Madridismo

13 år 7 måneder siden #181 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridismo
Nu piver jeg kraftstejleme som en kælling, men det er superskønt, hvis Vicente del Bosque bliver æresmedlem senere i dag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Beckham-Boy
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #182 af Beckham-Boy
Besvaret af Beckham-Boy på emne Madridismo
Efter en tur til Spanien (første gang i landet, i øvrigt) blev jeg for alvor mindet om hvorfor jeg er Madridista. I en tid med personfnidder og kalenderproblemer, så er det vigtigt at huske på, hvorfor man stadig holder fast på trods af alskens rod.

Under mit ophold boede jeg hos en spansk familie. Moderen var født i Galicien, imens faderen kom fra Madrid. Børnene - en dreng og en pige - var begge født i Salamanca (jeg opholdte mig i Madrid og Salamanca). Det første vi gjorde var at se el derbi madrileño - hele familien, samlet. Den energi den familie udviste var helt fantastisk! Følelserne sad helt ude på tøjet og stemningen smittede af på mig. Naturligvis, jeg har da både grinet, grædt, skrålet og sukket højlydt ved Real Madrid-kampe, men denne gang var episoden fuldstændig unik. Real Madrid gik sejrrigt fra kampen og vi unge bevægede os ud i byen efterfølgende.

Hvor pointen i alt dette er, at jeg virkelig blev overbevist om, hvad Madridismo er. For mig at se dækker ordet begreb ikke fænomenet, så jeg vil snarere kalde det en følelse. Madridismo er lidt lig empati - men i stedet for at føle for nogen, så føler man sammen med nogen. I det øjeblik med familien følte jeg Real Madrid sammen med personerne. Nu, hvor der ikke er kamp, føler jeg sammen med familien på et andet plan. Det er følelsen af sammenhold, følelsen af at have fast rod i noget særligt og noget unikt. Det er Madridismo for mig - en smuk og vidunderlig følelse, som desværre ikke ret mange i Danmark kender til.

Derfor er konklusionen også, at Madridismo ikke er ved at forsvinde. Den er ikke ved at smutte fra klubben på trods af modstand udefra og transfer af Raúl og Guti. Og selv hvis den gjorde, så ville følelsen stadig eksistere blandt fansene, hvilket er hele grobunden for en klub. Det er også fansene, der udtrykker deres utilfredshed med klubben - hvem kan ikke erindre piften og vinken med hvide lommetørklæder, når spillerne i Real Madrid skulle gøre en halvhjertet indsats? Dette er sågar også Madridismo - den ubehagelige følelse af, at noget man holder af skuffer en, men samtidig troen på, at det kun er midlertidigt.

Det var lidt mit besyv - kan dog på ingen måde matche de fremragende indlæg for nogle år siden. Tak for et godt site, folkens!

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #183 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo
GOdt indlæg og kan nikke genkendende til meget af det du skriver.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #184 af Hugol

Hugo Sanchez 38 mål. De bliver slået men kanon respekt til Hugo at have rekorden så længe sammen med Zarra.

Viva HUGOL

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #185 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Madridismo
Det står klistret med store fede bogstaver:

AS: &quot;Valdano se marcha&quot;
MARCA: &quot;Valdano sale del Madrid&quot;

Nu krydser jeg alt for, at det ENDELIG bliver en realitet! Jeg har længe ønsket Valdano langt væk og været varm fortaler for, at han skulle sparkes ud af klubben.

Lad det nu, for guds skyld, endelig ske! Det vil være så vigtigt og så er jeg ellers ligeglad med, hvad han har gjort for klubben i sin tid. De seneste to sæsoner har han blot været en sten om benet, i en stilling som er overflødig og nærmest blot blev skabt for at give plads til ham i første omgang.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #186 af Hugol
Valdano er en meget vigtig person for Real Madrid og jeg vil altid behandle ham med respekt da han jo som os alle ønsker Real Madrid det bedste. Men når der er uro så er det klart at nogle må gå, og jeg mener at man har taget den rigtige beslutning.

FORZA VALDANO

13 år 5 måneder siden #187 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Madridismo
&quot;i en stilling som er overflødig og nærmest blot blev skabt for at give plads til ham i første omgang.&quot;

Sikke noget vås. Valdano er Director General, hvilket er den højeste stilling der er i klubben. Han er ansvarlig for at føre bestyrelsens visioner ud i livet. I et normalt firma, ville han være den vigtigste mand overhovedet, hvilket bl.a. på grund af Florentino nok ikke helt har været tilfældet for Valdano.

Edit: På engelsk hedder det 'CEO'.

13 år 5 måneder siden #188 af Siempre Madrid

Har du et særligt ønske om at blive stemplet som uvidende?

Jorge Valdano har om nogen tegnet klubben udadtil og derfor er det særdeles overraskende, at Florentino Pérez bøjer sig for ønsket. Det er en særdeles magtfuld mand, som forlader posten og det bliver svært at finde en afløser, som kan tøjle opgaven.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #189 af Hugol
www.as.com/video-directo/directo-as

sådan

Valdano 21-50

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #190 af Hugol
Hvor dælen tager vi denne her henne.

Madridista skriver at Valdano selv vil afsted men valdano har lige sagt at det er Real Madrid som har taget beslutningen. Valdano har udtalt at han ikke selv tog denne her beslutning.

13 år 5 måneder siden #191 af Siempre Madrid
Prææææcis, som der står på Madridista.dk.........

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #192 af Hugol
Skriv med store blogbogstaver næste gang. Jeg bliver snart 30. :-)

Leveret af Kunena Forum