Madridismo

13 år 5 måneder siden #193 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Madridismo
Uden større oplæg til diskussion er min nuværende følelse: Real Mourinho fremfor Real Madrid,...

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #194 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo
Fair holdning. Mourinho kan da også få lidt opdragelse med på vejen så han ikke udtaler sin holdninger på en ødelæggende måde, selvom han har 100% ret i det.

• Los Blancos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #195 af Los Blancos
Besvaret af Los Blancos på emne Madridismo
@Siempre

I nyheden "Valdano er fortid i Real Madrid" Står der:

"Florentino Pérez takkede Jorge Valdano for sit store arbejde for klubben og selv om præsidenten fik det til at lyde som om, at det er Real Madrid, som har opsagt kontrakten med Jorge Valdano, er der ingen tvivl om, at han selv har ønsket at forlade klubben."

I selve interviewet siger Jorge, at det er Real Madrid som har valgt at opsige hans kontrakt grundet ønske om organisations-ændring.

Dette står der også senere i nyheden, men ovenstående skal alså rettes for det er forkert.

Det samme er sket i nyheden "Chok: Jorge Valdano stopper"
Her står der også direkte at Jorge har valgt at stoppe efter egen vilje, men det er altså en ifølge både Florentino og Jorge forkert antagelse!

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #196 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo
Føler jeg mig lidt ung igen. synes også der var noget der ikke passede.

• bodamgaard
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #197 af bodamgaard
Besvaret af bodamgaard på emne Madridismo
Som madridista er det svært at sige alt det gode, som man tænker om Valdano, og skulle jeg forsøge ville mit indlæg desuden derved svulme over alle en fornuftig tales bredder.

For mig at se er det en naturlig konsekvens at Valdano siger stop efter denne sæson, og det er en beslutning, som vidner om stor personlig integritet. I deres filosofiske tilgang til fodbold er Mourinho og Valdano diametralt forskellige. Førstnævnte er stærkt disciplineret i sin taktiske tilgang til spillet, og fokus er på det effektive, kontrollerede og direkte spil, imens sidstnævnte nærer forkærlighed for det æstetiske og kreative spil. Det har været åbenlyst for Valdano, at Real Madrid pt. er i situation, der er uforenelig med den ideologi han bringer til fodbolden. Det har nok også - selvom det måske har været en bitter pille at sluge - været hans erkendelse, at Real Madrid som klub netop nu, har mere brug for Mourinho end ham selv. Den enkelte fremragende mand virker nu engang mest for klubben ved blot selv at yde så intensivt, som han formår. Det har ikke været Valdano muligt i den nuværende situation - dertil maler fodboldfilosofien i for høj grad Valdano, i det er den, der giver ham hans stemme og hans væsen.

Dog synes jeg, at Valdanos afgang rummer en større og mere interessant diskussion. Jeg tror, at vi alle kan være enige om, at Real Madrids fremtid vil fremstå stærkere med Mourinho ved roret i disse år. Han er effektivt ved at rydde op i de af fortidens synder, som Florentino Perez introducerede i sin første præsidentperiode. Men jeg kan godt frygte, at Real Madrid som institution ikke evner at finde den rette balance imellem det som er rigtigt at gøre, og så de effekter dette vil have.

For at uddybe - det er værd at bemærke, at Real Madrid netop nu befinder sig i en blød revolution, hvorunder institutionen i sin iver efter at genoprette sig selv, er i fare for at gribe til midler, der kan føre til et over en længere periode uopretteligt prestigetab. De som forsvarer og kæmper for Real Madrids hegemoni, er samtidig også de, som er i fare for at underminere det. Jeg kunne godt frygte, at Valdanos afgang var et muligt symptom på at balancen var ved at tippe en kende for meget til den forkerte side.

Under alle omstændigheder - Valdano vil blive savnet af undertegnede.

13 år 5 måneder siden #198 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridismo

Og dit indlæg fører mig egentlig frem til at sige, at jeg bestemt ikke tror en disse på, at Jorge Valdano er blevet kaldt op til rektors kontor og har fået at vide, at han skal finde en anden skole at gå på (Læs: Fået en fyreseddel).

Jorge Valdano er naturligvis fuldt bevidst om, at han ikke har kunnet få nok indflydelse på sit arbejde, når der også skulle være plads til José Mourinho og derfor har han selv valgt at gå.

Det kan Real Madrid som institution jo ikke så godt gå ud og sige, fordi det viser mere handlekraft, når man selv står bag fyringen end når man accepterer en opsigelse.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #199 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Madridismo
#187 og #188

Kors i tager tingene bogstaveligt...

Jeg er sgu da udmærket godt klar over hvilken stilling han sidder i og af hvilken betydning den har, men det er mere den måde det er forvaltet på i tidens løb.

Kig på hvordan organisationen tidligere var bygget op, frem til at Pérez kom tilbage og genansatte Valdano. En mand som Pardeza, der sidder som sportsdirektør for fodboldholdet, er nærmest blevet overflødiggjort. Det skulle alligevel gå gennem Valdano. Det er jo et kæmpe problem. Så kan man lige så godt undlade at have en sportsdirektør, eller også kun have en decideret sportsdirektør. Altså bygge op om en engelsk model. Organisationsplan har man i hvert fald godt kunne spare væk.

Det kommer også som en overraskelse for mig, om end at jeg stadig er glad for det, men jeg har også haft på fornemmelsen, at Pérez ville holde fast i ham, fordi han altid tro har stået ved Pérez' side. Det første og sidste du (Siempre) siger, er jeg dog ikke helt enig med dig i.

Valdano har efter min mening fyldt for meget og det har magtkampene mellem ham og Mourinho selvsagt også.

Jeg betvivler ikke det han har gjort for klubben, men jeg tillader at betvivle hvad han egentlig skulle i denne omgang. Mig bekendt sad han sidst han var i klubben i en stilling som sportsdirektør for begge klubbens afdelinger. Det kunne jeg så på sin vis forstå.

Han har gjort meget for klubben, værner om institutionens værdier og i det hele taget er han en meget intelligent mand. Der er slet ikke noget der. Det ændrer ikke på, at jeg mener, at dette er sundt for klubben og at det skulle være sket før. Han har, som sagt, været en sten om benet efter min mening.

I forhold til at skabe en egentlig sportslig sektor, så er dette også et vigtig skridt. Det er træneren (manageren) og sportsdirektøren der først og fremmest skal tage beslutningerne. Der er ikke andre der skal blande sig. Det har vi haft for meget af i alt for mange år og det må høre op.

Problemerne i denne klub stikker dybere end som så, hvilket har været tilfælde i en årrække nu. Der har været rod i det organisatoriske og institutionelle og det har for mig længe stået klar, at der skulle ske noget her, for igen at tage klubben i den rigtige retning. Jeg ved også det ville være stik mod hvordan det i uendelig mange år har været i klubben, men et eller andet sted finder jeg det både nødvendigt og sundt. Ikke mindst i forhold til den retning som klubben har taget.

Det er endvidere muligt, at Valdano kunne smykke sig med den fine titel som &quot;general director&quot;, men lige netop i dette tilfælde, så har det også været mere for at det skulle se pænt ud, frem for egentlig at være funktionelt. Så snart han bevæger sig ud på andre områder end hans egne og overflødiggører andre i organisationen, så må alarmklokkerne da forhelvede ringe og så må man da også sætte spørgsmålstegn ved, hvad hans rolle i klubben egentlig er.

Joan Oliver og nu Rossich i Barcelona, er jeg heller ikke nær så fremtrædende som Valdano er og har været, selvom de bestrider samme stilling. De har heller ikke blandet sig i Txiki Begiristain og Andoni Zubizarretas arbejde i samme grad, som Valdano har med Pardeza og den sportslige ledelse. Så må man lige få rollefordelingens sat på plads en gang for alle!

• Los Blancos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #200 af Los Blancos
@Siempre

Jeg kan godt følge og forstå din fortolkning af sagen, og det kan godt være at det er sådan det er forløbet, men burde man ikke, rent journalistisk set, forholde sig til det der nu engang bliver sagt, eftersom det nu er en nyhed der er baseret på hvad der er blevet sagt i selve pressemødet, og i en eventuel anden nyhed bringe de forskellige teorier omkring sagens forløb(Læs: Sagde han op? eller blev hans kontrakt opsiget?)

13 år 5 måneder siden #201 af Siempre Madrid

Jeg er heldigvis ikke journalist, så jeg kan gøre hvad der passer mig ;-)

&quot;Florentino Pérez takkede Jorge Valdano for sit store arbejde for klubben og selv om præsidenten fik det til at lyde som om, at det er Real Madrid, som har opsagt kontrakten med Jorge Valdano, er der ingen tvivl om, at han selv har ønsket at forlade klubben.&quot;

Jorge Valdano siger det selv, at han ikke så sig i en rolle i klubben i den nuværende situation.

Som tingene er gået, så vil jeg da give dig ret i, at Real Madrid står stærkere uden Jorge Valdano, for tingene var aldrig kommet til at fungere i mellem dem. Jeg kan lige som dig heller ikke forstå Miguel Pardezas rolle i klubben, for det er altid Valdano/Sánchez, som har stået for forhandlingerne, men forhåbentlig bliver Valdanos afgang så en lejlighed til at få strammet op de rigtige steder.

• Los Blancos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #202 af Los Blancos
@ Siempre
Hehe nej det er du ikke, men det var nu også ment mest som en tanke, for at gøre nyheden mere objektiv, men hehe you're the boss ;)

Og som jeg også skriver så forstår jeg godt din fortolkning og er langt hen ad vejen enig med dig og din fortolkning mht. hvad der egentlig er sket(Læs: Han selv har opsagt kontrakten pga. sin situation i klubben)

Iøvrigt siempre lige off topic, da du jo ret beset styre danmarks største Real Madrid hjemmeside, ville det jo være en stor gavn for dig med en journalist kursus hehe ;) Just a thought

13 år 5 måneder siden #203 af Siempre Madrid
Hehe, mit storhedsvanvid synes ellers bedre om, at journalisterne kommer til mig ;-)

Jeg er for så vidt enig i dine tanker om, at man godt kunne have delt nyheden op, så der var den officielle og så Madridista.dk´s holdning (læs: min holdning).

13 år 5 måneder siden #204 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridismo
202

Overhovedet ikke:)

Nyhederne på madridista.dk er netop gode, fordi de har kant og kommer fra en madridista... Alt det andet &quot;objektive&quot; journalistik, kan man sgu læse 100 andre steder.....:)

Fortsæt i samme stil!;)

Leveret af Kunena Forum