Madridismo

• RMD96
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #229 af RMD96
Besvaret af RMD96 på emne Madridismo
@224
"Higuaíns mål var korrekt annulleret. Det har de fleste dommere sagt. Og dette var et faktuelt spørgsmål om sådan et mål skal anerkendes. Det andet er dommerskøn."

Jeg kan ikke se hvorfor det er korrekt annulleret. Ronaldo laver jo et flot løb, men bliver så blokeret/taklet hvorefter Huguain får bolden og ligger den ind bag Valdes. I sådan en situation må man jo antage at der er fortsat spil, for hvis jeg husker rigtigt appellerede Ronaldo ikke for frispark. Hvis ikke der er fortsat spil så er der klart frispark til Ronaldo.

Men nej, dommeren gav UEFA frispark fordi Ronaldo "taklede" en forsvars spiller med hovedet.
Her er videoen:
Godt dømt af dommeren, det var et klart frispark til UEFA.
når nej...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 2 måneder siden #230 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Madridismo
@228

Whups, noterede jeg mig lige en belæring om hvorledes forummet fungerer ? Fik jeg også af vide at jeg var Naiv? Det sku' en mængde interessante argumenter du præsenterer, som jeg kan besvarer med SMS sproget:"LOL-*Smiler*-Np og blah Blah".

Ikke at jeg ville ligger op til endnu en debat om Pepe's røde kort, men vist det er den mest groteske dom du nogensinde har set, så har du set for lidt fodbold :P

Man kan altid vende og dreje enhver sten under en kamp. Min holdning er klar; Pepe's røde kort er korrekt (da det ikke er en forudsætning for frisspark/kort at der er kontakt), men der mangler en straf til Alves for sin opførsel.

- - - - - - -

@Siempre Madrid

Så du er indtil videre Ok med Mourinho's udfald? Og hvordan har du med det, som jeg give Plataforma Blanca ret i, at klubbens nuværende organisation ligner den vi ser i England?

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"

15 år 2 måneder siden #231 af Pena1992
@230

Hehe, jeg er helt enig. Tacklingen med hovedet som baggrund for frissparket syntes også noget bemærkelsesværdigt for mig,...

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• unCrack
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #232 af unCrack
Besvaret af unCrack på emne Madridismo
@ Raul 4 ever

&quot;Hvis du mener Inter, så var det Barcelona der ukorrekt fik annulleret Bojans mål i overtiden, som ville have sendt dem videre. Det gik bestemt i begge retninger i den kamp. &quot;

Nu sammenligner du et klokkeklart skuespil med et svært &quot;hånd-på-bold/bold-på-hånd&quot;-situation. Det viser vel lidt, hvor ringe dine argumentationer er.
Og så var Piques mål vel også offside.

&quot;Ja, i den kamp blev Chelsea bortdømt. Men hvorfor giver det Mourinho ret til at ødelægge Real Madrids omdømme, ved at komme med disse korruptions beskyldninger?&quot;

Mourinho kan sige hvad han vil. Han føler sig bortdømt ( og det blev han også! ), og så kan han udtale sig som han vil. Der er en grund til at der er 5 dages karantæne til Mourinho, ikke Real Madrid! Og nu hvor vi ser, at klubben Real Madrid giver Mourinho fuld støtte, er det lidt mærkeligt, at du udelukkende er efter Mourinho, når HELE klubben udover enkelte individer, støtter ham i det her.

&quot;Higuaíns mål var korrekt annulleret. Det har de fleste dommere sagt. &quot;

Det er jo latterligt. Og hvem er &quot;de fleste dommere&quot;? Jeg har hørt Claus Bo, men ellers ikke andre vigtige. Men hvis disse dommere mener, at der er frispark til Masch, hvad siger de så til den tydelige kontakt mellem Pique og Ronaldo? Endnu et skuespil?

Sagde Claus Bo Larsen ikke: &quot;Ronaldo falder, og det gør han jo tit, og så fælder han Pique&quot; (Løst citeret)? Det viser jo tydeligt, at de tror, at det er skuespil, men videomateriale viser jo, at det IKKE er. Der er frispark til Ronaldo eller mål til Higuain.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

15 år 2 måneder siden #233 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Madridismo
@RMD96

&quot;Jeg kan ikke se hvorfor det er korrekt annulleret&quot;

Personligt synes jeg også at målet burde gælde. Men da de fleste dommere mener at det skal annulleres må det jo være rigtigt nok. Jeg har fundet 5 dommere (+ham der dømte) der mener at det skal annulleres, og 3 der mener det er korrekt. Reglerne er åbenbart ikke så klare på dette område, siden der er tvivl.

Reglerne burde laves om, men det er sandsynligvis sådan reglerne skal fortolkes. Jeg har hvert fald svært ved at bebrejde dommeren noget.

#232: unCrack |

Jeg gider ikke kommentere på dit indlæg med den tone. Jeg kan allerede nu forudse hvordan en debat med dig vil forløbe.

15 år 2 måneder siden #234 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridismo
233

Reglerne er åbenbart dårlige på dette punkt for ALLE (inkl en rationel barcelona-fan) ved, at det burde ha været et mål til Real.

Der hvor man kan bebrejde dommeren, er omkring Masch.... For med det svanens død han kører der, har dommeren da mulighed for at lade situationen komme til Real's fordel.. jeg frygter bare lidt at det ikke er helt tilfældigt at ALLE disse situationer som har været nævnt her, er gået til Barcelonas fordel. Fair nok at episoderne kan diskuteres pga. nogle grumsede regler, men kunne nogle af disse på-kanten-kendelser ikke ha gået vores vej???

15 år 2 måneder siden #235 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridismo
Jo der skal lige præcis nemlig være kontakt for at uddele rødt kort (Hvis man ser bort fra racistiske tilråb, ønske om vold osv.) Det er desværre for dig argumentet for, at der ikke kunne gives rødt kort til Pepe. Han skal ifølge § 12 have et gult kort for farligt spil. Men lad os da bare blive enige om, at vi er uenige :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

15 år 2 måneder siden #236 af M_linding
235

Er du sikker?

Jeg vil meget gerne tro dig, men jeg synes at jeg har hørt flere kloge hoveder slå fast, at der ikke behøver være kontakt... Denne situation synes jeg nu blot bør give et gult kort til Alves, og så videre i teksten.. Trist at fodbold er blevet så fimset en sport:) (bedste eksempel er Mascherano's rivende udvikling)

15 år 2 måneder siden #237 af Pena1992
@235

Ja lad os det - Altså være enige om at være uenige, for det er ganske enkelt altid tale om en tolkningsspørgsmål, personlig smag osv.!

15 år 2 måneder siden #238 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridismo
Ja selvfølgelig er jeg sikker :) Det står i § 12

Link:
www.fkbufodbold.dk/linkdokumenter/Regler/Fodboldloven09-10.pdf
Side 27 og 28

Der skal være kontakt for at kunne tildele rødt kort. Der er få undtagelser, men Pepe er ikke i nærheden af nogle af disse.

Jeg kan sagtens gå med til at være enig om at være uenig.
Ps. jeg prøvede ikke at belære dig hvordan forummet fungerer, men blot advare dig om, at unødvendige diskussioner ingen interesse har for nogle andre end du og jeg. Det er kedsommeligt at læse. Jeg tror vi er helt enige, så lad os lade den ligge.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

15 år 2 måneder siden #239 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Madridismo
Kunne det tænkes at dommeren troede Pepe ramte Dani Alves?

Et udtryk i dommerkredse hedder frit citeret: 'Hvis man skal bruge slow for at vurdere en kendelse, så var dommeren nok ikke helt galt på den.'

I Pepes tilfælde skal vi helt ned i super, super, super slow for at se om Pepe rammer Alves og selv her har der været diskussion. Så kan man vel ikke bebrejde en dommer som står 20 meter væk og på et brøkdel af et sekund skal træffe en beslutning, at han laver en fejl. Eller jo, det kan man selvfølgelig, men det er en del af spillet og den slags vil desværre ske. Der hvor man kan bebrejde er, at kendelsen generelt ikke passede helt ind i forhold til kampens linje eller dommerens placering, samt UEFAs mangel på straf til Dani Alves for skuespil.

Inter fik også et mål i første kamp mod Barca foræret, hvor der var klar offside og sådan kan man blive ved. Personligt synes jeg ikke just Barca har været uheldige med dommerkendelserne de seneste år. Omvendt får de bedste sportsfolk, som formår at presse dommeren og udadtil fremstå sympatisk altid lidt mere end andre, sådan er det i alle sportsgrene. På godt og ondt.

Måden at vende den slags er ikke at tude offentligt, blive til grin over hele verden og på alle måder opføre sig barnligt.

Næh, det er derimod ved internt pres bag linjerne, gå hjem og træne og komme tilbage næste sæson endnu bedre og endnu mere intelligent. I skal se, når Real Madrid begynder at vinde titler og fremstå som de gentlemen historien foreskriver, så kommer kendelserne nok også.

Jeg er så uendeligt enig med Raul 4 ever i denne debat - og det er ellers noget tid siden vi har været helt enige om noget :)

15 år 2 måneder siden #240 af M_linding
&quot;gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er
utilladeligt&quot;

Hold kæft hvor er det abstrakt... De regler bør omskrives:)

Jeg er af den benhårde holdning (som dommerne også ofte selv forsvarer sig med), at man KAN IKKE DØMME NOGET MAN IKKE SER! Sagt på en anden måde: HVIS PEPE IKKE HAR KONTAKT MED ALVES, KAN DOMMEREN IKKE SE NOGEN KANTAKT. HVIS HAN IKKE KAN SE NOGEN KANTAKT, KAN HAN IKKE SMIDE EN MAND UD I FODBOLDVERDENENS NÆSTVIGTIGSTE KAMP!!!

Spørg bare Henrik Hansen, som ikke fik accepteret sin scoring, fordi dommeren ikke kunne se om den var inde. DE SKAL VIDE; IKKE TRO:)

Leveret af Kunena Forum