Sæsonen 2015-2016 - II
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev:
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev: Hverken Bale, Benzema eller James er blevet klar til kampen i morgen. Lad os bare forberede os på pointtab. Forhelvede hvor er jeg deprimeret over de her latterlige skader!
Eller lade os forberede os på en sejr.
Hvorfor skulle dette hold ikke kunne vinde den kamp: Navas, Danilo, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Modric, Kroos, Isco, Cristiano Ronaldo, Jesé.
Fordi Celta har lukket 8 mål ind i deres 8 ligakampe. Samtidig har de scoret 17. Alt respekt for vores hold, men vores offensiv har ikke nok pondus uden så vitale spillere som de 3 ovennævnte. Ronaldo er så afhængig af især James og Benzema, han er ikke længere typen, der kan skabe noget selv. Jesé gjorde det fint mod PSG, men når den kamp skal gøres op, så var det jo ikke fordi vi vadede i chancer. Vi stod fantastisk defensivt - det kan man håbe på sker igen. Offensivt tror jeg dog vi får det mere end svært.
Den topper jeg med, at Real Madrid har lavet 18 mål og kun ladet to gå ind.
Du er lige på kanten af det naive, hvis du regner med, at vi i en udekamp skal vade i chancer mod Paris SG. Vi styrede spillet i lange perioder, kom frem til flere chancer, som faktisk burde være endt i scoring og det skete hovedsageligt som følge af en god organisation på holdet. Der er absolut ingen grund til, at Real Madrid ikke skulle kunne gentage det i morgen.
Jeg var ovenud tilfreds med kampen mod PSG. Vi kom frem til det, som man kunne forvente rent offensivt, men det var hverken skuffende eller besnærende. Vores nuværende offensiv er bare et niveau eller to under de spillere, som sidder ude. Derfor gør jeg mig ikke de store forhåbninger,
Det er muligt, at vi har scoret 18 mål. Det er lækkert. Men målene er jo ikke scoret af særlig mange af de folk, som løber på banen i morgen foruden Ronaldo.
Som altid håber jeg, at min pessimisme bliver modbevist - det har den jo for vane at gøre :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg var ovenud tilfreds med kampen mod PSG. Vi kom frem til det, som man kunne forvente rent offensivt, men det var hverken skuffende eller besnærende. Vores nuværende offensiv er bare et niveau eller to under de spillere, som sidder ude. Derfor gør jeg mig ikke de store forhåbninger,
Det er muligt, at vi har scoret 18 mål. Det er lækkert. Men målene er jo ikke scoret af særlig mange af de folk, som løber på banen i morgen foruden Ronaldo.
Som altid håber jeg, at min pessimisme bliver modbevist - det har den jo for vane at gøre :-)
Hvad er det helt præcist der gør, at du tror vi taber imorgen? Du roser præstationen imod Psg, men samme hold imod Celta vil tabe? Uden at lægge ordene i munden på dig, så mener du, at Celta har en bedre offensiv og defensiv end Psg, og når det er sagt, så har vi endda hvad jeg vil mene er vores vigtigste mand tilbage i form af Modric.
Er det Celta's fantastiske sæson indtil videre, som gør vi ikke kan præstere som vi gjorde det i Onsdags, eller er det fordi du ikke mener vores offensive spillere som skabte nok store chancer til at vinde på Parc des Princes ikke kan gøre det imod et mindre beskedendt Celta hold. Som med alt respekt har gjort det fantastisk pt. men de er stadig langtfra et niveau som nærmer sig Psg's!
Jeg forstår du er deprimeret over vores skader, men ser vi tilbage på sæsonen, så er det altså de svære opgør vi har gjort det langt bedst imod. Hvis vores offensive spillere er lidt skarpere end i Onsdags, så vinder vi kampen imorgen, uden tvivl.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Pelle skrev:
Hvad er det helt præcist der gør, at du tror vi taber imorgen? Du roser præstationen imod Psg, men samme hold imod Celta vil tabe? Uden at lægge ordene i munden på dig, så mener du, at Celta har en bedre offensiv og defensiv end Psg, og når det er sagt, så har vi endda hvad jeg vil mene er vores vigtigste mand tilbage i form af Modric.
Er det Celta's fantastiske sæson indtil videre, som gør vi ikke kan præstere som vi gjorde det i Onsdags, eller er det fordi du ikke mener vores offensive spillere som skabte nok store chancer til at vinde på Parc des Princes ikke kan gøre det imod et mindre beskedendt Celta hold. Som med alt respekt har gjort det fantastisk pt. men de er stadig langtfra et niveau som nærmer sig Psg's!
Jeg forstår du er deprimeret over vores skader, men ser vi tilbage på sæsonen, så er det altså de svære opgør vi har gjort det langt bedst imod. Hvis vores offensive spillere er lidt skarpere end i Onsdags, så vinder vi kampen imorgen, uden tvivl.
Det er flere faktorer som gør, at jeg er nervøs for i morgen.
1) Celta er inde i en utrolig god stime. Vi har altid svære opgør imod dem, og de spiller mod os to gange om året, så de kender os på godt og ondt - modsat PSG.
2) Jeg var tilfreds med PSG-kampen, men vores offensiv var jeg ikke fuldstændig ekstatisk over. Det var jeg over defensiven, hvilket leder mig til næste problemstilling.
3) Vores hold har netop en tendens til at tage sig sammen i de store opgør. Som du selv er inde på. Mens de ofte bruger hele første halvleg på bare at komme igang mod de mindre hold. Jeg er bange for, at vi endnu engang ser et ukoncentreret hold med en lad attitude i morgen. For det gør vi ofte i ligaen.
4) Nolito. Manden er et bæst, og hvis ikke Ramos er klar til at spille, som der er tvivl om lige nu, så efterlader det os med Varane/Nacho konstellationen igen. Sammen med to backs hvis defensive kvaliteter ikke er det, de er blevet kendt for.
Det er mine primære grunde til at være nervøs. Celta spiller også en helt anden slags fodbold end PSG. Jeg har kun set tre Celta kampe i år, men de bar allesammen præg af det samme. Fart, hurtige pasninger, fra eget felt til modstanderens felt i løbet af sekunder og en generel stor trussel mod deres modstandere. Især kampen mod Barca har brændt sig ind på min nethinde.
Ingen af de ovennævnte kom PSG med. Vores defensiv gjorde det virkelig godt, men det var en stor præstation af Casemiro/Varane/Ramos trekanten samt Kroos' bedste kamp i 1/2 år, der var skyld i dette. Jeg frygter nok mest, om vi igen kan levere en præstation på så højt niveau.
Pelle det er daelme traettende at du altid forventer at vores helte bliver savet midtover.
Naturligvis bliver det en svaer kamp, men jeg har da bestemt ogsaa tiltro til, at vi har gode chancer for at rejse hjem med alle 3 point :-)
R7CR7GB11 skrev: Simpre, du er altid saa dejligt optimistisk samtidig med at du forbliver optimitisk.
Pelle det er daelme traettende at du altid forventer at vores helte bliver savet midtover.
Naturligvis bliver det en svaer kamp, men jeg har da bestemt ogsaa tiltro til, at vi har gode chancer for at rejse hjem med alle 3 point :-)
Bliver savet midt over? Fordi jeg forventer pointtab mod ligaens 2'er, som spiller noget af det bedste fodbold i mange sæsoner.
Mod et svækket Real Madrid hold, som lider voldsomt under de mange skader.
Jeg forventer ingen oversavning, men jeg tror, at vi må lide pointtab. Utroligt man ikke kan udtale sig om sådan noget, uden at skulle stilles til regnskab som en anden Judas.
- Storken
- Gæst
Pelle skrev:
R7CR7GB11 skrev: Simpre, du er altid saa dejligt optimistisk samtidig med at du forbliver optimitisk.
Bliver savet midt over? Fordi jeg forventer pointtab mod ligaens 2'er, som spiller noget af det bedste fodbold i mange sæsoner.
Jeg forventer ingen oversavning, men jeg tror, at vi må lide pointtab. Utroligt man ikke kan udtale sig om sådan noget, uden at skulle stilles til regnskab som en anden Judas.
Du burde sætte dine 30 sølvpenge på Celta Vigo på oddset ;-)
Storken skrev:
Pelle skrev:
Du burde sætte dine 30 sølvpenge på Celta Vigo på oddset ;-)
Nej, for jeg tror ikke nødvendigvis, at Celta vinder :-)
Havde du penge på dem i 4-1 ydmygelsen? ;-)
- Johnson
- Gæst
Johnson skrev: Madrid ser uhyggeligt stærke ud. Vi har det meste af sæsonen spillet med 3-5 spillere fra B-kæden og alligevel fører vi ligaen, har scoret flest mål og vigtigst af alt så lukker vi meget få mål ind. Real Madrid har fået noget så sjældent som en god organisation. Når de bedste spillere kommer tilbage så begynder målene også at komme i stor stil. Jeg forstår slet ikke de kritiske røster. Efter min mening er Real Madrid for første gang i lang klart det stærkeste HOLD både i Spanien og Europa, i modsætning til de mange sæsoner hvor vi blot havde nogle af verdens bedste spillere der sjældent spillede som et hold. Jeg forstår ikke hvordan i kan holde pessimismen kørende, men det må i jo selv om.
Det stærkeste HOLD - tildeler jeg nu engang Bayern, også selvom de tabte til et formstærkt Arsenal mandskab.
Men ja, får vi de skadede spillere tilbage, så mener jeg helt sikkert, at vi sidder på tronen sammen med sydtyskerne :)
Glimrende organisation defensivt, fremragende presspil med Toni Kroos i spidsen. Kampen mod PSG var klart Real Madrids bedste defensive indsats, hvor det ikke udelukkende var op til Navas at sikre point. Det var godt at se.
Der mangler bare noget helt essentielt offensivt uden Bale, Benzema og James, og det synes JEG tydeligt, at man ser, selvom der generelt bliver skabt godt med chancer.... også mod PSG. Der er jo en verden til forskel på at skabe chancer og score på sine chancer! De spillere Real Madrid mangler, er alle spillere, der skaber plads til Ronaldo eller har en bedre målnæse, end spillere som Jesé (han har forudsætningerne), Lucas, Isco mm. Derfor er det svært at se, hvor målene skal komme fra, når Ronaldo reelt set er eneste mand, modstanderen skal holde vågent øje med.
Vi har spillerne (nu også med Modric tilbage) - også under hensyntagen til vores skadessituation - til at dominere kampen 70-30, hvilket er et rigtigt godt udgangspunkt. Hvorfor lukke dem mere ind med en defensiv strategi og efter min mening øge risikoen for pointtab?