Om Vores Rivaler IX

10 år 5 måneder siden #1057 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev:

ChrillRM14 skrev: I 2016 har tendensen været, at Barca spiller efter modstanderens niveau, forsåtet på den måde at de op til flere gange har spillet dårlige kampe mod svage hold og næsten smidt det hele væk, men får alligevel fedtet en smal sejr hjem. Mod de gode hold, er de anderledes fokuserede og skarpe, og her ydmyger de nærmest modstandere...

De var - objektivt set - ringe i dag, så måske er der snart optræk til et par pointtab?

FC Barcelona kommer vel nok højst sandsynligt til at lide et pointtab eller to, men det kommer vi vel også til? Vi mangler stadig en kamp på Camp Nou, men det ender nok ud i endnu en ydmygelse til os, så der skulle gå meget galt hvis FC Barcelona ikke bliver mestre i år.

At vi mangler en kamp mod Barca kan KUN være en fordel for os. Vi skal selv være med til at stjæle point fra Barca.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #1058 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

SR4 skrev:

Sahinovic skrev:

ChrillRM14 skrev: I 2016 har tendensen været, at Barca spiller efter modstanderens niveau, forsåtet på den måde at de op til flere gange har spillet dårlige kampe mod svage hold og næsten smidt det hele væk, men får alligevel fedtet en smal sejr hjem. Mod de gode hold, er de anderledes fokuserede og skarpe, og her ydmyger de nærmest modstandere...

De var - objektivt set - ringe i dag, så måske er der snart optræk til et par pointtab?

FC Barcelona kommer vel nok højst sandsynligt til at lide et pointtab eller to, men det kommer vi vel også til? Vi mangler stadig en kamp på Camp Nou, men det ender nok ud i endnu en ydmygelse til os, så der skulle gå meget galt hvis FC Barcelona ikke bliver mestre i år.

At vi mangler en kamp mod Barca kan KUN være en fordel for os. Vi skal selv være med til at stjæle point fra Barca.

Nemlig - det er da klart at foretrække, at vi selv står med det i hænderne at kunne minimere forspringet til 4 point.
Det skal være et mirakel, hvis vi vinder det her mesterskab, men "Damage Control" findes stadigvæk.

Når det så er sagt, så har denne tendens været bemærkelsesværdig, men det er netop kampe som igår, der vinder dem mesterskaber, og det er det, der er irriterende.
Vores akilleshæl er - modsat Barca -, at vi ikke kan mod de store hold, og det er omvendt det, som vi taber mesterskaber på.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 5 måneder siden #1059 af real89
Besvaret af real89 på emne Om Vores Rivaler IX
Villareal må nu meget gerne vinde mod Atletico, så vil jeg trods dagens kamp, sove lidt bedre.

10 år 5 måneder siden #1060 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

real89 skrev: Villareal må nu meget gerne vinde mod Atletico, så vil jeg trods dagens kamp, sove lidt bedre.

Håber nu faktisk lidt på at Atletico vinder i aften. Vil trods alt hellere se dem vinde mesterskabet end Barca, når vi nu ikke selv kan vinde.

10 år 5 måneder siden #1061 af Ellehamp
Besvaret af Ellehamp på emne Om Vores Rivaler IX

AmorMadrid skrev:

real89 skrev: Villareal må nu meget gerne vinde mod Atletico, så vil jeg trods dagens kamp, sove lidt bedre.

Håber nu faktisk lidt på at Atletico vinder i aften. Vil trods alt hellere se dem vinde mesterskabet end Barca, når vi nu ikke selv kan vinde.

HAR DU SPIST TRYLLESTØV?!
Håber du seriøst på at vores største rivaler, vores ærkefjender, vores store had, vinder ligaen frem for et hold, vi ikke har noget at gøre med?
!!!

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

10 år 5 måneder siden #1062 af Madridista28
Besvaret af Madridista28 på emne Om Vores Rivaler IX
Hvorfor bliver Vilareal endelig kaldt den gule ubåd??
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Madridista28.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #1063 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Om Vores Rivaler IX
The club is nicknamed El Submarí Groguet or El Submarino Amarillo (Yellow Submarine) due to its yellow home kit, and due to being a low-profile team compared to Real Madrid and Barcelona.

10 år 5 måneder siden #1064 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

Madridista28 skrev: Hvorfor bliver Vilareal endelig kaldt den gule ubåd??

Fordi man i 1967 fejrede en oprykning ved at spille Los Mustangs version af "Yellow Submarine".

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 5 måneder siden #1065 af ChrillRM14

Ellehamp skrev:

AmorMadrid skrev:

Håber du seriøst på at vores største rivaler, vores ærkefjender, vores store had, vinder ligaen frem for et hold, vi ikke har noget at gøre med?
!!!

"... Frem for et hold, vi ikke har noget at gøre med?"

Vi har da ALT at gøre med Barca? :D Real Madrid mod Barcelona er den største rivalisering i sportshistorien (arguably), og den repræsenterer ret så meget mere end El Derbi Madrileno-rivalskabet.
Vores "had" til Atletico kan koges ned til, at vi er to storhold i samme by. Og det er endda også at tage munden for fuld, for historisk set er Atletico ikke særlig toneangivende i spansk fodbold, og så er det egentlig bare en kamp om Madrid. Jojo en omfattende rivalisering er mere end blot en topkamp mellem de to bedste hold, meeeen der er vel en grund til, at der er udgivet hundredvis af bøger om El Clasico, har et seer-tal i samme størrelsesorden som en VM-finale og kan opfattes som fodboldens svar på Muhammad Ali-Joe Frazier-rivaliseringen.

Barca-rivalskabet er en indgroet del af at være madrid-fan, som strækker sig tilbage til 20'erne og 30'erne. Det er historik og storpolitik, polarisering og SAMTIDIG kampen mellem to af verdens absolut største fodboldhold gennem tiden - også selvom dette aspekt af rivalskabet ikke er noget, man som Real-fan i 2016 har noget direkte personligt forhold til. Jeg vil meeeeeget hellere have, at Atletico vinder La Liga end Barca, på trods af at jeg selvfølgelig anser Atletico som rival. Jeg siger ikke, at El Derbi er ligegyldigt, men det handler jo om atlernativer - jeg ville til gengæld også hellere se Villareal vinde hele skidtet fremfor Atletico, hvis det endelig skulle være...

Grunden til, at Reals såkaldte "had" til Atletico har accelereret til nye højder de seneste år er jo, at Real Madrid indbyrdes er blevet til "lillebror" - hvilket var noget helt andet for bare 5 år siden.

Men gid jeg kunne se det i dit perspektiv, når Barca højest sandsynligt fejrer endnu et mesterskab til Maj... Så ville man kunne være lidt gladere, når nu sommeren kommer

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, AmorMadrid

10 år 5 måneder siden #1066 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX

Ellehamp skrev:

AmorMadrid skrev:

!!!

HVAD HAR DU SPIST?!

10 år 5 måneder siden #1067 af Ellehamp
Besvaret af Ellehamp på emne Om Vores Rivaler IX

ChrillRM14 skrev:

Ellehamp skrev:

AmorMadrid skrev:

!!!

"... Frem for et hold, vi ikke har noget at gøre med?"

Vi har da ALT at gøre med Barca? :D Real Madrid mod Barcelona er den største rivalisering i sportshistorien (arguably), og den repræsenterer ret så meget mere end El Derbi Madrileno-rivalskabet.
Vores "had" til Atletico kan koges ned til, at vi er to storhold i samme by. Og det er endda også at tage munden for fuld, for historisk set er Atletico ikke særlig toneangivende i spansk fodbold, og så er det egentlig bare en kamp om Madrid. Jojo en omfattende rivalisering er mere end blot en topkamp mellem de to bedste hold, meeeen der er vel en grund til, at der er udgivet hundredvis af bøger om El Clasico, har et seer-tal i samme størrelsesorden som en VM-finale og kan opfattes som fodboldens svar på Muhammad Ali-Joe Frazier-rivaliseringen.

Barca-rivalskabet er en indgroet del af at være madrid-fan, som strækker sig tilbage til 20'erne og 30'erne. Det er historik og storpolitik, polarisering og SAMTIDIG kampen mellem to af verdens absolut største fodboldhold gennem tiden - også selvom dette aspekt af rivalskabet ikke er noget, man som Real-fan i 2016 har noget direkte personligt forhold til. Jeg vil meeeeeget hellere have, at Atletico vinder La Liga end Barca, på trods af at jeg selvfølgelig anser Atletico som rival. Jeg siger ikke, at El Derbi er ligegyldigt, men det handler jo om atlernativer - jeg ville til gengæld også hellere se Villareal vinde hele skidtet fremfor Atletico, hvis det endelig skulle være...

Grunden til, at Reals såkaldte "had" til Atletico har accelereret til nye højder de seneste år er jo, at Real Madrid indbyrdes er blevet til "lillebror" - hvilket var noget helt andet for bare 5 år siden.

Men gid jeg kunne se det i dit perspektiv, når Barca højest sandsynligt fejrer endnu et mesterskab til Maj... Så ville man kunne være lidt gladere, når nu sommeren kommer

Ja, men problemet er, at vi bare ikke rigtig sportsligt kan følge med dem mere. Det er jo ikke en lige kamp mellem Barcelona og os (eller Messi og Ronaldo, hvis indbyrdes kamp også er blevet af kystholdet). Det er jo bare et Barcelona-hold, som sleepwalker over alle modstandere til de løfter pokalen i maj og efterlader os til at kæmpe om andenpladsen. Seria A og Bundesligaen har samme problem.

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

10 år 5 måneder siden #1068 af ChrillRM14
Så er vi enige igen Ellehamp :)

Barca har været et skridt foran os i et årti, og det er jo bare sådan, det har været. Vi bliver kun til bitre gamle mænd af altid at skulle sammenligne os med dem - i hvert fald lige nu.

Men netop Barcas succes og i SÆRDELESHED al den hype og omtale af dem som "uovervindelige" eller "Guds gave til fodbolden" er en af hovedårsagerne til, at jeg sgu gerne vil se dem tabe mesterskabet til vores andre rivaler, Atletico.
Om vi kan følge med dem sportsligt eller ej, så vil Barca altid være Reals rival nummer 1.

Taber Barca 317 kampe i træk og ender i noget non-league bold, så har Atletico selvfølgelig større relevans for os, men indtil da er Barca dem vi helt automatisk vil sammenligne os med og skæve til i forhold til trofæer og omtale.

Leveret af Kunena Forum