved debat forummet. Og det er endda endnu bedre med det nye forum.
For ikke medlemmer kunne det for eksempel ikke være muligt at skrive om sig selv eller få lov til at oprette indlæg.
Og ja jeg mener alle kan blive gode debattøre. Det handler om motivation for både de rigtig gode og de mindre gode. Men du kan ikke undgå at der er en niveauforskel på folk der er 30 og på folk der er mellem 12-15 år.
Men hovedsageligt ønsker jeg det hele lukket fordi jeg finder det bedst for fanklubben. Jeg synes det har flere ulemper end fordele at madridista.dk og fanklubben ikke er som en enhed.
- Benja
- Gæst
-
Jeg ligesom en del af Jer andre, er utrolig ked af det dalende niveau af diskussionerne på dette forum. På trods af at jeg ofte har været uenige med mange af Jer (ældre medlemmer), så har jeg glædet mig hver gang jeg tændte cpu´en, for at se hvad der var kommet af guldkorn fra Jer.. MEn har på det sidste er jeg blevet jævnt skuffet, da de fleste indlæg ikke har noget sagligt i sig overhovedet, jeg har endda taget mig selv i at skrive en eller to helt ligegyldige ting.. Jeg er ikke selv den største aktør på forummmet, når det kommer til indlæg.. Jeg holder bare meget af at læse andre af mine medfans holdninger, hvad enten jeg er enig eller uenig.. Jeg kommer så med mine indput/holdninger, når jeg føler jeg har noget fornuftigt at bidrage med..!!
Det er træls at man, skal sidde og læse 20-30 indlæg igennem før, man kommer til noget fra nogen af dem, som rent faktisk har noget fornuftigt at sige (Siempre x2, Peter, Jabac, Elkrimi for bare at nævne få) som kan give andledning til en debat.
Jeg er også medlem af en række andre forums, herunder Donkr.com og beredskabsforum.dk. Da jeg også har en passion for poker, og samtidig snart starter på politiskolen.. Men nok om det.
På beredskabsforum, er der en tæller for det antal indlæg man har lavet, og så er man enten "bruger", "aktiv bruger" eller "fast inventar" alt efter hvor mange indlæg man har lavet.. Ulempen ved at lave det her, er at selvom man har skrevet 200 indlæg, og er "fast inventar" kan man ikke være sikker på at en bruger er særlig saglig i sine indlæg.. Det kunne være 170 indlæg med "ronaldo styrer for vildt" og lign.
På det andet forum, hos Donkr.com, har de det der hedder Qualified posters.. og når sådan en person har skrevet i tråden, står der et lille Q, så man kan se at der højst sandsynligt har været skrevet noget fornuftigt.. Det er kun admins. der afgør hvem der er qualified.. Dette er en god idé, men ville være svært at bruge her, da vi har faste tråde, hvor der bare bliver skrevet løs, så der vil jo komme til at være et Q på alle trådene, på et aller andet tidspunkt..!!
Selvom jeg her nævner to eksempler der måske ikke lige kunne gøre sig gældende, så kan det nok godt alligevel, hvis man begynder at bruge forummet for de betalende medlemmer.
Så den løsning som jeg synes bedst om, er den der hedder at man skriver på fanklub forummet, hvor det kun er betalende medlemmer der har adgang til at skrive.
Vi bør derfor åbne nye tråde, magen til mange af dem i den almindelige tråd, hvor de betalende medlemmer kan skrive.. Så kan man jo selv vælge om man vil deltage i de debatter, hvor der generelt bliver analyseret lidt mere inden man poster, eller man vil skrive på det almindelige forum, hvor alle har adgang.. På det betalende forum kunne man så evt. lave de medlemmers navne, som har for vane at skrive nogle gode, saglige og gennemtænkte indlæg, en anden farve, så man ved at det er en mand/kvinde, med forstand, der har postet et indlæg.. På de den måde forpligter det også lidt til hvad man skriver.
Men er det helt umuligt at man kunne lave denne løsning, så får både Jabac mf. og Peter mf., noget af det de efterlyser.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Herudover har jeg ikke tid til at sætte Q ud for de indlæg, som jeg finder fornuftige.
Men vi er igang med at lave nogle retnings-linier for vores brugere, som vi håber at de vil følge.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Benja
- Gæst
-
2. Det er heller ikke meningen at administratorene, skal sidde og lave Q ud for de indlæg som de synes hører under denne kategori.. Det er noget der sker helt automatisk, hvis en "qualified" person har skrevet.. Men som jeg også skrev, så ville det være svært i praksis på denne side.
Det skulle på ingen måde forstås som en kritik af siden, mere bare som ideer.
Men jeg glæder mig til at se hvad i er i gang med, jeg synes sgu at i gør et kæmpe og flot stykke arbejde i forvejen..!!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Kritik af Madridista.dk er naturligvis mere end velkommen og vi ønsker jo også selv en høj standard på forum, men som udgangspunkt er alle velkomne og derfor har den enkelte bruger også et ansvar for at gøre forum til et godt sted at komme.
...andre vil have oprette censur/smagsdommere....
Siempre Madrid - Kan du ikke markere mig som Qualified, så jeg kan blive taget alvorligt ? Og i samme moment Non-Qualified udfra hvisse andre :P
"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-