Sæsonen 2015-2016 - II
- rene
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rene
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Casilla
Marcelo, Pepe, Varane, Danilo
Casemiro, Kroos, Modric
Isco
CR, Jesé
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Rolig nu. Hvis følgende startopstilling ikke kan slå Las Palmas, så kan vi lige så godt bede om tvangsnedrykning:
Casilla
Marcelo, Pepe, Varane, Danilo
Casemiro, Kroos, Modric
Isco
CR, Jesé
Hjemme imod Las Palmas, så håber jeg da vi går mere offensivt til værks! Casemiro har fortjent at spille, men han er for defensiv i en sådan kamp. Håber nu mere på Kovacic, Modric og Isco på den centrale og Lucas, Jesé og Ronaldo på toppen. Kroos skal have et lille hvil inden de 3 næste svære kampe imod Psg, Sevilla og Barcelona. Kovacic skal vi også have igang, så han kan få en afgørende rolle i de 3 ovennævnte kampe. Vil nu også hellere starte med Nacho i stedet for Pepé. Pepé virker mere og mere skrøbelig, så kan han eventuelt blive skiftet ind i de sidste 30 min. af kampen, hvor alting forhåbentlig er afgjort.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
rene skrev: Hvorfor skal vi altid priotere Champions League over La Liga, synes det er på tide med et spansk mesterskab, den trup vi stiller med i morgen, får flere problemer end vi nok lige går og regner med, husk på at vi har store scoringsvanskeligheder i denne sæson, vil bare være så idiotisk at smide et point eller sågar alle tre, fordi så er Barcelona allerede kørt afsted, da vi jo må forvente at de tæsker Getafe i morgen rimelig sikkert, er skuffet, da jeg virkelig ønsker et spansk mesterskab i år til den hvide del af madrid, tør slet ikke tænke på hvordan kampen går i morgen uden Super Navas på mål, men håber det bedste.
Casilla er en hæderlig målmand og er da mere sikker i feltet end Navas, så det skulle ikke gøre en stor forskel - især når vi ikke regner med, at Las Palmas får 100 skudforsøg.
Det hold, vi stiller, er ikke dårligere end nogen anden startopstilling i resten af sæsonen indtil videre, så formentlig bliver det ikke en så stor udfordring igen. Hvis vi nu SKAL sammenligne, så er Barcas kamp tre gange sværere end vores, så hvis et af holdene taber point, så er det sgu dem.
Ind med Kovacic og Vasquez, så de holdes igang!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Dios skrev: Jeg forstår ikke meningen med "dit" rotationssystem, men jeg forstår hvad du siger. Det er egentlig meget nemt at svarer på, så ved ikke hvorfor du konstant leger politiker, og ikke vil svare direkte :) Hvis du ikke gider, så sig det endelig, så vil jeg forstå det, men ellers er du fantastisk dygtig til at svarer udenom.
Vi har jo egentlig scenariet i Real Madrid med Isco og James. Hvordan vil du løse det problem? For vi var begge enige sidste sæson omkring Isco. Hvordan vil du løse den kabale? Det er fint du i et andet indlæg nævner alsidighed hos en spiller, men det ændre jo ikke på, at vi stadig mangler 2-3 offensive spillere i stedet for Jesé og Lucas ifølge dig, som altså har ligeså meget kvalitet som de andre. Scenariet er jo, at vi nu har Isco, James, Bale og Benzema til 2-3 pladser alt efter om Benitez fastholder Casemiro's rolle, eller om han går over i en mere offensiv midtbane trio med Kroos, Modric og Isco/James. Ronaldo har du fredet har jeg læst mig frem til :)
Det er muligt jeg ikke ved hvad du spørger om. Faktisk synes jeg også dit spørgsmål var lidt mærkeligt, for "mit" rotationssystem imødegår jo netop den situation du problematiserede. Og "mit" rotationssystem er slet ikke så firkantet som du forudsatte i dit spørgsmål. Så jeg kan med sikkerhed sige, at det ikke er ond vilje eller mangel på lyst til at besvare dine spørgsmål - tværtimod.
Jeg er mere striks end dig. Jeg ser vi har Ronaldo (han skal indgå i rotationen og så må hans nykker vige for holdets interesser), Bale, James, Benzema og Isco til 3-4 pladser og jeg betragter det som verdens bedste offensive dækning (sammen med Bayern, Barcelona og City) og alle spillere er i stand til at spille alle de nævnte pladser. Bruges Jesé eller Vasques af nød (skader) er der efter min mening tale om et for stort værditab for holdet. Derfor er de i min verden reserver og ikke en del af rotationsstammen og derfor kun at hente ind, når skadeslisten kræver det.
Jeg beskrev det tidligere med eksempler fra Bayern, at det ikke nødvendigvis er to spillere til hver plads når man har alsidige spillere, der kan være makker på flere pladser. Det vigtige er bare, at der roteres, så alle spillere i rotationsstammen er i spil og at de spillere der er i spil, har nogenlnde samme styrke, så værditabet for holdet ikke bliver for stort på de enkelte pladser, når de hviler.
Dios skrev: For mig at se, så har vi allerede her problemet og det er uden de 2-3 spillere du yderligere vil hente, som har ligeså meget kvalitet som de ovennævnte.
Lad os antage vi køber Hazard/Reus og Agüero er det ikke 2 realistiske handler på hvem du ville ha? :) Jeg forstår bare ikke hvordan du vil kunne forklare spillere i den kategori, at de må sidde over fordi der er rotation på holdet. Det er jo alle spillere som vil spille stort set hver kamp, og specielt de store afgørende kampe.
Vores skadessituation siger mig, at vi burde have i hvertfald mindst én klassespiller mere, hvor værditabet ikke ville være så stort, når antallet af skader vokser så voldsomt, som vi har set på det sidste. Her ville jeg klart pege på Reus, der kan spille flere positioner hvorimod Hazard mere i min verden ville være en erstatning for en af vores såkaldte galacticos spillere som f.eks. Ronaldo.
Dios skrev: Du nævner Agüero, Silva og De Bruyne i City, men du kan da være 100% sikker på, at de 2 førstnævnte altid vil være i startopstillingen hvis de er fit, og det er en stor kamp. De Bruyne er stadig ny, og ikke en spiller fra øverste hylde af endnu, så derfor vil det være forventeligt, at han måske bliver roteret lidt hyppigere end normalt. Jeg er bare ikke enig med dig i, at man ikke kan mærke forskel på når de 2 førstnævnte sidder på bænken i stedet for "reserverne". Mig bekendt, så er der immervæk stor forskel på Agüero kontra Dzeko og Bony. Og det samme gør sig gældende for Bayern. Der er slet ikke samme kvalitet på bænken som de spillere som starter inde.
Jeg kan ihvertfald ikke helt følge dig her.
Der vil altid være spillere, der ikke kan erstattes helt og hvor der altid vil være et vist værditab. Det er klart, at spillere som Messi, Aquero, Ronaldo, Hazard ikke kan erstattes 100% men pointen er, at hvis man sikre sig de er med i de vigtigste kampe, skal man kunne erstatte dem løbende. Og her er mit syn på det, at værditabet skal være så lille som muligt, for nu at vende tilbage til det vi startede med at debattere.
Mht. Bayern, er jeg helt uenig. Verdensstjerner sidde ofte over og mange af dem starter også ude, når alle er klar. Der var en del vind omkring det hos stjernerne da Guardiola kom til men det er ebbet ud efterhånden som tiden er gået. Det er her kulturen kommer ind - hvor let er det at vende præmisserne for en startopstilling. Det handler om, at man ved fra start af, at det er præmisserne for at spille på holdet, at man ikke spiller hver gang
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
mohbar skrev: er der en cafe i Kbh der viser kampen.?
Atletica på Sankt Peder Stræde
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- rene
- Gæst
-
- guti
- Gæst
-
Download soapcast: download.sopcast.com/download/SopCast.zip
eller/og acestream
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos