Madridismo

15 år 2 måneder siden #241 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridismo
Ja det kunne bestemt tænkes, at dommeren troede, at Pepe ramte Daniel Alves. Og med god grund. Som du selv siger, skal man helt ned i super slow for at være sikker i sin sag.

Dermed skal dommeren ikke bebrejdes, men at Pepe får et rødt kort, er stadig uretfærdigt. Tænk hvis du var Pepe og var blevet smidt ud for en kendelse, du ikke have begået..

Når det så er sagt, så er jeg helt enig: Man skal ikke tude men træne videre. Vi fans kan dog ikke gøre andet end at gå ned i detaljerne og se på hvad der var korrekt dømt og hvad der var forkert dømt.

Edit: Jamen Linding man kan jo aldrig vide noget med sikkerhed. Uanset hvad der er tale om. Man kan kun føle sig helt sikker og dermed næsten vide noget. Jeg tror at dommeren vidste, at Pepe ramte Alves ben. At han ikke gjorde det, er uretfærdigt og Pepe skulle ikke have haft rødt, men det kan dommeren ikke bebrejdes for. Det kan Alves til gengæld, der aldrig skulle have lov til at sætte sine fødder på en fodboldbane igen efter så mange svinerier. UEFA burde og straffe Alves igen og igen til han lærer det.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 2 måneder siden #242 af sorengandersen
Besvaret af sorengandersen på emne Madridismo
# 239

Du har måske lige sat rekord for flest rigtige ting i 1 indlæg. Thumbs up.

15 år 2 måneder siden #243 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Madridismo
@240.

Nu dømmer jeg selv i en anden sport, hvor man har langt flere situationer med kontakt/ikke kontakt end i fodbold. Der står jeg endda nærmest aldrig længere væk en 5-6 meter og selv her skal jeg blankt erkende, at jeg flere gange har troet der var kontakt indtil jeg så videoen bagefter. Det er nu engang sådan, at afhængigt af vinkler, så kan man blive snydt. Har du aldrig råbt 'STRAFFE' og været helt sikker på der var straffe, indtil du senere så den på slow og så der intet var? Jeg har, mange gange!

Dommeren lavede en fejl. Han troede han så noget og så derefter hvem der gjorde det og overreagerede. Det er ærgerligt, ikke ligefrem godt nok og helvedes uretfærdigt - særligt overfor Pepe. Min gisning er dog, at havde det været Albiol som havde taklet, så var det røde kort aldrig blevet givet. Helvedes uretfærdigt, men det skulle Pepe nok have overvejet før han gik amok mod Getafe eller mod Barca tilbage i november 2010, i en verden hvor Youtube er blevet populært.

Pisse-uretfærdigt, pisse-ærgerligt og ja, jeg var også sur og tænker stadig 'hvad nu hvis'. Faktum er dog, at Real Madrid og Pepe selv havde bragt sig i den situation, derfor bør man også selv komme videre, om det er Madridismo kan diskuteres, personligt synes jeg bare det er sport på godt og ondt.

@241.
Så er vi mere enige end jeg troede :)

@242.
Tak.

15 år 2 måneder siden #244 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Madridismo
&quot;Måden at vende den slags er ikke at tude offentligt, blive til grin over hele verden og på alle måder opføre sig barnligt.

Næh, det er derimod ved internt pres bag linjerne, gå hjem og træne og komme tilbage næste sæson endnu bedre og endnu mere intelligent. I skal se, når Real Madrid begynder at vinde titler og fremstå som de gentlemen historien foreskriver, så kommer kendelserne nok også.&quot;

Og så røg debatten til noget der har med Madridismo at gøre. Smukt!

Lad os hæve blikket lidt fra de individuelle dommerkendelser. Det hører ikke til herinde. Faktum er at vindende hold altid bliver favoriseret af dommeren. Og selv hvis de ikke bliver det, så skal de nok blive beskyldt for det. Spørg bare en hvilken som helst tilhænger af Zaragoza, Sevilla, Bilbao osv. om Real Madrid ikke bliver favoriseret af dommeren. Og svaret vil altid være ja. Nu oplever vi selv ikke at være det vindende hold, og hvad er vores reaktion så? Præcis den samme. Og hvad værre er at den også er den samme som dengang de ynkelige catalanere heller ikke vandt noget. Naturligt, ja, men hvad er der blevet af vores storhed?

Vi er bedre end alle andre. Det er Madridismo. Vi er også ligeglade med hvad andre tænker om os, men det ændrer ikke ved at vi skal opføre os anstændigt, så vi kan se os selv i spejlet efterfølgende.

Jeg er ligeglad med hvad Mourinho mener. Mourinho er ikke Real Madrid. Klubben derimod skal forsvare sine principper. Så når Mourinho antyder at dommerne er korrupte, så skal man modsige ham, og så er der ikke mere i den sag. Anderledes kan det ikke være. I stedet sætter man Bosman advokaten til at forsvare at Mourinho i Real Madrids navn kalder dommerne for korrupte.

En klub skal ikke måles på hvordan den opfører sig i medgang. Der kan selv FC Barcelona komme til at se helt hæderlige ud. En klub skal måles på hvordan den klarer i modgang. Og her klarer Real Madrid sig ikke særlig godt.

15 år 2 måneder siden #245 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridismo
Så dét du siger er, at Real Madrid ikke opfører sig som Real Madrid?
Eller hvordan skal det sidste forstås?
&quot;Jeg er ligeglad med hvad Mourinho mener. Mourinho er ikke Real Madrid. Klubben derimod skal forsvare sine principper. Så når Mourinho antyder at dommerne er korrupte, så skal man modsige ham, og så er der ikke mere i den sag. Anderledes kan det ikke være. I stedet sætter man Bosman advokaten til at forsvare at Mourinho i Real Madrids navn kalder dommerne for korrupte.&quot;

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

15 år 2 måneder siden #246 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Madridismo
#245: Kassow-Rossing

Ja, de optræder ikke i Madridismoens ånd.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #247 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo
´Jeg vender tilbage men Pena1992 og Raul4ever så var det ikke barcelona inter kampen jeg tænkte på men semifinale opgøret mod Milan hvor Milan scorer et korrekt mål, schevchenko. Dette bliver også underkendt og der var altså ikke frispark. Barcelona gik samlet videre til finalen med en 1-0 sejr på mål af Guily i milano.

Angående Pepes røde kort jamen så er det jo ufatteligt at Mascherano ikke fik et inden da han jo smadrer pepe til jorden.. Og selvom jeg er til den side som siger at pepe ikke skulle have haft rødt kort så mener jeg barcelona bliver favoriseret af dommerne når man ikke dømmer rødt den ene vej når der er det og rødt kort til real madrid ligeså snart man har chancen for det.

Men for at diskussionen ikke skal løbe væk fra emnet så var min pointe at diskuterer De la Reds udtalelse omkring Mourinho gøren og laden i pressen og hans snak om dommerne. Også som Siempre Madrid er inde på, at Mourinho bør ikke være den som forsvarer Real Madrid.

Altså hvertfald det jeg lagde op til, fair nok at vi diskutere de andre ting.

15 år 2 måneder siden #248 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridismo
dejligt lige at få debatten væk fra om dommere laver fejl eller ej og over på trådens egentlige emne.

Jeg har intet imod at Mourinho siger sin mening, selv om den kan være kontroversiel. Det betyder ikke, at jeg er enig i alt, men jeg tror ikke på, at Real Madrid på længere sigt lider skade.

Mht manager-funktionen, så er jeg da enig i, at det kan blive et problem, hvis Mourinho forlader klubben efter kort tid, men nu har han fået mere indflydelse og derfor tror jeg ikke at han er så forhippet på England mere. Men jeg er altså også nødt til at gøre opmærksom på, at klubben stort set har haft lige så mange præsidenter som trænere i de seneste år, så argumentet kan være svært at tage alvorligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #249 af Hugol

2011-2012 vil blive et hårdt år for fc barcelona drengene.. De har vækket en sovende kæmpe.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #250 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Madridismo
Bliver nød til at knytte en kommentar til nyheden 'Mourinho får også magten over La Fábrica'.

Det er helt essensielt efter min mening. Først omstruktureringen i ledelsen og nu dette.

Der er megen snak om egen avl og en 'rød tråd'. Man snakker meget om at skabe en 'rød tråd' fra førsteholdet og ned igennem ungdomsrækkerne. Det er nu man for alvor skal søsætte det i Real Madrid.

Mourinho og det nuværende ledelse kan selvfølgelig ikke sætte det nødvendige præg, medmindre de kommer til at sidde på posten i 8-10 år. Det tvivler jeg også stærkt på i en klub som Real Madrid. Man kan dog håbe.

Det er vigtigt, at man nu definerer denne røde tråd og arbejder det op. At man definerer filosifien og spillestilen. Selvfølgelig under Madridismoens værdier.

Det skal også være med til at definere, hvem der i fremtiden skal varetage trænerposten og hvilke spillere der skal købes ind. Disse skal altså findes ud fra en profil, defineret af den røde tråd og den måde man gerne vil spille fodbold på i Real Madrid.

Det er nok lidt romantisk at tro, at det med tiden vil lykkes at skabe en 'rød tråd' i Real Madrid. Der skal desværre ikke så meget til at ødelægge det. Det tog lige godt også Cruyff otte års arbejde i Barcelona, og det høster de først for alvor frugterne af nu.

Jeg synes dog det er et interessant perspektiv at se det fra. Vi ser hvor essentielt det er rundt omkring. Det bringer stabilitet og vished. Det ville også gøre det lettere for de unge spillere. Det ville gøre det lettere, at etablere de unge spillere på førsteholdet, uden at de nødvendigvis skal lejes ud. Netop fordi, at når de rykkes op, er vant til den spillestil der er på holdet og ved nøjagtig hvilken rolle de skal udfylde.

Vi ser det i FC Barcelona. Vi ser det i Manchester United. Vi ser det på det spanske landshold. Vi ser det på det danske landshold. Vi ser det i FC København. Nu blot for at nævne nogle få eksempler. Nu vil vi gerne se det i Real Madrid. Det vil jeg i hvert fald gerne!

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #251 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Madridismo
Real Madrids problemer i de sidste mange år stikker dybere end som så. Der har ikke været struktur, men kaos. Der har ikke været en egentlig grundlæggende idé med meget af det som man har foretaget sig, hvilket også er en af grundende til den manglende stabilitet.

Oprydning og omstrukturering i ledelsen og i staben, samt etablering af en egentlig 'rød tråd' fra førsteholdet og ned igennem ungdomsrækkerne, er noget som jeg længe har efterspurgt, for der har ikke været en egentlige idé med tingene. Det har været et stort rod, hvor man ikke har høstet titler og hæder nok, hvor man har skiftet den ene træner ud med den anden, hvor ungdomsarbejdet er blevet forsømt og hvor der er blevet foretaget den ene fejlagtige dispotion efter den anden på direktionsgangen.

De ændringer der bliver foretaget nu. Først med Valdanos afsked, Mourinhos &quot;forfremmelse&quot; til egentlig manager og den øgede magt, som han og hans stab har fået over La Cantera. Det er altså væsentlige og markante ændringer i institutionen, som vi er vidner til.

Så kan man så være enten for eller imod. Jeg hylder den forandring der er sket og den transfomering der er sat i gang. Hvis man kan etablere det og få det videreført, også i tiden efter Pérez og Mourinho, så er det helt og aldeles essentielt. Hvis det hurtigt falder sammen igen efter Pérez og Mourinhos tid, så kører man blot videre i samme trommerum.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #252 af Hugol
Problemet har ligget i at talenterne ikke får chancen på første holdet. Spillere som Mata, Etoo, Borja Valero med flere har jo ikke fået chancen selvom de har været dygtige nok. Der er skam en rød tråd i ungdoms afdelingen hvilket der altid har været. Vi vinder hovedsageligt mange turneringer og har de bedste angribere i ligaerne. Selvf kan man arbejde hen på at have den samme spille filosofi som første holdet har men det er stadig ikke problemet hovedsageligt ligger. Man har i øvrigt lavet andre projekter for talenterne for netop at skabe den røde tråd lang tid før Mourinho er kommet til klubben.

Problemet ligger i at der ikke er særlig stor tillid til vores ungdomsspillere når de skal tage det sidste skridt. Der er ikke plads til at fejle ligesom der heller ikke er plads til at tage chancer for trænerens side. Hvis talent arbejdet nogensinde skal blive til noget kræver det at Real Madrid stopper med indkøb af spillere der er til for at fylde ud i truppen.

Jeg er glad for at træneren ønsker at have så stor indflydelse i ungdomsafdelingen og selvf kan det gavne. Men skal vi til at have flere Canteranos på første holdet og skal Mourinho skabe stjerner, så skal spillerne ha lov til at spille mere end 20 minutter på første holdet i en sæson. Vi havde en venstre back mod Valencia som spillede hele kampen. Han gjorde det ganske udmærket og han skal bare have flere chancer for at se om det dur til noget. Samme gælder Alex, Morata og Sarabia.

Men talent arbejdet er spildt arbejde, så længe vi køber ind til alle pladser i hele truppen. Det eneste der har lykkes af talent arbejdet for Mourinho og REal Madrid de seneste sæson er på målmandsposten.

Leveret af Kunena Forum