Sæsonen 2015-2016 - II
Danilo: synes han har hævet sit niveau betragteligt, hurtigere og mere sikker i sin boldomgang og knap så letlæselig.
Selvfølgelig var han i store problemer defensivt, men det er jo også kun i ønskescenariet at en back skal kunne klare alle udfordringer der kommer h2h alene.
Ofte manglede der opbakning fra enten midtbanen eller varene. Måske han også er typen der skal spille sig til tryghed, virker i fremgang
Ramos: Nogle synes han er overvurderet, jeg er nærmest i den anden grøft. Sagt med det samme, jeg er tllhænger af at minimum en midtback som er aggressiv og det er Ramos. Han vinder mange dueller, kommer imellem meget og i sine bedste perioder virker hans presence intimiderende på det andet holds angribere.
Men hans største styrke er hans offensive kvaliteter, ikke så meget hans scoringer (de er naturligvis altid velkommen) men evnen til at ramme sine medspillere i samme moment som han bryder bolden og boldomgangen hvor han holder et meget højt niveau.
Bliver lidt kort nu, børnene vil se ramasjang
Casemiro: Kan godt lide ham, fed vrist han har. Men har lige en anke. Grunden til at holdet har svært ved at holde possession er altså også hans skyld. Han mangler en del i boldomgangen.
Ronaldo: En skændsel i presspillet. Total tarvelig holdspiller når det gælder defensiv organisation
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
ElMadrid skrev:
Dios skrev: Jeg er begejstret over resultatet, og generelt resultaterne under Benitez, selvom vi har været så hårdt ramt af skader denne sæson. Jeg er langtfra sikker på, at vi ville have samme antal point under en anden træner med samme uheldige scenarier.
Jeg vil starte med at rose Benitez for en taktisk genialitet, som jeg virkelig mener det var, at bænke Isco til fordel for Lucas. Lucas er langtfra ligeså toneangivende offensivt som Isco, også selvom Lucas havde mulighed for 2 assist og 1 mål på kontoen, som han på skammeligste måde brænder, men hans defensive arbejde er simpelthen af højeste kvalitet. Det er sagt, selvom Isco også arbejder rigtig meget tilbage i banen, men hvilken offensiv spiller er nede og dække en friløber til modstanderens angriber? Sådan noget falder jeg simpelthen for, og så kan det godt være han ikke er den nye Neymar, men oftest er det også sådan, at de tykke grimme piger er de bedste i sengen ;D Men hey, de har også brug for et kram :D
Jeg har dog luret en tendens ved Benitez trænerstil som desværre ikke begejstre mig. Samme tendens som vi så det under Mourinho, og samme grund til jeg konstant kaldte Mourinho en defensiv træner. Det kan godt være, at Siempre mener at flest afslutninger på mål samt flest mål scoret er offensivt i sig selv, men det mener jeg simpelthen ikke.
Det må bare ikke ske, at en klub af Real Madrid's størrelse trækker sig når de er kommet foran og har momentum. Der er en grund til vi havde momentum, og den grund skal vi simpelthen fortsætte med! Celta's defensiv det første kvarter blev spillet fuldstændig under græstæppet, og faktisk 2 meter længere nede end det, hvor der var 20% lort oven over. Hvorfor stopper vi? Tendensen med at overlade spillet til modstanderen er jeg ikke fan af, og faktisk får det mig til at gå fra at være pro-Benitez til at være anti-Benitez. I visse tilfælde forstår jeg det, men når vi har Ramos nede centralt samt Marcelo og Danilo på back pladserne, så opstår der fejl, og modstanderne vil vade i store chancer, hvis de spiller bare halvt så godt som Celta spillede idag.
Vi har spillerne til ikke, at trække os tilbage, men derimod har vi ikke den defensiv som tillader os at trække os tilbage.
Jeg kan godt se, at vores defensiv er blevet markant bedre, men den er stadig hullet som en si, fordi over halvdelen af vores spillere på holdet er offensive spillere, hvor deres fremadrettede spil bare er over dobbelt så godt som deres defensive arbejde. Danilo, Ramos, Marcelo, Kroos, Modric, Jesé og Ronaldo er jo dårlige spillere til at forsvare. Derimod er Danilo, Ramos, Marcelo, Kroos, Modric, Jesé, Lucas og Ronaldo gode til at angribe, så forstår simpelthen ikke konceptet i at trække os tilbage.
Det er netop den grund, at Benitez bliver kaldt en defensiv træner. Han vil hellere forsvare sin føring end at myrde sin modstander. Samme princip som Mourinho havde, og på den måde blev der altså ikke vundet mange titler på. Jeg er ikke fan, og jeg håber det stopper når Benitez får indført sine ideer til holdet til fulde.
Nu bliver jeg måske rigtig upopulær, men jeg siger det alligevel. Cristiano Ronaldo...har han ramt sit topniveau? Ja det tror jeg desværre! Vil han score ligeså mange mål som førhen? Ja måske. Problemet er bare, at han har mistet sin overlegenhed, og den frygt han medbragte når han kom stormende med bolden. Han taber oftere sine direkte dueller, og min tro på, at han kan gøre det er fuldstændig forsvundet. Han har det bare ikke i sig længere. Faktisk føler jeg, at han allerede nu fylder for meget på holdet ift. hans kvalitet på banen. Han er stadig fantastisk giftig, men han er bare ikke længere ham der skal have bolden for at det skal blive farligt. Han er mere ham der skal have sidste fod på bolden inde i feltet, hvor alt spil omkring feltet ikke involvere ham.
Det vedvarende rygte med Hazard passer mig perfekt, og jeg håber mere end noget andet, at Ronaldo bliver skiftet ud med Hazard til sommer. Hazard har nemlig det der, giv mig bolden, så skal jeg nok afgøre tingene, som Ronaldo ikke har længere. Hazard scorer ikke ligeså mange mål, men det har jeg allerede argumenteret så meget imod tidligere.
Tilsidst vil jeg lige runde Navas af. Vi skylder ham endnu et tak for at redde point! De reflekser er hjernedøde og det minder mig om de gode gamle dage med Casillas. Hans reflekser er i særklasse, men resten af hans målmandsspil imponere mig bare ikke. Han er dårlig med benene, usikker i luften og bokser nemme gribelige bolde væk. På mange måder minder han rent faktisk om Casillas, for han var også svag på de områder. Den sikkerhed er der bare ikke for mig endnu. Det kommer forhåbentlig med stabile præstationer sæsonen ud. Jeg er taknemmlig for, at han står så godt som er tilfældet nu, men følelsen af sikkerhed er der bare ikke medmindre vi taler om refleksredninger.
Jag kan ikke lade være med at kommentere det her...Taler du af erfaring, Dios ;-)
I større eller mindre grad har vi vel alle, på et eller andet tidspunkt i vores sexliv, været i en periode som har mindet lidt om en ørkenvandring... Dermed kender vi vel også til følelsen af endeligt at have fået hul på bylden og hvordan denne følelse altså kan åbne op for en masse udfoldelsesmuligheder ;)
Altid Real Madrid.
Synes du har nogle meget fine iagttagelser som jeg meget langt hen ad vejen, deler. Jeg har dog svært ved at dele din begejstring for Lucas, der slet ikke har de spillemæssige kvaliteter der skal til for at spille på Reals hold. Men okay, han viser hjerte, som man heller ikke skal kimse af.
Spillemæssige kvaliteter, vil du ikke uddybe det? :)
Jeg er fan af Lucas, fordi han tør at spille sit spil. Han er ekstremt udfordrende, som er positivt, så længe det ikke går over i Ronaldo's stædighed. Han er utrolig hurtig på fødderne, og kan rent faktisk sætte sin direkte modstander og sætte sine holdkammerater eller ham selv op til en scoring. Han behøver ikke meget plads for at drible, eller rettere sagt tage et langt træk udenom modstanderen som Ronaldo, Jesé og Bale f.eks. altid gør. Det er forfriskende, at have en spiller med de dimensioner.
Jeg siger ikke han er verdensklasse, og vil kæmpe hårdt med James, Bale og Isco om en start plads, men han har noget andet at byde ind med, og netop hans status gør, at Benitez tør at bænke ham, og uden de store frustrationer, da Lucas nok selv er klar over han er en del nede i hierarkiet. Han kæmper altid, og har nogle fantastiske tilbageløb. Lad os bare kalde ham den nye Callejon bare med mere teknik :D
ElMadrid skrev:
Jag kan ikke lade være med at kommentere det her...Taler du af erfaring, Dios ;-)
Jeg har da klart taget nogle for holdet i mine gamle single dage :D Ellers er jeg fantastisk overfladisk, da jeg simpelthen ikke kan leve sammen med en kvinde som bare ikke tænder mig :)
Jeg tror folk lyver, hvis ikke man har stået på et klamt diskoteks gulv kl. 04:45 og kigger på den tykke pige, som endnu ikke er blevet "scoret", og tænkt, det er den tid på aften haha :D
Jeg kunne selvfølgelig også have skrevet mænd med små tissere :D Jeg håber dog budskabet er til at forstå, og hvis ikke så har du aldrig prøvet en kvinde, eller måske mand? som skal ud og overpræstere grundet sin udrustning eller udseende hehe :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Kasillas skrev: Kaylor Navas giver anledning til hovedbrud. Han overasker ligeledes som bare fanden indtil videre. Hvis han fortsætter således sæsonen ud, vil man fra Real Madrid stadigvæk hente de Gea til næste sommer?
Som kommentatorerne også var inde på i går, så er det nok nærmere United der til næste sommer tilbyder de Gea i byttehandel for Keylor Navas ;)
Altid Real Madrid.
Dios skrev: Neye skrev:
Synes du har nogle meget fine iagttagelser som jeg meget langt hen ad vejen, deler. Jeg har dog svært ved at dele din begejstring for Lucas, der slet ikke har de spillemæssige kvaliteter der skal til for at spille på Reals hold. Men okay, han viser hjerte, som man heller ikke skal kimse af.
Jeg er fan af Lucas, fordi han tør at spille sit spil. Han er ekstremt udfordrende, som er positivt, så længe det ikke går over i Ronaldo's stædighed. Han er utrolig hurtig på fødderne, og kan rent faktisk sætte sin direkte modstander og sætte sine holdkammerater eller ham selv op til en scoring. Han behøver ikke meget plads for at drible, eller rettere sagt tage et langt træk udenom modstanderen som Ronaldo, Jesé og Bale f.eks. altid gør. Det er forfriskende, at have en spiller med de dimensioner.
Jeg siger ikke han er verdensklasse, og vil kæmpe hårdt med James, Bale og Isco om en start plads, men han har noget andet at byde ind med, og netop hans status gør, at Benitez tør at bænke ham, og uden de store frustrationer, da Lucas nok selv er klar over han er en del nede i hierarkiet. Han kæmper altid, og har nogle fantastiske tilbageløb. Lad os bare kalde ham den nye Callejon bare med mere teknik :D
Du svarer selv fint på det jeg mener
Dios skrev: Lad os bare kalde ham den nye Callejon bare med mere teknik :D
Det lyder ikke så tosset. Var pjattet med Calle. Så at få en vol. 2 med mere teknik, så kan jeg ikke lade være med at klappe i mine fede små hænder!
I kampen i weekenden tog jeg mig selv i at lave tilsvarende sammenligning. Jeg bliver mere og mere glad for knægten.
Neye skrev:
Og med det mener du, at du kun kan blive begejstret for spillere som er de bedste i verden, eller?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Spilletid har han jo fået meget af, dog uden den store succes.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
asp3200 skrev: Det siges eftersigende at Isco har bedt om at blive solgt... Det virker meget underligt med mindre han søger flere penge.
Spilletid har han jo fået meget af, dog uden den store succes.
Den slags rygter vil jo opstå om spillere, som ikke udnytter deres fulde potentiale.
Isco bør dog være mere end glad og fornøjet i Real Madrid og er han ikke det, så.........pøj-pøj i din nye klub.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg glæder mig stadig til den dag at Bale får en helt stabil skadesfri periode.
Dios skrev:
Neye skrev:
Og med det mener du, at du kun kan blive begejstret for spillere som er de bedste i verden, eller?
For at spille på et hold som Real Madrid, skal man på de offensive pladser, tilhøre den absolutte verdensklasse eller have et udviklingspotentiale til at nå den verdensklasse. Det mener jeg ikke Lucas har. Men som du skrev, så har han hjerte og det er som jeg skrev, ikke at kimse af. Men det kan nu efter min mening, ikke opveje det med klassen