Om Vores Rivaler IX
- Sir
- Gæst
-
Pelle skrev:
Sir skrev:
Real HWL skrev: En målmand i fodbold har i forvejen alle odds imod sig ved et straffespark. Og med det trick er han da totalt uden chance. Det er sku usportsligt.
Der er mange - mange - ting, du har skrevet ovenover, jeg er uenige i, men dette overgår dem alligevel: Du mener, at grunden til vi ikke oftere ser straffespark eksekveret på den her måde er fordi, at det er usportsligt? Du mener, at hvis man så bort fra det - ifølge dig - usportslige, så ville dette være en standard manøvre, da målmanden da er "totalt uden chance"? Noget man må gå ud fra, at alle hold vil foretrække målmanden er!?
For størstedelen af sportsverdenen, selv Marca, så er det til gengæld nærmere benovelse end forargelse, der er reaktionen på gårsdagens straffespark.
Næææe, en Barcelona-fan der hylder målet. Nu har man set det med.
Du har helt ret i, at jeg da synes, det var et fedt mål, men de gjorde for så vidt bare en simpel situation mere kompliceret på en unødvendig, men - for mig - underholdende måde. At det helt sikkert ikke er det mest effektive - hvilket intet har med Barca, Real eller nogen anden klub at gøre - er en anden sag, og det var det, jeg kommeterede på.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sir skrev:
Real HWL skrev: En målmand i fodbold har i forvejen alle odds imod sig ved et straffespark. Og med det trick er han da totalt uden chance. Det er sku usportsligt.
Der er mange - mange - ting, du har skrevet ovenover, jeg er uenige i, men dette overgår dem alligevel: Du mener, at grunden til vi ikke oftere ser straffespark eksekveret på den her måde er fordi, at det er usportsligt? Du mener, at hvis man så bort fra det - ifølge dig - usportslige, så ville dette være en standard manøvre, da målmanden da er "totalt uden chance"? Noget man må gå ud fra, at alle hold vil foretrække målmanden er!?
For størstedelen af sportsverdenen, selv Marca, så er det til gengæld nærmere benovelse end forargelse, der er reaktionen på gårsdagens straffespark.
Jeg anede ikke at denne manøvre var tilladt. Så burde der heller ikke være en regl om at målmanden skal stå på stregen når der bliver sparket.
Nu er jeg sådan set lidt ligeglad med hvad "størstedelen af sportsverden mener" Jeg er gammel nok til at have mine egne holdninger. Jeg syntes det er respektløs overfor målmanden.
- Sir
- Gæst
-
Real HWL skrev:
Sir skrev:
Jeg anede ikke at denne manøvre var tilladt. Så burde der heller ikke være en regl om at målmanden skal stå på stregen når der bliver sparket.
Nu er jeg sådan set lidt ligeglad med hvad "størstedelen af sportsverden mener" Jeg er gammel nok til at have mine egne holdninger. Jeg syntes det er respektløs overfor målmanden.
Jeg er ikke med: Er du oprigtig, eller sarkastisk fordi Suarez var lidt inde i straffesparksbuen, da Messi ramte bolden?
I hvert fald så er manøvren tilladt, såfremt spilleren ikke er inde i straffesparksfeltet, og straffesparksskytten spiller bolden fremad.
Hvis du er sarkastisk, og du synes, det straffespark skulle annulleres, så er der godt nok mange brændte straffespark, der med samme tankegang skulle tages om. Det er virkelig ofte modstanderen har en eller flere spillere delvist eller helt inde i straffesparksfeltet i skudøjeblikket (= nyt forsøg fra pletten, hvis man brænder).
Jeg har kun set reglen blive håndhævet i rimelig ekstreme tilfælde, og det var Suarez' overhovedet ikke efter min mening. Hvilket for mig er ok, så længe det er nogenlunde konsekvent.
Men det kan da godt være, at reglen skal håndhæves hårdere; det ville bare være bemærkelsesværdigt, at begynde at sætte et eksempel lige præcis i denne situation. Det er ikke det mest oplagte straffespark at slå ned på, hvis man ønsker at danne præcedens for lignende situationer i fremtiden - det er ikke engang en kombination, der bliver udført én gang hver sæson.
I forhold til 'størstedelen af medieverdenen': Selvfølgelig er du berettiget til - og bør have - din egen mening, det er ikke, det jeg siger? Jeg slår ned på din logik i forhold til, at hvis dette er et let trick at gøre målmanden chanceløs på, og størstedelen af medieverdenen er vilde med det (ikke om du er vild med det), hvorfor ser vi det så ikke oftere udført? Det giver ingen mening.
Sir skrev:
Real HWL skrev:
Sir skrev:
Jeg er ikke med: Er du oprigtig, eller sarkastisk fordi Suarez var lidt inde i straffesparksbuen, da Messi ramte bolden?
I hvert fald så er manøvren tilladt, såfremt spilleren ikke er inde i straffesparksfeltet, og straffesparksskytten spiller bolden fremad.
Hvis du er sarkastisk, og du synes, det straffespark skulle annulleres, så er der godt nok mange brændte straffespark, der med samme tankegang skulle tages om. Det er virkelig ofte modstanderen har en eller flere spillere delvist eller helt inde i straffesparksfeltet i skudøjeblikket (= nyt forsøg fra pletten, hvis man brænder).
Jeg har kun set reglen blive håndhævet i rimelig ekstreme tilfælde, og det var Suarez' overhovedet ikke efter min mening. Hvilket for mig er ok, så længe det er nogenlunde konsekvent.
Men det kan da godt være, at reglen skal håndhæves hårdere; det ville bare være bemærkelsesværdigt, at begynde at sætte et eksempel lige præcis i denne situation. Det er ikke det mest oplagte straffespark at slå ned på, hvis man ønsker at danne præcedens for lignende situationer i fremtiden - det er ikke engang en kombination, der bliver udført én gang hver sæson.
I forhold til 'størstedelen af medieverdenen': Selvfølgelig er du berettiget til - og bør have - din egen mening, det er ikke, det jeg siger? Jeg slår ned på din logik i forhold til, at hvis dette er et let trick at gøre målmanden chanceløs på, og størstedelen af medieverdenen er vilde med det (ikke om du er vild med det), hvorfor ser vi det så ikke oftere udført? Det giver ingen mening.
Nej jeg er ikke sarkastisk. Så skal reglen om at målmanden skal stå på stregen droppes så han kan nå at reagere på indøvet straffesparks manøvrer som den der. Det er vel fair nok!!
Jeg aner da virkelig ikke hvorfor det ikke bliver udført oftere- lad det da for gudskyld også blive sådan. Ellers så drop alt hvad der hedder fair play og fyr den af!!
- Sir
- Gæst
-
Det er selvfølgelig en helt anden diskussion... Personligt synes jeg det ikke af flere grunde:
- Modstanderens forsvar har præcist de samme betingelser som straffesparkskyttens holdkammerater. Hvis de når først til bolden, eller de formår at presse spilleren nok, så er en af de største chancer i fodbold spildt.
- Det er åbenlyst ikke muligt at give målmanden fuldstændigt frie rammer for, hvor han vil placere sig. Ellers er straffesparket i hvert fald reduceret til en langt mindre chance :)
Derudover tror jeg stadig ikke, det er så enkelt som du gør det til jvf. mine tidligere kommentarer omkring manglen på lignende tidligere tilfælde sammenholdt med den generelle begejstring for kombinationen. Jeg kan kun komme i tanker om 2: Cruyff & Jensen i 70'erne, hvor det lykkedes, og Henry & en anden Arsenal-mand, hvor det mislykkedes.
Det er en show-off kombination - ingen tvivl om det - men som det oftest er med dem, så komplicerer de tingene mere end nødvendigt, og det er derfor, det ikke ses hver og hver anden dag. Det er simpelthen ikke det letteste og mest effektive. Jeg finder det underholdende, du finder det arrogant - det er naturligvis subjektivt, men at det er en lettere måde at score på end at tage det på normal vis, det mener jeg simpelthen er helt, helt forkert.
Ift. din EDIT: Så du mener,
- det er en kombination, hvorpå man ifølge dig usportsligt gør sin - i forvejen - kæmpe chance endnu større,
- og du er samtidig enig i, at medierne og den generelle fodboldverden har været begejstrede over målet og ikke finder den usportslig?
Kan du så virkelig ikke se, hvor kæden knækker? En måde at gøre målmanden chanceløs på som fodboldverdenen generelt er vild med, men som ingen bare gider gøre?
Sir skrev: @Real HWL
Det er selvfølgelig en helt anden diskussion... Personligt synes jeg det ikke af flere grunde:
- Modstanderens forsvar har præcist de samme betingelser som straffesparkskyttens holdkammerater. Hvis de når først til bolden, eller de formår at presse spilleren nok, så er en af de største chancer i fodbold spildt.
- Det er åbenlyst ikke muligt at give målmanden fuldstændigt frie rammer for, hvor han vil placere sig. Ellers er straffesparket i hvert fald reduceret til en langt mindre chance :)
Derudover tror jeg stadig ikke, det er så enkelt som du gør det til jvf. mine tidligere kommentarer omkring manglen på lignende tidligere tilfælde sammenholdt med den generelle begejstring for kombinationen. Jeg kan kun komme i tanker om 2: Cruyff & Jensen i 70'erne, hvor det lykkedes, og Henry & en anden Arsenal-mand, hvor det mislykkedes.
Det er en show-off kombination - ingen tvivl om det - men som det oftest er med dem, så komplicerer de tingene mere end nødvendigt, og det er derfor, det ikke ses hver og hver anden dag. Det er simpelthen ikke det letteste og mest effektive. Jeg finder det underholdende, du finder det arrogant - det er naturligvis subjektivt, men at det er en lettere måde at score på end at tage det på normal vis, det mener jeg simpelthen er helt, helt forkert.
Jeg respektere din holdning, og du har nogen gode synspunkter. Men enig bliver vi ikke lige her. Sov godt :)
- Sir
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev: Bliver der lige nu diskuteret om straffesparket skulle tages om, fordi Suarez løber ind i feltet før Messi har ramt bolden? Hvis vi nu lige skal lege hr. regelrytter aka. BBB, så ville straffesparkskonkurrencen fra 93 stadig være igang nu! Nu når vi er igang med smålighederne, så kan vi jo også tage et kig på alle hjørnesparkene i alle kampe og dømme omkring de 150 straffespark der ville blive i hver kamp, fordi der er berøring som ikke er tilladt ifølge reglerne.
Her sank sagligheden lige ned på katalansk plan. Et niveau som jeg førhen troede var umuligt og nå, men Madridismoen herinde tog den lige derned.
Haha, hold kæft hvor må det være sørgeligt :D
Det sørgelige er vel næsten, at du har været dernede i en uges tid, tilsyneladende uden at opdage det, jf. den famøse tids-måling fra Luka Modric´ scoring til Cristiano Ronaldo var ovre og fejre målet med ham, som blev brugt til at "bevise" manglen på Madridismo i portugiseren.
Derfra har vi andre fortsat et stykke vej ned, men vi kan komme den et skridt videre ved at begynde at snakke om Messis frisparksmål, hvor bolden blev flyttet otte meter frem. Men det bragte da argentineren lidt tættere på antallet af Cristiano Ronaldos frisparksmål i La Liga ;-)
Haha, du sød :D
Det var ikke for at bevise hans mangelende Madridismo, for alle ved jo den slet ikke er til stede ;) Nu ved jeg alderen er kritisk for dig, så hukommelsen er jo ikke som den har været, men vil da lige minde dig om, at du husker forkert :) Jeg var ham som smed et link som beviste, at Ronaldo netop "fejrede" målet, som der var en anden bruger som mente han ikke gjorde.
Men hey, vi alle kan jo ikke vinde hvergang :D
Men var det ikke med en forundring over, at han først var derude efter 21 sekunder!? Eller misforstod jeg dit indlæg.
Nå, ingen grund til at dvæle mere ved det og i princippet heller ikke det straffespark, som kun er fejlagtigt udført, hvis man går flueknepperiets ærinde og bemærker, at Suárez faktisk stod i halvcirklen, da Messi lagde bolden på tværs.
Det er blevet diskuteret i spansk presse om det straffespark var arrogant og var med til at gøre målmanden til grin. JA, vil mange nok mene, men så bragte spansk presse denne lille video op........og jeg elsker den for al dens arrogance og udsøgte overlegenhed:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
1. Gutis lækre assist til Benzema er uden tvivl "sportslig overlegenhed". Det har intet med ydmygelse at gøre. Tavlen siger 0-1, ikke 0-3.
2. Messis assist til Suarez er arrogance på den lidt klamme måde. Jeg siger ikke, at det ikke hører sig hjemme på en fodboldbane.... for det gør det, men det er alligevel - i min bog - "usportslig overlegenhed". Barcelona er i forvejen sikre på sejren med ti minutter tilbage på uret, hvorfor den assist ene og alene handler om at ydmyge Celta Vigo og INTET andet.
- Sir
- Gæst
-
Daniel skrev: Jeg ved ikke, om det jeg slynger ud på madridista.dk i denne tekst, er selvopfundne begreber, men anyways:
1. Gutis lækre assist til Benzema er uden tvivl "sportslig overlegenhed". Det har intet med ydmygelse at gøre. Tavlen siger 0-1, ikke 0-3.
2. Messis assist til Suarez er arrogance på den lidt klamme måde. Jeg siger ikke, at det ikke hører sig hjemme på en fodboldbane.... for det gør det, men det er alligevel - i min bog - "usportslig overlegenhed". Barcelona er i forvejen sikre på sejren med ti minutter tilbage på uret, hvorfor den assist ene og alene handler om at ydmyge Celta Vigo og INTET andet.
1. Det er for vild en assist af Guti! Ret skal dog være ret, der stod trods alt 3 - 1 i Barcelona-kampen og ikke 3 - 0.
2. Det er selvfølgelig fair nok, og selvom Barca højst sandsynligt havde vundet, så er det dog værd at bemærke at de tidligere på sæsonen har smidt en 2 - 0-føring væk i omtrent samme tidsrum på hjemmebane mod et lavere rangerende hold end Celta: Deportivo. Tillige er Barca blevet slået i de seneste 2 af 3 (nu 4) opgør mod Celta. Så helt hundrede ville jeg ikke mene, at sejren var.
Det er naturligvis subjektivt, hvad der findes arrogant og ikke, men for mig - uagtet om det er Barca, Real eller et tredje hold - så er det slet ikke i den her boldgade, vi taler (hverken Guti-assisten eller kombi'en i forgårs). For at tage et eksempel, der måske kan "godkendes" af os begge: Jeg forstår udmærket, når Cristiano laver sin 'Calma Calma'-fejring på Camp Nou. Han bliver piftet hver gang, har han bolden, så han har i den grad "lov til" at give noget tilbage. Det undrer mig til gengæld, når en mand som Guidetti fejrer sit mål på den der "I can't hear you"-måde ud til publikum - der har ingen baggrund været for det. Det er ikke noget, jeg bliver dissideret sur over, men jeg kan da godt forstå, han får en hylekoncert med på vejen fremover.
Her hentyder jeg til dem som mener det er usportslig optræden, at Barcelona laver lækkert når kampen står 3-1.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.