Om Vores Rivaler IX
Zizou1981 skrev: Deres forsvar er ordinært. Deres midtbane er til at tale med. Men deres angreb er desværre det bedste verden nogensinde har set.
Både individuelt og kollektivt er de sublime. I forhold til BBC er de langt dygtigere til at sætte en mand og skabe overtals situationer. Selv på små områder. Og ja, så har de en sindssyg god forståelse for hinanden.
Jeg forsøgte for nogen tid siden at fremføre selv samme argument på bold.dks debatforum, men Barcelona-fansene var naturligvis ikke glade. Jeg mener, ligesom du, at det kun er angrebstrioen, som er ubestridt verdens bedste. Deres forsvar har jeg ikke den store fidus til, og midtbanen er IMO ikke bedre end Real Madrids. Helt præcist skrev jeg på bold, at både Modric og Kroos formentlig ville gå direkte ind i Barcelonas startopstilling, men det svar jeg fik, var bl.a. at Modric ikke var bedre end Rakitic, og den påstand synes jeg godt nok er helt hen i vejret.
Man kan dog ikke tage noget væk fra MSN-trioen, som bare er den bedste - måske nogensinde. Det er kun pga. de tre spillere, at Barcelona nok vinder La Liga i år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sahinovic skrev: Ja, også er der Messi som stille og roligt er ved at genfinde sit guddommelige niveau igen - og hold kæft et frækt og uselvisk straffespark han udførte. Harmonien blandt de tre forreste har jeg heller aldrig set før hos nogle andre hold, og det er helt sikkert med til at gøre dem endnu stærkere.
Messi brændte et svagt skudt straffespark og Suarez fulgte op ;-)
Tomás Guasch bringer en - måske -interessant betragtning op, nemlig at hvis Cristiano Ronaldo og Benzema havde udført samme stunt, så var de blevet heftigt kritiseret for deres mangel på respekt over for modstanderen.
Herfra skal der ikke være tårer eller bitterhed, for de holder sig jo fuldt inden for reglerne........når bare man lige husker at Suarez ikke er sådan rigtig god, for de fleste af hans mål er tap-ins..........faktisk er han lidt ordinær ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
Sahinovic skrev: Ja, også er der Messi som stille og roligt er ved at genfinde sit guddommelige niveau igen - og hold kæft et frækt og uselvisk straffespark han udførte. Harmonien blandt de tre forreste har jeg heller aldrig set før hos nogle andre hold, og det er helt sikkert med til at gøre dem endnu stærkere.
Tomás Guasch bringer en - måske -interessant betragtning op, nemlig at hvis Cristiano Ronaldo og Benzema havde udført samme stunt, så var de blevet heftigt kritiseret for deres mangel på respekt over for modstanderen.
Herfra skal der ikke være tårer eller bitterhed, for de holder sig jo fuldt inden for reglerne........når bare man lige husker at Suarez ikke er sådan rigtig god, for de fleste af hans mål er tap-ins..........faktisk er han lidt ordinær ;-)
Det interessante er faktisk, at Neymar faktisk måtte forsvare handlingen overfor en reporter efter kampen, som kaldte det respektløst. Negative mennesker er meget ens, selvom deres standpunkter måske er forskellige.
Suarez første mål var nok det flotteste tap-in jeg nogensinde har set :D
Og hånden på hjertet, så er der jo større chance for at Israel og Palæstina løser konflikten inden middag idag end, at Ronaldo nogensinde ville hjælpe sine holdkammerater til et mål, hvis han selv har muligheden. Og endnu større sensation ville være, hvis Ronaldo rent faktisk jublede med sine holdkammerater i stedet for at brokke sig til dommeren over et muligt straffespark, som han prøvede at filme sig til :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev:
Og dertil er Celta jo nu ikke engang et top 6-hold, så 6-1 er jo bare en let sejr, og så bør Suarez' hattrick jo ikke regnes for så meget ;)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Det interessante er faktisk, at Neymar faktisk måtte forsvare handlingen overfor en reporter efter kampen, som kaldte det respektløst. Negative mennesker er meget ens, selvom deres standpunkter måske er forskellige.
Suarez første mål var nok det flotteste tap-in jeg nogensinde har set :D
Og hånden på hjertet, så er der jo større chance for at Israel og Palæstina løser konflikten inden middag idag end, at Ronaldo nogensinde ville hjælpe sine holdkammerater til et mål, hvis han selv har muligheden. Og endnu større sensation ville være, hvis Ronaldo rent faktisk jublede med sine holdkammerater i stedet for at brokke sig til dommeren over et muligt straffespark, som han prøvede at filme sig til :D
Nu trykkede jeg "tak", og det var vist en fejl hehe.
Vi har lige haft en kamp, hvor Benzema kunne have spillet Ronaldo i en hel fri position, men han valgte at skyde selv... Brugerne herinde valgte at pointere, at han jo er en angriber, og at når man har muligheden selv for at score, så gør man det.
Hvorfor er det så blevet et så stort kritikpunkt, at Ronaldo også skyder på mål? At MSN er SÅ gode venner og bare giver straffespark til hinanden skal jo ikke betyde, at alle andre spillere, der vælger at skyde selv på et straffe er egoistiske :D
Det med Ronaldos åbenbart manglende jubelegenskaber er vist også diskuteret før, mens som du selv siger, så er negative mennesker meget ens, og man må da sige, at nu hvor MSN findes, så er kritikken af bestemt én spiller i en hvid trøje blevet meget ensidig.
On topic: MSN har godt været "the missing link" for Barca denne sæson. På trods af Busquets, så er det næsten kun dem, der har præsteret på absolutte højeste niveau. De har så også været de bedste i verden. Jeg synes til gengæld, at der en del ustabilitet at spore i de andre kæder (til tider) end lige den forreste. Man kan jo håbe, at det får konsekvenser på et tidspunkt i sæsonen, hvis de eksempelvis møder et hold som Bayern, der har en stærk synergi over hele banen.
Det også det, vi skal kunne, når vi møder dem igen: have fundet ud af, hvordan vi minimerer hullerne mellem kæderne, hvilket bare også har været problemet de seneste år, og som muligvis også har kostet et mesterskab eller to...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Florentino Pérez
Godkender Barcelonas sejr og er fuldt fortjent, men det der ville der være ramaskrig om hvis Madrid gjorde det. Viser bare hvor blinde folk er overfor mes que un club...
On topic: MSN har godt været "the missing link" for Barca denne sæson. På trods af Busquets, så er det næsten kun dem, der har præsteret på absolutte højeste niveau. De har så også været de bedste i verden. Jeg synes til gengæld, at der en del ustabilitet at spore i de andre kæder (til tider) end lige den forreste. Man kan jo håbe, at det får konsekvenser på et tidspunkt i sæsonen, hvis de eksempelvis møder et hold som Bayern, der har en stærk synergi over hele banen.
Det også det, vi skal kunne, når vi møder dem igen: have fundet ud af, hvordan vi minimerer hullerne mellem kæderne, hvilket bare også har været problemet de seneste år, og som muligvis også har kostet et mesterskab eller to...
Udover MSN, så synes jeg godt nok der er en tendens til at gøre de resterende spillere dårligere end de rent faktisk er.
De har jo stadig et fantastisk hold, pånær i den centrale del af forsvaret med Pikué. En spiller som Rakitić gør det jo vanvittigt godt, Busquets som du selv nævner er også altid stabil, Iniesta kan stadig spille en god omgang bold, Arda Turan har gjort fantastisk i de kampe han har fået indtil videre, Dani Alves har stadig niveauet, Jordi Alba er stadig fantastisk offensiv - så alt i alt så har de altså stadig et fantastisk hold spiller for spiller, for slet ikke at komme ind på det kollektive.
De mødte jo også FC Bayern i 2015 og vandt let over dem, jeg tror også på at de ville kunne gøre det igen, selvom FC Bayern er blevet forstærket siden sidst.
Florentino Pérez
Kun mig som synes det er yderst respektløst og mangel på klasse. Desuden så bør den scoring aldrig godkendes pga indløb.
Der kommer et indløb efter Messi prikkede til bolden, derfor er scoringen selvfølgelig fuldt ud lovlig.
Florentino Pérez
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Siempre fiel skrev: Men bare så vi alle er enige, så har straffet intet med Messis uselviskhed at gøre vel - i så fald havde han vel bare ladet Suarez sparke eller? det er rent show - og fred være med det. Jeg er personligt helt ok med det, men jeg er faktisk på linje med dem som mener at et sådan straffe udført af Ronaldo-Benzema havde udløst ramaskrig fordi det jo i bund og grund er unødigt pral og derfor en kende usportsligt - så ka det være nok så lovligt ifølge fodboldreglerne, men derfor ka ting jo godt være unødigt show off. Det her svarer på mange måder til "running up the score" i amerikansk sport - noget som er aldeles upopulært fordi det er at ydmyge et hold som allerede er ved at tabe.
Af bare glæde over at se dig tilbage, får du lige et tak.
Jeg hæfter mig ved, at Celta-træner Berizzo har været ude og nedtone handlingen fra Messi/Suarez og bare kalde det en del af spillet.........og så hæfter jeg mig ved, at visse personer i spansk presse (Brotons, Host Host) synes, at Real Madrids 10 mål mod Rayo var mere ydmygende.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.