Sæsonen 2015-2016 - II
Gribben skrev: Jeg er enig i, at Lucas ikke hører til den absolutte verdenstop, men jeg er til gengæld ikke enig i, at det er en nødvendighed for at spille for Real Madrid. Når man er reserve vel og mærke. Lucas var jo før sæsonstart med på nærmest yderste mandat i truppen og han har primært fået så meget spilletid pga de mange skader. Så må man gerne ligge lige et niveau under verdenseliten i min optik. Det nytter jo ikke noget, at vi har 25 spillere i den absolutte verdenstop rendende rundt på træningsbanen, der alle har forventninger om at spille hver weekend. Det er vigtigt også at have spillere med et lavere forventningsniveau, som stadig er dygtige nok til at tage over, når de bedste må stå over. Her synes jeg, at Lucas har gjort det rigtigt fint indtil videre.
Her er vi ikke uenige. Man er nødsaget til at have reserver der ikke vil spille hele tiden eller også rotere så meget, at man kan have superspillere på bænken konstant. Det sidste er jeg mest for men okay, Lukas er en ung spiller der kan udvikle sig og jeg synes det er fedt han får spilletid. Som jeg skrev, deler jeg bare ikke begejstringen for Lukas, fordi han ikke har det format som jeg synes der skal til for at spille på de offensive pladser i Real. Eller med andre ord, så synes jeg ikke Real har bredde nok til at køre med et rigtig super rotationssystem. Og heri tror jeg også der ligger noget kultur til grund........
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Her er vi ikke uenige. Man er nødsaget til at have reserver der ikke vil spille hele tiden eller også rotere så meget, at man kan have superspillere på bænken konstant. Det sidste er jeg mest for men okay, Lukas er en ung spiller der kan udvikle sig og jeg synes det er fedt han får spilletid. Som jeg skrev, deler jeg bare ikke begejstringen for Lukas, fordi han ikke har det format som jeg synes der skal til for at spille på de offensive pladser i Real. Eller med andre ord, så synes jeg ikke Real har bredde nok til at køre med et rigtig super rotationssystem. Og heri tror jeg også der ligger noget kultur til grund........
Hvilke spillere i din optik ville være de perfekte rotationsspillere som har klassen? Jesé går jeg ikke udfra er en af dem? Kan du ikke nævne nogle navne i verden, som du så indgå i rotationen?
Og skal vi ikke snart droppe dit systematiske rotationsprincip? De dårligere spillere spiller imod de dårligere mandskaber, og de bedste spillere spiller imod de bedste mandskaber. Hvis Kroos virker træt efter 2 kampe, så nytter det intet med dit skemalagte koncept, hvor han skal spille 4 kampe i træk.
Se på spillerne til dagligt og snak med dem og vurder herefter om de trænger til et hvil.
Og er du ikke venlig og forklare mig hvorfor kulturen spiller ind? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Neye skrev:
Hvilke spillere i din optik ville være de perfekte rotationsspillere som har klassen? Jesé går jeg ikke udfra er en af dem? Kan du ikke nævne nogle navne i verden, som du så indgå i rotationen?
Og skal vi ikke snart droppe dit systematiske rotationsprincip? De dårligere spillere spiller imod de dårligere mandskaber, og de bedste spillere spiller imod de bedste mandskaber. Hvis Kroos virker træt efter 2 kampe, så nytter det intet med dit skemalagte koncept, hvor han skal spille 4 kampe i træk.
Se på spillerne til dagligt og snak med dem og vurder herefter om de trænger til et hvil.
Og er du ikke venlig og forklare mig hvorfor kulturen spiller ind? :)
Det er nu ikke raketvidenskab vi taler om, når jeg snakker om rotationssystemer og hvilke klasse spillerne der indgår i dem, skal have. Kig f.eks. på Bayern og City.
Du kan droppe hvad du vil - også "mit" rotationssystem som i øvrigt ikke er skemalagt eller automatisk men belagt med et estimeret minimum af spilletid - og ja hvis en spiller virker træt, skal denne naturligvis ikke spille men erstattes med en spiller af samme klasse (pffft, pointen er at man ikke i samme grad bliver træt fordi man skifter tit) som den spiller der skal erstattes og ikke en middelmådig der aldrig når samme niveau.
Med kultur i det her tilfælde, mener jeg nogle utroligt konservative værdier (Real Madrid betegner vist mere det som "tradition" og fred være med det) og hvor nytænkning ikke bare er noget der bare sættes på dagsordnen. F.eks. er det min opfattelse, at man har og altid har haft en mere eller mindre fast "etter" og en tilsvarende "toer" til hver plads, i stedet for to ettere - hvis du forstår hvad jeg mener - der mere eller mindre deler pladsen ud fra en række subjektive kriterier, fastsat af den progressive træner. Sådan er det og sådan bliver det ved med at være.......
Jeg tror i øvrigt du har fået svar på hvorfor jeg ikke deler din begejstring for Lucas, så der er i grunden ikke den store ide i at tærske videre på den.
Det er nu ikke raketvidenskab vi taler om, når jeg snakker om rotationssystemer og hvilke klasse spillerne der indgår i dem, skal have. Kig f.eks. på Bayern og City.
Du kan droppe hvad du vil - også "mit" rotationssystem som i øvrigt ikke er skemalagt eller automatisk men belagt med et estimeret minimum af spilletid - og ja hvis en spiller virker træt, skal denne naturligvis ikke spille men erstattes med en spiller af samme klasse (pffft, pointen er at man ikke i samme grad bliver træt fordi man skifter tit) som den spiller der skal erstattes og ikke en middelmådig der aldrig når samme niveau.
Med kultur i det her tilfælde, mener jeg nogle utroligt konservative værdier (Real Madrid betegner vist mere det som "tradition" og fred være med det) og hvor nytænkning ikke bare er noget der bare sættes på dagsordnen. F.eks. er det min opfattelse, at man har og altid har haft en mere eller mindre fast "etter" og en tilsvarende "toer" til hver plads, i stedet for to ettere - hvis du forstår hvad jeg mener - der mere eller mindre deler pladsen ud fra en række subjektive kriterier, fastsat af den progressive træner. Sådan er det og sådan bliver det ved med at være.......
Jeg tror i øvrigt du har fået svar på hvorfor jeg ikke deler din begejstring for Lucas, så der er i grunden ikke den store ide i at tærske videre på den.
Jeg er selvfølgelig helt og aldeles uenig. Noget jeg bed mærke i er, at du igennem længere tid var bange for Isco ikke fik nok spilletid så han ville søge væk, men derimod vil du have øget kvaliteten i truppen. Hvordan hænger det sammen for dig? Jeg hentyder til dengang Isco var inde i en fantastisk stime sidste sæson, hvor James og Bale var skadet, men blev droppet da de blev klar igen.
Har Bayern og City nu også lige gode reserver som startere på holdet? Jeg mener det ikke. I City har man måske lige dårlige spillere, hvor jeg faktisk mener det kun er Silva og Agüero som overhovedet ville kunne nærme sig kategorien de bedste spillere i verden. Kompany havde 1-2 gode sæsoner, men der skal mere til IMO. Ellers er resten sub-spillere, hvis du spørger mig. Og det gør jo netop, at folk ikke kan forvente spilletid når de ikke er bedre.
Hos Bayern er der vel kun Alaba og Bernat som er lige gode, eller ihvertfald har tilnærmelsesvis samme niveau som er i en direkte duel. Götze er god, men har har godt nok mistet niveau, og det samme med Alonso. Jeg er ikke særlig imponeret over Bayerns trup, og jeg ville slet ikke foretrække Bayerns trup frem for vores.
Vi mangler måske lidt kvalitet i offensiven, men hvad gør vi når Isco, James, Bale, Ronaldo og Benzema alle er fit over længere tid? Vi kan rotere, men de er alle verdensstjerner, og det acceptere de bare ikke. En indstilling som er fuldt forståelig! Er der tale om formdyk, så er det fair, men ellers har du bare ikke spillere af den kaliber siddende som reserver, så kan du kalde det hvad du vil, men et lykkeligt ægteskab bliver det bare ikke.
Der er mange brugere herinde som tidligere har været inde på det, men der er jo ingen andre klubber som har den opfattelse, og det må jo indikere, at spillerne bare ikke fungere under et sådan system.
Dios skrev: Neye skrev:
Jeg er selvfølgelig helt og aldeles uenig. Noget jeg bed mærke i er, at du igennem længere tid var bange for Isco ikke fik nok spilletid så han ville søge væk, men derimod vil du have øget kvaliteten i truppen. Hvordan hænger det sammen for dig? Jeg hentyder til dengang Isco var inde i en fantastisk stime sidste sæson, hvor James og Bale var skadet, men blev droppet da de blev klar igen.
Har Bayern og City nu også lige gode reserver som startere på holdet? Jeg mener det ikke. I City har man måske lige dårlige spillere, hvor jeg faktisk mener det kun er Silva og Agüero som overhovedet ville kunne nærme sig kategorien de bedste spillere i verden. Kompany havde 1-2 gode sæsoner, men der skal mere til IMO. Ellers er resten sub-spillere, hvis du spørger mig. Og det gør jo netop, at folk ikke kan forvente spilletid når de ikke er bedre.
Hos Bayern er der vel kun Alaba og Bernat som er lige gode, eller ihvertfald har tilnærmelsesvis samme niveau som er i en direkte duel. Götze er god, men har har godt nok mistet niveau, og det samme med Alonso. Jeg er ikke særlig imponeret over Bayerns trup, og jeg ville slet ikke foretrække Bayerns trup frem for vores.
Vi mangler måske lidt kvalitet i offensiven, men hvad gør vi når Isco, James, Bale, Ronaldo og Benzema alle er fit over længere tid? Vi kan rotere, men de er alle verdensstjerner, og det acceptere de bare ikke. En indstilling som er fuldt forståelig! Er der tale om formdyk, så er det fair, men ellers har du bare ikke spillere af den kaliber siddende som reserver, så kan du kalde det hvad du vil, men et lykkeligt ægteskab bliver det bare ikke.
Der er mange brugere herinde som tidligere har været inde på det, men der er jo ingen andre klubber som har den opfattelse, og det må jo indikere, at spillerne bare ikke fungere under et sådan system.
Jeg er enig med Dios, og kan umiddelbart slet ikke foelge din tankegang Neye.
Naturligvis vil ingen spillere fra oeverste hylde vaere tilfreds med at skulle dele al spilletid 50/50.
Ydermere kan du jo ikke have 22 spillere til 300-800 millioner der alle skal have loenninger paa 100 millioner om aaret.
Dios skrev: Jeg er selvfølgelig helt og aldeles uenig. Noget jeg bed mærke i er, at du igennem længere tid var bange for Isco ikke fik nok spilletid så han ville søge væk, men derimod vil du have øget kvaliteten i truppen. Hvordan hænger det sammen for dig? Jeg hentyder til dengang Isco var inde i en fantastisk stime sidste sæson, hvor James og Bale var skadet, men blev droppet da de blev klar igen.
Du har tydeligvis ikke forstået hvad jeg mener, når du kan sætte det op som en problematik, der ikke passer ind i "mit" rotationssystem. Flere verdensklasse spillere deler pladserne ( der roteres med en højere frekvens) som i f.eks. Bayern og City
Dios skrev: Har Bayern og City nu også lige gode reserver som startere på holdet? Jeg mener det ikke. I City har man måske lige dårlige spillere, hvor jeg faktisk mener det kun er Silva og Agüero som overhovedet ville kunne nærme sig kategorien de bedste spillere i verden. Kompany havde 1-2 gode sæsoner, men der skal mere til IMO. Ellers er resten sub-spillere, hvis du spørger mig. Og det gør jo netop, at folk ikke kan forvente spilletid når de ikke er bedre.
Vi er ikke uenige om, at City ikke har samme niveau som Real (irrelevant sammenstilling) på alle pladser men det var ikke min pointe. Hver position på banen er besat med flere spillere af samme klasse, hvorfor der roteres flittigt og uden tab af værdi på selve pladsen, hvis der skulle opstå en skade. Samtidig forebygger rotationen skader selv om der aldrig er 100 % garanti for ikke at ryge ind i en stime af skader uanset hvor meget man roterer
Verdensstjerner som Aguero, Silva og De Bruyne i City, er alle bænket med jævne mellemrum. Det ser du ikke i Real Madrid med Ronaldo, James og Bale
Dios skrev: Vi mangler måske lidt kvalitet i offensiven, men hvad gør vi når Isco, James, Bale, Ronaldo og Benzema alle er fit over længere tid? Vi kan rotere, men de er alle verdensstjerner, og det acceptere de bare ikke. En indstilling som er fuldt forståelig! Er der tale om formdyk, så er det fair, men ellers har du bare ikke spillere af den kaliber siddende som reserver, så kan du kalde det hvad du vil, men et lykkeligt ægteskab bliver det bare ikke.
Selvfølgelig vil spillere acceptere rotation (her tæller jeg ikke spillere som Ronaldo og Messi med, der tydeligvis vil have problemer med at sætte holdet højere end dem selv), hvis det var en del af kulturen - hvilket det ikke er i Real, der som jeg påstår, er enormt rigide i forhold til de store ændringer af principper. Da Guardiola kom til Bayern gav det også en del dønninger men spillerne blev over tid klar over vigtigheden med rotationen. At så ingen udover Guardiola selv, helt kan gennemskue rotationssystemet er en anden sag. Spillerne roterer flittigt og det uden at miste klasse fra kamp til kamp.
R7CR7GB11 skrev:
Jeg er enig med Dios, og kan umiddelbart slet ikke foelge din tankegang Neye.
Naturligvis vil ingen spillere fra oeverste hylde vaere tilfreds med at skulle dele al spilletid 50/50.
Ydermere kan du jo ikke have 22 spillere til 300-800 millioner der alle skal have loenninger paa 100 millioner om aaret.
At klassespillere skal dele en plads, betyder ikke at det nødvendigvis er 50-50 og lidt konkurrence er aldrig af vejen. Det betyder dog ikke, at spillere over en sæson sagtens kan lande på omkring 50-60 % af kampene og så lander "makkeren" af matematiske grunde jo på 40-50%
Nu koster højre backpladsen kun 50-60 mill. euro (Carvajal+Danillo) hvilket ikke er sammenligneligt med f.eks. James/Isco der vil ligge på omkring 150 mill euro
Skal priserne holdes nede, skal man anskaffe sig spillere der kan spille flere pladser og på den måde indgå i rotation på flere pladser. Et godt eksempel er en spiller som Alaba, der i Guardiolas geniale tilgang til fodboldspillet, placeres på mange pladser afhængig af hvordan der stilles op. Han kan spille CB, VB eller DVM m.fl. pladser og det lige så godt som dem han erstatter. Lahm er en alsidig spiller der bruges flittigt som både HB og DHM, Javi Martinez er også både CB eller DVM. Den nye Costa spiller glimrende både på højre som venstre midt/angreb osv. og Muller kan spille alle offensive pladser.
Når spillere bruges flittigt på flere pladser skal der disciplin til, for så skal de tvangspauses fra tid til anden. Noget der er vanskeligt, når skadeslisten er stor. Men det er det moderne fodbold handler om, når vi er oppe på øverste hylde blandt Europas bedste klubber.
I Real er det forbundet med et værditab hver gang der roteres af den ene eller anden grund, fordi man kun på meget få pladser har jævnbyrdige spiller til at deles om pladserne. Real spiller med en "etter" på pladsen og en signifikant ringere "toer" (hvis det skulle blive nødvendigt)
Du har tydeligvis ikke forstået hvad jeg mener, når du kan sætte det op som en problematik, der ikke passer ind i "mit" rotationssystem. Flere verdensklasse spillere deler pladserne ( der roteres med en højere frekvens) som i f.eks. Bayern og City
Vi er ikke uenige om, at City ikke har samme niveau som Real (irrelevant sammenstilling) på alle pladser men det var ikke min pointe. Hver position på banen er besat med flere spillere af samme klasse, hvorfor der roteres flittigt og uden tab af værdi på selve pladsen, hvis der skulle opstå en skade. Samtidig forebygger rotationen skader selv om der aldrig er 100 % garanti for ikke at ryge ind i en stime af skader uanset hvor meget man roterer
Verdensstjerner som Aguero, Silva og De Bruyne i City, er alle bænket med jævne mellemrum. Det ser du ikke i Real Madrid med Ronaldo, James og Bale
Selvfølgelig vil spillere acceptere rotation (her tæller jeg ikke spillere som Ronaldo og Messi med, der tydeligvis vil have problemer med at sætte holdet højere end dem selv), hvis det var en del af kulturen - hvilket det ikke er i Real, der som jeg påstår, er enormt rigide i forhold til de store ændringer af principper. Da Guardiola kom til Bayern gav det også en del dønninger men spillerne blev over tid klar over vigtigheden med rotationen. At så ingen udover Guardiola selv, helt kan gennemskue rotationssystemet er en anden sag. Spillerne roterer flittigt og det uden at miste klasse fra kamp til kamp.
Jeg forstår ikke meningen med "dit" rotationssystem, men jeg forstår hvad du siger. Det er egentlig meget nemt at svarer på, så ved ikke hvorfor du konstant leger politiker, og ikke vil svare direkte :) Hvis du ikke gider, så sig det endelig, så vil jeg forstå det, men ellers er du fantastisk dygtig til at svarer udenom.
Vi har jo egentlig scenariet i Real Madrid med Isco og James. Hvordan vil du løse det problem? For vi var begge enige sidste sæson omkring Isco. Hvordan vil du løse den kabale? Det er fint du i et andet indlæg nævner alsidighed hos en spiller, men det ændre jo ikke på, at vi stadig mangler 2-3 offensive spillere i stedet for Jesé og Lucas ifølge dig, som altså har ligeså meget kvalitet som de andre. Scenariet er jo, at vi nu har Isco, James, Bale og Benzema til 2-3 pladser alt efter om Benitez fastholder Casemiro's rolle, eller om han går over i en mere offensiv midtbane trio med Kroos, Modric og Isco/James. Ronaldo har du fredet har jeg læst mig frem til :)
For mig at se, så har vi allerede her problemet og det er uden de 2-3 spillere du yderligere vil hente, som har ligeså meget kvalitet som de ovennævnte.
Lad os antage vi køber Hazard/Reus og Agüero er det ikke 2 realistiske handler på hvem du ville ha? :) Jeg forstår bare ikke hvordan du vil kunne forklare spillere i den kategori, at de må sidde over fordi der er rotation på holdet. Det er jo alle spillere som vil spille stort set hver kamp, og specielt de store afgørende kampe.
Har du nogensinde set et "moderne" hold i verden ha en bænk som hedder Modric, James, Hazard og Agüero, hvor start 11'eren hedder: Kovacic, Isco, Bale, Ronaldo og Benzema? Så kan det da godt være, at flere spillere kan spille flere forskellige pladser, der er jo altså nogle spillere som skal på bænken, og mest problematisk bliver det i de store kampe.
Du nævner Agüero, Silva og De Bruyne i City, men du kan da være 100% sikker på, at de 2 førstnævnte altid vil være i startopstillingen hvis de er fit, og det er en stor kamp. De Bruyne er stadig ny, og ikke en spiller fra øverste hylde af endnu, så derfor vil det være forventeligt, at han måske bliver roteret lidt hyppigere end normalt. Jeg er bare ikke enig med dig i, at man ikke kan mærke forskel på når de 2 førstnævnte sidder på bænken i stedet for "reserverne". Mig bekendt, så er der immervæk stor forskel på Agüero kontra Dzeko og Bony. Og det samme gør sig gældende for Bayern. Der er slet ikke samme kvalitet på bænken som de spillere som starter inde.
Jeg kan ihvertfald ikke helt følge dig her.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Fy for satan!!
Altid Real Madrid.
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
FranciscoISCO skrev: Navas ude af kampen i morgen grundet overbelastning... Samme gælder for Ramos mens Benz og James stadig heller ikke er klar.
Fy for satan!!
Hey rolig nu vi boller Las palmas. Og så vi helt klar til at slå barca også
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
MadridistaPorVida skrev:
FranciscoISCO skrev: Navas ude af kampen i morgen grundet overbelastning... Samme gælder for Ramos mens Benz og James stadig heller ikke er klar.
Fy for satan!!
Hey rolig nu vi boller Las palmas. Og så vi helt klar til at slå barca også
Hmm, boller og boller... Hvis jeg skulle sammenligne den størrelsesmæssige sejr, jeg forventer i i morgen, med intim korporering, så tror jeg højst vi kommer til at nusse dem lidt i øreflippen.
Det er såmænd heller ikke kampen i morgen, der bekymrer mig, for jeg tror såmænd nok vi skal vinde, men nøj hvor må det gerne bare snart stoppe med de her belastning-/muskelskader!!
Altid Real Madrid.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Ift. at være helt klar til at slå Barca; alle mand kommer muligvis til at være fysisk klar til den tid - selvom jeg efterhånden tvivler, da flere og flere bare skrives på skadeslisten i de her tider - men dem som har været ude i allerlængst tid, de samme hvis klarmeldings-dato konstant fremskydes, vil altså ikke nødvendigvis være i deres bedste spilmæssige form.
Endvidere ligger en vigtig kamp mod PSG jo lige om hjørnet, ligesom en af nøglekampene i ligaen ude mod Sevilla også gør det... Suk... Håber ikke Navas skal sidde ude i for lang tid, nu hvor han har momentum, ligesom James og Bale også havde det, da de røg ud. Det er altså til at blive langhåret over det her...
Altid Real Madrid.