Mulige indkøb til næste sæson (16/17)
Sahinovic skrev: Sebberg:
Hazard er en gudsbenådet fodboldspiller, og det er jo decideret blasfemi, at en bruger næsten ønsker Mahrez mere end ham - jesus christ.
Hvis vi nu engang lader være med at tænke på statistikkerne, selvom de mildest talt heller ikke taler for Hazard, men bare det generelle spil, så har Hazard jo været en komplet joke. Hvorfor skulle Real Madrid nogensinde satse på en spiller, som åbenbart kan blive så pigesur på en manager, at han ikke engang gider at spille, eller bare virker som en som totalt har mistet lysten til at spille.
Hvordan er det at Willian stadig formår at spille godt under Mourinho, selvom han også lider under Mourinhos defensive indstilling til spillet? Resten af truppen er jo en komplet joke - man har den galoperende hest Matić, en fucking John Terry som er totalt brændt ud, og en Fàbregas som er piv hamrende elendig, så kan man altså ikke forvente super meget.
Jeg vil ikke sidde her og tvivle på Hazards potentiale, da det er enormt, men spørgsmålet er så om han kan indfri dette potentiale, jeg er blevet i tvivl. Derfor vil jeg hellere hente en Mahrez, sådan som situationen ser ud nu, som tydeligvis godt kan lide at spille fodbold og som har noget på hjertet, istedet for at hente en Hazard og når han så bliver en falliterklæring - ligesom Bale, så skal vi sidde her og fortælle hinanden, at vi skal huske på, at han spillede en god omgang bold i sæsonen 2014/2015.
Jeg er så træt af, at folk argumenterer ud fra selvkonstrueret ’fakta’, som medierne har plantet. Så har Isco kigget lidt sjovt på Kroos på bænken; så er det pludselig en kritik af Benitez. Så har Hazard underpræstereret på et i forvejen skidt spillende Chelsea hold med en udskældt træner; så er Hazard pludselig pigefornærmet og kan ikke motivere sig under modgang. Hvad bliver det næste? Jeg giver et frækt gæt: Mod Sociedad på lørdag scorer Kroos på et flot langskudsmål. I et glædesrus kaster han en knytnæve op i luften for at cementere den store glæde. Imidlertid finder de spanske medier ud af, at den bevægelse, han laver, minder om den, som Thor fra den nordiske mytologi laver, når han kaster Mjølner op i luften for at hidkalde lyn og torden. Og det er SLEMT, fordi Rafael Benitez har en grandonkel, der faktisk er forfatter bag en bog, hvori en passage i bogen sætter spørgsmålstegn ved historien om den nordiske mytologi. Den knyttede næve må altså utvivlsomt være en hån, en kritik – ja nærmest en udstilling af Benitez som træner og som menneske
You get me. Alt er gisninger. Hvad ved du om Hazard og hans forhold til Mourinho? Du ved måske, at der har været lidt gnidninger, men ellers kan du jo ikke hive noget ud fra det. Hvem siger ikke, at Mourinho har kørt en psykisk tortur på Hazard? Hvem siger ikke, at Hazard måske har haft nogle problemer i familien, der har trukket fokus fra fodbolden? Hvem siger ikke, at Hazard bare er inde i en forfærdelig stime, som han skal ud af? Du sidder og siger, at han er blevet en pigefornærmet fodboldspiller, der ikke gider spille fodbold; hvad fanden ved du om det?
Jeg er så træt af, at en lille fjer bliver til 317 høns. Kan vi ikke holde os til det, som vi ved? Hazard har spillet rigtig dårligt i år. Til gengæld har han de sidste to sæsoner været PRL’s måske bedste spiller.
Og jeg siger ikke, at det er et godt tegn, at Hazard kan spille elendigt i en halvsæson. Det er bekymrende, og det bliver særdeles interessant at se, hvordan han præsterer nu under Hiddink. Men at sidde og lege Dr. Phil med analytiske passager om Hazard viljestyrke og reaktion i modgang, det hører altså ikke til i debatten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
You get me. Alt er gisninger. Hvad ved du om Hazard og hans forhold til Mourinho? Du ved måske, at der har været lidt gnidninger, men ellers kan du jo ikke hive noget ud fra det. Hvem siger ikke, at Mourinho har kørt en psykisk tortur på Hazard? Hvem siger ikke, at Hazard måske har haft nogle problemer i familien, der har trukket fokus fra fodbolden? Hvem siger ikke, at Hazard bare er inde i en forfærdelig stime, som han skal ud af? Du sidder og siger, at han er blevet en pigefornærmet fodboldspiller, der ikke gider spille fodbold; hvad fanden ved du om det?
Jeg er så træt af, at en lille fjer bliver til 317 høns. Kan vi ikke holde os til det, som vi ved? Hazard har spillet rigtig dårligt i år. Til gengæld har han de sidste to sæsoner været PRL’s måske bedste spiller.
Og jeg siger ikke, at det er et godt tegn, at Hazard kan spille elendigt i en halvsæson. Det er bekymrende, og det bliver særdeles interessant at se, hvordan han præsterer nu under Hiddink. Men at sidde og lege Dr. Phil med analytiske passager om Hazard viljestyrke og reaktion i modgang, det hører altså ikke til i debatten.
Jeg har set Chelseas kampe og kan udfra kampene se, at Hazard ligner en der ikke gider at spille fodbold, hvor skulle jeg ellers få det fra? Du forventer måske at Hazard møder op mandag morgen foran Abramovichs kontor med et skilt hvor der står, jeg gider ikke at spille fodbold - før du kan indse, aha der er måske noget i det, men kun måske.
Faktum er at Hazard har spillet noget elendigt fodbold hele halvsæsonen igennem, ikke i en eller fem kampe, men hele halvsæsonen, og fortsætter han med dette, så kan jeg ikke se hvorfor Real Madrid nogensinde skulle købe ham pga hans fortid - for han bliver så sandeligt heller ikke en billig herre.
Florentino Pérez
Dios skrev: Sahinovic skrev:
Jeg vil ikke sidde her og tvivle på Hazards potentiale, da det er enormt, men spørgsmålet er så om han kan indfri dette potentiale, jeg er blevet i tvivl. Derfor vil jeg hellere hente en Mahrez, sådan som situationen ser ud nu, som tydeligvis godt kan lide at spille fodbold og som har noget på hjertet, istedet for at hente en Hazard og når han så bliver en falliterklæring - ligesom Bale, så skal vi sidde her og fortælle hinanden, at vi skal huske på, at han spillede en god omgang bold i sæsonen 2014/2015.
Og hvad sker der så når Mahrez får jordforbindelse igen? Så hænger vi måske på den nye Faubert. Alle kan præstere godt i 1 sæson. Det er Sneijder, Bale etc. da det bedste eksempel på. Jeg er også fan af Mahrez, men han har intet bevist på den store scene endnu, ej heller på den lange bane endnu. 24 år og man hørte først om ham for 3 måneder siden. Hazard derimod har vist fremragende spil i mange år, hvis vi ser bort fra denne sæson.
Hvis vi skal se på spillere som lider under Mourinho i Real Madrid tiden, så var der ikke mange spillere som ville være her endnu. Hvis man som fan kan blive så pigefornærmet på en træner som der bliver givet udtryk for herinde, så prøv at spil under en træner man ikke kan med. Det er jo hyklerisk!
Jamie Vardy og en spiller som Harry Kane er spillere som kun kan præstere godt i en sæson eller to. En spiller der er så teknisk begavet som Mahrez, mister det altså ikke natten over, så jeg tror han alle dage har haft jordforbindelsen, han får nok sine ups and downs, men selv på et bundniveau kan han gøre forskellen. Forstår heller ikke hvad du mener med den store scene, når han har præsteret i samtlige Premier League kampe, pånær i nederlaget mod Arsenal.
At du nævner Sneijder som en der kun har præsteret godt i én sæson, må da være en komplet joke? Han gjorde det faktisk ok i sin tid i Real Madrid, sammen med Robben, men dem kunne vi jo ikke bruge til noget, well, det kunne Inter (the treble?) og FC Bayern godt bruge til noget. Så at Real Madrid ikke kan bruge spillere til noget, er ikke ensbetydende med at de ikke er gode spillere. Jeg tror faktisk at Isco får samme skæbne som Sneijder, synes du også han er en spiller som kun har præsteret i en sæson?
Der er forskel på at være fan og en professionel fodboldspiller, at man som fan giver udtryk for at man ikke synes at Mourinhos opførsel er super behagelig, er ikke det samme som en spiller der ikke gider at spille for ham.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Og hvad sker der så når Mahrez får jordforbindelse igen? Så hænger vi måske på den nye Faubert. Alle kan præstere godt i 1 sæson. Det er Sneijder, Bale etc. da det bedste eksempel på. Jeg er også fan af Mahrez, men han har intet bevist på den store scene endnu, ej heller på den lange bane endnu. 24 år og man hørte først om ham for 3 måneder siden. Hazard derimod har vist fremragende spil i mange år, hvis vi ser bort fra denne sæson.
Hvis vi skal se på spillere som lider under Mourinho i Real Madrid tiden, så var der ikke mange spillere som ville være her endnu. Hvis man som fan kan blive så pigefornærmet på en træner som der bliver givet udtryk for herinde, så prøv at spil under en træner man ikke kan med. Det er jo hyklerisk!
Jamie Vardy og en spiller som Harry Kane er spillere som kun kan præstere godt i en sæson eller to. En spiller der er så teknisk begavet som Mahrez, mister det altså ikke natten over, så jeg tror han alle dage har haft jordforbindelsen, han får nok sine ups and downs, men selv på et bundniveau kan han gøre forskellen. Forstår heller ikke hvad du mener med den store scene, når han har præsteret i samtlige Premier League kampe, pånær i nederlaget mod Arsenal.
At du nævner Sneijder som en der kun har præsteret godt i én sæson, må da være en komplet joke? Han gjorde det faktisk ok i sin tid i Real Madrid, sammen med Robben, men dem kunne vi jo ikke bruge til noget, well, det kunne Inter (the treble?) og FC Bayern godt bruge til noget. Så at Real Madrid ikke kan bruge spillere til noget, er ikke ensbetydende med at de ikke er gode spillere. Jeg tror faktisk at Isco får samme skæbne som Sneijder, synes du også han er en spiller som kun har præsteret i en sæson?
Der er forskel på at være fan og en professionel fodboldspiller, at man som fan giver udtryk for at man ikke synes at Mourinhos opførsel er super behagelig, er ikke det samme som en spiller der ikke gider at spille for ham.
Du har fingeren på pulsen i Chelseas omklædningsrum, og nu kan du endda også let og elegant spå fremtiden i forhold til, hvem der slår igennem, og hvem der kun er døgnfluer.
Nu når vi er i gang, kan du så ikke også smide lottotallene for næste onsdag? Please!
Sebberg skrev:
Sahinovic skrev:
Du har fingeren på pulsen i Chelseas omklædningsrum, og nu kan du endda også let og elegant spå fremtiden i forhold til, hvem der slår igennem, og hvem der kun er døgnfluer.
Nu når vi er i gang, kan du så ikke også smide lottotallene for næste onsdag? Please!
Harry Kane var da super hyped sidste sæson, der var endda brugere som mente at man skulle købe ham :'-D hvad er han så i denne sæson, ja netop, et flop.
Florentino Pérez
Vi mangler nogle løbestærke og passionerede spillere på vores hold. Spillere som Alexis Sanchez, Suarez, Koke og endda Verratti.
Fondo_Sur skrev: Med indkøb mener man vel erstatninger til Ronaldo og Bale eller hvordan? I så fald ser jeg ikke Hazard som det rette valg, da han blot minder mig om en belgisk udgave af Isco.
Vi mangler nogle løbestærke og passionerede spillere på vores hold. Spillere som Alexis Sanchez, Suarez, Koke og endda Verratti.
Jeg tror at det er spild af tid, at snakke om erstatninger for Bale. Der er vist 0,1 % chance for, at han bliver sat til salg...:)
Men alt efter hvordan sæsonen, trænersituationen og Karims juridiske problemer osv. udvikler sig, så kan man ikke udelukke noget ift. Ronaldo, Benzema, James, Isco, Kroos, Jesé, Denis og Navas (som minimum).
Sahinovic skrev:
Sebberg skrev:
Sahinovic skrev:
Harry Kane var da super hyped sidste sæson, der var endda brugere som mente at man skulle købe ham :'-D hvad er han så i denne sæson, ja netop, et flop.
Kane, et flop i denne sæson??.. Det kan du da ikke mene, han scorer da en del og arbejder for sagen.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så var Taarabt også fænomenal i QPR til at starte med, og hans teknik kan man vel heller ikke sætte en finger på. Det samme kan man sige om Robinho, som heller ikke havde en teknik som fejlede noget. Du får det til at lyde som om, at spillere uden den tekniske finesse som de ovennævnte spillere slet ikke egner sig til fodbold på et højere plan end Serie A. Higuain som stort set er samme type som Vardy fungere da meget godt i Napoli? Han præstere rigtig fint, men det er jo ikke ens betydende med, at de ikke har niveauet blot fordi de ikke besidder samme teknik? Og hvad angår jordforbindelse, så hentyder jeg til, når Mahrez finder sit normale niveau igen. For selvfølgelig fortsætter han ikke det uhørte høje niveau sæsonen igennem. Ligesom Leicester selvfølgelig også får jordforbindelse igen, og falder en del pladser ned i tabellen slut mod sæsonen.
Den store scene = Chl for at skære det helt ind til benet. Hvis Mahrez skal op og lege med de store drenge, så er det selvfølgelig ikke nok, at han har spillet hjernedødt godt i 4 måneder i Pl. Så skal han fortsætte niveauet sæson efter sæson, og være afgørende i de store kampe. Jeg siger ikke, at han ikke har været det indtil videre, men selv Nicki Bille kan spille en god kamp.
Jeg har aldrig kunne fordrage Sneijder, og jo, jeg synes kun han gjorde det godt i hans første sæson i Real Madrid. Resten af tiden i Madrid var han en alibi spiller, som ikke rigtig magtede opgaven. Når man skifter til Galatasaray som 28 årig, så siger det alligevel lidt om niveauet synes jeg. Så vidt jeg husker, så blev Robben ikke solgt, fordi han ikke var god nok, men fordi Perez vilde indkøb i 09 skulle finansieres? Jeg kan selvfølgelig huske forkert, men nu var jeg da heller ikke den største fan af den egoistiske Robben. Var faktisk rigtig glad for begge hollændere blev solgt.
Det kunne godt tænkes, at Isco får samme skæbne som Sneijder, hvis du vel og mærke mener det er fordi de begge bliver solgt? Det er jo kun i Real Madrid Isco ikke kan bruges. Vi skal jo helst have slutprodukt i alle spillere. Wonder why, vi aldrig kan holde et kontinuerligt niveau på toppen. I Barcelona havde de Xavi og Iniesta som dengang blev betegnet som de absolut 2 bedste midtbanespillere på daværende tidspunkt, og i Real Madrid havde vi Özil. Vores fokus gik på, at Özil alle sæsoner lavede flere assist end de 2 tilsammen, så derfor måtte han jo være bedst. Sjovt nok var det bare aldrig os der løb med titlerne, ligesom det heller ikke er det nu.
Logikken hænger bare ikke sammen i Real Madrid. Vi vil godt have smukt spil, men vi alle vil det forskelligt. Vi vil have de bedste spillere, selvom de ikke er de bedste for holdet. Så bruger vi 3 sæsoner på at finde ud af hvorfor det ikke fungere, og halvanden måneds fantastisk fodbold giver os drømme om, at træneren bare skal have mere tid, selvom han intet har kunne rette op på i 5 måneder.
Hvis du lader Isco være Isco, så har du 1 af de 3 bedste fodboldspiller indenfor få år. Neymar bliver nok ham der løber med titlen flest gange, men Isco vil ligesom Xavi og Iniesta altid ligge i top 3-4 stykker. Hvis Isco løb rundt i Barcelona nu, så ville alle Madridistas munde løbe i vand, og ærgre os over, hvorfor vi ikke købte ham. For Isco behøver ikke at scorer 15 mål, eller lave 30 assist på en sæson i Barcelona. Han skal bare gøre holdet bedre, og vinde titler. i Real Madrid er tendenser anderledes. Hvis du ikke scorer mange mål og mange assist, så bidrager du ikke til noget. Alt det selvom selv samme folk mener Modric er vores bedste spiller? Det eneste Modric ikke gør i Real Madrid er at bidrage til mål og assist.
Du glemmer bare én ting når du snakker forskellen på professionelle fodboldspillere og fans. Vi er begge mennesker. Du kan være nok så professionel, men den følelse forsvinder bare ikke!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Brylle
- Gæst
-
Er det da ikke nok at ligge delt 5'er på topscorerlisten og være stjernen på et hold, der ligger nummer 4 i Premier League? :)Sahinovic skrev:
M_linding skrev:
Fondo_Sur skrev: Med indkøb mener man vel erstatninger til Ronaldo og Bale eller hvordan? I så fald ser jeg ikke Hazard som det rette valg, da han blot minder mig om en belgisk udgave af Isco.
Jeg tror at det er spild af tid, at snakke om erstatninger for Bale. Der er vist 0,1 % chance for, at han bliver sat til salg...:)
Men alt efter hvordan sæsonen, trænersituationen og Karims juridiske problemer osv. udvikler sig, så kan man ikke udelukke noget ift. Ronaldo, Benzema, James, Isco, Kroos, Jesé, Denis og Navas (som minimum).
Enig i muligheden for store forandringer. Hvis vi får nul trofæer to år i træk, skal der automatisk udskiftes i truppen. Lad os håbe at det er de rigtige, der bliver udskiftet. Vil nemlig meget gerne beholde Benzema, James, Isco, Kroos, Jesé og Navas.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så var Taarabt også fænomenal i QPR til at starte med, og hans teknik kan man vel heller ikke sætte en finger på. Det samme kan man sige om Robinho, som heller ikke havde en teknik som fejlede noget. Du får det til at lyde som om, at spillere uden den tekniske finesse som de ovennævnte spillere slet ikke egner sig til fodbold på et højere plan end Serie A. Higuain som stort set er samme type som Vardy fungere da meget godt i Napoli? Han præstere rigtig fint, men det er jo ikke ens betydende med, at de ikke har niveauet blot fordi de ikke besidder samme teknik? Og hvad angår jordforbindelse, så hentyder jeg til, når Mahrez finder sit normale niveau igen. For selvfølgelig fortsætter han ikke det uhørte høje niveau sæsonen igennem. Ligesom Leicester selvfølgelig også får jordforbindelse igen, og falder en del pladser ned i tabellen slut mod sæsonen.
Jeg mener bare ikke at Taarabt og Mahrez er i besiddelse af samme antal egenskaber. Jeg husker Taarabt som en der var god til at drible, hvorimod en Mahrez kan meget mere end bare at drible, det er derfor jeg netop synes han er så spændende, han har meget at byde. Om Mahrez og Leicester kan fortsætte deres høje niveau vil tiden kun vise, jeg ser dem bestemt som en seriøs titeludfordrer. Om Hazard kan hæve sit niveau efter en elendig halvsæson vil tiden kun vise, jeg har gjort det klart i mine indlæg at sådan som situationen ser ud nu, ville jeg klart foretrække Mahrez frem for Hazard.
Jeg har alle dage kunne lide Hazard, og har ment at han var den perfekte ''arvtager'' for Ronaldo, men hans halvsæson har vakt bekymring hos mig.
Vi er i samme båd hvad angår Isco og snakken om slutprodukt, jeg blev ihvertfald allerede misundelig da du bare nævnte Isco i FC Barcelona, men mon ikke det går op for folk hvis han bliver solgt til sommer. Isco skal simpelthen ikke sidde bænken, fremfor en James.
Florentino Pérez